Jump to content

Negatyw przód cento


Matiq
 Share

Recommended Posts

> Witam chodzi mi o spore kąty w cento coś w ten deseń :

> Pytanie za 100 pkt co z drążkami ??? Na logikę powinny być krótsze tak ?

Z tego co wiem to zostają seryjne. Jak chcesz ustawić negatyw to albo kubujesz super drogie poduszki mcpersona z regulacją, albo rozwiercasz mocowanie amortyzatora i robisz tzw. fasolki.

Link to comment
Share on other sites

> Z tego co wiem to zostają seryjne.

Przy glebie plus 3 stopnie z przodu musiałem szlifować końcówki o 5mm a drążki ścinałem o centymetr.

Przy takim negatywie można sie pokusić o płytsze drażki z któregoś fiata i wtedy tylko końcówki jedziemy o centymetr

Link to comment
Share on other sites

> Z tego co wiem to zostają seryjne. Jak chcesz ustawić negatyw to albo kubujesz super drogie

> poduszki mcpersona z regulacją, albo rozwiercasz mocowanie amortyzatora i robisz tzw. fasolki.

u mnie fasolki odpadają smile.gif bo wtedy zbliżam felgę do lagi amora frown.gif wpadną custom camber plates by bombell

Link to comment
Share on other sites

> Przy glebie plus 3 stopnie z przodu musiałem szlifować końcówki o 5mm a drążki ścinałem o

> centymetr.

> Przy takim negatywie można sie pokusić o płytsze drażki z któregoś fiata i wtedy tylko końcówki

> jedziemy o centymetr

Wiesz może z jakiego fiata podejdą ?

Link to comment
Share on other sites

Jak do cc pasuje to i do seja będzie pasować. Natomiast pytanie czy da się coś tym wyregulować na standardowych szerokich sprężynach. Kilka osób już kupiło, ale na razie nikt nie montował chyba, a pojawiły się głosy, że bez gwintu to nie ma sensu. Tu był o tym wątek nie dawno:

http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=288098882&an=0&page=1#Post288098882

Ja się wstrzymałem z zakupem, poczekam aż ktoś założy do normalnych sprężyn i napisze czy da się tym zrobić negatyw.

Link to comment
Share on other sites

Jak o Cambery chodzi to ja jeszcze swoje customy robiłem u znajomka.

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/h...09cd99f72e0249b

Niższe o 1cm od seryjnych poduszek, możliwość regulacji kąta pochylenia koła w największym możliwym zakresie.

Ale też jeszcze nie zakładałem. Jak założę i będą grały to pójdzie większa produkcja, myślę, że ciut taniej niż konkurencja wink.gif

Link to comment
Share on other sites

> Przed wymontowaniem kolumny sprawdziłem ile jest miejsca między talerzem amora, a blachą i wyszło

> 2cm. Nie wiem czy jest to wystarczająco czy mało, nie miałem czasu testować

sprawdź też ile masz miejsca między najbardziej wystającym zwojem sprężyny a budą ... niektóre mtsy czy fk mają to do siebie, że zwoje wystają bardziej niż talerz amora, to tak z moich doświadczeń.

Link to comment
Share on other sites

2cm to sporo luzu i powinno spokojnie wystarczyć na całkiem spory negatyw. Muszę sprawdzić ile u mnie jest luzu. W sumie można by wyliczyć ile kolumna się przesunie przy zadanym kącie negatywu tylko trzeba znać/pomierzyć długość od sworznia zwrotnicy do górnego mocowania kolumny.

Emilcc a jak sprawdzałeś u siebie ten luz? Na stojącym samochodzie na kołach czy na podnośniku? Bo na podnośniku wahacz idzie w dół i ten luz może być mniejszy niż przy stojącym samochodzie.

Link to comment
Share on other sites

> Teoretycznie moze sie ciezej krecic kiera.

Odwrotnie, będzie jeszcze lżej. Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy na poduszce pod wspomaganie jest nieco większy a więc kiera nieco ciężej chodzi, ale za to chętniej powraca sama do jazdy na wprost. Nie wiem na ile różnica w kątach jest odczuwalna bo nigdy nie montowałem i nie wiem jaka konkretnie to różnica w stopniach. W każdym razie chodzi o to że kąt wyprzedzenia sworznia jest mniejszy w poduszkach bez wspomagania żeby kierą się lżej kręciło. Dla wersji ze wspomaganiem zrobili natomiast większe kąty. Z tego względu wypadałoby jednak mieć zamontowane odpowiednie poduszki, chociaż różnica może być na tyle niewielka, że nie trzeba sobie tym głowy zawracać...

Link to comment
Share on other sites

> 2cm to sporo luzu i powinno spokojnie wystarczyć na całkiem spory negatyw. Muszę sprawdzić ile u

> mnie jest luzu. W sumie można by wyliczyć ile kolumna się przesunie przy zadanym kącie

> negatywu tylko trzeba znać/pomierzyć długość od sworznia zwrotnicy do górnego mocowania

> kolumny.

> Emilcc a jak sprawdzałeś u siebie ten luz? Na stojącym samochodzie na kołach czy na podnośniku? Bo

> na podnośniku wahacz idzie w dół i ten luz może być mniejszy niż przy stojącym samochodzie.

Na stojącym, sprężyny fk -60 kiedyś miałem problem, bo po montażu usłyszałem tarcie jak skrecalem kołami..... A chciałem właśnie osiągnąć jakiś negatyw... Po obadaniu mcperson'a zauważyłem przytarty lakier na zwoju od strony budy...to co udało mi się ustawić na maks to minus jeden stopień bez żadnych przeróbek... Sprężyny -40 i luzy w dziurach mocowania górnego amora oraz minimalne luzy na srubach amora przy zwrotnicy. Teraz jest ok ale na sprezynach fk -60 juz sie nie dało.

