Gienek Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 Witam. Mam problem z instalacją gazową w Renault Fluence z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6l. Samochód w 2012r odebrałem z salonu już z zamontowaną instalacją gazową. Przez pierwsze półtora roku czyli jakieś 30tys km nie było żadnego problemu i byłem bardzo zadowolony z zakupu. Potem niestety nie wiadomo dlaczego komputer samochodu wywalił błąd sprawdź układ wydechowy, co podobno oznacza wychwycenie przez sondę lambda niewłaściwego składu mieszanki. Zajechałem najpierw do ASO przy salonie w którym kupowałem samochód, tam odesłano mnie do gazownika który współpracuje z salonem i zakłada instalacje do ich samochodów Dacia i Renault. Gazownik coś tam podregulował, skasował błąd i było wszystko w porządku przez około miesiąc. Potem komputer znów wywalił ten sam błąd i tak już zostało. Schemat pojawiania się błędu jest zawsze ten sam. Najczęściej gdy na podwórku jest zimno i odpalę samochód po nocnym postoju, to w czasie jazdy, gdy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę i samochód przełączy się na gaz, to chwilę później pojawia się ten błąd i zostaje aż do skasowania w serwisie. Nie dzieje się to za każdym razem. Błąd pojawia się z częstotliwością raz na dwa tygodnie nawet do miesiąca, lecz zawsze się pojawia. Widzę, że gazownik na pewno nie poradzi sobie z usunięciem tej usterki. Ostatnio powiedział mi, że z instalacją gazową jest wszystko w porządku i żebym znalazł w pobliżu mego miejsca zamieszkania kogoś kto ma sprzęt do kasowania błędów w samochodzie i gdy pojawi się błąd to żebym do niego pojechał w celu skasowania błędów. Moim zdaniem gazownik coś spieprzył w instalacji i teraz nie ma pojęcia co to jest bo czy wszystkie Renault Fluence i Megan III z silnikiem 1,6 które mają instalację gazową to jeżdżą z pojawiającymi się błędami w komputerze, szczególnie, że przez pierwsze półtora roku było wszystko w porządku a ostatni rok to droga przez siejący błędami komputer? Sterownik do LPG to AGIS OBD/CAN Może ktoś ma pomysł co może być nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PavvelM Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 Witaj. Moja siostra w C3 miała podobny komunikat, okażało się że auto jest źle wyregulowane oraz źle dobrane dysze. Po poprawnym dobraniu dysz i regulacji na razie bark błędu. Może idź w tym kierunku Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gienek Napisano 28 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > Witaj. > Moja siostra w C3 miała podobny komunikat, okażało się że auto jest źle wyregulowane oraz źle > dobrane dysze. Po poprawnym dobraniu dysz i regulacji na razie bark błędu. > Może idź w tym kierunku > Pozdrawiam U niej ten problem zaczął występować od razu po założeniu LPG czy dopiero po pewnym czasie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > U niej ten problem zaczął występować od razu po założeniu LPG czy dopiero po pewnym czasie? A przez te półtora roku jezdziłes na przeglądy gazowe? po 1000km byłes na regulacji,itp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 Jaki jest zapisany błąd w ECU silnika? Obstawiam, że jest komunikat, że mieszanka jest za uboga, co jest spowodowane tym, że reduktor nie wyrabia przy niskich temperaturach. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PavvelM Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 Komunikat pojawił się jakiś czas po założeniu instalacji, czy to był mesiąc, tydzień po nie pamiętam. Natomiast nie było to zaraz po wyjechaniu od instalatora. Uciebie może pojawiło się to dopiero teraz bo ECU renault potrafi długo korygować takie błędy. Mi w megance nigdy niezapalił się check mimo iż jeździłem na zbyt ubogiej lub zbyt bogatej mieszance. