Astyn Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 Witam Z góry zaznaczę że szukałem i była mowa o tym ale nie znalazłam tam tych informacji. 1. Wspomaganie w SC działa cały czas z pełna mocą czy jest regresywne i wraz z wzrostem prędkości jego moc słabnie? 2. Jeżeli tak to z kad bierze sygnal o danej predkosci? Z licznika czy z komputera? 3. Sterownik/ moduł wspomagania wiem że jest mocowany gdzies w okolicach nóg pasażera ma ktoś fotke gdzie dokłądnie? 4. Napewno instalacja ma swój bespiecznik i nie jest przypadkiem seryjnie za aku gdzie bespiecznik od ABS? W moim SC jest ABS i był licznik SPI ale na impulsator wiec podejrzewam ze na 100% wspomaganie kiedys też było ale czemu nie ma?? Hmy poprzedni właściciel sie nie pochwalił. Mam zamiar dołożyć spowrotem i dlatego pytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > 1. Wspomaganie w SC działa cały czas z pełna mocą czy jest regresywne i wraz z wzrostem prędkości > jego moc słabnie? Ja tam nie czuje zeby cos słabło, ale może opory są tak małe w tym małym wozidełku ze nie czuć > 2. Jeżeli tak to z kad bierze sygnal o danej predkosci? Z licznika czy z komputera? Z licznika (stąd wersje ze wspomaganiem mają impulsator zamiast linki w skrzyni i tym samym licznik na impulsator- w SPI też) > 4. Napewno instalacja ma swój bespiecznik i nie jest przypadkiem seryjnie za aku gdzie bespiecznik > od ABS? Dokładnie tam, z rysunkiem kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astyn Napisano 28 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > Dokładnie tam, z rysunkiem kierownicy. Byłem popatrzeć i mam czarna skrzynke zaraz za aku i w niej sa 4 duże bezpieczniki a za nimi jest osobno "ABS 60A" i obok niego "J/B2" i nic wiecej... Ma ktoś może foto jak to ma wyglądać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > Byłem popatrzeć i mam czarna skrzynke zaraz za aku i w niej sa 4 duże bezpieczniki a za nimi jest > osobno "ABS 60A" i obok niego "J/B2" i nic wiecej... > Ma ktoś może foto jak to ma wyglądać? To może ja coś pomieszałem, czekaj skocze do auta obadać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astyn Napisano 28 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > To może ja coś pomieszałem, czekaj skocze do auta obadać Znalazłem gdzieś fote w necie i faktycznie jeden był z logo kierwnicy a drugi J/B2 a u mnie jest ABS 60A i J/B2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > Byłem popatrzeć i mam czarna skrzynke zaraz za aku i w niej sa 4 duże bezpieczniki a za nimi jest > osobno "ABS 60A" i obok niego "J/B2" i nic wiecej... > Ma ktoś może foto jak to ma wyglądać? U mnie obok tego j/b2 jest wlasnie bezpiecznik wspomagania (ikonka kierownicy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 Jednak nie pomieszałem, zaraz ci wstawie foto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > Jednak nie pomieszałem, zaraz ci wstawie foto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astyn Napisano 28 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > U mnie obok tego j/b2 jest wlasnie bezpiecznik wspomagania (ikonka kierownicy) No macie ABS ? Sprawdziłem po nr VIN i faktycznie miał miec Wspomaganie i ABS wiec gdzies bezpiecznik musi/musiał być Byłem u kolegi co ma ABS i Wspomaganie i miał oba za aku tyle ze nie miał bezpiecznika J/B2... hmy ciekawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > Z licznika (stąd wersje ze wspomaganiem mają impulsator zamiast linki w skrzyni i tym samym licznik > na impulsator- w SPI też) scisla odpowiedz powinna byc taka, ze sygnal jest z impulsatora w skrzyni biegow i dlatego jest licznik "elektroniczny", a nie na linke. inna sprawa, ze taquito pokazywal kiedys impulsator wkrecany w skrzynie z wyjsciem na linke, ze i dawal sygnal i mozna bylo stary licznik na linke uzyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinonyx1984 Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 Impulsator o którym mówi kolega Psyhik pochodzi z CC 900 z klimatyzacją