Skocz do zawartości

Światła do jazdy dziennej DRL


kraz34

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zastanawiałem się nad założeniem do stilo świateł DRL bazujących na oryginalnych reflektorach stilo. aukcja do takiego modułu Może ktoś już coś takiego robił ?? Ja osobiści mam wątpliwości co do błędu żarówek w momencie gdy ustawi się mniejsze natężenie światła np. na 50% Bardzo chętnie wysłucham jakichś mądrych wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Zastanawiałem się nad założeniem do stilo świateł DRL bazujących na oryginalnych

> reflektorach stilo. aukcja do takiego modułu Może ktoś już coś takiego robił ?? Ja osobiści

> mam wątpliwości co do błędu żarówek w momencie gdy ustawi się mniejsze natężenie światła np.

> na 50% Bardzo chętnie wysłucham jakichś mądrych wypowiedzi.

Quote:

Moduł DRL jest inteligentnym urządzeniem pozwalającym na uzyskanie
świateł dziennych w miejscu świateł drogowych(długich)
, bez naruszania fabrycznej instalacji samochodu oraz jakichkolwiek modyfikacji reflektorów.
Dzięki modułowi światła dzienne świecą tak jak światła drogowe
, ale ze zmniejszoną jasnością świecenia (regulowaną od 10% do 70%) i co za tym pobierając z akumulatora od 10% do 70% mocy nominalnej żarówek


jest to niezgodne z homologacją auta i niezgodne z przepisami busted.gif Światła drogowe to światła drogowe a nie do jazdy dziennej. Przez włożenie tego modułu oryginalne lampy w aucie nie uzyskają homologacji E4 RL

wg prawa dalej będziesz jeździł na światłach drogowych no.gif

Jak już koniecznie chcesz mieć światła do jazdy dziennej to kup dodatkowe lampy DRL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Zastanawiałem się nad założeniem do stilo świateł DRL bazujących na oryginalnych

> reflektorach stilo. aukcja do takiego modułu Może ktoś już coś takiego robił ?? Ja osobiści

> mam wątpliwości co do błędu żarówek w momencie gdy ustawi się mniejsze natężenie światła np.

> na 50% Bardzo chętnie wysłucham jakichś mądrych wypowiedzi.

mam, używam, jestem zadowolony, żadnych błędów niw wyrzuca. Tak jest to niezgodne z przepisami odpowiadając na następne pytania. Sa za to widoczne dużo bardziej niż badziewiaste ledy

A tu kolejny powód:

http://forum.autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=288167946&page=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest to niezgodne z homologacją auta i niezgodne z przepisami Światła drogowe to światła drogowe

> a nie do jazdy dziennej. Przez włożenie tego modułu oryginalne lampy w aucie nie uzyskają

> homologacji E4 RL

> wg prawa dalej będziesz jeździł na światłach drogowych

> Jak już koniecznie chcesz mieć światła do jazdy dziennej to kup dodatkowe lampy DRL

ksiadz.gif

zrób coś niezgodnego z przepisami to Cię zawsze ktoś z forum horse.gif

(nie odbieraj mnie jako złośliwość) waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Zastanawiałem się nad założeniem do stilo świateł DRL bazujących na oryginalnych

> reflektorach stilo. aukcja do takiego modułu Może ktoś już coś takiego robił ?? Ja osobiści

> mam wątpliwości co do błędu żarówek w momencie gdy ustawi się mniejsze natężenie światła np.

> na 50% Bardzo chętnie wysłucham jakichś mądrych wypowiedzi.

ja od 2 tygodni mam moduł drl na długich światłach w moim stilo MW , tylko ja kupiłem taki za 55 pln kurg czy jakoś tak się nazywał , żadnych błedów nie ma , wszystko estetycznie zrobiłem w tej skrzynce z akumulatorem , działa OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Zastanawiałem się nad założeniem do stilo świateł DRL bazujących na oryginalnych

> reflektorach stilo. aukcja do takiego modułu Może ktoś już coś takiego robił ?? Ja osobiści

> mam wątpliwości co do błędu żarówek w momencie gdy ustawi się mniejsze natężenie światła np.

