Skocz do zawartości

BMW E30 1991r Touring 3.5L M30B35 211KM..... ma to sens?


zizu zuru

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad takim autem do zabawy:

http://allegro.pl/bmw-e30-1991r-touring-3-5l-m30b35-211km-w-wa-i5014951326.html

Koleś napisał bardzo mało o modyfikacjach, jak i o aucie.

Czy silnik oby nie za ciężki do zabawy?

Zna ktoś auto, właściciela?

Może na jakimś forum jest przedstawione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silniki takie wkladaja chlopaki do jarania kapcia z tego co widzialem mysle ze najlpiej ogladnac

> i potem decydowac.. ja osobicie wolal bym NIEtouringa bo ciezszy tyl ma

> http://allegro.pl/bmw-e30-100-szpera-200km-i4986980728.html wolal bym tego

Ciekawe połączenie: szelkowe pasy i kubły a bębny z tyłu. spineyes.gif

I ta 100% szpera. cfaniak.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dosc dlugi czas serwisowalem e30 z motorem M30B35 ktore sluzylo do nauki driftu. Powiem tak, silnik mega fajny, ale tez i malo idiotoodpornty, co owocuje tym ze ciezko znaalezc dobra motorownie ktora nie prosi sie o remont.

1. Mechaniczna regulacja luzow zaworowych. Zaniedbasz to masz wytarty walek rozrzadu i popychacze. Bardzo duzo silnikow tak konczy, przez co ma niewiele ponad polowe mocy deklarowanej przez producenta.

2. Wiekszosc silnikow ma taki przebieg, ze ciesnienie oleju na wolnych obrotach ledwo gasi kontrolke. Niskie cisnienie oleju to tez przyczyna wytartego walka i popychaczy, ale tez czesto skutkuje uszkodzeniem panewki.

3. Przy swapach czesto nie przeklada sie chlodnicy oleju (fakt nie kazda 5er z tym silnikiem miala chlodnice oleju), a jezeli nie ma chlodnicy oleju a auto bylo upalane, to olej pewnie nie raz osiagnal taka temperature, ze stal sie jak woda, co tez korzystnie nie wplywa.

4. Problemy z chlodzeniem, czyli albo dobrze nie odpowietrzony uklad ze wzgledu na zle umiejscowienie zbiorniczka wyrownawczego lub tez zbyt mala chlodnica wody zostawiona po swapnie z mniejszego silnika. Chlodnica od diesla 2.4 ledwo dawala rady z poteznym wentylatorem przy upalaniu. Chlodnica z jakiejkolwiek benzyny seryjnie montowanej w e30 nie daje rady.

5. Dosc drogi przeplywomierz klapowy, ktorh na rynku wtornym ciezko znalezc sprawny. Przyczyna to instalacje LPG starego typu z mieszalnikiem mocowanym do przeplywomierza. Strzal w dolot przewaznie uszkadzal takie przeplywki - najczesciej wyginal klape i auto wtedy na benzynie juz nie jezdzilo jak powinno i do tego palilo bardzo duzo.

Ogolnie jesli trafisz egzemplarz z zadbanym motorem to warto, ale musisz sie liczyc z tym, ze wiekszosc bedzie w stanie agonii i duzo kasy bedzie do wlozenia.

PS jesli chcesz upalac, to licz sie z tym ze auto musi miec dyfer z "duza glowa", bo jesli jest dyfer z "mala glowa" to zmieli go predzej czy pozniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.