Skocz do zawartości

jak przystosowac SC do V autostradowych


Rapid136

Rekomendowane odpowiedzi

Po piersze nie wiem czy na toważyski nie powinno trafić

Co polecacie za zmiany w SC aby:

Można było te 120-140 km/h lecieć przy min. spalaniu.

Lepsze hamulce oczywiste, lepsze taborety też, zawias -20-40mm + względny amor.

Ale jaki silnik + skrzynia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak na zdrowy rozsądek to silnik seryjnie "mocny" i nie wysilony (zapewne 1.4 16v będzie miał

> najlżej) i jak najdłuższa skrzynka (S-ka).

> Co do zawiasu to na autostradach zwykle asfalty są równe, więc nie musi być poduszkowiec.

co jest dłuższe "s" czy vanowska na mokrych półosiach??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po piersze nie wiem czy na toważyski nie powinno trafić

> Co polecacie za zmiany w SC aby:

> Można było te 120-140 km/h lecieć przy min. spalaniu.

> Lepsze hamulce oczywiste, lepsze taborety też, zawias -20-40mm + względny amor.

> Ale jaki silnik + skrzynia?

Zalej sporo paliwa tak, żeby rezerwa nie zaskoczyła Cię w połowie drogi A1 Toruń-Łudź bo może być nie ciekawie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobra a jaki silnik??

> przeliczyłęm w pliku od Zurawia i FAQa skrzynie i wychodzi że od tej z VANa/900 i sportingowa jest

> dłuższa!!

> Czyli zostaje 6 stilo lub "s"

To coś źle policzyłeś, albo mylisz pojecia dluzsza/krotsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zalej sporo paliwa tak, żeby rezerwa nie zaskoczyła Cię w połowie drogi A1 Toruń-Łudź bo może być

> nie ciekawie

Łódź

Co do zawiasu to zadbaj o stabilizator, dużo lepiej sie jeździ w długich zakrętach.

Najlepiej włożyć całą jednoskę napędową ze stilo. 1.4 + skrzynka 6b

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na autostradzie jadąc 120-130 się praktycznie nie hamuje... po co lepsze hamulce ? icon_eek.gif Jadąc mądrze i zarządzając prędkością można by hamulca w ogóle nie dotykać, a jak trzeba to i seria wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na autostradzie jadąc 120-130 się praktycznie nie hamuje... po co lepsze hamulce ? Jadąc mądrze i

> zarządzając prędkością można by hamulca w ogóle nie dotykać, a jak trzeba to i seria

> wystarczy.

chyba że ktoś nie używa lusterek i wyskoczy Ci tuż przed maskę. Wtedy się przydają dobre hample. Dwa razy uratowały mnie przed cmoknięciem właśnie takiego "wyjeżdzacza"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na autostradzie jadąc 120-130 się praktycznie nie hamuje... po co lepsze hamulce ? Jadąc mądrze i

> zarządzając prędkością można by hamulca w ogóle nie dotykać, a jak trzeba to i seria

> wystarczy.

Do czasu - moment kiedy musiałem zablokować koła w CC przy 120 km/h na dojcze banie był jednym z najnieprzyjemniejszych w moim życiu. Możesz sobie planować ile chcesz, zawsze znajdzie się baran, który Ci te plany pokrzyżuje ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do czasu - moment kiedy musiałem zablokować koła w CC przy 120 km/h na dojcze banie był jednym z

> najnieprzyjemniejszych w moim życiu.

Zgadzam się co do idiotów na autostradzie, natomiast skoro zablokowałeś koła przy 120km/h to co, na lepszych hamulcach zablokujesz koła mocniej ? zlosnik.gif Akurat jak byś nie zablokował to by hamowanie było skuteczniejsze - mimo tego samego sprzętu - ale wiadomo sytuacja kryzysowa różnie jest teraz można gdybać. Tylko widzisz, rozwiązaniem w tej sytuacji nie byłby większy hamulec tylko po prostu ABS który hamował by za ciebie na granicy uślizgu.

Hamulca brakuje gdy przegrzewa się tarcza, klocek albo gotuje się płyn, a zeby to się stało trzeba by kilka razy zahamować ze 120 do zera. Mi brakło hamulca na torze dopiero gdy skończył się klocek i stal tarła o stal ze snopem iskier grinser006.gif , a podkreślam ,że był to tor wyścigowy gdzie przyspieszenia i hamowania masz na przemian non- stop. Podobna sytuacja jako pasażer w Subaru na końcu prostej startowej pedał hamulca wpadł w podłogę - ot zagotował się płyn. Zagotował Ci się kiedyś płyn na autostradzie ? No nie przesadzajmy wink.gif Większą tarczę i wentylowaną dajemy po to aby lepiej odprowadzać ciepło i nie doprowadzić do takiej sytuacji. Akurat w SC seria hamulec jest zupełnie spoko np. w połączeniu z dobrym klockiem np DSPerformance.