> na 50% Bardzo chętnie wysłucham jakichś mądrych wypowiedzi.

Osobiście bym to zrobił na p.mgłowych tym bardziej ze są montowane w lampach, wczoraj śmigałem na takich i powiem że głupi nie zauważy a mądry pomyśli że tak jest, co do regulacji, muszę się przyjrzeć jak jest podawane napięcie na żarówki i taki sterownik idzie zmontować za parę groszy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Osobiście bym to zrobił na p.mgłowych tym bardziej ze są montowane w lampach, wczoraj śmigałem na

> takich i powiem że głupi nie zauważy a mądry pomyśli że tak jest, co do regulacji, muszę się

> przyjrzeć jak jest podawane napięcie na żarówki i taki sterownik idzie zmontować za parę

> groszy

Ze schematu wynika że body na wyjściu nr 8 (kabel błękitno zielony) wystawia sygnał niski który załącza przekaźnik T14 w komorze silnika. Tym przekaźnikiem załączane są obie lampy przeciwmgielne (kabel szaro czarny do jednej i czerwono pomarańczowy do drugiej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez przesady, niczemu i nikomu jako uczestnik ruchu drogowego krzywdy tym nie zrobi...

Krzywdę to zrobi jedynie sobie jak przy jakiejś kontroli ktoś, znający przepisy, zatrzyma mu dowód rejestracyjny hehe.gif

> a jedzie na światłach w dzień jak ustawa przykazała.

Ustawa "przykazała" jazdę w dzień z włączonymi światłami mijania lub dziennymi, a nie z takimi wynalazkami "Pomysłowego Dobromira" spineyes.gif. Idąc dalej Twoim tokiem myślenia to można byłoby jeździć w dzień z włączonymi światłami pozycyjnymi. Też będzie się jechało "...na światłach w dzień..." nono.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli reasumując ... nie jest to legalne tak do końca i każdy montując takie coś robi to na własną odpowiedzialność... ale tak jak w tym modelu co podałem są jeszcze inne opcje np. doświetlanie zakrętów czy opcja coming/leaving gdzie w stilo jest tylko opcja odprowadzania. Jest sens montować takie coś ?? dodam jeszcze ze miałem kiedyś zwykłe światła do jazdy dziennej ale po stłuczce szlag je trafił. Można by zamontować nowe ale po raz kolejny wiercić w zderzaku i bawić się z tym nie chce mi się. Podobają mi się jeszcze ale już nie wiem co gorsze ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...nie jest to legalne tak do końca i każdy montując takie coś robi to na własną odpowiedzialność...

Nic dodać nic ująć.

Ja bym to podsumował jeszcze inaczej (jak mawia mój kolega) - "Jesteśmy już dużymi chłopcami i powinniśmy wiedzieć co robimy".

A co do propozycji Kazzariego z allegro to za prawie 200 zł dostaniesz zestaw diod led do zamontowania w reflektorze, który musisz najpierw sam rozebrać, zamontować "to" i później ów reflektor złożyć. A poza tym zwróć uwagę, że wszystkie te zdjęcia są robione głównie w ciemnym pomieszczeniu albo w aucie z odległości 1 metra. Pytanie jak bardzo są widoczne te "światła LED" w dzień w aucie stojącym w słońcu z odległości 50-100 metrów? Ja bym to olał, ale to nie ja chcę to montować więc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Krzywdę to zrobi jedynie sobie jak przy jakiejś kontroli ktoś, znający przepisy, zatrzyma mu dowód

> rejestracyjny

> Ustawa "przykazała" jazdę w dzień z włączonymi światłami mijania lub dziennymi, a nie z takimi

> wynalazkami "Pomysłowego Dobromira" . Idąc dalej Twoim tokiem myślenia to można byłoby jeździć

> w dzień z włączonymi światłami pozycyjnymi. Też będzie się jechało "...na światłach w

> dzień..." .

