tomi84 Napisano 16 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 Jak w temacie... zastanawia mnie to czy to opony szumią czy może łożyska ? Auto toczy się powoli ale jednak nie tak jak to jest w nowych autach gdzie czuć jak wręcz ślizga się. Przy zimnych kołach (uruchomienie silnika) czuć lepsze toczenie przy wolnej jeździe lecz po 15 km czuć już że auto toczy się trudniej. Czym lub jak odróżnić takie szumy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 16 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 >...Czym lub jak odróżnić takie szumy ? Po prostu słychać jak wyje. Coraz głośniej. Im szybciej się jedzie tym głośniej. Zanim się rozpadnie jest już tak głośno, że trudno pomylić z czymkolwiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 16 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 > Po prostu słychać jak wyje. Coraz głośniej. Im szybciej się jedzie tym głośniej. > Zanim się rozpadnie jest już tak głośno, że trudno pomylić z czymkolwiek. no nie wiem. Kiedyś przesiadłem się na jakieś zimówki, że w końcu sam byłem głupi co to było. Ściągałem koła i kręciłem samymi piastami Opony byyło głosne, najpierw świszczały im wyżej to był odgłos podobny do zdechłego łozyska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 16 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 > Jak w temacie... zastanawia mnie to czy to opony szumią czy może łożyska ? Auto toczy się powoli > ale jednak nie tak jak to jest w nowych autach gdzie czuć jak wręcz ślizga się. Przy zimnych > kołach (uruchomienie silnika) czuć lepsze toczenie przy wolnej jeździe lecz po 15 km czuć już > że auto toczy się trudniej. Czym lub jak odróżnić takie szumy ? Wyjechać na drogę mało uczęszczaną i robić przy niedużej prędkości 50-60km/h skręty dość dynamiczne kierownicą lewo-prawo, jak łożyska to będzie słychać mocniejsze wycie ze strony bardziej obciążonej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekPanda Napisano 16 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 > Jak w temacie... zastanawia mnie to czy to opony szumią czy może łożyska ? Auto toczy się powoli > ale jednak nie tak jak to jest w nowych autach gdzie czuć jak wręcz ślizga się. Przy zimnych > kołach (uruchomienie silnika) czuć lepsze toczenie przy wolnej jeździe lecz po 15 km czuć już > że auto toczy się trudniej. Czym lub jak odróżnić takie szumy ? jedz na SKP tam podniosą auto i rozpędzą koło i sprawdzą czy to opona czy łożysko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 16 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 Opony zwykle wyja gdy sa wyzabkowane, a to mozna sprawdzic glaskajac opone wzdluz linii bieznika. Jesli wyczujemy zadzieranie to znaczy ze opona szmelc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahooo Napisano 16 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 U mnie sprawdził sie sposób AkuQ. Te dłuzsy okres myslalem ze to wyzabkowane opony. Okazalo sie ze jednak tylne lozysko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 16 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 >...Przy zimnych > kołach (uruchomienie silnika) czuć lepsze toczenie przy wolnej jeździe lecz po 15 km czuć już > że auto toczy się trudniej. Tak a propos to najpierw sprawdziłbym czy któreś koło/koła nie są gorące albo przynajmniej cieplejsze niż pozostałe w okolicy śrub... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 16 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 > Po prostu słychać jak wyje. Coraz głośniej. Im szybciej się jedzie tym głośniej. > Zanim się rozpadnie jest już tak głośno, że trudno pomylić z czymkolwiek. Zgadzam się Jak nie słychać już radia, to znaczy że łożysko kona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 16 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 > Wyjechać na drogę mało uczęszczaną i robić przy niedużej prędkości 50-60km/h skręty dość dynamiczne > kierownicą lewo-prawo, jak łożyska to będzie słychać mocniejsze wycie ze strony bardziej > obciążonej. Ja bym nieco sposób zmodyfikował: nie dynamicznie kręcić, tylko wolno - jadąc takim rozciągniętym slalomem - jakby słupki były rozstawione co 10-20m...wtedy dłużej będzie dociążane koło przeciwne do skrętu i będzie lepiej słychać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 16 