Skocz do zawartości

Renault Fluence 1.6 i LPG - Problem


Gienek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z instalacją gazową w Renault Fluence z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6l.

Samochód w 2012r odebrałem z salonu już z zamontowaną instalacją gazową. Przez pierwsze półtora roku czyli jakieś 30tys km nie było żadnego problemu i byłem bardzo zadowolony z zakupu. Potem niestety nie wiadomo dlaczego komputer samochodu wywalił błąd sprawdź układ wydechowy, co podobno oznacza wychwycenie przez sondę lambda niewłaściwego składu mieszanki. Zajechałem najpierw do ASO przy salonie w którym kupowałem samochód, tam odesłano mnie do gazownika który współpracuje z salonem i zakłada instalacje do ich samochodów Dacia i Renault. Gazownik coś tam podregulował, skasował błąd i było wszystko w porządku przez około miesiąc. Potem komputer znów wywalił ten sam błąd i tak już zostało.

Schemat pojawiania się błędu jest zawsze ten sam. Najczęściej gdy na podwórku jest zimno i odpalę samochód po nocnym postoju, to w czasie jazdy, gdy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę i samochód przełączy się na gaz, to chwilę później pojawia się ten błąd i zostaje aż do skasowania w serwisie. Nie dzieje się to za każdym razem. Błąd pojawia się z częstotliwością raz na dwa tygodnie nawet do miesiąca, lecz zawsze się pojawia.

Widzę, że gazownik na pewno nie poradzi sobie z usunięciem tej usterki. Ostatnio powiedział mi, że z instalacją gazową jest wszystko w porządku i żebym znalazł w pobliżu mego miejsca zamieszkania kogoś kto ma sprzęt do kasowania błędów w samochodzie i gdy pojawi się błąd to żebym do niego pojechał w celu skasowania błędów.

Moim zdaniem gazownik coś spieprzył w instalacji i teraz nie ma pojęcia co to jest bo czy wszystkie Renault Fluence i Megan III z silnikiem 1,6 które mają instalację gazową to jeżdżą z pojawiającymi się błędami w komputerze, szczególnie, że przez pierwsze półtora roku było wszystko w porządku a ostatni rok to droga przez siejący błędami komputer?

Sterownik do LPG to AGIS OBD/CAN

Może ktoś ma pomysł co może być nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Moja siostra w C3 miała podobny komunikat, okażało się że auto jest źle wyregulowane oraz źle dobrane dysze. Po poprawnym dobraniu dysz i regulacji na razie bark błędu.

Może idź w tym kierunku smile.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witaj.

> Moja siostra w C3 miała podobny komunikat, okażało się że auto jest źle wyregulowane oraz źle

> dobrane dysze. Po poprawnym dobraniu dysz i regulacji na razie bark błędu.

> Może idź w tym kierunku

> Pozdrawiam

U niej ten problem zaczął występować od razu po założeniu LPG czy dopiero po pewnym czasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komunikat pojawił się jakiś czas po założeniu instalacji, czy to był mesiąc, tydzień po nie pamiętam. Natomiast nie było to zaraz po wyjechaniu od instalatora.

Uciebie może pojawiło się to dopiero teraz bo ECU renault potrafi długo korygować takie błędy.

Mi w megance nigdy niezapalił się check mimo iż jeździłem na zbyt ubogiej lub zbyt bogatej mieszance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A przez te półtora roku jezdziłes na przeglądy gazowe? po 1000km byłes na regulacji,itp?

Dokładnie tak.

Byłem na trzech przeglądach, gdzie było wszystko w porządku. Dopiero gdzieś po 30tyś km, gdy zimą wyjechałem i samochód stał nieużywany przez dwa tygodnie to po powrocie, podczas jazdy pierwszy raz raz pojawił mi się ten błąd.

Czyli podsumowując.

Jedną zimę przejeździłem i było wszystko ok. Na drugą zimę po dwutygodniowym staniu w garażu pojawił się błąd i tak już zostało pomimo wielokrotnej regulacji instalacji gazowej u gazownika i kasowania błędu z komputera samochodowego. Praktycznie przez ostatni rok, to muszę przynajmniej raz w miesiącu lub częściej udać się do gazownika który coś tam podstroi w instalacji gazowej i wykasuje błąd. Niestety nie pomaga to na zbyt długo.

Ktoś powyżej zasugerował, że zastosowano zbyt mały reduktor.

Gdyby tak było to czy komputer nie zacząłby siać błędami pierwszej zimy użytkowania instalacji gdy temperatura spadała grubo poniżej -25st.C? Zresztą pomimo wielokrotnych wizyt u gazownika to komputer wali błędami również latem gdy jest gorąco.

A może to nie wina instalacji gazowej? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdy zimą

> wyjechałem i samochód stał nieużywany przez dwa tygodnie to po powrocie, podczas jazdy

> pierwszy raz raz pojawił mi się ten błąd.

> Czyli podsumowując.