bez przesady, światła świecą na wprost ze zmniejszoną mocą i nikogo nie rażą a są doskonale widoczne, lepiej niż "homologowane" ledy gdzieś w kratkach. Rozwiązanie to stosowane kiedyś było kiedyś w Audi i jakiś amerykańcach

Ustawa nakazuje tez jazdę z określonymi prędkościami i nie mów mi że nie zdarzyło ci się tego przepisu złamać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Idąc dalej Twoim tokiem myślenia to można byłoby jeździć

> w dzień z włączonymi światłami pozycyjnymi. Też będzie się jechało "...na światłach w

> dzień..." .

A co pozycyjne mają wspólnego z około 20 watami (po zmniejszeniu) mocy drogowych użytych jako dzienne.

Ja przez 5 lat jako dziennych używałem pm, a mijania miałem pewne do jazdy po zmroku i jeździł bym tak dalej, tylko po montażu licznika abartha w dzień na wyświetlaczu nic nie widziałem i byłem zmuszony zamontować "normalne" dzienne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bez przesady, światła świecą na wprost ze zmniejszoną mocą i nikogo nie rażą a są doskonale

> widoczne, lepiej niż "homologowane" ledy gdzieś w kratkach. Rozwiązanie to stosowane kiedyś

> było kiedyś w Audi i jakiś amerykańcach

> Ustawa nakazuje tez jazdę z określonymi prędkościami i nie mów mi że nie zdarzyło ci się tego

> przepisu złamać.

Nie w tym rzecz, żeby się wymądrzać tylko - tak jak tu już było napisane - można dostać mandat za jazdę z włączonymi światłami drogowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie w tym rzecz, żeby się wymądrzać tylko - tak jak tu już było napisane - można dostać mandat za

> jazdę z włączonymi światłami drogowymi.

No, nareszcie ktoś zaczął czytać ze zrozumieniem wink.gif

Dla tych co nie zrozumieli - napisałem, że największą szkodę to używający takiego (jak wyżej wspomniane) urządzenia zrobi sobie sam, bo będzie jeździł z niehomologowanym oświetleniem, ale jeżeli tak chce, jest świadom ewentualnych konsekwencji i mu sie to podoba - to jego sprawa.

Ja sam używałem świateł działajacych na tej samej zasadzie (w VW Passacie z 92'), ale były to reflektory i układ sterujący montowane fabrycznie (z homologacją) w autach na Kanadę i USA (było to montowane już od roku 1990).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tu kolejny powód:

> http://forum.autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=288167946&page=0

czyli jak mi ukradną szybkę z lusterka to mam nie kupować kolejnej bo też mi ukradną i mam kupić takie ? >> klik << Regulacja będzie a na takie się nikt nie połasi chyba...... hehe.gif

> bez przesady, światła świecą na wprost ze zmniejszoną mocą i nikogo nie rażą a są doskonale

> widoczne, lepiej niż "homologowane" ledy gdzieś w kratkach.

serio? ostatnio dość mocno się interesowałem tematem ale nie dla siebie tylko do innego auta. Można kupić dodatkowe homologowane DRL które świecą na tyle jasno że nawet w jasny słoneczny dzień widać z 50-100m bez problemu i bez wypatrywania czy świecą.

> Rozwiązanie to stosowane kiedyś

> było kiedyś w Audi

mówisz o tych modelach co miały bixenony i obok soczewek miały światła DRL które wyglądały jak tradycyjne światła drogowe? zlosnik.gif Poza tym jeśli to rozwiązanie wychodziło seryjnie to na 100% ma homologacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zrób coś niezgodnego z przepisami to Cię zawsze ktoś z forum

> (nie odbieraj mnie jako złośliwość)

oj tam nie od razu horse.gif - zasygnalizowałem koledze że jest to niezgodne z przepisami PORD i że może mieć potencjalne problemy przy rutynowej kontroli, przeglądzie bądź próbie odzyskania odszkodowania przy ewentualnej kolizji..... ("panie on w dzień miał włączone światła drogowe i świecił mi prosto w oczy i mnie oślepił......")

