ppmarian Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 mam mozliwosc dowolnego (oczywiscie w ramach rosadku) przyspieszenia zaplonu ale tylko jako stala wartosc (nie w funkcji obrotow czy obciazenia) jaka wartosc bedzie bezpieczna (instalacja IV generacji) teraz w ramach testow mam zaplon przypieszony o 3st i jest duza roznica na plus: reakcji na gaz i na d....po hamowni przy 6st jest naprawde duuuuuuuuza roznica tylko sie troche obawiam ze to za duzo (choc zawory nie dzwonia...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 Jaki konkretnie silnik i system sterowania? Jest czujnik spalania stukowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 7 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 > Jaki konkretnie silnik i system sterowania? Jest czujnik spalania stukowego? boxer 2.5 sohc, wielopkt, moduł zapłonowy, zmienne fazy rozrządu, czujnik spalania stukowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vinci Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 7 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 super wykres pytanie jak mam czujnik stukowy to teoretycznie moze dac nawet wyprzedzenie +12 a on bedzie korygowac w dol do dopuszczalnej max wartosci ? czy mocno obetnie do wartosci zastepczych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 A czym sobie przyspieszasz ten zapłon? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 > super wykres > pytanie jak mam czujnik stukowy to teoretycznie moze dac nawet wyprzedzenie +12 a on bedzie > korygowac w dol do dopuszczalnej max wartosci ? czy mocno obetnie do wartosci zastepczych? Algorytmy są różne, ale zasadniczo powinien opóźniać zapłon w kilku krokach do momentu, gdy stuk ustanie. Spróbuj wejść ostrzej z gazem, gdy auto toczy się powoli i masz zapięty drugi bieg. Jeśli nie przestanie stukać po chwili, to znaczy, że przesadziłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 8 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 > A czym sobie przyspieszasz ten zapłon? Ecu explorer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 Z jakiego źródła jest ten wykres? Wynika z niego, że od 4000obr/min przyspieszanie zapłonu jest niecelowe. Na trasie mniej więcej taką prędkość obrotową utrzymuję przez dłuższy czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 > Z jakiego źródła jest ten wykres? Wynika z niego, że od 4000obr/min przyspieszanie zapłonu jest > niecelowe. Na trasie mniej więcej taką prędkość obrotową utrzymuję przez dłuższy czas. bo to wynika z istoty samego spalania stukowego. spalanie stukowe występuje wtedy gdy po pojawieniu iskry mieszanka zapala sie nie tylko od czoła płomienia ale od wzrostu ciśnienia. a ponieważ im niższe obroty tym proces spalania trwa dłużej to dlatego możemy przy paliwie o wyższej LO przyśpieszać zapłon przy niskich i średnich obrotach. To podstawy teorii silników spalinowych. Trochę tu to uprościłem - ale ogólnie mniej wiecej tak to wygląda. pozdr pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 > Z jakiego źródła jest ten wykres? Wynika z niego, że od 4000obr/min przyspieszanie zapłonu jest niecelowe. Na trasie mniej więcej taką prędkość obrotową utrzymuję przez dłuższy czas. To zależy jakie masz przełożenie. W BX14 - silnik 1,4 75KM i rzeczywiście przy 120 km/h było 4000 obr.min, ale jak zmieniłem skrzynię biegów, to już miałem jakieś 3200 ... Z kolei w Punto2 silnik 1,2 60KM przy 120km/h obroty były coś chyba ze 3000 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 > bo to wynika z istoty samego spalania stukowego. > spalanie stukowe występuje wtedy gdy po pojawieniu iskry mieszanka zapala sie nie tylko od czoła > płomienia ale od wzrostu ciśnienia. Są dwie teorie na ten temat. W pierwszej chodzi dokładnie o samozapłon części sprężonej mieszanki, podobnie jak w silniku Diesla. > a ponieważ im niższe obroty tym proces spalania trwa dłużej to dlatego możemy przy paliwie o > wyższej LO przyśpieszać zapłon przy niskich i średnich obrotach. A co przy wysokich? Abstrahując od prędkości obrotowej, paliwo o wyższej LO z natury rzeczy wymaga dłuższego czasu spalania w porównaniu z paliwem o niższej LO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 > mam mozliwosc dowolnego (oczywiscie w ramach rosadku) przyspieszenia zaplonu ale tylko jako stala > wartosc (nie w funkcji obrotow czy obciazenia) > jaka wartosc bedzie bezpieczna (instalacja IV generacji) > teraz w ramach testow mam zaplon przypieszony o 3st i jest duza roznica na plus: reakcji na gaz i > na d....po hamowni przy 6st jest naprawde duuuuuuuuza roznica tylko sie troche obawiam ze to > za duzo (choc zawory nie dzwonia...) Mam w BMW dołożony wariator zapłonu. Wstępnie zacząłem od 10 stopni na niskich obrotach, przy średnich schodzi do około 6 stopni, przy 5 krpm jest około 2 stopni i dalej idzie do 0. Jeżdżę już tak od 30 kkm i jest OK. Bardzo podobną konfigurację miałem w Marei 1.6 i jeździłem z tym jakieś 70 kkm. Kiedyś na próbę ustawiłem w Marei 12 stopni w całym zakresie i pojechałem w trasę 200 km. Przy wyższych obrotach trochę dzwonił, ale miałem wrażenie, jakbym dostał ze 20% mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > Mam w BMW dołożony wariator zapłonu. Wstępnie zacząłem od 10 stopni na niskich obrotach, przy > średnich schodzi do około 6 stopni, przy 5 krpm jest około 2 stopni i dalej idzie do 0. Jeżdżę > już tak od 30 kkm i jest OK. Bardzo podobną konfigurację miałem w Marei 1.6 i jeździłem z tym > jakieś 70 kkm. Kiedyś na próbę ustawiłem w Marei 12 stopni w całym zakresie i pojechałem w > trasę 200 km. Przy wyższych obrotach trochę dzwonił, ale miałem wrażenie, jakbym dostał ze 20% > mocy Robiłeś jakiś test na zużycie paliwa? Wariator, który wyjąłem z poprzedniego auta od dłuższego czasu leży na półce w garażu, a do nowego jest w zasadzie plug 'n' play. Może kiedyś uda mi się przełamać i założyć go do samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > Robiłeś jakiś test na zużycie paliwa? > Wariator, który wyjąłem z poprzedniego auta od dłuższego czasu leży na półce w garażu, a do nowego > jest w zasadzie plug 'n' play. Może kiedyś uda mi się przełamać i założyć go do samochodu. Przy rozsądnym ustawieniu notowałem regularnie mniejsze zużycie o 6-7 %. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.