Skocz do zawartości

Obroty silnika przy 130km/h na V biegu


darekmalysz

Rekomendowane odpowiedzi

> Przy 160 - 3600, przy 170 - 4500. Wzrost o 10 km/h a obroty wzrastają o 900? Sporo

Gdzie ja napisałem, że ma 3600rpm przy 160? Mowa była i jest cały czas o obrotach przy 130km/h.

Dla ciekawskich, wystarczy trochę pogrzebać na tych dwóch stronkach i można sprawdzić niemal każde auto klik i klik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli co - zmienia się tryb piątego biegu bez zrzucania skrzyni ?

> To wszystko Plug & Play?

Tak bo skrzynie renault są bardzo kompatybilne zwłąszcza rodziny jb1, jb3 i jc5

77777777777777.JPG

Po prawej stronie na skrzyni jest taka czarna puszka. Tam jest właśnie 5ty bieg.

888888888888888888888888888888888888888888.JPG

Za tarczą widać tą czarną puszkę ( osłone)

Wprawny mechanik zmieni 5ke w godzinę - mi zajmuje 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Jakie macie obroty silnika przy 130km/h na V biegu ?

> Jak wyciszenie?

> Dotyczy samochodów ze skrzynią 5-cio biegową.

> Chwilowo jeżdżę CLIO III 1.2 16v i przy 130km/h obroty silnika oscylują w okolicy 4000. Jazda wg

> mnie jest trochę uciążliwa - spory hałas. Nie wyobrażam sobie jazdy tak kilkaset km po

> autostradzie

> Jeździłem już różnymi samochodami ale jakoś teraz zaczęło mi to przeszkadzać i dlatego pytam tak z

> ciekawości .

1700 obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Jakie macie obroty silnika przy 130km/h na V biegu ?

> Jak wyciszenie?

> Dotyczy samochodów ze skrzynią 5-cio biegową.

> Chwilowo jeżdżę CLIO III 1.2 16v i przy 130km/h obroty silnika oscylują w okolicy 4000. Jazda wg

> mnie jest trochę uciążliwa - spory hałas. Nie wyobrażam sobie jazdy tak kilkaset km po

> autostradzie

> Jeździłem już różnymi samochodami ale jakoś teraz zaczęło mi to przeszkadzać i dlatego pytam tak z

> ciekawości .

może z 2,5 tys - Vectra C 1.9 CDTI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na 30 sekund ?

Nie, w automacie devil.gif

A z manuali, silniki i auta podobne wielkościowo/mocowo

Focus przy licznikowych 155-160km/h miał 3 tys obr a meganka blisko 4 tys czy nawet ponad. Wszystko zależy od skrzyni, w autach z niedużą mocą i małolitrażowych jest tak, że do tych stu na godzinę latają sprawnie, a potem obr rosną a prędkość to już nie tak ochoczo, stąd te wszystkie nowe pierdzidła TFSI, THP itd trzeba kręcić wysoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Wszystko

> zależy od skrzyni, w autach z niedużą mocą i małolitrażowych jest tak, że do tych stu na

> godzinę latają sprawnie, a potem obr rosną a prędkość to już nie tak ochoczo, stąd te

> wszystkie nowe pierdzidła TFSI, THP itd trzeba kręcić wysoko.

Ciekawe teorie Wać Pan prawisz, szkoda że tylko teorie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak sam tym nie jeździłeś, to przynajmniej popytaj kogoś, kto jeździł.

Akurat jeździłem, dlatego piszę smile.gif W stosunku do aut ze sporą pojemnością te małe przy prędkości 130km/h mają zazwyczaj dużo wyższe obroty. Oczywiście zaraz zlecą się malkontenci co podadzą przykłady że jest inaczej, i pewnie znajdą, bo przygeneralizowałem trochę, ale patrząc na auta popularne tak właśnie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W stosunku do aut ze sporą pojemnością te małe przy prędkości

> 130km/h mają zazwyczaj dużo wyższe obroty.

Octavia 1.4 tsi ma 3 tys., automat chyba mniej - ok. 2.5.

Zapewne jakieś 5-litrowe V8 ma niższe.

Ale w stosunku do tych samych pojemności, turbobenzyny mają jednak obroty niższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Octavia 1.4 tsi ma 3 tys., automat chyba mniej - ok. 2.5.

Automatu nie porównujmy, bo tam co skrzynia to inaczej będzie.

> Zapewne jakieś 5-litrowe V8 ma niższe.

Pisałem bardziej o rzędach 2.5-3 litrach i np V6.

> Ale w stosunku do tych samych pojemności, turbobenzyny mają jednak obroty niższe.