To co kto montuje do auta to jest jego indywidualna sprawa a to że jest to niezgodne z przepisami to trzeba mu zasygnalizować bo może nie wie o tym fakcie. Sprzedający na pewno o tym nie poinformuje bo on chce sprzedać swój produkt i zarobić. A jak go potem kupujący wykorzysta i czy zgodnie z prawe czy jego przeznaczeniem to już go wcale nie obchodzi. 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli jak mi ukradną szybkę z lusterka to mam nie kupować kolejnej bo też mi ukradną i mam kupić

> takie ? serio? ostatnio dość mocno się interesowałem tematem ale nie dla siebie tylko do

> innego auta. Można kupić dodatkowe homologowane DRL które świecą na tyle jasno że nawet w

> jasny słoneczny dzień widać z 50-100m bez problemu i bez wypatrywania czy świecą.

w stilo nie ma miejsca żeby wyglądało to tak żeby miało ręce i nogi bez oszpecania auta

> mówisz o tych modelach co miały bixenony i obok soczewek miały światła DRL które wyglądały jak

> tradycyjne światła drogowe? Poza tym jeśli to rozwiązanie wychodziło seryjnie to na 100% ma

> homologacje

kolega niżej napisał w czym min takie rozwiązanie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No, nareszcie ktoś zaczął czytać ze zrozumieniem

> Dla tych co nie zrozumieli - napisałem, że największą szkodę to używający takiego (jak wyżej

> wspomniane) urządzenia zrobi sobie sam, bo będzie jeździł z niehomologowanym oświetleniem, ale

> jeżeli tak chce, jest świadom ewentualnych konsekwencji i mu sie to podoba - to jego sprawa.

> Ja sam używałem świateł działajacych na tej samej zasadzie (w VW Passacie z 92'), ale były to

> reflektory i układ sterujący montowane fabrycznie (z homologacją) w autach na Kanadę i USA

> (było to montowane już od roku 1990).

ale powiedz mi proszę jaką szkodę sobie robię ? 80% LED nie powinno być w ogóle dopuszczonych do sprzedaży ale co tam ważne że RL na kloszu jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale powiedz mi proszę jaką szkodę sobie robię?

Ano taką, że (jak już wcześniej napisałem) w czasie kontroli (policyjnej, przeglądu diagnostycznego, itp., itd.) jeżeli trafisz na "dociekliwego" to możesz stracić dowód rejestracyjny do chwili usunięcia tej "modyfikacji".

> 80% LED nie powinno być w ogóle dopuszczonych do sprzedaży...

A to jest zupełnie osobny temat!

Ale spowodowany on jest głównie podejściem właścicieli owych 80% aut, którzy traktują temat świateł do jazdy dziennej w podobny sposób jak Ty - "Nieważne, że niezgodne z przepisami, ale ważne, że mi się podoba i jest tanie".

Ja np. mam zamontowane światła NSSC 523 HP, które mają oficjalną homologację i do każdego kompletu jest dołączony certyfikat. Były one już kilkukrotnie sprawdzane przez diagnostów jak i policję drogową i nigdy nie było do nich i ich podłączenia najmniejszych zastrzeżeń. Więc jak się chce to można zrobić coś co ma sens i jest zgodne z przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w stilo nie ma miejsca żeby wyglądało to tak żeby miało ręce i nogi bez oszpecania auta

najwyraźniej nie znalazłeś tego na forum więc podlinkuję wątek z końca listopada.....

kolega Adam3206 chwalił się swoimi światłami do jazdy dziennej NSSC 523 HP - uważam że są to światła jako jedyne pasują idealnie do zderzaka stilo. Światła wyglądają ok nie szpecą, widać je dość jasno z pewnej odległości a co najważniejsze mają dopuszczenie do ruchu ok.gif

PS. mam nadzieje ze kolega Adam3206 nie będzie miał nic przeciwko że podlinkowałem jego zdjęcia..... 20.GIF

http://zapodaj.net/da5ecacfe23d9.jpg.html

http://zapodaj.net/36bfa7fcc6490.jpg.html

http://zapodaj.net/f78b4caf80956.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Były one już kilkukrotnie sprawdzane przez diagnostów jak i policję drogową i nigdy nie było do nich i ich podłączenia najmniejszych zastrzeżeń.