Link to comment
Share on other sites

> A czy jest możliwe aby po założeniu do sc ze wspomaganiem poduszki do wersji bez, auto stało lekko

> krzywo?

> Tzn jedno koło przednie stoi na lekkim minusie a drugie prawie na plusie.

Rozumiem, że chodzi Ci o kąty pochylenia koła negatyw/pozytyw? I z tego co zrozumiałem masz jedną poduszkę od wspomagania a drugą od zwykłej wersji? Jeśli tak to na pewno trzeba wymienić żeby obie były takie same wink.gif Raczej zmiana tylko kąta wyprzedzenia sworznia nie wpływa na zmianę pochylenia koła, ale możliwe jest, że te poduszki różnią się nie tylko wyprzedzeniem, ale może i pochyleniem skoro masz różnicę między jednym a drugim kołem. O ile przyczyna nie leży gdzie indziej, typu stłuczka w przeszłości czy luzy na wahaczach.

Link to comment
Share on other sites

> A czy jest możliwe aby po założeniu do sc ze wspomaganiem poduszki do wersji bez, auto stało lekko

> krzywo?

> Tzn jedno koło przednie stoi na lekkim minusie a drugie prawie na plusie.

poduszki maja tylko inny KWSZ, wiec albo miales luzy na otworach na amorach, do tego gorne poduszka maja troche luzu na szpilkach w otworach wiec mogly wyjsc inne ustawienia. Najlepiej sprawdzic na geaometri 3D. Dodatkowo moze wczesniej wjechales w jakas wieksza dziura ktora cos pokrzywila.

Link to comment
Share on other sites

> Amory sprężyny końcówki i wachacze nowe. Poduszki prawdopodobnie założone od wersji bez wspomagania

> a auto takowe posiada. Na starym oryginalnym zawieszeniu było wszystko ok. Po wymianie

> Wszystkiego na nowe jest mały problem.

Poduszki do wspomagania są "mocniejsze"

Są z grubszej blachy i mają przegięcia usztywniające.

Może zwykłe są za słabe do wspomagania ?? niewiem.gif

Link to comment
Share on other sites

> Poduszki do wspomagania są "mocniejsze"

> Są z grubszej blachy i mają przegięcia usztywniające.

> Może zwykłe są za słabe do wspomagania ??

Jeśli poduszki są obie takie same to nie powinno to mieć znaczenia...

Wahacze jakie kupione?

Ja kiedyś do cc połasiłem się na tanie zamienniki i miałem podobny problem :/

Oryginalnie nie trzymały wymiarów i po paruset tysiącach miałem już luzy w zawiasie...

Link to comment
Share on other sites

> Poduszki do wspomagania są "mocniejsze"

> Są z grubszej blachy i mają przegięcia usztywniające.

> Może zwykłe są za słabe do wspomagania ??

Może być, moje pzmy w seju wybiły 2 komplety normalnych a te od wersji ze wspomą jeżdżą do dzis

Link to comment
Share on other sites

> Poduszki do wspomagania są "mocniejsze"

> Są z grubszej blachy i mają przegięcia usztywniające.

> Może zwykłe są za słabe do wspomagania ??

Mialem zwykle przy wspomaganiu i nic sie nie dzialo.

Link to comment
Share on other sites

> Ja dałem na odwrót pod układ bez wspomy dałem poduszki od wspomy...

> I nic negatywnego nie zaobserwowałem

A z ciekawości zaobserwowałeś jakieś zmiany w prowadzeniu/kręceniu kierownicą? Skoro negatywnych zmian nie to może jakieś pozytywne, czy w ogóle nic? smile.gif

Link to comment
Share on other sites

> A z ciekawości zaobserwowałeś jakieś zmiany w prowadzeniu/kręceniu kierownicą? Skoro negatywnych

> zmian nie to może jakieś pozytywne, czy w ogóle nic?

Generalnie poducha jest mocniejsza, masywniejsza...

I w innym miejscu wypada oś łożyska,

czyli inne kąty wyprzedzenia w zawieszeniu.

Na kierze 30 kręci się troszkę ciężej na 35 pewnie nie zauważy się różnicy...

Z plusów chętniej kiera powraca do punktu 0

Z kolei przy zamykaniu licznika i większych prędkościach jakoś tak chyba pewniej się trzyma...

Link to comment
Share on other sites

> Generalnie poducha jest mocniejsza, masywniejsza...

> I w innym miejscu wypada oś łożyska,

> czyli inne kąty wyprzedzenia w zawieszeniu.

> Na kierze 30 kręci się troszkę ciężej na 35 pewnie nie zauważy się różnicy...

> Z plusów chętniej kiera powraca do punktu 0

> Z kolei przy zamykaniu licznika i większych prędkościach jakoś tak chyba pewniej się trzyma...

A i jeszcze taka rzecz.

Tych poduch pod wspomaganie nie dało się założyć do CC.

Przesunięte łożysko nie mieściło się w otworze w kielichu.

Miałem tak w dwóch CC.

Być może dla fabrycznej wersji CC ze wspomaganiem kielich był inny.

Link to comment
Share on other sites

> A i jeszcze taka rzecz.

> Tych poduch pod wspomaganie nie dało się założyć do CC.

> Przesunięte łożysko nie mieściło się w otworze w kielichu.

> Miałem tak w dwóch CC.

> Być może dla fabrycznej wersji CC ze wspomaganiem kielich był inny.

A była wersja CC ze wspomaganiem? hmm.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.