Jump to content

Problem po wymianie skrzyni


Recommended Posts

Witam. Mam mały problem, mianowicie wymieniałem skrzynie biegów i po wymianie wszystko ładnie gra oprócz sprzęgła, a dokładnie działa jak by był spiek założony. Przy puszczaniu sprzęgła bardzo powoli, efekt jest taki jak bym strzelił ze sprzęgła i tak na każdym biegu, czasem tez przy wbijaniu biegu na postoju jest taki efekt jak bym na pół sprzęgle wbił. Przed wymiana skrzyni, sprzęgło działało igła, macie jakieś pomysły niewiem.gif jedno co mi przychodzi do głowy to że łożysko spadło z widełek.

Link to post
Share on other sites

> Może za bardzo pociągnieta linka ?

Linką już regulowałem, teoretycznie cały zakres przeleciałem. I jest to samo tylko w innym momencie łapie, ale za każdym razem z ostrym szarpnięciem.

Link to post
Share on other sites

> Niestety chyba pękła sprężyna tależowa (słoneczko) częsty przypadek przy wkładaniu skrzyni , albo

> zaciera się łożysko oporowe na prowadzeniu ale jak miałeś skrzynię na wierzchu to pewnie smar

> poszedł

Przy wkładaniu coś strzeliło tak jak by naciągnięta sprężyna, chodzi o słoneczko na docisku? łożysko jest ok ma przelot 15tys

Link to post
Share on other sites

> Przy wkładaniu coś strzeliło tak jak by naciągnięta sprężyna, chodzi o słoneczko na docisku?

> łożysko jest ok ma przelot 15tys

Niestety tak. Może być że tarcza sprzęgła sie wygięła, tak czy tak skrzynia w tył na lewo i kontrola sprzęgła

Link to post
Share on other sites

> Niestety tak. Może być że tarcza sprzęgła sie wygięła, tak czy tak skrzynia w tył na lewo i

> kontrola sprzęgła

Jak pech to pech, no nic innego mi nie pozostało jak znowu wyjeżdżać skrzynią

Link to post
Share on other sites

> Sprzęgło wyciągnięte, wygląda na to że nie potrzebnie, bo tarcza i docisk wygląda ok.

> zdj1

> zdj2

Słońce już teoretycznie kwalifikuje się do wymiany, widać że już jest dosyć mocny "wyszlifowane" na styku z łożyskiem.

A jak sprzęgło miałeś przykręcone do silnika to słońce się równo wykładało?

Link to post
Share on other sites

> Słońce już teoretycznie kwalifikuje się do wymiany, widać że już jest dosyć mocny "wyszlifowane" na

> styku z łożyskiem.

> A jak sprzęgło miałeś przykręcone do silnika to słońce się równo wykładało?

No ale kilka dni wcześniej, przed wyjęciem skrzyni sprzęgło działało bez zarzutów, z 3 biegiem był problem ale to synchronizator padł. No wydaje mi sie że było ok, równo.

Link to post
Share on other sites

> No ale kilka dni wcześniej, przed wyjęciem skrzyni sprzęgło działało bez zarzutów, z 3 biegiem był

> problem ale to synchronizator padł. No wydaje mi się że było ok, równo.

A łapa sprzęgła jest ok? Mogła pęknąć i się wykrzywić trochę, przez co sprzęgła do końca nie wciska... Ale to wszystko to wróżenie z fusów...

Link to post
Share on other sites

> A łapa sprzęgła jest ok? Mogła pęknąć i się wykrzywić trochę, przez co sprzęgła do końca nie

> wciska... Ale to wszystko to wróżenie z fusów...

hm łapa raczej dobra jest, jeszcze zastanawia mnie linka sprzęgła, jak wyciągałem ja teraz to nie chciała wyjść z tego oczka szarpnąłem mocniej to wyszła ta część co jest zaprasowana na pancerzu, a ta plastikowa tulejka została w oczku razem z tą gumką która jest rozpruta juz na 5 części. Teraz tak gdybam że te gumki mogły blokować linke.