To jest moje zdanie i ja się z nim zgadzam zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Akurat w SC seria

> hamulec jest zupełnie spoko np. w połączeniu z dobrym klockiem np DSPerformance.

> To jest moje zdanie i ja się z nim zgadzam

Mogę to potwierdzić. Upalam trochę na torze, który jest bardzo wymagający dla hamulców. Widziałem już jak samochody typu Lancer EVO X traciły hamulce, albo nowa insignia opc z tarczą o temperaturze ponad 600st.C tyle pokazał czujnik temperatury i pokazał błąd, bo skończyła mu się skala. Nigdy płynu nie zagotowałem, a hamulce się paliły. Tarcze czarne i mimo wszystko hamulec był bardzo dobry. Dobry klocek do podstawa. Teraz mam 240 wentylowane ze sieny i straciłem hamulce po trzech okrążeniach, dlaczego? Bo klocek był seryjny. Dopiero jak się przypalił i utwardził zaczął wytrzymywać więcej kółek.

Na drogę seryjne hamulce są wystarczające, do prędkości autostradowych wystarczy 1.2 8V 75KM albo dłubnięte 1.1. Skrzynią z Vana C.526(ta co była w 900, ale ona ma inne przełożenie przekładni głównej) albo C.514 tzw. "S". Ja mam 1.2 16V prędkości 150km/h na dłuższą metę nie jest żadnym problemem nawet na skrzyni sportingowej, którą obecnie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mogę to potwierdzić. Upalam trochę na torze, który jest bardzo wymagający dla hamulców. Widziałem

> już jak samochody typu Lancer EVO X traciły hamulce, albo nowa insignia opc z tarczą o

> temperaturze ponad 600st.C tyle pokazał czujnik temperatury i pokazał błąd, bo skończyła mu

> się skala. Nigdy płynu nie zagotowałem, a hamulce się paliły. Tarcze czarne i mimo wszystko

> hamulec był bardzo dobry. Dobry klocek do podstawa. Teraz mam 240 wentylowane ze sieny i

> straciłem hamulce po trzech okrążeniach, dlaczego? Bo klocek był seryjny. Dopiero jak się

> przypalił i utwardził zaczął wytrzymywać więcej kółek.

> Na drogę seryjne hamulce są wystarczające, do prędkości autostradowych wystarczy 1.2 8V 75KM albo

> dłubnięte 1.1. Skrzynią z Vana C.526(ta co była w 900, ale ona ma inne przełożenie przekładni

> głównej) albo C.514 tzw. "S". Ja mam 1.2 16V prędkości 150km/h na dłuższą metę nie jest żadnym

> problemem nawet na skrzyni sportingowej, którą obecnie mam.

sportngowa jest zdecydowanie za krótka na autostrady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 1.2 16v na skrzyni S, jak miałem 185/h wg gps to jeszcze był zapas około 2 tysie obrotów do v max ... małe koła mam bo 13" i opona 165/55 ... jakby zwiększyć średnice to mozna jeszcze wiecej, tylko czy mocy nie zbraknie? nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taaaaa powsadzajcie do 1,1 eski i zanim się rozpędzicie do tych 150 to minie godzina a potem

> większa górka i 110 i tak na okrągło

Jak jeździłem pandą 1.1 do Niemiec,dwie osoby + trochę bagażu + klima,to na niektórych wzniesieniach potrafiły mnie tiry wyprzedzać.

pedał cały czas był w podłodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadzam się co do idiotów na autostradzie, natomiast skoro zablokowałeś koła przy 120km/h to co, na

> lepszych hamulcach zablokujesz koła mocniej ? Akurat jak byś nie zablokował to by hamowanie

> było skuteczniejsze - mimo tego samego sprzętu - ale wiadomo sytuacja kryzysowa różnie jest

> teraz można gdybać. Tylko widzisz, rozwiązaniem w tej sytuacji nie byłby większy hamulec tylko

> po prostu ABS który hamował by za ciebie na granicy uślizgu.

> Hamulca brakuje gdy przegrzewa się tarcza, klocek albo gotuje się płyn, a zeby to się stało trzeba

> by kilka razy zahamować ze 120 do zera. Mi brakło hamulca na torze dopiero gdy skończył się

> klocek i stal tarła o stal ze snopem iskier , a podkreślam ,że był to tor wyścigowy gdzie

> przyspieszenia i hamowania masz na przemian non- stop. Podobna sytuacja jako pasażer w Subaru

> na końcu prostej startowej pedał hamulca wpadł w podłogę - ot zagotował się płyn. Zagotował

> Ci się kiedyś płyn na autostradzie ? No nie przesadzajmy Większą tarczę i wentylowaną dajemy

> po to aby lepiej odprowadzać ciepło i nie doprowadzić do takiej sytuacji. Akurat w SC seria

> hamulec jest zupełnie spoko np. w połączeniu z dobrym klockiem np DSPerformance.