No tutaj może i tak, tego aż tak wnikliwie nie obserwowałem. U mnie auta dzielą się na pierdziki (do 1.6), normalne samochody (do 2.5), większe pojemnościowo (powyżej 2.5) i diesle zlosnik.gif te ostatnie są w oddzielnej kategorii za łatwość modyfikacji i dostępność momentu od niskich rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak bo skrzynie renault są bardzo kompatybilne zwłąszcza rodziny jb1, jb3 i jc5

Nie do konca potrafie rozroznic po oznaczeniach te skrzynie. Jak googlalem to wyskakuja pod oznaczeniami tak skrzynie od dieseli jak i od silnikow benzynowych.

Czyli w Reno skrzynie sa na tyle podobne, ze mozna zonglowac np. trybem V biegu miedzy skrzynia od diesela i benzyny. I to bedzie pasowac?

Jesli tak to byloby to rozwiazaniem problemu dla tych, ktorym V bieg w Megane II 1.6 jest zdecydowanie zbyt krotki :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Jakie macie obroty silnika przy 130km/h na V biegu ?

> Jak wyciszenie?

> Dotyczy samochodów ze skrzynią 5-cio biegową.

> Chwilowo jeżdżę CLIO III 1.2 16v i przy 130km/h obroty silnika oscylują w okolicy 4000.

Może i nie na temat ale dla porównania

w fiacie Croma przy 110 km/h i na 6 biegu jest 1800 obr/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Jakie macie obroty silnika przy 130km/h na V biegu ?

> Jak wyciszenie?

> Dotyczy samochodów ze skrzynią 5-cio biegową.

> Chwilowo jeżdżę CLIO III 1.2 16v i przy 130km/h obroty silnika oscylują w okolicy 4000. Jazda wg

> mnie jest trochę uciążliwa - spory hałas. Nie wyobrażam sobie jazdy tak kilkaset km po

> autostradzie

> Jeździłem już różnymi samochodami ale jakoś teraz zaczęło mi to przeszkadzać i dlatego pytam tak z

> ciekawości .

Focus Mk3 1,0 EB 125 KM ok. 3000 obr/min na VI biegu, ok. 3500 obr/min na V biegu cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może i nie na temat ale dla porównania

> w fiacie Croma przy 110 km/h i na 6 biegu jest 1800 obr/min

wcześniej ktoś w Cromie miał 2150obr przy 160kmph; z tego co pamiętam klekocząca moja vectra (notabene multijet z fiata) na 6tce przy 130kmph miała ca. 2200obr, a 6tki legalnie w Anglii nie mogłem zapiąć bo silnik rzęził na za niskich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie do konca potrafie rozroznic po oznaczeniach te skrzynie. Jak googlalem to wyskakuja pod

> oznaczeniami tak skrzynie od dieseli jak i od silnikow benzynowych.

> Czyli w Reno skrzynie sa na tyle podobne, ze mozna zonglowac np. trybem V biegu miedzy skrzynia od

> diesela i benzyny. I to bedzie pasowac?

> Jesli tak to byloby to rozwiazaniem problemu dla tych, ktorym V bieg w Megane II 1.6 jest

> zdecydowanie zbyt krotki :-)

Tak można podmieniac. Każdy mechanik ogarniety to zrobi na aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wcześniej ktoś w Cromie miał 2150obr przy 160kmph; z tego co pamiętam klekocząca moja vectra

> (notabene multijet z fiata) na 6tce przy 130kmph miała ca. 2200obr, a 6tki legalnie w Anglii

> nie mogłem zapiąć bo silnik rzęził na za niskich obrotach.

Ja mam manualną skrzynię 6 biegową i silnik 1,9 MJTD 16 zaworowy 150 KM przy 130 km/h mam coś koło 2100 -2200 obr/min i według mojego miernika dB hehe.gif czyli smartfona z aplikacją za która nie odpowiadam przy 110 km/h mam około 63 dB na zimówkach i przy wyłączonym radiu oraz CB wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak bo skrzynie renault są bardzo kompatybilne zwłąszcza rodziny jb1, jb3 i jc5

> Po prawej stronie na skrzyni jest taka czarna puszka. Tam jest właśnie 5ty bieg.

> Za tarczą widać tą czarną puszkę ( osłone)

> Wprawny mechanik zmieni 5ke w godzinę - mi zajmuje 2.

ponieważ ja założyłem wątek - pogrzebałem w necie i znalazłem takie coś :