Ja jak napisałem mam zamontowane dzienne i nikogo przez tyle lat nie interesowało sprawdzanie co mają napisane na kloszu, świecą dobrze i to jest ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolega Adam3206 chwalił się swoimi światłami do jazdy dziennej NSSC 523 HP - uważam że są to

> światła jako jedyne pasują idealnie do zderzaka stilo. Światła wyglądają ok nie szpecą, widać

Ale jak widać jest to auto w wersji 3d... niestety ale już sam przód takiego samochodu jest ładniejszy niż w wersji 5d, światła takie w wersji 5d już tak dobrze nie będą wyglądać niestety ...

Wydaje mi się że jest to temat rzeka. Każdemu podoba się coś innego... A czy zabiorą dowód czy nie w światłach "nie legalnych" to tylko kwestia szczęścia czy bardziej pecha i to jak kto ma gadane ... zawsze można się próbować tłumaczyć ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale jak widać jest to auto w wersji 3d... niestety ale już sam przód takiego samochodu jest

> ładniejszy niż w wersji 5d, światła takie w wersji 5d już tak dobrze nie będą wyglądać

> niestety ...

> Wydaje mi się że jest to temat rzeka. Każdemu podoba się coś innego... A czy zabiorą dowód czy nie

> w światłach "nie legalnych" to tylko kwestia szczęścia czy bardziej pecha i to jak kto ma

> gadane ... zawsze można się próbować tłumaczyć ...

masz racje temat rzeka ok.gif

nie sprawdzałem osobiście ale uważam że te lampy które wyżej podałem również będą pasować do zderzaka 5D..... w jedną listwę bez problemu by można to wkomponowac jak sądzę.

Gorzej by było do Schumachera co w sumie nic nie pasuje z porządnych lamp DRL

http://ogloszenia.ox.pl/files/notices/2014/12/04/DSC_0035.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ano taką, że (jak już wcześniej napisałem) w czasie kontroli (policyjnej, przeglądu

> diagnostycznego, itp., itd.) jeżeli trafisz na "dociekliwego" to możesz stracić dowód

> rejestracyjny do chwili usunięcia tej "modyfikacji".

> A to jest zupełnie osobny temat!

> Ale spowodowany on jest głównie podejściem właścicieli owych 80% aut, którzy traktują temat świateł

> do jazdy dziennej w podobny sposób jak Ty - "Nieważne, że niezgodne z przepisami, ale ważne,

> że mi się podoba i jest tanie".

O nie mam takiego podejścia kolego, po pierwsze nie jest to tanie (nie mam modułu za 40zł), po drugie w zderzak który mam te po prostu nie pasują i zakryły by mi wlot do IC. Podobanie nie ma nic do rzeczy bo nie ja je oglądam :-) Dla mnie jest ważne że jestem dobrze widoczny, nikogo nie oślepiam a auto nie wygląda jak choinka.

Powiem Tobie nawet że kiedyś policmajstry (też Stilo) byli bardzo ciekawi co to za wersja ta moja ... czujesz że łyknęli że to wersja na Szwecję z 4X4 ? shocked.gif

> Ja np. mam zamontowane światła NSSC 523 HP, które mają oficjalną homologację i do każdego kompletu

> jest dołączony certyfikat. Były one już kilkukrotnie sprawdzane przez diagnostów jak i policję

> drogową i nigdy nie było do nich i ich podłączenia najmniejszych zastrzeżeń. Więc jak się chce

> to można zrobić coś co ma sens i jest zgodne z przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> najwyraźniej nie znalazłeś tego na forum więc podlinkuję wątek z końca listopada.....