> To jest moje zdanie i ja się z nim zgadzam

Nie napisałem, że heble trzeba większe ładować zlosnik.gif Sam jeżdżę na lepsiejszej serii. Napisałem tylko, że zakładanie, że hamulca się nie używa jak się dobrze planuje jest błędne wink.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po piersze nie wiem czy na toważyski nie powinno trafić

> Co polecacie za zmiany w SC aby:

> Można było te 120-140 km/h lecieć przy min. spalaniu.

> Lepsze hamulce oczywiste, lepsze taborety też, zawias -20-40mm + względny amor.

> Ale jaki silnik + skrzynia?

1.4 16V + skrzynia 6 biegowa (długa)

przy 140 masz 4tyś

a jak Ci potrzebny to i jakiś lepszy hamulec

taborety w sportasiach są wygodne jedynie posadzić je niżej ziemi

eibach -35

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.4 16V + skrzynia 6 biegowa (długa)

> przy 140 masz 4tyś

> a jak Ci potrzebny to i jakiś lepszy hamulec

> taborety w sportasiach są wygodne jedynie posadzić je niżej ziemi

> eibach -35

Oki to łatwiejsze rzeczy mam, IG, 240 sienna + MTS 40 i koni.

Tylko serce.

Czy dobrze myślę aby 1,4 wkładać na osprzęcie z P1 jakoś taniej mi wychodzi i duże tego.

Jak zrobić wiązkę, z P1 przełożyć czy modzić MPI?? elektrykiem jestem słabym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie sportingowa/palio skkrzynia + 1.2 8v to masz 120km/h i jakos 3/ 3,5 tyś obrotów , na miasto skrzynia idealna ,ale jakaś trasa to masakra shocked.gif

Mam pytanie ma ktoś 1.2 8v + skrzyni "S" i jak jest z prędkością i obrotami ??? confused.gif

Lepsza "eska" czy skrzynka z vana ? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia eska, 1.2 8v - 5 bieg do toczenia się z niskimi obrotami, ale żeby auto rozpędzić "porzadnie" to wieki hehe do 160 jeszcze idzie bez problemu, dalej to wiecznosć zlosnik.gif ale 130-140 spokojnie można jechać... 150 (licznikowe) na 5 biegu przy 4 tys obrotów co wcale nie wysila motoru przy dłuższej jeździe, ale nie polecał bym jeśli ktoś nie ma seryjnego tłumika tongue.gif

> Dokładnie sportingowa/palio skkrzynia + 1.2 8v to masz 120km/h i jakos 3/ 3,5 tyś obrotów , na

> miasto skrzynia idealna ,ale jakaś trasa to masakra

> Mam pytanie ma ktoś 1.2 8v + skrzyni "S" i jak jest z prędkością i obrotami ???

> Lepsza "eska" czy skrzynka z vana ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może druga skrzynia biegów? Chodzi mi to po głowie aby wsadzić skrzynkę z cc 700 w tunel, w skrzyni c514 zdjąć mechanizm różnicowy i podpiąć sztywno do tej z 700.

Nie mam czasu policzyć obrotów czy by to coś dało...

A i ciekawe czy zmieszczą się obie skrzynki... Ktoś mądrzejszy niech policzy i da znać czy teoretycznie to ma sens pomijając problemy montażowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może druga skrzynia biegów? Chodzi mi to po głowie aby wsadzić skrzynkę z cc 700 w tunel, w

> skrzyni c514 zdjąć mechanizm różnicowy i podpiąć sztywno do tej z 700.

> Nie mam czasu policzyć obrotów czy by to coś dało...

> A i ciekawe czy zmieszczą się obie skrzynki... Ktoś mądrzejszy niech policzy i da znać czy

> teoretycznie to ma sens pomijając problemy montażowe.

Serio? Prościej, wygodniej i bardziej niezawodnie będzie sprzedać wózek na zakupy jakim jest cento i kupić coś większego. Bo obroty to nie wszystko, hałasować będzie cała reszta, opony, szum wiatru...

Pomysł już na samym początku jest poroniony, ale trzymam kciuki starając się znaleźć sens wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie sportingowa/palio skkrzynia + 1.2 8v to masz 120km/h i jakos 3/ 3,5 tyś obrotów , na

> miasto skrzynia idealna ,ale jakaś trasa to masakra

> Mam pytanie ma ktoś 1.2 8v + skrzyni "S" i jak jest z prędkością i obrotami ???

> Lepsza "eska" czy skrzynka z vana ?

teraz Ci nie sprawdzę, bo grafit zimuje, ale na dłuższe trasy to bajka. Na Żerków prawie cały kawałek autostrady 160km/h bez zbędnego wysiłku (3os+box) i cichutko w środku (co prawda wygłuszenie i tłumik robią swoje).

Masakra to skrzynka abartha na trasy. Ja w czarnym mam abartha i koła 5 biegu z eski i przy 100km/h jest ok. 3100obr/min, przy 120km/h ok. 3800-3900obr.

Przy 140km/h już ciężko się słucha radia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.