> Jedną zimę przejeździłem i było wszystko ok. Na drugą zimę po dwutygodniowym staniu w garażu

> pojawił się błąd i tak już zostało pomimo wielokrotnej regulacji instalacji gazowej u

> gazownika i kasowania błędu z komputera samochodowego.

Próbowałeś porządnie naładować akumulator?

> Ktoś powyżej zasugerował, że zastosowano zbyt mały reduktor.

> Gdyby tak było to czy komputer nie zacząłby siać błędami pierwszej zimy użytkowania instalacji gdy

> temperatura spadała grubo poniżej -25st.C? Zresztą pomimo wielokrotnych wizyt u gazownika to

> komputer wali błędami również latem gdy jest gorąco.

Wszystko się zużywa, reduktor też.

> A może to nie wina instalacji gazowej?

Możesz spróbować wyłączyć instalację LPG, zresetować nastawy autoadaptacyjne w ECU silnika (potrzebny będzie komputer diagnostyczny) i przejeździć 60km lub więcej tylko na noPB i zobaczyć co będzie wtedy.

Jeśli problem ustąpi to widocznie rozjechała się mapa noPB.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Próbowałeś porządnie naładować akumulator?

Hmm. Co prawda nie ładowałem akumulatora z zewnętrznego źródła, to tylko czasami gdy zbyt długo samochód zostawię na światłach pozycyjnych to pojawia się komunikat naładuj akumulator. Potem po przejechaniu pewnego odcinka drogi komunikat znika. Samochód jest użytkowany głównie w trasie. Dojeżdżam nim do pracy i w jedną stronę mam około 50km poza miastem więc myślę, że to nie problem niedoładowanego akumulatora.

> Wszystko się zużywa, reduktor też.

Po półtorarocznym użytkowaniu (teraz ma już 2,5 roku)?

> Możesz spróbować wyłączyć instalację LPG, zresetować nastawy autoadaptacyjne w ECU silnika

Czy zrobią mi to w ASO?

> (potrzebny będzie komputer diagnostyczny) i przejeździć 60km lub więcej tylko na noPB i

> zobaczyć co będzie wtedy.

Spróbuję.

U mnie błędy pojawiają się zazwyczaj po przejechaniu od 1000 do 2500km.

> Jeśli problem ustąpi to widocznie rozjechała się mapa noPB.

> Pozdrawiam BAS

Dzięki za poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm. Co prawda nie ładowałem akumulatora z zewnętrznego źródła, to tylko czasami gdy zbyt długo

> samochód zostawię na światłach pozycyjnych to pojawia się komunikat naładuj akumulator. Potem

> po przejechaniu pewnego odcinka drogi komunikat znika. Samochód jest użytkowany głównie w

> trasie. Dojeżdżam nim do pracy i w jedną stronę mam około 50km poza miastem więc myślę, że to

> nie problem niedoładowanego akumulatora.

Raz na pół roku nie zaszkodzi.

> Po półtorarocznym użytkowaniu?

Licho nie śpi.

> Czy zrobią mi to w ASO?

Yeap, tylko niech Cię nie korci włączać LPG w przeciągu tych 60km bo zacznie się komedia.

> Spróbuję.

> U mnie błędy pojawiają się zazwyczaj po przejechaniu od 1000 do 2500km.

Wygląda na problem z jakimś czujnikiem lub problem z mapą.

> Dzięki za poradę.

Proszę bardzo.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Yeap, tylko niech Cię nie korci włączać LPG w przeciągu tych 60km bo zacznie się komedia.

To musi być 60km ciągłej jazdy czy w międzyczasie można zatrzymać się i zgasić samochód?

60 km to mały problem. Wystarczy że przyjadę z ASO do domu i już mam ponad 100km zrobione.

> Wygląda na problem z jakimś czujnikiem lub problem z mapą.

A może to listwa wtryskowa już się zużyła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To musi być 60km ciągłej jazdy czy w międzyczasie można zatrzymać się i zgasić samochód?

Możesz codziennie jeździć 5km do pracy, chodzi o normalną eksploatację, nie ma sensu robić tego ciągiem.

> 60 km to mały problem. Wystarczy że przyjadę z ASO do domu i już mam ponad 100km zrobione.

> A może to listwa wtryskowa już się zużyła?

Trochę wcześnie, jakie tam siedzą wtryskiwacze?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu to ustawienie indywidualnych korekt po temperaturze gazu rozwiąże problem, który wynika ze zbyt dużych korekt sterownika benzynowego w trakcie nagrzewania silnika już na LPG.

Dlaczego kiedyś było ok a teraz nie jest? Wydaje mi się, że wcześniej było to ustawione na granicy błędu a wraz z nawet lekkim zużyciem eksploatacyjnym reduktora, teraz już wyłapuje błąd.

Tak prościej, to na zimno reduktor wali albo za dużo albo za mało gazu (obstawiam za dużo) i ECU benzynowe to wychwyciło, bo musi za dużo zwiększać lub też zmniejszać czas wtrysku, żeby mieszanka była poprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz codziennie jeździć 5km do pracy, chodzi o normalną eksploatację, nie ma sensu robić tego

> ciągiem.