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gienek Napisano 28 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > A przez te półtora roku jezdziłes na przeglądy gazowe? po 1000km byłes na regulacji,itp? Dokładnie tak. Byłem na trzech przeglądach, gdzie było wszystko w porządku. Dopiero gdzieś po 30tyś km, gdy zimą wyjechałem i samochód stał nieużywany przez dwa tygodnie to po powrocie, podczas jazdy pierwszy raz raz pojawił mi się ten błąd. Czyli podsumowując. Jedną zimę przejeździłem i było wszystko ok. Na drugą zimę po dwutygodniowym staniu w garażu pojawił się błąd i tak już zostało pomimo wielokrotnej regulacji instalacji gazowej u gazownika i kasowania błędu z komputera samochodowego. Praktycznie przez ostatni rok, to muszę przynajmniej raz w miesiącu lub częściej udać się do gazownika który coś tam podstroi w instalacji gazowej i wykasuje błąd. Niestety nie pomaga to na zbyt długo. Ktoś powyżej zasugerował, że zastosowano zbyt mały reduktor. Gdyby tak było to czy komputer nie zacząłby siać błędami pierwszej zimy użytkowania instalacji gdy temperatura spadała grubo poniżej -25st.C? Zresztą pomimo wielokrotnych wizyt u gazownika to komputer wali błędami również latem gdy jest gorąco. A może to nie wina instalacji gazowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > gdy zimą > wyjechałem i samochód stał nieużywany przez dwa tygodnie to po powrocie, podczas jazdy > pierwszy raz raz pojawił mi się ten błąd. > Czyli podsumowując. > Jedną zimę przejeździłem i było wszystko ok. Na drugą zimę po dwutygodniowym staniu w garażu > pojawił się błąd i tak już zostało pomimo wielokrotnej regulacji instalacji gazowej u > gazownika i kasowania błędu z komputera samochodowego. Próbowałeś porządnie naładować akumulator? > Ktoś powyżej zasugerował, że zastosowano zbyt mały reduktor. > Gdyby tak było to czy komputer nie zacząłby siać błędami pierwszej zimy użytkowania instalacji gdy > temperatura spadała grubo poniżej -25st.C? Zresztą pomimo wielokrotnych wizyt u gazownika to > komputer wali błędami również latem gdy jest gorąco. Wszystko się zużywa, reduktor też. > A może to nie wina instalacji gazowej? Możesz spróbować wyłączyć instalację LPG, zresetować nastawy autoadaptacyjne w ECU silnika (potrzebny będzie komputer diagnostyczny) i przejeździć 60km lub więcej tylko na noPB i zobaczyć co będzie wtedy. Jeśli problem ustąpi to widocznie rozjechała się mapa noPB. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gienek Napisano 28 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > Próbowałeś porządnie naładować akumulator? Hmm. Co prawda nie ładowałem akumulatora z zewnętrznego źródła, to tylko czasami gdy zbyt długo samochód zostawię na światłach pozycyjnych to pojawia się komunikat naładuj akumulator. Potem po przejechaniu pewnego odcinka drogi komunikat znika. Samochód jest użytkowany głównie w trasie. Dojeżdżam nim do pracy i w jedną stronę mam około 50km poza miastem więc myślę, że to nie problem niedoładowanego akumulatora. > Wszystko się zużywa, reduktor też. Po półtorarocznym użytkowaniu (teraz ma już 2,5 roku)? > Możesz spróbować wyłączyć instalację LPG, zresetować nastawy autoadaptacyjne w ECU silnika Czy zrobią mi to w ASO? > (potrzebny będzie komputer diagnostyczny) i przejeździć 60km lub więcej tylko na noPB i > zobaczyć co będzie wtedy. Spróbuję. U mnie błędy pojawiają się zazwyczaj po przejechaniu od 1000 do 2500km. > Jeśli problem ustąpi to widocznie rozjechała się mapa noPB. > Pozdrawiam BAS Dzięki za poradę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > Hmm. Co prawda nie ładowałem akumulatora z zewnętrznego źródła, to tylko czasami gdy zbyt długo > samochód zostawię na światłach pozycyjnych to pojawia się komunikat naładuj akumulator. Potem > po przejechaniu pewnego odcinka drogi komunikat znika. Samochód jest użytkowany głównie w > trasie. Dojeżdżam nim do pracy i w jedną stronę mam około 50km poza miastem więc myślę, że to > nie problem niedoładowanego akumulatora. Raz na pół roku nie zaszkodzi. > Po półtorarocznym użytkowaniu? Licho nie śpi. > Czy zrobią mi to w ASO? Yeap, tylko niech Cię nie korci włączać LPG w przeciągu tych 60km bo zacznie się komedia. > Spróbuję. > U mnie błędy pojawiają się zazwyczaj po przejechaniu od 1000 do 2500km. Wygląda na problem z jakimś czujnikiem lub problem z mapą. > Dzięki za poradę. Proszę bardzo. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gienek Napisano 28 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > Yeap, tylko niech Cię nie korci włączać LPG w przeciągu tych 60km bo zacznie się komedia. To musi być 60km ciągłej jazdy czy w międzyczasie można zatrzymać się i zgasić samochód? 60 km to mały problem. Wystarczy że przyjadę z ASO do domu i już mam ponad 100km zrobione. > Wygląda na problem z jakimś czujnikiem lub problem z mapą. A może to listwa wtryskowa już się zużyła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > To musi być 60km ciągłej jazdy czy w międzyczasie można zatrzymać się i zgasić samochód? Możesz codziennie jeździć 5km do pracy, chodzi o normalną eksploatację, nie ma sensu robić tego ciągiem. > 60 km to mały problem. Wystarczy że przyjadę z ASO do domu i już mam ponad 100km zrobione. > A może to listwa wtryskowa już się zużyła? Trochę wcześnie, jakie tam siedzą wtryskiwacze? Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 Po mojemu to ustawienie indywidualnych korekt po temperaturze gazu rozwiąże problem, który wynika ze zbyt dużych korekt sterownika benzynowego w trakcie nagrzewania silnika już na LPG. Dlaczego kiedyś było ok a teraz nie jest? Wydaje mi się, że wcześniej było to ustawione na granicy błędu a wraz z nawet lekkim zużyciem eksploatacyjnym reduktora, teraz już wyłapuje błąd. Tak prościej, to na zimno reduktor wali albo za dużo albo za mało gazu (obstawiam za dużo) i ECU benzynowe to wychwyciło, bo musi za dużo zwiększać lub też zmniejszać czas wtrysku, żeby mieszanka była poprawna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gienek Napisano 28 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > Możesz codziennie jeździć 5km do pracy, chodzi o normalną eksploatację, nie ma sensu robić tego > ciągiem. > Trochę wcześnie, jakie tam siedzą wtryskiwacze? > Pozdrawiam BAS Nie wiem dokładnie. Może da się coś odczytać ze świadectwa homologacji które załączam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > Nie wiem dokładnie. Może da się coś odczytać ze świadectwa homologacji które załączam? To raczej nie jest wina wtryskiwaczy. Jak reset nastaw i ponowna adaptacja pomogą to będzie wiadomo, że rozjechała się mapa. Jeśli sytuacja powróci po jakimś czasie to znowu reset + adaptacja + poprawienie ustawień LPG. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gienek Napisano 28 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > To raczej nie jest wina wtryskiwaczy. > Jak reset nastaw i ponowna adaptacja pomogą to będzie wiadomo, że rozjechała się mapa. Jeśli > sytuacja powróci po jakimś czasie to znowu reset + adaptacja + poprawienie ustawień LPG. > Pozdrawiam BAS Producent komputera sterującego wtryskiwaczami gazu czyli firma ACON zaproponowała, żebym przyjechał do nich to zajrzą do instalacji i może coś znajdą co jest nie tak, a jeśli trzeba będzie coś przerabiać od strony mechanicznej lub elektrycznej to zaproponują warsztat w którym można będzie to poprawić. Tak się składa, że na szczęście w Białymstoku są bardziej znani producenci instalacji gazowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gienek Napisano 31 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2014 > To raczej nie jest wina wtryskiwaczy. > Jak reset nastaw i ponowna adaptacja pomogą to będzie wiadomo, że rozjechała się mapa. Jeśli > sytuacja powróci po jakimś czasie to znowu reset + adaptacja + poprawienie ustawień LPG. > Pozdrawiam BAS Myślę, że komputer od jazdy na benzynie jest ok i nie zgubił nastawów. Ostatnio przekonałem się, że trzeba przejechać jakieś 400km na benzynie aby błąd znikł co zajmuje mi zazwyczaj około trzy dni. Potem gdy przełączyłem na gaz to błąd znów się pojawił a po pojeżdżeniu kilku dni na benzynie znowu znikł, więc to chyba typowa wina instalacji gazowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