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 > Ja bym nieco sposób zmodyfikował: nie dynamicznie kręcić, tylko wolno - jadąc takim rozciągniętym > slalomem - jakby słupki były rozstawione co 10-20m...wtedy dłużej będzie dociążane koło > przeciwne do skrętu i będzie lepiej słychać... Jak co 10-20m rozstawisz słupki i będziesz jechał tak jak napisałem czyli 50-60km/h to wyjdzie Ci dynamiczne skręcanie a nie rozciągnięty slalom Ale wyjdzie finalnie to samo, czyli nadaje się na sprawdzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin L. Napisano 16 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 > Wyjechać na drogę mało uczęszczaną i robić przy niedużej prędkości 50-60km/h skręty dość dynamiczne > kierownicą lewo-prawo, jak łożyska to będzie słychać mocniejsze wycie ze strony bardziej > obciążonej. Nie zawsze. Miałem bardzo wyraźny objaw który opisujesz i byłem gotów od razu zmienić łożyska. Na szczęście doczekałem zmiany opon na zimowe i wraz ze zmianą wycie przeszło jak ręką odjął. Któraś opona musiała była bardziej wyząbkowana (nie wiem jak to możliwe). Przy "głaskaniu" ręką ząbkowanie nie było mocno wyczuwalne, opony bez widocznych i wyczuwalnych uszkodzeń i mechanicy wstępnie wykluczyli jakoby to one mogły być przyczyną, a jednak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 16 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 > Jak w temacie... zastanawia mnie to czy to opony szumią czy może łożyska ? Auto toczy się powoli > ale jednak nie tak jak to jest w nowych autach gdzie czuć jak wręcz ślizga się. Przy zimnych > kołach (uruchomienie silnika) czuć lepsze toczenie przy wolnej jeździe lecz po 15 km czuć już > że auto toczy się trudniej. Czym lub jak odróżnić takie szumy ? podnieś auto i sprawdź podejrzane koło jak wisi. łożysko wyczujesz/usłyszysz i będzie jasne że nie opony. inaczej na 100% nie rozróżnisz, bo to złośliwe bydlaki te łożyska i zależnie od auta, niesie się po budzie że nawet czasem strony dobrze nie określisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 17 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2014 > podnieś auto i sprawdź podejrzane koło jak wisi. łożysko wyczujesz/usłyszysz i będzie jasne że nie > opony. inaczej na 100% nie rozróżnisz, bo to złośliwe bydlaki te łożyska i zależnie od auta, > niesie się po budzie że nawet czasem strony dobrze nie określisz. Kupiłem swego czau samochód z padniętym łożyskiem, auto odkupił ode mnie mechanik-kolega z resztą. Mówi, a wymienię sobie to łożysko, wymienił jedno, ale miał kupione drugie, tylko chciał zobaczyć czy wyje-wyje i drugie, zmienił-wyje dalej, okazało się że w samochodzie wyły 2 z przodu i jedno z tyłu 4szt wymienione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 17 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2014 > Na szczęście doczekałem zmiany opon na zimowe i wraz ze zmianą wycie przeszło jak ręką odjął. > Któraś opona musiała była bardziej wyząbkowana (nie wiem jak to możliwe). > Przy "głaskaniu" ręką ząbkowanie nie było mocno wyczuwalne, opony bez widocznych i wyczuwalnych > uszkodzeń i mechanicy wstępnie wykluczyli jakoby to one mogły być przyczyną, a jednak... Miałem bardzo podobną sytuację - dobrej klasy opony, tyle że 4 letnie i 80kkm za sobą. Głaskanie nie wskazywało na wyząbkowanie. Wycie od 60 do ok. 100 km/h, a przy szybszej jeździe - cichło. Zastanawiałem się nad łożyskami, ale po zamianie na zimówki wycie całkowicie ustało. Więc raczej wina opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azasello Napisano 17 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2014 Opona ma jednostajny szum nie wyje. Łożysko słychać wyraźnie. Przy większy prędkościach może się nasilać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 17 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2014 > podnieś auto i sprawdź podejrzane koło jak wisi. łożysko wyczujesz/usłyszysz i będzie jasne że nie > opony. inaczej na 100% nie rozróżnisz, bo to złośliwe bydlaki te łożyska i zależnie od auta, > niesie się po budzie że nawet czasem strony dobrze nie określisz. dodam, że idzie wyczuć luz na łożysku, wystarczy piastą poruszać , krótki skok góra dół. Takie objawy miałem na przednich kołach gdy łozysko już umierało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.