nelson Napisano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 Witam szanownych kolegów Szukam prostego w obsłudze programiku do sprawdzania - usuwania błędów z pamięci sterownika stilacza 1.6 16V. Ze względu na fakt, iż jestem laikiem w tej dziedzinie na allegro znalazłem coś takiego http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-fiat-panda-siena-stilo-pl-i4869728328.html i powiem szczerze nie wiem czy się nadaje do obsługi mojego stilacza. Bardzo serdecznie proszę Was o opinie na ten temat lub podpowiedź co innego można by było zainstalować do diagnostyki silnika. Z góry serdecznie dziękuję pozdr. stilacz 1.6 16V LPG 5D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 > Witam szanownych kolegów > Szukam prostego w obsłudze programiku do sprawdzania - usuwania błędów z pamięci sterownika > stilacza 1.6 16V. Ze względu na fakt, iż jestem laikiem w tej dziedzinie na allegro znalazłem > coś takiego > http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-fiat-panda-siena-stilo-pl-i4869728328.html i powiem > szczerze nie wiem czy się nadaje do obsługi mojego stilacza. > Bardzo serdecznie proszę Was o opinie na ten temat lub podpowiedź co innego można by było > zainstalować do diagnostyki silnika. > Z góry serdecznie dziękuję > pozdr. > stilacz 1.6 16V LPG 5D Mozna w tańszych pieniądzach kupic ten interfejs a program do obslugi to FES / MES można ściągnąć z sieci. Dodatkowo jak chcesz się podłączyć do poduszek ABS to mozesz kupic VAG KKL lub przejsciowki do ELM 327. VAG KKL natomiast nie da sie skasować interwalu przebiegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shofer Napisano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2014 Podłączę się do tematu. Również jestem kompletnym laikiem w tych zagadnieniach, więc proszę o prostymi słowami pisaną odpowiedź : mam stilo 1,9 jtd 115 KM, laptopa, a czego potrzebuję jeszcze do diagnostyki komputerowej auta? Np. ELM 27 + FES/MES? Czy to będzie wszystko, czy czegoś będę jeszcze potrzebować? Skąd ściągnąć poprawnie FES/MES (wiem, że z internetu, ale poproszę o jakąś konkretną polecaną stronę)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2014 Tu masz wszystko opisane. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2014 > Tu masz wszystko opisane. > Pozdrawiam BAS wiesz , poczytałem i dalej g...z tego rozumiem i nadal nie wiem co do Stilo kupić (podobnie jak Koledzy słabo u mnie z komputerem i "mieszaniem' w programach). mam na lapku PCMScan;'a i ELM 327 "siny ząb", ze Sportkiem nie ma problemu i się pięknie łączy, Stilo z 2002 roku i "siniak" nie kompatybilny i d... blada nadal nie wiem co kupić, a jeszcze grzebanie w opornikach bo coś nie gra w ELM'ach mnie przeraża. normalnie trzeba mnie jak małe dziecko za rękę i na Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2014 > wiesz , poczytałem i dalej g...z tego rozumiem > nie kompatybilny i d... blada nadal nie wiem co kupić, a jeszcze grzebanie w opornikach bo > coś nie gra w ELM'ach mnie przeraża. > normalnie trzeba mnie jak małe dziecko za rękę i na Jak dokładnie przeczytasz to tam jest wszystko wyjaśnione. > i nadal nie wiem co do Stilo kupić Do poduszek VAG KKL z przełącznikiem, do reszty może być ELM, do tego kupujesz MES i jest lalunia. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 > Witam szanownych kolegów > Szukam prostego w obsłudze programiku do sprawdzania - usuwania błędów z pamięci sterownika > stilacza 1.6 16V. Jak już koledzy pisali, żeby mieć full obsługę musisz kupić dwa kabelki. Jeden np. taki: http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html Ja takowy nabyłem niedawno u Viakena i sprawdza się wyśmienicie. A drugi to ELM327 A jaki? Dostawcy są różni i ceny również. Drugi temat to oprogramowanie. MultiEcuScan (czytaj MES) w wersji darmowej pracuje tylko 20 minut - potem rozłącza się i musisz łączyć się ponownie. Poza tym nie działa część funkcji (np. nie zresetujesz adaptacji). Sam szukam jakiejś aleternatywy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gomezzini Napisano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 > Jak już koledzy pisali, żeby mieć full obsługę musisz kupić dwa kabelki. > Jeden np. taki: > http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html > Ja takowy nabyłem niedawno u Viakena i sprawdza się wyśmienicie. > A drugi to ELM327 > A jaki? Dostawcy są różni i ceny również. > Drugi temat to oprogramowanie. > MultiEcuScan (czytaj MES) w wersji darmowej pracuje tylko 20 minut - potem rozłącza się i musisz > łączyć się ponownie. > Poza tym nie działa część funkcji (np. nie zresetujesz adaptacji). > Sam szukam jakiejś aleternatywy... A po co dwa ? Od jakiegoś czasu myślę o zakupie kabla. Ten pierwszy sam nie wystarczy? Do czego jeszcze ten drugi? Zamówiłem sobie ten kabel od Viaken'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 > A po co dwa ? Od jakiegoś czasu myślę o zakupie kabla. Ten pierwszy sam nie wystarczy? Do czego > jeszcze ten drugi? ELM327 nie zrobisz poduszek, a KKLem nie pogrzebiesz w body. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gomezzini Napisano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 > ELM327 nie zrobisz poduszek, a KKLem nie pogrzebiesz w body. Chodzi mi głównie o sprawdzenie w razie czego błędów i ich kasowanie. To tym KKL-em da rady, tak? Rozumiem że również poduszki ale co np. ? Mogę wykasować sobie wiecznie świecącą kontrolkę z powodu uszkodzonej maty? A "body"? Co tym drugim kablem (ELM327) można robić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 jak kupisz KKla z przełącznikiem to będziesz mógł kasować błędy od poduszek, wspomagania, abs'u i ecu silnika (o ile dobrze pamiętam) - przełącznik pozwala przepinać linie danych na odpowiednie piny dzięki temu jest komunikacja z w/w centralkami. ELM komunikuje się z tym samym co wyżej ale bez poduszek. dodatkowo jest opcja wejścia do body, gdzie można robić np osiowanie kompa (po dodaniu jakiegoś elementu np tempomatu) wł/wył mruganie kierunkami przy zamykaniu/otwieraniu auta, robić różne testy podzespołów i oświetlenia, kasowanie inspekcji serwisowej, kodowanie kluczy i jeszcze parę innych. Oczywiście wszystko powyższe dostępne jest przy użyciu pełnej, płatnej wersji programu FiatEcuScan/MultiEcuScan. Żeby nie było za prosto, niektóre ELMy muszą zostać stuningowane przez usunięcie opornika żeby mogły chodzić z FES/MES. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gomezzini Napisano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 Czyli ogólnie jeśli już kupuję tylko jeden kabel to lepiej wybrać KKLa. Do tego FES i spoko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 > Czyli ogólnie jeśli już kupuję tylko jeden kabel to lepiej wybrać KKLa. Do tego FES i spoko i jak pisałem wcześniej robi się "młyn" dwa dingsy i jeszcze "tjuny cza" robić = nie ogarniam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 > Czyli ogólnie jeśli już kupuję tylko jeden kabel to lepiej wybrać KKLa. Do tego FES i spoko pod warunkiem, że kupisz juz z przełącznikiem, albo sam sobie przerobisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gonziak Napisano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 Wszystko czarno na białym KLIK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 > Wszystko czarno na białym > KLIK Niby tak. Jednakowoż dla laika to chińszczyzna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 > pod warunkiem, że kupisz juz z przełącznikiem, Czyli takiego, jak ja kupiłem i podałem linka do niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 > Wszystko czarno na białym > KLIK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 > Niby tak. > Jednakowoż dla laika to chińszczyzna. ale przecież tam wszystko masz napisane i nawet zobrazowane.... kawa na ławę ELM 327 można użyć tylko do niektórych centralek. Aby sie dostać do pozostałych musisz dokupić adaptery (oznaczone jako ELM 1, ELM 9, ELM 12). Alternatywą do tych adapterów jest właśnie VAG KKL w którym to możesz sobie przełączać w zależności do której centralki się łączysz. w skrócie do tych centralek połączysz sie za pomocą: sterownik silnika: ELM lub VAG KKL (przełącznik w pozycji 7) ABS: ELM z adapterem 1 lub VAG KKL (przełącznik w pozycji 1) poduszki: ELM z adapteram 3 lub VAG KKL (przełącznik w pozycji 3) centralka ksenonów: ELM z adapterem 12 lub VAG KKL (przełącznik w pozycji 12) resetowanie interwalu przebiegu, podłączenie się do body, CAN, centralek w drzwiach, centralek w siedzeniach, licznika, nawigacji, osiowanie, centralka klimy: TYLKO ELM IMHO najlepiej kupic ELM 327 + VAG KKL z przełącznikiem i się wszystko ogarnie bez problemu. Mam nadzieję że teraz jest to jasne czemu potrzeba 2 interfejsów i co do czego jest PS. Jeden adapter do ELM kosztujemniej więcej tyle co VAG KKL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gomezzini Napisano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 No teraz to się nazywa kawa na ławę Wszystko pięknie opisane, dzięki ...ale Co to znaczy i co daje resetowanie interwalu przebiegu, podłączenie się do body, CAN, centralek w drzwiach, centralek w siedzeniach, licznika, nawigacji, osiowanie, centralka klimy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 > ale Co to znaczy i co > daje resetowanie interwalu przebiegu, podłączenie się do body, CAN, centralek w drzwiach, > centralek w siedzeniach, licznika, nawigacji, osiowanie, centralka klimy ? resetowanie interwału przeglądu, nie przebiegu - to chyba jasne, co 20 tys km, lub co rok wywali ci że masz zrobić serwis, i tym właśnie to można kasować. cała reszta służy do diagnostyki, poprzez program można zasterować każdym silniczkiem, wskazówką, kontrolką i sprawdzić czy działa. osiowanie służy do "nauczenia" kompa samochodu że ma jakiś nowe urządzenie, np po dodaniu tempomatu zosiowaneie pozwala na zapalanie się kontrolki załączonego tempomatu na liczniku. zastosowań jest dużo - oczywiście na co dzień tego wszystkiego nie potrzebujesz..... ale jak będziesz potrzebować, to będziesz się wkurzać że nie masz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gonziak Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Niby tak. > Jednakowoż dla laika to chińszczyzna. Jak ktoś nie rozumie tej rozpiski to niech lepiej kabla nie kupuję bo sobie tylko krzywdę zrobi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gomezzini Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 Dzięki Wojtas_BB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.