jeśli się nie myle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astyn Napisano 30 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 Byłem u kolegi co ma ABS i Wspomaganie i u niego za aku jest skrzynk z 4 bezpiecznikami tak jak mam ja tyle ze za nimi ma osobo 1 od wspomagania i 1 od abs a ja mam 1 od ABS i 1 z oznaczeniam J/B2. Czemu u niego nie ma tego bezpiecznika a u mnie jest? Sprawdzilem w eper moj nr vin i okzalo sie ze ze moje sc mialo ABS 2 poduchy i Wspomaganie tylko pytanie czemu go ktos w takim razie zdemontowł? I kolejna sprawa skoro w moim SC było wspomaganie wie powinna byc gdzies i wtyczka w ktorej jest kabel od impulsatora, alternatora i kontrolka na deske prawda? Skojarzylem ze w okolicy laczenia deski z progiem od strony kierwocy jak rozebralem to znalazlem 1 wtyczke ktora nie byla nigdzie podlaczona a ta sama wtyczka u kolegi byla spieta z inna czyzby to byla wtyczka od wspomagania o ktorej mowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 > scisla odpowiedz powinna byc taka, ze sygnal jest z impulsatora w skrzyni biegow i dlatego jest > licznik "elektroniczny", a nie na linke. inna sprawa, ze taquito pokazywal kiedys impulsator > wkrecany w skrzynie z wyjsciem na linke, ze i dawal sygnal i mozna bylo stary licznik na linke > uzyc. Niestety zamówienie tego impulsatora po jego numerze katalogowym powoduje przysłanie nowego wyłączenie elektronicznego jako zmodernizowanego starego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2016 Żeby nie zakładać nowego tematu. Normalnie wspomaganie kierownicy zależy od prędkości. Natomiast w SC Kit Car zamontowane jest coś takiego: Jest to regulacja siły wspomagania pokrętłem i prawdopodobnie jest możliwość w ogóle wyłączenia wspomagania (sugeruje to przełącznik widoczny na foto). Dla mnie (czyli dla laika) układ wygląda na dość skomplikowany (bynajmniej nie jest to zwykły potencjometr wpięty gdzieś w układ wspomagania), ale na forum jest trochę osób znających się na elektronice, więc może ktoś podpowie na jakiej zasadzie to może działać i czy byłoby to do robienia jakimś rozsądnym kosztem? W zwykłym wspomaganiu jego siła zależy od prędkości, czy można w takim razie zachować tą zależność i dodatkowo móc wzmacniać lub osłabiać siłę działania wspomagania? Jest w niektórych sejach i w innych fiatach opcja "City" po której włączeniu kierownica kręci się bardzo lekko (tak żeby łatwo było manewrować na parkingu), ale fajnie by mieć takie pokrętło, którym można dowolnie ustawić siłę wspomagania. Kwestia jak bardzo jest to skomplikowana do wykonania sprawa i do kogo się zwrócić o pomoc w wykonaniu takiego potencjometru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2016 Wygląda mi to na zwykły generator impulsów na układzie 555, z regulowaną potencjometrem szybkością tych impulsów symylujących sygnały z czujnika prędkości. Koszt części wliczając potencjometr to ok 10zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2016 Czyli nie powinna być to skomplikowana i kosztowna sprawa, trzeba tylko znaleźć kogoś kto miałby pojęcie jak coś takiego poskładać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusala Napisano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2016 Heh ja już zacząłem snuć wizję jakiś wzmacniaczy operacyjnych itp. zapominając, że to istotnie bierze tylko sygnał z impulsatora Faktycznie układ prosty jak drut i do zrobienia na różne sposoby w prostej formie stałej siły. Jeżeli miałoby dalej zależeć od prędkości ale z inną siłą to już trochę trudniej, chyba że skokowo z ograniczoną liczbą ustawień. Np. opcje symulacji 2x większej prędkości, takiej samej i 2x mniejszej są do zrobienia na dwóch prostych scalakach i kilku elementach biernych. Można względnie łatwo dodać kilka stopni podziału prędkości czyli podbicia wspomagania. Ale pomyślałem, że w mój układ do trymowania prędkościomierza może w sumie pełnić też taką funkcję z bardziej dowolnym ustawieniem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.