Skocz do zawartości

interfejs diagnostyczny???


nelson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegów

Szukam prostego w obsłudze programiku do sprawdzania - usuwania błędów z pamięci sterownika stilacza 1.6 16V. Ze względu na fakt, iż jestem laikiem w tej dziedzinie na allegro znalazłem coś takiego http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-fiat-panda-siena-stilo-pl-i4869728328.html i powiem szczerze nie wiem czy się nadaje do obsługi mojego stilacza.

Bardzo serdecznie proszę Was o opinie na ten temat lub podpowiedź co innego można by było zainstalować do diagnostyki silnika.

Z góry serdecznie dziękuję 20.GIFok.gif

pozdr.

stilacz 1.6 16V LPG 5D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam szanownych kolegów

> Szukam prostego w obsłudze programiku do sprawdzania - usuwania błędów z pamięci sterownika

> stilacza 1.6 16V. Ze względu na fakt, iż jestem laikiem w tej dziedzinie na allegro znalazłem

> coś takiego

> http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-fiat-panda-siena-stilo-pl-i4869728328.html i powiem

> szczerze nie wiem czy się nadaje do obsługi mojego stilacza.

> Bardzo serdecznie proszę Was o opinie na ten temat lub podpowiedź co innego można by było

> zainstalować do diagnostyki silnika.

> Z góry serdecznie dziękuję

> pozdr.

> stilacz 1.6 16V LPG 5D

Mozna w tańszych pieniądzach kupic ten interfejs a program do obslugi to FES / MES można ściągnąć z sieci.

Dodatkowo jak chcesz się podłączyć do poduszek ABS to mozesz kupic VAG KKL lub przejsciowki do ELM 327.

VAG KKL natomiast nie da sie skasować interwalu przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu. Również jestem kompletnym laikiem w tych zagadnieniach, więc proszę o prostymi słowami pisaną odpowiedź smile.gif: mam stilo 1,9 jtd 115 KM, laptopa, a czego potrzebuję jeszcze do diagnostyki komputerowej auta? Np. ELM 27 + FES/MES? Czy to będzie wszystko, czy czegoś będę jeszcze potrzebować? Skąd ściągnąć poprawnie FES/MES (wiem, że z internetu, ale poproszę o jakąś konkretną polecaną stronę)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu masz wszystko opisane.

> Pozdrawiam BAS

wiesz , poczytałem i dalej g...z tego rozumiem i nadal nie wiem co do Stilo kupić (podobnie jak Koledzy słabo u mnie z komputerem i "mieszaniem' w programach). mam na lapku PCMScan;'a i ELM 327 "siny ząb", ze Sportkiem nie ma problemu i się pięknie łączy, Stilo z 2002 roku i "siniak" nie kompatybilny i d... blada facepalm%5B1%5D.gif nadal nie wiem co kupić, a jeszcze grzebanie w opornikach bo coś nie gra w ELM'ach mnie przeraża.

normalnie trzeba mnie jak małe dziecko za rękę i na pub2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz , poczytałem i dalej g...z tego rozumiem

> nie kompatybilny i d... blada nadal nie wiem co kupić, a jeszcze grzebanie w opornikach bo

> coś nie gra w ELM'ach mnie przeraża.

> normalnie trzeba mnie jak małe dziecko za rękę i na

Jak dokładnie przeczytasz to tam jest wszystko wyjaśnione.

> i nadal nie wiem co do Stilo kupić

Do poduszek VAG KKL z przełącznikiem, do reszty może być ELM, do tego kupujesz MES i jest lalunia.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam szanownych kolegów

> Szukam prostego w obsłudze programiku do sprawdzania - usuwania błędów z pamięci sterownika

> stilacza 1.6 16V.

Jak już koledzy pisali, żeby mieć full obsługę musisz kupić dwa kabelki.

Jeden np. taki:

http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html

Ja takowy nabyłem niedawno u Viakena i sprawdza się wyśmienicie.

A drugi to ELM327

A jaki? Dostawcy są różni i ceny również.

Drugi temat to oprogramowanie.

MultiEcuScan (czytaj MES) w wersji darmowej pracuje tylko 20 minut - potem rozłącza się i musisz łączyć się ponownie.

Poza tym nie działa część funkcji (np. nie zresetujesz adaptacji).

Sam szukam jakiejś aleternatywy... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak już koledzy pisali, żeby mieć full obsługę musisz kupić dwa kabelki.

> Jeden np. taki:

> http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html

> Ja takowy nabyłem niedawno u Viakena i sprawdza się wyśmienicie.

> A drugi to ELM327

> A jaki? Dostawcy są różni i ceny również.

> Drugi temat to oprogramowanie.

> MultiEcuScan (czytaj MES) w wersji darmowej pracuje tylko 20 minut - potem rozłącza się i musisz

> łączyć się ponownie.

> Poza tym nie działa część funkcji (np. nie zresetujesz adaptacji).