> kolega Adam3206 chwalił się swoimi światłami do jazdy dziennej NSSC 523 HP - uważam że są to

> światła jako jedyne pasują idealnie do zderzaka stilo. Światła wyglądają ok nie szpecą, widać

> je dość jasno z pewnej odległości a co najważniejsze mają dopuszczenie do ruchu

> PS. mam nadzieje ze kolega Adam3206 nie będzie miał nic przeciwko że podlinkowałem jego

> zdjęcia.....

> http://zapodaj.net/da5ecacfe23d9.jpg.html

> http://zapodaj.net/36bfa7fcc6490.jpg.html

> http://zapodaj.net/f78b4caf80956.jpg.html

nie mam tego zderzaka .. bardziej ten z załącznika a tu nie jest tak łatwo

post-20519-14352528138475_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...kiedyś policmajstry (też Stilo) byli bardzo ciekawi co to za wersja ta moja ... czujesz, że łyknęli że to wersja na Szwecję z 4X4?

Jak widać i wśród policjantów trafiają się ludkowie, którym można wmówić gruszki na wierzbie hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie mam tego zderzaka .. bardziej ten z załącznika a tu nie jest tak łatwo

Ah no tak - teraz dokładnie się przyjrzałem ile tam masz miejsca i rzeczywiście nic sensownego włożysz i nie będzie pasować. Tak samo jak w moim 270751858-jezyk.gif Ja poprostu olałem temat dziennych u siebie nie chce szpecić frontu auta ale jednocześnie być zgodnym przepisami wink.gif

fiat_stilo_schumacher_08_05_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może jednak coś uda się dobrać z katalogu firmy Nolden ?

Już kiedyś się ich produktami interesowałem. Najwęższe światła z ich oferty maja 140mm a do schumachera potrzeba ok 120mm max żeby wlazło do tych zewnętrznych kratek. U mnie odpada - może kol Bigos78 coś podpasi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może jednak coś uda się dobrać z katalogu firmy Nolden ? Mają całkiem ciekawe propozycje .

> O produktach Noldena można poczytać również w języku polskim tutaj . Ciekawe czy prowadzą także

> sprzedaż detaliczną?

Ale nawet jakby to zasłonią mi wlot do IC, dlatego temat w tym przypadku odpada. środkowa ramka jest poza wymiarem także tez niezgodnie z przepisami byłoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale nawet jakby to zasłonią mi wlot do IC, dlatego temat w tym przypadku odpada. środkowa ramka

> jest poza wymiarem także tez niezgodnie z przepisami byłoby.

Fajnie by było kupić taki zderzak...:

http://www.nsautoforum.com/index.php?topic=2011.0

http://www.fiatforum.com/stilo/165225-2008-brazilian-bumper.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fajnie by było kupić taki zderzak...:

Nie widzę problemu wink.gif. Pisz do dealera fiata w Brazylii i Ci przyślą, tylko czy wtedy nie będzie on droższy od całego samochodu?

Ciekawszą rzeczą, którą zauważyłem jest wreszcie normalne "jak u białych ludzi" umiejscowienie filtra powietrza!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawszą rzeczą, którą zauważyłem jest wreszcie normalne "jak u białych ludzi" umiejscowienie

> filtra powietrza!

To prawda. Pytanie gdzie się wlewa płynu do spryskiwaczy 270751858-jezyk.gif i jak filtr i rury do IC rozwiązali dla diesla bo chyba foto pokazuje 1.8 (dobrze widzę?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To prawda. Pytanie gdzie się wlewa płynu do spryskiwaczy i jak filtr i rury do IC rozwiązali dla

> diesla bo chyba foto pokazuje 1.8 (dobrze widzę?)

tam coś nad zbiorniczkiem wyrównawczym widać, jakaś nakrętka na czerwono.

rury pewnie też podobnie poprowadzili jak tu, tylko przodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fajnie by było kupić taki zderzak...:

> http://www.nsautoforum.com/index.php?topic=2011.0

> http://www.fiatforum.com/stilo/165225-2008-brazilian-bumper.html

Zobacz że nie ma wtedy w nim kratek do chłodzenia intercoolera i jeżeli wystepuje w stilonie to po drugiej stronie chłodnicy oleju.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Coś się w temacie ruszyło, w tym tyg może i za światła się wezmę bo układ prosty - w przeciwieństwie do radia z bravo mix stilo gdzie działa już u mnie od jakiegoś czasu grinser006.gif

EDYYTA:

Jest jakiś przekaźnik w stilonie który załącza się po odpaleniu auta??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś się w temacie ruszyło, w tym tyg może i za światła się wezmę bo układ prosty - w

> przeciwieństwie do radia z bravo mix stilo gdzie działa już u mnie od jakiegoś czasu

> EDYYTA:

> Jest jakiś przekaźnik w stilonie który załącza się po odpaleniu auta??

wystarczy wziąć + z alternatora. Zrobiłem tak w pandzie i działało bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I dzienne świecą non stop?

nie jest to powiedziane wink.gif póki co wychodzi na to że zapalają się jak jest uruchomiony silnik. Zasilanie wystarczy potem puścić przez przekaźnik normalnie zamknięty a jego sterowanie ze świateł i ot cale sterowanie dziennymi gotowe. Dobrze Józek kombinuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie jest to powiedziane póki co wychodzi na to że zapalają się jak jest uruchomiony silnik.

> Zasilanie wystarczy potem puścić przez przekaźnik normalnie zamknięty a jego sterowanie ze

> świateł i ot cale sterowanie dziennymi gotowe. Dobrze Józek kombinuje

dokładnie tak to zrobiłem w poprzednim samochodzie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EDYYTA:

> Jest jakiś przekaźnik w stilonie który załącza się po odpaleniu auta??

Nie ma ale w skrzynce bezpieczników koło aku jest jedno wolne miejsce na przekaźnik i jedno wolne miejsce na bezpiecznik, Ja nie lubię chamskiej rzeźby i wykorzystałem te miejsca.

Kupiłem ładną skrzyneczkę od cromy i zrobiłem z dwóch skrzynek jedną zlosnik.gif

Tak to wyglądało podczas roboty

20141028_222820.jpg

A tak po robocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma ale w skrzynce bezpieczników koło aku jest jedno wolne miejsce na przekaźnik i jedno wolne

> miejsce na bezpiecznik

Wspomaganie zapewne body odpala bo chwilę po odpaleniu auta czuć dygniecie ze wspomaganie działa, zapewne ma gdzieś swój przekaźnik i tam by pasowało się wpiąć grinser006.gif

Ledów nie chcę tylko halogeny wysterowane PWM biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wspomaganie zapewne body odpala bo chwilę po odpaleniu auta czuć dygniecie ze wspomaganie działa,

> zapewne ma gdzieś swój przekaźnik i tam by pasowało się wpiąć

> Ledów nie chcę tylko halogeny wysterowane PWM

Ze schematu wynika że wszystko komunikuje się za pomocą CANa. Możesz jedynie sprawdzić kiedy pojawia się napięcie na bezpieczniku F24 10A przy aku (ale chyba to będzie po kluczyku a nie po uruchomieniu silnika).

Możesz też posprawdzać same wtyczki od centralki wspomagania. Może się gdzieś pojawia napięcie (lub masa) po uruchomieniu silnika, którym można sterować wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> halogeny działają dopiero po włączeniu pozycji chyba

Niezależne zasilanie po uruchomieniu silnika i poprzez PWM obniżenie napięcia, po włączeniu świateł halogeny da się włączyć jak w oryginale, najprościej wpiąć się pod przekaźnik pod pin na wyjście na żarówki aby bezpiecznik pozostał ori w instalacji a zasilanie może być i z aku, aby poszukać plusa po uruchomieniu silnika ew po zapłonie i spiąć grinser006.gif

P.S. Na postojówki idzie normalnie plus w wiązce, czy minus, bo wiem że body podaje masę na przekaźniki ale na lampy już idzie plus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.