Link to post
Share on other sites

> skoro sprzegło dobre i działalo to wina lezy raczej po stronie skrzyni, moze olej ? tą linke tez

> bym zmienił

Linke teraz sprawdzałem czy mogła się blokować i raczej nie, ostatnie co zostało to skrzynia, i tu przypomina mi sie dziwne zachowanie przy testowaniu, na każdym biegu podczas jazdy, trzymałem lekko gaz i po puszczeniu było szarpniecie jak by poduszka była zerwana niewiem.gif

Link to post
Share on other sites

Obejrzyj dokładnie docisk, czasami pękniecie sprężyny tależowej chowa się za zagiętymi blachami(ewentualnie delikatnie obstukaj np.płaskim kluczem). Jak masz w zapasie drugie sprzęgło kpl. to podłóż docisk z starą tarczą i załóż skrzynie na dwie śruby dokręć rozruch i masę i poduchy no i test, jak moja racja że docisk to stawiasz piwo cool.gif

Link to post
Share on other sites

> Obejrzyj dokładnie docisk, czasami pękniecie sprężyny tależowej chowa się za zagiętymi

> blachami(ewentualnie delikatnie obstukaj np.płaskim kluczem). Jak masz w zapasie drugie

> sprzęgło kpl. to podłóż docisk z starą tarczą i załóż skrzynie na dwie śruby dokręć rozruch i

> masę i poduchy no i test, jak moja racja że docisk to stawiasz piwo

Tarcza i docisk już idzie do mnie, linkę dzisiaj kupuje i składam, zobaczymy jaki efekt będzie palacz.gif

Link to post
Share on other sites

> Obejrzyj dokładnie docisk, czasami pękniecie sprężyny tależowej chowa się za zagiętymi

> blachami(ewentualnie delikatnie obstukaj np.płaskim kluczem). Jak masz w zapasie drugie

> sprzęgło kpl. to podłóż docisk z starą tarczą i załóż skrzynie na dwie śruby dokręć rozruch i

> masę i poduchy no i test, jak moja racja że docisk to stawiasz piwo

Nici z browara, chociaż wolał bym Ci go postawić i mieć zagadke rozwiązaną z tym dociskiem, rozebrałem go i słoneczko nigdzie nie jest pęknięte niestety.

Link to post
Share on other sites

No i wyszło, okazuję się że sprzęgło, linka itp było ok. Okazało się że przeguby wew, są zmęczone przez życie tak, że półosie wręcz latają w środku. Teraz pytanie, lepiej przełożyć cały mechanizm różnicowy z innej skrzyni czy same kielichy?

Link to post
Share on other sites

> No i wyszło, okazuję się że sprzęgło, linka itp było ok. Okazało się że przeguby wew, są zmęczone

> przez życie tak, że półosie wręcz latają w środku. Teraz pytanie, lepiej przełożyć cały

> mechanizm różnicowy z innej skrzyni czy same kielichy?

ta skrzynia przypadkiem nie byla z punto ?? bo tam sa wieksze przeguby wewnetrzne. Zaloz te kielichy co miales wczesniej

Link to post
Share on other sites

> ta skrzynia przypadkiem nie byla z punto ?? bo tam sa wieksze przeguby wewnetrzne. Zaloz te

> kielichy co miales wczesniej

Z palio jest , no to grubo, czyli jutro wymiana kielichów. Robiłeś to kiedyś? jakieś problemy można napotkać, ściągacze są potrzebne jakies?

Link to post
Share on other sites

> Z palio jest , no to grubo, czyli jutro wymiana kielichów. Robiłeś to kiedyś? jakieś problemy można

> napotkać, ściągacze są potrzebne jakies?

sciagasz polosie i wybijasz kielichy. Zaloz te co miales i wszystko wroci do normy sprzed wymiany

Link to post
Share on other sites

> Czyli zbija je się tak jak przegub zew. tak?

zbijasz/podwazasz czy jak chcesz. Pamietaj ze tam na wieloklinie jest pierscien wiec w pewnym momencie moze byc ciezej. Pocwicz na starej skrzyni biglaugh.gif

Link to post
Share on other sites

Problem rozwiązany, kielichy zmienione i jak ręką odjął. Dzięki za podpowiedzi i rady 20.GIF a co do kielichów to dobrze by było dopisać w FAQ, że trzeba je wymienić w skrzyni punto/palio.

Link to post
Share on other sites

> Problem rozwiązany, kielichy zmienione i jak ręką odjął. Dzięki za podpowiedzi i rady a co do

> kielichów to dobrze by było dopisać w FAQ, że trzeba je wymienić w skrzyni punto/palio.

