Skocz do zawartości

A Forester?


Wolf_Lub

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Jest Forester z 2005 roku, czyli jak by nie patrzeć - 10lat.

160kkm, 2,0X, automat, skórzane fotele, GPS, elektryka itp. Bezwypadkowy, trochę zderzaki poobcierane, jak to we Francji bo tam auto jest do kupienia.

Cena wyjściowo 5,500 Euro, te 500 napewno do urwania, więcej niewiem. Czyli 20 koła + opłaty.

Warto się pchać w coś takiego? Czego się bać w tego typu aucie? Jak automat?

Rocznie robię okolice 10-15 tyś.km, 70-80% poza miastem. Jest plan żeby kupić coś fajniejszego niż Bravo na jakieś 2-3 lata potem zmiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć.

> Jest Forester z 2005 roku, czyli jak by nie patrzeć - 10lat.

> 160kkm, 2,0X, automat, skórzane fotele, GPS, elektryka itp. Bezwypadkowy, trochę zderzaki

> poobcierane, jak to we Francji bo tam auto jest do kupienia.

> Cena wyjściowo 5,500 Euro, te 500 napewno do urwania, więcej niewiem. Czyli 20 koła + opłaty.

> Warto się pchać w coś takiego? Czego się bać w tego typu aucie? Jak automat?

> Rocznie robię okolice 10-15 tyś.km, 70-80% poza miastem. Jest plan żeby kupić coś fajniejszego niż

> Bravo na jakieś 2-3 lata potem zmiana.

Jeśli chcesz mieć przyjemność z jazdy AWD to odpuść automat. Analogiczny manual ma reduktor i przyjemnie radzi sobie z podjazdami po świeżym śniegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> auto fajne, wielokrotnie jezdzilem bo znajomy posiada ale

> w to nie wierz nawet ze 10 letnie auto jeszcze z francji ma taki przebieg

Tak tak, każdy kręci hehe.gif

Akurat sytuacja jest taka że ojciec mieszka na stałe w FR od 30 lat i auto byłoby kupione troszkę inaczej niż weekendowy wypad po auto w ciemno ok.gif

Z rzeczy na które ktoś mi zwrócił uwagę - SLS, czyli samopoziomowanie z tyłu, lubi padać przy takim przebiegu i wymiana kosztuje słono.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm. MT + reduktor testowane w przytoczonych warunkach miesiące temu.

> Fakt, AT nie jeździłem, lecz właściciel tego MT miał porównanie.

zdania są podzielone, nawet wśród ludzi jeżdżących w terenie

plusem MT jest to że masz większą kontrolę, łatwiej "bujnąć" autem jak się zakopiesz

plusem AT jest to że możesz się skupić na prowadzeniu i nie spalisz sprzęgła/rozwalisz napędu grinser006.gif

do czego ci ten reduktor w forku ?

do ruszania nawet w śniegu te 140KM wystarczą hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z rzeczy na które ktoś mi zwrócił uwagę - SLS, czyli samopoziomowanie z tyłu, lubi padać przy takim

> przebiegu i wymiana kosztuje słono.

Oryginalne SLS kosztują około 1600 za sztukę. Regenerowane 1200 za dwie sztuki. Można też zamontować zwykłe amortyzatory i sprężyny, koszt podobny do regenerowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rzeczywiście zadbany to też chętnie bym takiego przyjął a najchętniej z gazem i szyber dachem zlosnik.gif. Może manual da więcej frajdy przy zabawie zimą ale automatem też można się pobawić. A podobno skrzynie archaiczne ale mega trwałe. W terenie obstawiam że automat sprawdzi się conajmniej równie dobrze co manual

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli to prawda że na tym przełożeniu ma lepszy rozkład momentu?

tego nikt nie wie na 100% nawet serwisówka do skrzyni 4EAT ph2 nie jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie wink.gif

w HOLD chodzi głównie o trzymanie biegu, skrzynia nie reaguje na 'pracowanie' gazem przez co można lepiej iść po górkach bez obawy o nagłą zmianę. W zasadzie niczym się wtedy jazda nie różni od MT.

Wg. serwisówki przy równej trakcji na osiach jest 45.45:54.55 (tak tył dostaje więcej)

Przy dużej różnicy trakcji jest 50:50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie, a jak sie jeszcze zapnie 2. i HOLD to idzie jeszcze lepiej

Nigdy nie korzystałem z HOLD - nie było konieczności. smile.gif

Jak się jedzie w stronę Zakopanego można ominąć Zakopiankę jadąc przez Rabkę i Rdzawkę. Tyle tylko że jest tam dosyć stromo. Jak swego czasu zaczął padać świeży śnieg i zrobiło się bardzo ślisko wszystko stanęło na samym dole. A ja zapiąłem dwójkę i podjechałem pod górę bez najmniejszego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli chcesz mieć przyjemność z jazdy AWD to odpuść automat. Analogiczny manual ma reduktor i

> przyjemnie radzi sobie z podjazdami po świeżym śniegu.

a co w tym automat przeszkadza, mozna miec jedno i drugie wink.gif ?

Tak na prawde jak ktos nie ciaga przyczep, nie jezdzi duzo po blocie, to reduktor to tylko bajer. Osobiscie uzywalem tylko do uzyskania lepszego przyspieszenia kilka razy.

Plus jedynie manual taki, ze potrafi miec szpere z tylu, tzn Obk wszytskie maja w wersji z manualem a Forki raz mialy raz nie spineyes.gif. Ten rocznik chyba juz powinien miec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do ruszania nawet w śniegu te 140KM wystarczą

- do obciazenia sprzegla przy ruszaniu z przyczepu, np z lodka z wody

- do wolnobiegu, np w blocie czy piachu lub ... w korku

- do lepszego objezdzania aut na swiatlach

itp

W Obk uzylem ze 3 razy: 1 x pkt drugi, 2 x pkt trzeci grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Plus jedynie manual taki, ze potrafi miec szpere z tylu, tzn Obk wszytskie maja w wersji z manualem

> a Forki raz mialy raz nie . Ten rocznik chyba juz powinien miec.

wg forum za szperami w forku nie trafisz spineyes.gif były, nie było, były opcjonalnie ect nie ma ponoć jasnego klucza na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.