> Trochę wcześnie, jakie tam siedzą wtryskiwacze?

> Pozdrawiam BAS

Nie wiem dokładnie. Może da się coś odczytać ze świadectwa homologacji które załączam?

288135820-homologacja1.jpg

post-6179-14352527719192_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem dokładnie. Może da się coś odczytać ze świadectwa homologacji które załączam?

To raczej nie jest wina wtryskiwaczy.

Jak reset nastaw i ponowna adaptacja pomogą to będzie wiadomo, że rozjechała się mapa. Jeśli sytuacja powróci po jakimś czasie to znowu reset + adaptacja + poprawienie ustawień LPG.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To raczej nie jest wina wtryskiwaczy.

> Jak reset nastaw i ponowna adaptacja pomogą to będzie wiadomo, że rozjechała się mapa. Jeśli

> sytuacja powróci po jakimś czasie to znowu reset + adaptacja + poprawienie ustawień LPG.

> Pozdrawiam BAS

Producent komputera sterującego wtryskiwaczami gazu czyli firma ACON zaproponowała, żebym przyjechał do nich to zajrzą do instalacji i może coś znajdą co jest nie tak, a jeśli trzeba będzie coś przerabiać od strony mechanicznej lub elektrycznej to zaproponują warsztat w którym można będzie to poprawić.

Tak się składa, że na szczęście w Białymstoku są bardziej znani producenci instalacji gazowych smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To raczej nie jest wina wtryskiwaczy.

> Jak reset nastaw i ponowna adaptacja pomogą to będzie wiadomo, że rozjechała się mapa. Jeśli

> sytuacja powróci po jakimś czasie to znowu reset + adaptacja + poprawienie ustawień LPG.

> Pozdrawiam BAS

Myślę, że komputer od jazdy na benzynie jest ok i nie zgubił nastawów. Ostatnio przekonałem się, że trzeba przejechać jakieś 400km na benzynie aby błąd znikł co zajmuje mi zazwyczaj około trzy dni. Potem gdy przełączyłem na gaz to błąd znów się pojawił a po pojeżdżeniu kilku dni na benzynie znowu znikł, więc to chyba typowa wina instalacji gazowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Producent komputera sterującego wtryskiwaczami gazu czyli firma ACON zaproponowała, żebym

> przyjechał do nich to zajrzą do instalacji i może coś znajdą co jest nie tak, a jeśli trzeba

> będzie coś przerabiać od strony mechanicznej lub elektrycznej to zaproponują warsztat w którym

> można będzie to poprawić.

Ja gdybym miał podobny problem, to w sytuacji, kiedy spodziewałbym sie wystąpienia takiego bledu podpiałbym laptopa przez interface do gazu, wlaczył rejestracje parametrów i ruszył w trasę.

Potem na spokojnie w domu analizował bym nagrane parametry i co sie działo.

Robiłem tak ze Stagiem.

Najlepiej by było jednak pdpiac sie wtedy jeszcze do kompa auta i rejestrowac rownolegle zmiany korekt krótko i długoterminowych. Nie wiem czy jest to jednak mozliwe kiedy gaz jest podlaczony przez OBD.

Cwiczyłem tak temat, ale ze Stagiem 300, bez OBD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mało popularna.

> staga / techa zna wiele osob i wiele osob moze rozwiazac problem bo sterownik jest popularny,

Robiłem kiedyś auto z takim sterownikiem i powiem szczerze, że dość dziwnie to skonfigurowali. Np. MAP sensor jest sprzętowo do 4 bar abs., a w programie "przycięli" go do 1,5 bara abs. (stag jest chyba do 2,5). Żeby było ciekawiej to ten sterownik siedział w aucie z doładowaniem ponad 2,2 bara abs, więc poprawnie mapy nie dało się zebrać. facepalm%5B1%5D.gif

Zasadniczo jednak i taki wynalazek jest do ogarnięcia. Nie ma tam nie wiadomo jakich opcji do ustawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Właśnie byłem u producenta mojej instalacji gazowej firmie Acon.

Główna przyczyna występowania błędu to zbyt duże dysze. Podobno po regulacji ma być lepiej a jakby bbłąd nadal występował to jednak będę musiał udać się do gazownia i wymienić na właściwe.

Drugi o wiele poważniejszy problem to że zostałem oszukany przez gazownia który wstawia instalacje LPG dla dealera Renault DACIA firmy Motozbyt z Białegostoku. Na fakturze jak i homologacji mam wpisane że kupiłem sterownik gazu AGIS OBD/CAN a w samochodzie zainstalowany jest AGIS MINI.

Co z tym fantem zrobić? Iść na policję czy najpierw do gościa porozmawiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ziom masz AC produkujacego staga, masz TECHa a montujesz tajue rzeczy...

Ziom, niby podzielam Twoje zdanie, ale doczytales ze on bral nowke z salonu, a nie zakladal instalki po uplywie gwarancji.

Teraz pomysl jaki mial wybor jezeli ASO ma umowe z producentem/instalatorem danej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.