Polacze sie pod temat. Po wymianie skrzyni z abarthowskiej na 6speed z punto 1, pojawilo sie kilka problemow. Pierwsza rzecz, to przy kolach skreconych w lewo (nawet delikatnie), przejezdzajac po nierownosciach, cos z przodu stuka (nie rytmicznie). Przy kolach w prawo, wszystko jest ok.

Druga rzecz, to przy zapalonym silniku, gdy auto stoi na luzie, z nadkola od strony skrzyni biegow (lewy przod) slychac metaliczne rytmiczne dzwieki. Spod otwartej maski ani wewnatrz pojazdu tego nie slysze.

Link to post
Share on other sites

> jakieś dystanse masz ?

> bo z tego co pamietam 6 z punciaka przy maksymalnym skręcie obciera o koło jeśli mi się dobrze

> kojarzy.

Dystansow nie mam, i rzeczywiscie przy maksymalnym skrecie obciera. Ale Problem stukniec pojawia sie duzo wczesniej, czasem przy kolach skreconych w lewo o pare stopni. Dodam, ze przeguby zewnetrzne sa nowe. Czy sama skrzynia mogla zostac zle/krzywo zamocowana?

Link to post
Share on other sites

> Dystansow nie mam, i rzeczywiscie przy maksymalnym skrecie obciera. Ale Problem stukniec pojawia

> sie duzo wczesniej, czasem przy kolach skreconych w lewo o pare stopni. Dodam, ze przeguby

> zewnetrzne sa nowe. Czy sama skrzynia mogla zostac zle/krzywo zamocowana?

A w jakim stanie są przeguby wewnętrzne? Kielichy zostały z Punto? Czy masz założone z CC?

Link to post
Share on other sites

> A w jakim stanie są przeguby wewnętrzne?

Wlasnie jest przypuszczenie, ze w kiepskim - sa duze luzy w ukladzie przeniesienia napedu.

> Kielichy zostały z Punto? Czy masz założone z CC?

Tego dokladnie nie wiem. Wydaje mi sie, ze cale polosie byly przelozone z innej 6-biegowej skrzyni, takiej z palio albo stilo (inna obudowa).

Co definiujesz jako kielich? Jest to czesc przegubu wewnetrznego, czy jeszcze inna czesc?

Link to post
Share on other sites

> Wlasnie jest przypuszczenie, ze w kiepskim - sa duze luzy w ukladzie przeniesienia napedu.

> Tego dokladnie nie wiem. Wydaje mi sie, ze cale polosie byly przelozone z innej 6-biegowej skrzyni,

> takiej z palio albo stilo (inna obudowa).

> Co definiujesz jako kielich? Jest to czesc przegubu wewnetrznego, czy jeszcze inna czesc?

Kielich to ten element, który wychodzi ze skrzyni i wkładasz do niego półosie. Może być tak jak założyciel tego tematu miał, a dokładnie to miał zostawione kielichy z Punto, one są większe przez co półoś nie siedzi tak jak powinna. Może to być i u Ciebie tak.

Link to post
Share on other sites

> Kielich to ten element, który wychodzi ze skrzyni i wkładasz do niego półosie. Może być tak jak

> założyciel tego tematu miał, a dokładnie to miał zostawione kielichy z Punto, one są większe

> przez co półoś nie siedzi tak jak powinna. Może to być i u Ciebie tak.

Czyli dobrze rozumiem, ze zwykle ludzie przy wymianie skrzyni do cc zakladaja skrzynie z punto wraz z kielichami z punto - ktore nie do konca pasuja do przegubow z cc? I mozliwe, ze u mnie tez tak bylo i musze teraz zalozyc kielichy od poprzedniej skrzyni?

Poza tym, co sie szybciej zuzywa - kielichy czy przeguby? Jak stwierdzic co wymaga wymiany?

Link to post
Share on other sites

> Czyli dobrze rozumiem, ze zwykle ludzie przy wymianie skrzyni do cc zakladaja skrzynie z punto wraz

> z kielichami z punto - ktore nie do konca pasuja do przegubow z cc? I mozliwe, ze u mnie tez

> tak bylo i musze teraz zalozyc kielichy od poprzedniej skrzyni?

> Poza tym, co sie szybciej zuzywa - kielichy czy przeguby? Jak stwierdzic co wymaga wymiany?

do skrzyni pochodzacej pierwotnie od punto nalezy zalozyc kielichy z cc/sc bo bedzie stukalo. Kielich jest elementem wytrzymaly i predzej powinien zuzyc sie przegub wewnetrzny, ale z tym bywa roznie

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.