Wolf_Lub Napisano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 Cześć. Jest Forester z 2005 roku, czyli jak by nie patrzeć - 10lat. 160kkm, 2,0X, automat, skórzane fotele, GPS, elektryka itp. Bezwypadkowy, trochę zderzaki poobcierane, jak to we Francji bo tam auto jest do kupienia. Cena wyjściowo 5,500 Euro, te 500 napewno do urwania, więcej niewiem. Czyli 20 koła + opłaty. Warto się pchać w coś takiego? Czego się bać w tego typu aucie? Jak automat? Rocznie robię okolice 10-15 tyś.km, 70-80% poza miastem. Jest plan żeby kupić coś fajniejszego niż Bravo na jakieś 2-3 lata potem zmiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 > Cześć. > Jest Forester z 2005 roku, czyli jak by nie patrzeć - 10lat. > 160kkm, 2,0X, automat, skórzane fotele, GPS, elektryka itp. Bezwypadkowy, trochę zderzaki > poobcierane, jak to we Francji bo tam auto jest do kupienia. > Cena wyjściowo 5,500 Euro, te 500 napewno do urwania, więcej niewiem. Czyli 20 koła + opłaty. > Warto się pchać w coś takiego? Czego się bać w tego typu aucie? Jak automat? > Rocznie robię okolice 10-15 tyś.km, 70-80% poza miastem. Jest plan żeby kupić coś fajniejszego niż > Bravo na jakieś 2-3 lata potem zmiana. Jeśli chcesz mieć przyjemność z jazdy AWD to odpuść automat. Analogiczny manual ma reduktor i przyjemnie radzi sobie z podjazdami po świeżym śniegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 > Jeśli chcesz mieć przyjemność z jazdy AWD to odpuść automat. Analogiczny manual ma reduktor i > przyjemnie radzi sobie z podjazdami po świeżym śniegu. bzdura do kwadratu P.S. mialem MT + reduktor oraz AT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 > bzdura do kwadratu Hmm. MT + reduktor testowane w przytoczonych warunkach miesiące temu. Fakt, AT nie jeździłem, lecz właściciel tego MT miał porównanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snowflake_ Napisano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 auto fajne, wielokrotnie jezdzilem bo znajomy posiada ale > Jest Forester z 2005 roku, czyli jak by nie patrzeć - 10lat. > 160kkm, w to nie wierz nawet ze 10 letnie auto jeszcze z francji ma taki przebieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolf_Lub Napisano 26 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 > auto fajne, wielokrotnie jezdzilem bo znajomy posiada ale > w to nie wierz nawet ze 10 letnie auto jeszcze z francji ma taki przebieg Tak tak, każdy kręci Akurat sytuacja jest taka że ojciec mieszka na stałe w FR od 30 lat i auto byłoby kupione troszkę inaczej niż weekendowy wypad po auto w ciemno Z rzeczy na które ktoś mi zwrócił uwagę - SLS, czyli samopoziomowanie z tyłu, lubi padać przy takim przebiegu i wymiana kosztuje słono. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 > auto fajne, wielokrotnie jezdzilem bo znajomy posiada ale > w to nie wierz nawet ze 10 letnie auto jeszcze z francji ma taki przebieg Nie pisz bzdur jak nie masz pojęcia o danym aucie mój forek był z 2004 i miał 72tyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 > Hmm. MT + reduktor testowane w przytoczonych warunkach miesiące temu. > Fakt, AT nie jeździłem, lecz właściciel tego MT miał porównanie. zdania są podzielone, nawet wśród ludzi jeżdżących w terenie plusem MT jest to że masz większą kontrolę, łatwiej "bujnąć" autem jak się zakopiesz plusem AT jest to że możesz się skupić na prowadzeniu i nie spalisz sprzęgła/rozwalisz napędu do czego ci ten reduktor w forku ? do ruszania nawet w śniegu te 140KM wystarczą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bednar Napisano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 > Z rzeczy na które ktoś mi zwrócił uwagę - SLS, czyli samopoziomowanie z tyłu, lubi padać przy takim > przebiegu i wymiana kosztuje słono. Oryginalne SLS kosztują około 1600 za sztukę. Regenerowane 1200 za dwie sztuki. Można też zamontować zwykłe amortyzatory i sprężyny, koszt podobny do regenerowanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 > Hmm. MT + reduktor testowane w przytoczonych warunkach miesiące temu. > Fakt, AT nie jeździłem, lecz właściciel tego MT miał porównanie. Wczoraj jeździłem AT na świeżym śniegu. Jedzie jak czołg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yack Napisano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 Jak rzeczywiście zadbany to też chętnie bym takiego przyjął a najchętniej z gazem i szyber dachem . Może manual da więcej frajdy przy zabawie zimą ale automatem też można się pobawić. A podobno skrzynie archaiczne ale mega trwałe. W terenie obstawiam że automat sprawdzi się conajmniej równie dobrze co manual Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 > Wczoraj jeździłem AT na świeżym śniegu. Jedzie jak czołg dokładnie, a jak sie jeszcze zapnie 2. i HOLD to idzie jeszcze lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 > dokładnie, a jak sie jeszcze zapnie 2. i HOLD to idzie jeszcze lepiej Czyli to prawda że na tym przełożeniu ma lepszy rozkład momentu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 > Czyli to prawda że na tym przełożeniu ma lepszy rozkład momentu? tego nikt nie wie na 100% nawet serwisówka do skrzyni 4EAT ph2 nie jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie w HOLD chodzi głównie o trzymanie biegu, skrzynia nie reaguje na 'pracowanie' gazem przez co można lepiej iść po górkach bez obawy o nagłą zmianę. W zasadzie niczym się wtedy jazda nie różni od MT. Wg. serwisówki przy równej trakcji na osiach jest 45.45:54.55 (tak tył dostaje więcej) Przy dużej różnicy trakcji jest 50:50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 > dokładnie, a jak sie jeszcze zapnie 2. i HOLD to idzie jeszcze lepiej Nigdy nie korzystałem z HOLD - nie było konieczności. Jak się jedzie w stronę Zakopanego można ominąć Zakopiankę jadąc przez Rabkę i Rdzawkę. Tyle tylko że jest tam dosyć stromo. Jak swego czasu zaczął padać świeży śnieg i zrobiło się bardzo ślisko wszystko stanęło na samym dole. A ja zapiąłem dwójkę i podjechałem pod górę bez najmniejszego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 > Jeśli chcesz mieć przyjemność z jazdy AWD to odpuść automat. Analogiczny manual ma reduktor i > przyjemnie radzi sobie z podjazdami po świeżym śniegu. a co w tym automat przeszkadza, mozna miec jedno i drugie ? Tak na prawde jak ktos nie ciaga przyczep, nie jezdzi duzo po blocie, to reduktor to tylko bajer. Osobiscie uzywalem tylko do uzyskania lepszego przyspieszenia kilka razy. Plus jedynie manual taki, ze potrafi miec szpere z tylu, tzn Obk wszytskie maja w wersji z manualem a Forki raz mialy raz nie . Ten rocznik chyba juz powinien miec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 > do ruszania nawet w śniegu te 140KM wystarczą - do obciazenia sprzegla przy ruszaniu z przyczepu, np z lodka z wody - do wolnobiegu, np w blocie czy piachu lub ... w korku - do lepszego objezdzania aut na swiatlach itp W Obk uzylem ze 3 razy: 1 x pkt drugi, 2 x pkt trzeci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 > Plus jedynie manual taki, ze potrafi miec szpere z tylu, tzn Obk wszytskie maja w wersji z manualem > a Forki raz mialy raz nie . Ten rocznik chyba juz powinien miec. wg forum za szperami w forku nie trafisz były, nie było, były opcjonalnie ect nie ma ponoć jasnego klucza na to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.