Skocz do zawartości

Wspomaganie seicento - kilka pytań.


Astyn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Z góry zaznaczę że szukałem i była mowa o tym ale nie znalazłam tam tych informacji.

1. Wspomaganie w SC działa cały czas z pełna mocą czy jest regresywne i wraz z wzrostem prędkości jego moc słabnie?

2. Jeżeli tak to z kad bierze sygnal o danej predkosci? Z licznika czy z komputera?

3. Sterownik/ moduł wspomagania wiem że jest mocowany gdzies w okolicach nóg pasażera ma ktoś fotke gdzie dokłądnie?

4. Napewno instalacja ma swój bespiecznik i nie jest przypadkiem seryjnie za aku gdzie bespiecznik od ABS?

W moim SC jest ABS i był licznik SPI ale na impulsator wiec podejrzewam ze na 100% wspomaganie kiedys też było ale czemu nie ma?? Hmy poprzedni właściciel sie nie pochwalił. Mam zamiar dołożyć spowrotem i dlatego pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Wspomaganie w SC działa cały czas z pełna mocą czy jest regresywne i wraz z wzrostem prędkości > jego moc słabnie?

Ja tam nie czuje zeby cos słabło, ale może opory są tak małe w tym małym wozidełku ze nie czuć wink.gif

> 2. Jeżeli tak to z kad bierze sygnal o danej predkosci? Z licznika czy z komputera?

Z licznika (stąd wersje ze wspomaganiem mają impulsator zamiast linki w skrzyni i tym samym licznik na impulsator- w SPI też)

> 4. Napewno instalacja ma swój bespiecznik i nie jest przypadkiem seryjnie za aku gdzie bespiecznik

> od ABS?

Dokładnie tam, z rysunkiem kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie tam, z rysunkiem kierownicy.

Byłem popatrzeć i mam czarna skrzynke zaraz za aku i w niej sa 4 duże bezpieczniki a za nimi jest osobno "ABS 60A" i obok niego "J/B2" i nic wiecej...

Ma ktoś może foto jak to ma wyglądać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłem popatrzeć i mam czarna skrzynke zaraz za aku i w niej sa 4 duże bezpieczniki a za nimi jest

> osobno "ABS 60A" i obok niego "J/B2" i nic wiecej...

> Ma ktoś może foto jak to ma wyglądać?

To może ja coś pomieszałem, czekaj skocze do auta obadać wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłem popatrzeć i mam czarna skrzynke zaraz za aku i w niej sa 4 duże bezpieczniki a za nimi jest

> osobno "ABS 60A" i obok niego "J/B2" i nic wiecej...

> Ma ktoś może foto jak to ma wyglądać?

U mnie obok tego j/b2 jest wlasnie bezpiecznik wspomagania (ikonka kierownicy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie obok tego j/b2 jest wlasnie bezpiecznik wspomagania (ikonka kierownicy)

No macie ABS ?

Sprawdziłem po nr VIN i faktycznie miał miec Wspomaganie i ABS wiec gdzies bezpiecznik musi/musiał być yikes.gif

Byłem u kolegi co ma ABS i Wspomaganie i miał oba za aku tyle ze nie miał bezpiecznika J/B2... hmy ciekawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z licznika (stąd wersje ze wspomaganiem mają impulsator zamiast linki w skrzyni i tym samym licznik

> na impulsator- w SPI też)

scisla odpowiedz powinna byc taka, ze sygnal jest z impulsatora w skrzyni biegow i dlatego jest licznik "elektroniczny", a nie na linke. inna sprawa, ze taquito pokazywal kiedys impulsator wkrecany w skrzynie z wyjsciem na linke, ze i dawal sygnal i mozna bylo stary licznik na linke uzyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u kolegi co ma ABS i Wspomaganie i u niego za aku jest skrzynk z 4 bezpiecznikami tak jak mam ja tyle ze za nimi ma osobo 1 od wspomagania i 1 od abs a ja mam 1 od ABS i 1 z oznaczeniam J/B2. Czemu u niego nie ma tego bezpiecznika a u mnie jest?

Sprawdzilem w eper moj nr vin i okzalo sie ze ze moje sc mialo ABS 2 poduchy i Wspomaganie tylko pytanie czemu go ktos w takim razie zdemontowł?

I kolejna sprawa skoro w moim SC było wspomaganie wie powinna byc gdzies i wtyczka w ktorej jest kabel od impulsatora, alternatora i kontrolka na deske prawda?

Skojarzylem ze w okolicy laczenia deski z progiem od strony kierwocy jak rozebralem to znalazlem 1 wtyczke ktora nie byla nigdzie podlaczona a ta sama wtyczka u kolegi byla spieta z inna czyzby to byla wtyczka od wspomagania o ktorej mowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> scisla odpowiedz powinna byc taka, ze sygnal jest z impulsatora w skrzyni biegow i dlatego jest

> licznik "elektroniczny", a nie na linke. inna sprawa, ze taquito pokazywal kiedys impulsator

> wkrecany w skrzynie z wyjsciem na linke, ze i dawal sygnal i mozna bylo stary licznik na linke

> uzyc.

Niestety zamówienie tego impulsatora po jego numerze katalogowym powoduje przysłanie nowego wyłączenie elektronicznego jako zmodernizowanego starego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Żeby nie zakładać nowego tematu.

Normalnie wspomaganie kierownicy zależy od prędkości. Natomiast w SC Kit Car zamontowane jest coś takiego:

cf7.jpg

 

Jest to regulacja siły wspomagania pokrętłem i prawdopodobnie jest możliwość w ogóle wyłączenia wspomagania (sugeruje to przełącznik widoczny na foto). Dla mnie (czyli dla laika) układ wygląda na dość skomplikowany (bynajmniej nie jest to zwykły potencjometr wpięty gdzieś w układ wspomagania), ale na forum jest trochę osób znających się na elektronice, więc może ktoś podpowie na jakiej zasadzie to może działać i czy byłoby to do robienia jakimś rozsądnym kosztem?

W zwykłym wspomaganiu jego siła zależy od prędkości, czy można w takim razie zachować tą zależność i dodatkowo móc wzmacniać lub osłabiać siłę działania wspomagania? Jest w niektórych sejach i w innych fiatach opcja "City" po której włączeniu kierownica kręci się bardzo lekko (tak żeby łatwo było manewrować na parkingu), ale fajnie by mieć takie pokrętło, którym można dowolnie ustawić siłę wspomagania. Kwestia jak bardzo jest to skomplikowana do wykonania sprawa i do kogo się zwrócić o pomoc w wykonaniu takiego potencjometru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda mi to na zwykły generator impulsów na układzie 555, z regulowaną potencjometrem szybkością tych impulsów symylujących sygnały z czujnika prędkości. Koszt części wliczając potencjometr to ok 10zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh ja już zacząłem snuć wizję jakiś wzmacniaczy operacyjnych itp. zapominając, że to istotnie bierze tylko sygnał z impulsatora :) Faktycznie układ prosty jak drut i do zrobienia na różne sposoby w prostej formie stałej siły. Jeżeli miałoby dalej zależeć od prędkości ale z inną siłą to już trochę trudniej, chyba że skokowo z ograniczoną liczbą ustawień. Np. opcje symulacji 2x większej prędkości, takiej samej i 2x mniejszej są do zrobienia na dwóch prostych scalakach i kilku elementach biernych. Można względnie łatwo dodać kilka stopni podziału prędkości czyli podbicia wspomagania.

Ale pomyślałem, że w mój układ do trymowania prędkościomierza może w  sumie pełnić też taką funkcję z bardziej dowolnym ustawieniem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.