> Sam szukam jakiejś aleternatywy...

A po co dwa ? Od jakiegoś czasu myślę o zakupie kabla. Ten pierwszy sam nie wystarczy? Do czego jeszcze ten drugi?

Zamówiłem sobie ten kabel od Viaken'a zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ELM327 nie zrobisz poduszek, a KKLem nie pogrzebiesz w body.

Chodzi mi głównie o sprawdzenie w razie czego błędów i ich kasowanie. To tym KKL-em da rady, tak? Rozumiem że również poduszki ale co np. ? Mogę wykasować sobie wiecznie świecącą kontrolkę z powodu uszkodzonej maty? A "body"? Co tym drugim kablem (ELM327) można robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kupisz KKla z przełącznikiem to będziesz mógł kasować błędy od poduszek, wspomagania, abs'u i ecu silnika (o ile dobrze pamiętam) - przełącznik pozwala przepinać linie danych na odpowiednie piny dzięki temu jest komunikacja z w/w centralkami.

ELM komunikuje się z tym samym co wyżej ale bez poduszek. dodatkowo jest opcja wejścia do body, gdzie można robić np osiowanie kompa (po dodaniu jakiegoś elementu np tempomatu) wł/wył mruganie kierunkami przy zamykaniu/otwieraniu auta, robić różne testy podzespołów i oświetlenia, kasowanie inspekcji serwisowej, kodowanie kluczy i jeszcze parę innych.

Oczywiście wszystko powyższe dostępne jest przy użyciu pełnej, płatnej wersji programu FiatEcuScan/MultiEcuScan.

Żeby nie było za prosto, niektóre ELMy muszą zostać stuningowane przez usunięcie opornika żeby mogły chodzić z FES/MES.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli ogólnie jeśli już kupuję tylko jeden kabel to lepiej wybrać KKLa. Do tego FES i spoko

i jak pisałem wcześniej robi się "młyn" dwa dingsy i jeszcze "tjuny cza" robić = nie ogarniam. panic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niby tak.

> Jednakowoż dla laika to chińszczyzna.

ale przecież tam wszystko masz napisane i nawet zobrazowane.... kawa na ławę grinser006.gif

ELM 327 można użyć tylko do niektórych centralek. Aby sie dostać do pozostałych musisz dokupić adaptery (oznaczone jako ELM 1, ELM 9, ELM 12). Alternatywą do tych adapterów jest właśnie VAG KKL w którym to możesz sobie przełączać w zależności do której centralki się łączysz.

w skrócie do tych centralek połączysz sie za pomocą:

sterownik silnika: ELM lub VAG KKL (przełącznik w pozycji 7)

ABS: ELM z adapterem 1 lub VAG KKL (przełącznik w pozycji 1)

poduszki: ELM z adapteram 3 lub VAG KKL (przełącznik w pozycji 3)

centralka ksenonów: ELM z adapterem 12 lub VAG KKL (przełącznik w pozycji 12)

resetowanie interwalu przebiegu, podłączenie się do body, CAN, centralek w drzwiach, centralek w siedzeniach, licznika, nawigacji, osiowanie, centralka klimy: TYLKO ELM

IMHO najlepiej kupic ELM 327 + VAG KKL z przełącznikiem i się wszystko ogarnie bez problemu.

Mam nadzieję że teraz jest to jasne czemu potrzeba 2 interfejsów i co do czego jest wink.gif

PS. Jeden adapter do ELM kosztujemniej więcej tyle co VAG KKL 270751858-jezyk.gif

288150550-screenshot_2015_01_05_02.jpg

288150550-screenshot_2015_01_05_01.jpg

post-25723-14352527874537_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz to się nazywa kawa na ławę smile.gif Wszystko pięknie opisane, dzięki smile.gif ...ale wink.gif Co to znaczy i co daje resetowanie interwalu przebiegu, podłączenie się do body, CAN, centralek w drzwiach, centralek w siedzeniach, licznika, nawigacji, osiowanie, centralka klimy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale Co to znaczy i co

> daje resetowanie interwalu przebiegu, podłączenie się do body, CAN, centralek w drzwiach,

> centralek w siedzeniach, licznika, nawigacji, osiowanie, centralka klimy ?

resetowanie interwału przeglądu, nie przebiegu - to chyba jasne, co 20 tys km, lub co rok wywali ci że masz zrobić serwis, i tym właśnie to można kasować.

cała reszta służy do diagnostyki, poprzez program można zasterować każdym silniczkiem, wskazówką, kontrolką i sprawdzić czy działa. osiowanie służy do "nauczenia" kompa samochodu że ma jakiś nowe urządzenie, np po dodaniu tempomatu zosiowaneie pozwala na zapalanie się kontrolki załączonego tempomatu na liczniku.

zastosowań jest dużo - oczywiście na co dzień tego wszystkiego nie potrzebujesz..... ale jak będziesz potrzebować, to będziesz się wkurzać że nie masz zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.