Skocz do zawartości

ile bezpiecznie mozna przyspieszyc zaplon na LPG


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

mam mozliwosc dowolnego (oczywiscie w ramach rosadku) przyspieszenia zaplonu ale tylko jako stala wartosc (nie w funkcji obrotow czy obciazenia)

jaka wartosc bedzie bezpieczna (instalacja IV generacji)

teraz w ramach testow mam zaplon przypieszony o 3st i jest duza roznica na plus: reakcji na gaz i na d....po hamowni przy 6st jest naprawde duuuuuuuuza roznica tylko sie troche obawiam ze to za duzo (choc zawory nie dzwonia...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> super wykres

> pytanie jak mam czujnik stukowy to teoretycznie moze dac nawet wyprzedzenie +12 a on bedzie

> korygowac w dol do dopuszczalnej max wartosci ? czy mocno obetnie do wartosci zastepczych?

Algorytmy są różne, ale zasadniczo powinien opóźniać zapłon w kilku krokach do momentu, gdy stuk ustanie. Spróbuj wejść ostrzej z gazem, gdy auto toczy się powoli i masz zapięty drugi bieg. Jeśli nie przestanie stukać po chwili, to znaczy, że przesadziłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z jakiego źródła jest ten wykres? Wynika z niego, że od 4000obr/min przyspieszanie zapłonu jest

> niecelowe. Na trasie mniej więcej taką prędkość obrotową utrzymuję przez dłuższy czas.

bo to wynika z istoty samego spalania stukowego.

spalanie stukowe występuje wtedy gdy po pojawieniu iskry mieszanka zapala sie nie tylko od czoła płomienia ale od wzrostu ciśnienia.

a ponieważ im niższe obroty tym proces spalania trwa dłużej to dlatego możemy przy paliwie o wyższej LO przyśpieszać zapłon przy niskich i średnich obrotach.

To podstawy teorii silników spalinowych. Trochę tu to uprościłem - ale ogólnie mniej wiecej tak to wygląda.

pozdr

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z jakiego źródła jest ten wykres? Wynika z niego, że od 4000obr/min przyspieszanie zapłonu jest niecelowe. Na trasie mniej więcej taką prędkość obrotową utrzymuję przez dłuższy czas.

To zależy jakie masz przełożenie.

W BX14 - silnik 1,4 75KM i rzeczywiście przy 120 km/h było 4000 obr.min, ale jak zmieniłem skrzynię biegów, to już miałem jakieś 3200 ...

Z kolei w Punto2 silnik 1,2 60KM przy 120km/h obroty były coś chyba ze 3000 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo to wynika z istoty samego spalania stukowego.

> spalanie stukowe występuje wtedy gdy po pojawieniu iskry mieszanka zapala sie nie tylko od czoła

> płomienia ale od wzrostu ciśnienia.

Są dwie teorie na ten temat. W pierwszej chodzi dokładnie o samozapłon części sprężonej mieszanki, podobnie jak w silniku Diesla.

> a ponieważ im niższe obroty tym proces spalania trwa dłużej to dlatego możemy przy paliwie o

> wyższej LO przyśpieszać zapłon przy niskich i średnich obrotach.

A co przy wysokich? Abstrahując od prędkości obrotowej, paliwo o wyższej LO z natury rzeczy wymaga dłuższego czasu spalania w porównaniu z paliwem o niższej LO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> mam mozliwosc dowolnego (oczywiscie w ramach rosadku) przyspieszenia zaplonu ale tylko jako stala

> wartosc (nie w funkcji obrotow czy obciazenia)

> jaka wartosc bedzie bezpieczna (instalacja IV generacji)

> teraz w ramach testow mam zaplon przypieszony o 3st i jest duza roznica na plus: reakcji na gaz i

> na d....po hamowni przy 6st jest naprawde duuuuuuuuza roznica tylko sie troche obawiam ze to

> za duzo (choc zawory nie dzwonia...)

Mam w BMW dołożony wariator zapłonu. Wstępnie zacząłem od 10 stopni na niskich obrotach, przy średnich schodzi do około 6 stopni, przy 5 krpm jest około 2 stopni i dalej idzie do 0. Jeżdżę już tak od 30 kkm i jest OK. Bardzo podobną konfigurację miałem w Marei 1.6 i jeździłem z tym jakieś 70 kkm. Kiedyś na próbę ustawiłem w Marei 12 stopni w całym zakresie i pojechałem w trasę 200 km. Przy wyższych obrotach trochę dzwonił, ale miałem wrażenie, jakbym dostał ze 20% mocy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam w BMW dołożony wariator zapłonu. Wstępnie zacząłem od 10 stopni na niskich obrotach, przy

> średnich schodzi do około 6 stopni, przy 5 krpm jest około 2 stopni i dalej idzie do 0. Jeżdżę

> już tak od 30 kkm i jest OK. Bardzo podobną konfigurację miałem w Marei 1.6 i jeździłem z tym

> jakieś 70 kkm. Kiedyś na próbę ustawiłem w Marei 12 stopni w całym zakresie i pojechałem w

> trasę 200 km. Przy wyższych obrotach trochę dzwonił, ale miałem wrażenie, jakbym dostał ze 20%

> mocy

Robiłeś jakiś test na zużycie paliwa?

Wariator, który wyjąłem z poprzedniego auta od dłuższego czasu leży na półce w garażu, a do nowego jest w zasadzie plug 'n' play. Może kiedyś uda mi się przełamać i założyć go do samochodu. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Robiłeś jakiś test na zużycie paliwa?

> Wariator, który wyjąłem z poprzedniego auta od dłuższego czasu leży na półce w garażu, a do nowego

> jest w zasadzie plug 'n' play. Może kiedyś uda mi się przełamać i założyć go do samochodu.

Przy rozsądnym ustawieniu notowałem regularnie mniejsze zużycie o 6-7 %.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.