Jump to content

Jak odróżnić szum opon od szumu łożysk ?


Recommended Posts

Jak w temacie... zastanawia mnie to czy to opony szumią czy może łożyska ? Auto toczy się powoli ale jednak nie tak jak to jest w nowych autach gdzie czuć jak wręcz ślizga się. Przy zimnych kołach (uruchomienie silnika) czuć lepsze toczenie przy wolnej jeździe lecz po 15 km czuć już że auto toczy się trudniej. Czym lub jak odróżnić takie szumy ?

Link to post
Share on other sites

>...Czym lub jak odróżnić takie szumy ?

Po prostu słychać jak wyje. Coraz głośniej. Im szybciej się jedzie tym głośniej.

Zanim się rozpadnie jest już tak głośno, że trudno pomylić z czymkolwiek.

Link to post
Share on other sites

> Po prostu słychać jak wyje. Coraz głośniej. Im szybciej się jedzie tym głośniej.

> Zanim się rozpadnie jest już tak głośno, że trudno pomylić z czymkolwiek.

no nie wiem. Kiedyś przesiadłem się na jakieś zimówki, że w końcu sam byłem głupi co to było. Ściągałem koła i kręciłem samymi piastami zlosnik.gif Opony byyło głosne, najpierw świszczały im wyżej to był odgłos podobny do zdechłego łozyska.

Link to post
Share on other sites

> Jak w temacie... zastanawia mnie to czy to opony szumią czy może łożyska ? Auto toczy się powoli

> ale jednak nie tak jak to jest w nowych autach gdzie czuć jak wręcz ślizga się. Przy zimnych

> kołach (uruchomienie silnika) czuć lepsze toczenie przy wolnej jeździe lecz po 15 km czuć już

> że auto toczy się trudniej. Czym lub jak odróżnić takie szumy ?

Wyjechać na drogę mało uczęszczaną i robić przy niedużej prędkości 50-60km/h skręty dość dynamiczne kierownicą lewo-prawo, jak łożyska to będzie słychać mocniejsze wycie ze strony bardziej obciążonej.

Link to post
Share on other sites

> Jak w temacie... zastanawia mnie to czy to opony szumią czy może łożyska ? Auto toczy się powoli

> ale jednak nie tak jak to jest w nowych autach gdzie czuć jak wręcz ślizga się. Przy zimnych

> kołach (uruchomienie silnika) czuć lepsze toczenie przy wolnej jeździe lecz po 15 km czuć już

> że auto toczy się trudniej. Czym lub jak odróżnić takie szumy ?

jedz na SKP tam podniosą auto i rozpędzą koło i sprawdzą czy to opona czy łożysko. ok.gif

Link to post
Share on other sites

>...Przy zimnych

> kołach (uruchomienie silnika) czuć lepsze toczenie przy wolnej jeździe lecz po 15 km czuć już

> że auto toczy się trudniej.

Tak a propos to najpierw sprawdziłbym czy któreś koło/koła nie są gorące albo przynajmniej cieplejsze niż pozostałe w okolicy śrub...

Link to post
Share on other sites

> Po prostu słychać jak wyje. Coraz głośniej. Im szybciej się jedzie tym głośniej.

> Zanim się rozpadnie jest już tak głośno, że trudno pomylić z czymkolwiek.

Zgadzam się grinser006.gif

Jak nie słychać już radia, to znaczy że łożysko kona.

Link to post
Share on other sites

> Wyjechać na drogę mało uczęszczaną i robić przy niedużej prędkości 50-60km/h skręty dość dynamiczne

> kierownicą lewo-prawo, jak łożyska to będzie słychać mocniejsze wycie ze strony bardziej

> obciążonej.

Ja bym nieco sposób zmodyfikował: nie dynamicznie kręcić, tylko wolno - jadąc takim rozciągniętym slalomem - jakby słupki były rozstawione co 10-20m...wtedy dłużej będzie dociążane koło przeciwne do skrętu i będzie lepiej słychać...

Link to post
Share on other sites

> Ja bym nieco sposób zmodyfikował: nie dynamicznie kręcić, tylko wolno - jadąc takim rozciągniętym

> slalomem - jakby słupki były rozstawione co 10-20m...wtedy dłużej będzie dociążane koło

> przeciwne do skrętu i będzie lepiej słychać...