Quote:

tanisław Bobel - 2007-03-16, 10:59

Temat postu: Wymiana kół zębatych 5-go biegu w skrzyni JC5225 v40 1,9 dByłem zmuszony zrobić to sam!!!.Z tą awarią byłem u 5-ciu (fachowców)żaden z nich niechiał tego naprawić, powowody-długo zajęte miejsce w wrsztacie- dużo (certolenia) a mało kasy.!!!! Więc do dzieła. Autko na kołki, maska w górę. odłączyć i wyjąć akumulator,wyjąć filtr powietrza oraz wymontować jego obudowę, odkręcić koło z tej samej strony,wymontować osłoy 1. silnika pod spodem 2.wewnętrzną nadkola.Spuścić olej ze skrzyni biegów.Opuścić skrzynkę poprzez odkręcenie do końca gwinu 3 nakrętek znajdujących się pod obudową filtra powietrza ma to na celu ułatwienie zdjęcia pokrywy 5-go biegu.odkręcić 3śruby mocującą pokrywę . WAŻNE ustawić lewarek zmiany biegów w pozycji luz.Zdjąć pokrywę. Odkręcić śrubę na wałku pośrednim trzymającą koło zebate oraz na wałku głównym -nakrętkę samokontrującą trzymającą 5-kę kluczem nsadowym 27 z przedlżką Koła zębate blokujemy wkładając między nie kawałek twardego drewna. Koło 5 zdemontujemy poprzez pociągnięcie za widełki wybieraka tak by wystawało za wałek,jeżeli stawia opór ( w myśl zasady- nic na siłę wszystko mlotkim) lekko młoteczkim poprzez drewienko od strony komory silnika- delikatnie jak z kobietą!!Wyjmujemy synchronizator oraz koła zębate- te na wałku pośrednim jak oporne 2 kliniki drewniane i niema mocnych. Wymieniamy 100% oba koła dlatego że stanowią parę i uszczelkę pod pokrywę oraz nwe 1śrubę na wałku pośrednim 2 nakrętkę samokontrującą 5-go biegu. Ja udałem się do serwisu RENUALT tam otrzymałem wszystko-łącznie z insrukcją montarzu oraz śr. zab. odkręcanie śrub.Przed montarzem wypłukać skrzynię naftą. Zakręcić korek zamontować pokrywę wlać naftę pokrę cić kilka razy w jedną stronę i w drugą kołem spuścić naftę.Montarz -w odwrotnej klejności oba koła zębate ,pamiętaj lewarek na luz , 5-ka razem z synchronizatorem tak włożyć na wałek i widełki wybieraka niedopuścić do tego by się wysunoł synchronizator.Zkręcamy wtedy gdy mamy pewność że biegi- wszystkie wchodzą swobodnie.Uwaga- koła zębate blokujemy przed obracaniem blachą miedzianą lub aluminiową i dokręcamy śrubę na wałku pośrednim oraz nakrętkę samokontrującą na 5-ce Olej wlać nowy!!!!! KOSZT za części i olej 1350zł + własne ręce i około 10 godzin czasu, w serwisie volvo miałbym za tą cenę tylko 1 koło zębate. Powodzenia Stanisław.


Co prawda dotyczy to Volvo v40 ale to skrzynia Renault - wiem bo jeszcze do niedawna miałem takie auto i tam piątka była raczej długa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie auta dzielą się na pierdziki

> (do 1.6), normalne samochody (do 2.5), większe pojemnościowo (powyżej 2.5) i diesle

Podział na pojemności nie ma sensu - turbina zmienia i osiągi, i obroty przy których te osiągi są dostępne. A zatem i obroty przy danych prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podział na pojemności nie ma sensu - turbina zmienia i osiągi, i obroty przy których te osiągi są

> dostępne. A zatem i obroty przy danych prędkościach.

Czyli sugerujesz, że bez turbo mamy obroty np. 3000 przy danej prędkości, a po dołożeniu ślimaka np. 2500

Kto Ci takich bajek naopowiadał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

> Jakie macie obroty silnika przy 130km/h na V biegu ?

YRV 1.3T 2200.

Speed-y 2.2 3800.

> Jak wyciszenie?

Jakie wyciszenie? Nic nie słyszę.

> Dotyczy samochodów ze skrzynią 5-cio biegową.

YRV ma 4b. automat z nadbiegiem, więc chyba można potraktować jako 5?

Na szczęście nie są to auta na autostradę.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jutro rano lecę A1 - sprawdzę dokładnie i zamieszczę wyniki . Niedziela rano - nie będzie TIR-ów i

> wieśniaków w czarnych służbówkach to może uda mi się jednocześnie ogarnąć smartfona i zrobię

> zdjęcie liczników przy 130/h .

No i gdzie te foty niecałych 3 tys obr/130km/h ?

Pewnie taka sama prawda, jak migająca plazma, mowa o lepszych modelach, nie lg za tysiaka z biedry, z ciulowym materiałem źródłowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak można podmieniac. Każdy mechanik ogarniety to zrobi na aucie

Problem pojawia się w momencie gdy auto ma tempomat,ESP,ABS i tp... Zmian przełożeń na inne bez zmiany softu powoduje mnóstwo problemów a samo auto przestaje być "bezpieczne".... sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.