resmiki Napisano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 > Producent komputera sterującego wtryskiwaczami gazu czyli firma ACON zaproponowała, żebym > przyjechał do nich to zajrzą do instalacji i może coś znajdą co jest nie tak, a jeśli trzeba > będzie coś przerabiać od strony mechanicznej lub elektrycznej to zaproponują warsztat w którym > można będzie to poprawić. Ja gdybym miał podobny problem, to w sytuacji, kiedy spodziewałbym sie wystąpienia takiego bledu podpiałbym laptopa przez interface do gazu, wlaczył rejestracje parametrów i ruszył w trasę. Potem na spokojnie w domu analizował bym nagrane parametry i co sie działo. Robiłem tak ze Stagiem. Najlepiej by było jednak pdpiac sie wtedy jeszcze do kompa auta i rejestrowac rownolegle zmiany korekt krótko i długoterminowych. Nie wiem czy jest to jednak mozliwe kiedy gaz jest podlaczony przez OBD. Cwiczyłem tak temat, ale ze Stagiem 300, bez OBD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2015 ziom masz AC produkujacego staga, masz TECHa a montujesz tajue rzeczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gienek Napisano 3 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2015 > ziom masz AC produkujacego staga, masz TECHa a montujesz tajue rzeczy... ACON to zła firma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 mało popularna. staga / techa zna wiele osob i wiele osob moze rozwiazac problem bo sterownik jest popularny, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 > mało popularna. > staga / techa zna wiele osob i wiele osob moze rozwiazac problem bo sterownik jest popularny, Robiłem kiedyś auto z takim sterownikiem i powiem szczerze, że dość dziwnie to skonfigurowali. Np. MAP sensor jest sprzętowo do 4 bar abs., a w programie "przycięli" go do 1,5 bara abs. (stag jest chyba do 2,5). Żeby było ciekawiej to ten sterownik siedział w aucie z doładowaniem ponad 2,2 bara abs, więc poprawnie mapy nie dało się zebrać. Zasadniczo jednak i taki wynalazek jest do ogarnięcia. Nie ma tam nie wiadomo jakich opcji do ustawienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gienek Napisano 19 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 Właśnie byłem u producenta mojej instalacji gazowej firmie Acon. Główna przyczyna występowania błędu to zbyt duże dysze. Podobno po regulacji ma być lepiej a jakby bbłąd nadal występował to jednak będę musiał udać się do gazownia i wymienić na właściwe. Drugi o wiele poważniejszy problem to że zostałem oszukany przez gazownia który wstawia instalacje LPG dla dealera Renault DACIA firmy Motozbyt z Białegostoku. Na fakturze jak i homologacji mam wpisane że kupiłem sterownik gazu AGIS OBD/CAN a w samochodzie zainstalowany jest AGIS MINI. Co z tym fantem zrobić? Iść na policję czy najpierw do gościa porozmawiać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 chyba najprościej zacząć od instalatora, potem firmy Motozbyt z Białegostoku. Policja/sąd to chyba na końcu jako ostateczność. Pewnie polubownie wymieni Ci na właściwy sterownik i dostaniesz "rabat na filtry" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2015 > ziom masz AC produkujacego staga, masz TECHa a montujesz tajue rzeczy... Ziom, niby podzielam Twoje zdanie, ale doczytales ze on bral nowke z salonu, a nie zakladal instalki po uplywie gwarancji. Teraz pomysl jaki mial wybor jezeli ASO ma umowe z producentem/instalatorem danej firmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.