Jak co 10-20m rozstawisz słupki i będziesz jechał tak jak napisałem czyli 50-60km/h to wyjdzie Ci dynamiczne skręcanie a nie rozciągnięty slalom zlosnik.gif Ale wyjdzie finalnie to samo, czyli nadaje się na sprawdzenie.

Link to post
Share on other sites

> Wyjechać na drogę mało uczęszczaną i robić przy niedużej prędkości 50-60km/h skręty dość dynamiczne

> kierownicą lewo-prawo, jak łożyska to będzie słychać mocniejsze wycie ze strony bardziej

> obciążonej.

Nie zawsze. wink.gif

Miałem bardzo wyraźny objaw który opisujesz i byłem gotów od razu zmienić łożyska.

Na szczęście doczekałem zmiany opon na zimowe i wraz ze zmianą wycie przeszło jak ręką odjął.

Któraś opona musiała była bardziej wyząbkowana (nie wiem jak to możliwe).

Przy "głaskaniu" ręką ząbkowanie nie było mocno wyczuwalne, opony bez widocznych i wyczuwalnych uszkodzeń i mechanicy wstępnie wykluczyli jakoby to one mogły być przyczyną, a jednak...

Link to post
Share on other sites

> Jak w temacie... zastanawia mnie to czy to opony szumią czy może łożyska ? Auto toczy się powoli

> ale jednak nie tak jak to jest w nowych autach gdzie czuć jak wręcz ślizga się. Przy zimnych

> kołach (uruchomienie silnika) czuć lepsze toczenie przy wolnej jeździe lecz po 15 km czuć już

> że auto toczy się trudniej. Czym lub jak odróżnić takie szumy ?

podnieś auto i sprawdź podejrzane koło jak wisi. łożysko wyczujesz/usłyszysz i będzie jasne że nie opony. inaczej na 100% nie rozróżnisz, bo to złośliwe bydlaki te łożyska i zależnie od auta, niesie się po budzie że nawet czasem strony dobrze nie określisz.

Link to post
Share on other sites

> podnieś auto i sprawdź podejrzane koło jak wisi. łożysko wyczujesz/usłyszysz i będzie jasne że nie

> opony. inaczej na 100% nie rozróżnisz, bo to złośliwe bydlaki te łożyska i zależnie od auta,

> niesie się po budzie że nawet czasem strony dobrze nie określisz.

Kupiłem swego czau samochód z padniętym łożyskiem, auto odkupił ode mnie mechanik-kolega z resztą. Mówi, a wymienię sobie to łożysko, wymienił jedno, ale miał kupione drugie, tylko chciał zobaczyć czy wyje-wyje i drugie, zmienił-wyje dalej, okazało się że w samochodzie wyły 2 z przodu i jedno z tyłu smile.gif 4szt wymienione.

Link to post
Share on other sites

> Na szczęście doczekałem zmiany opon na zimowe i wraz ze zmianą wycie przeszło jak ręką odjął.

> Któraś opona musiała była bardziej wyząbkowana (nie wiem jak to możliwe).

> Przy "głaskaniu" ręką ząbkowanie nie było mocno wyczuwalne, opony bez widocznych i wyczuwalnych

> uszkodzeń i mechanicy wstępnie wykluczyli jakoby to one mogły być przyczyną, a jednak...

Miałem bardzo podobną sytuację - dobrej klasy opony, tyle że 4 letnie i 80kkm za sobą. Głaskanie nie wskazywało na wyząbkowanie. Wycie od 60 do ok. 100 km/h, a przy szybszej jeździe - cichło. Zastanawiałem się nad łożyskami, ale po zamianie na zimówki wycie całkowicie ustało. Więc raczej wina opon.

Link to post
Share on other sites

> podnieś auto i sprawdź podejrzane koło jak wisi. łożysko wyczujesz/usłyszysz i będzie jasne że nie

> opony. inaczej na 100% nie rozróżnisz, bo to złośliwe bydlaki te łożyska i zależnie od auta,

> niesie się po budzie że nawet czasem strony dobrze nie określisz.

dodam, że idzie wyczuć luz na łożysku, wystarczy piastą poruszać , krótki skok góra dół. Takie objawy miałem na przednich kołach gdy łozysko już umierało.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.