Skocz do zawartości

swap z 1.1mpi na 1.2mpi


michal885

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc nazywam sie michał i jestem nowy:)Witam wszystkich :grin:

Robię sobie swapa z 1.1mpi na 1.2mpi 75km silnik już wsadziłem i zacząłem podpinać elektrykę ,wszystko szło pięknie ładnie i nagle zatrzymała mnie wtyczka która łączy się z kabina . Mianowicie w wiązce z kabiny 1.1mpi wychodzi chyba z 6 kabli a w wiązce od P1 jest ich dużo więcej .czy ktoś ma jakiś schemat jak to podłączyć ??? a dokładnie potrzebuje opis kabli w wiązce z P1 .Znalazłem jeden schemat ale tam kable maja inne kolory frown.gif mi wychodza kolory takie

pomaranczowo-zielony i to jest chyba + po stacyjce

szaro-czerwony ?

czerwony ?

niebiesko-biały dwa razy ?

Zółto szary ?

zielono-biały ?

pomaranczowo-niebieski ?

filetowo-czarny?

zielono-biały ?

czarny?

pomarańczowy ?

pomaranczowo-czarny ?

Bardzo prosze o pomoc smile.gif z góry wielkie dzieki

post-161462-14352528241571_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czesc nazywam sie michał i jestem nowy:)Witam wszystkich :grin:

> Robię sobie swapa z 1.1mpi na 1.2mpi 75km silnik już wsadziłem i zacząłem podpinać elektrykę

> ,wszystko szło pięknie ładnie i nagle zatrzymała mnie wtyczka która łączy się z kabina .

> Mianowicie w wiązce z kabiny 1.1mpi wychodzi chyba z 6 kabli a w wiązce od P1 jest ich dużo

> więcej .czy ktoś ma jakiś schemat jak to podłączyć ??? a dokładnie potrzebuje opis kabli w

> wiązce z P1 .Znalazłem jeden schemat ale tam kable maja inne kolory mi wychodza kolory takie

> pomaranczowo-zielony i to jest chyba + po stacyjce

> szaro-czerwony ?

> czerwony ?

> niebiesko-biały dwa razy ?

> Zółto szary ?

> zielono-biały ?

> pomaranczowo-niebieski ?

> filetowo-czarny?

> zielono-biały ?

> czarny?

> pomarańczowy ?

> pomaranczowo-czarny ?

> Bardzo prosze o pomoc z góry wielkie dzieki

Chciałem dodac ze ta wiazka to chyba od sc 1.1spi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witaj

Też jestem w trakcie swapu silnika z 1.1 Mpi na 1.2 Mpi. Silnik już mam wsadzony, również szukam schematów co z czym gdzie i jak.

U mnie kostka z wiązki silnikowej silnika 1.2 Mpi z Punto I ma taki opis:

Pomarańczowy     + po stacyjce

Czerwony              do rozrusznika na elektromagnes

Brązowo-biały        zasilanie pompy paliwa

Szaro-czarny         kontrolka ładowania (zegary)

Szaro-żółty            kontrolka ciśnienia oleju (zegary)

Szaro-biały            wskaźnik temperatury wody (zegary)

Niebiesko-zielony  do kontrolki sprawności silnika

Niebieski                obrotomierz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno wyczajałem to złącze ("przednie złącze wiązki silnika") w SC SPI:

 

1. Czerwony ( R ) -> Bendix rozrusznika

2. --- brak ---

3. Czerwono-Czarny (RN) -> obrotomierz / przekaźnik (nie pamiętam czy czerwony czy czarny, ten włączający pompę, lambdę cewki i zawór par paliwa)

4. Zielono-Biały (VB) -> kontrolka temperatury cieczy chłodzącej na desce

5. Szaro-Zielony (HV) -> ?

6. Czarny (N) -> masa

7. Pomarańczowy ( C ) -> +12V po stacyjce

8. Szaro-Żółty (HG) -> ciśnienie oleju (kontrolka na desce)

9. Biało-Czerwony (BR) -> check engine (kontrolka na desce)

10. --- brak ---

 

11. Czarno-Zielony (NV) -> +12V po przekaźniku np. do pompy paliwa

12. Fioletowo-Czarny (ZN) -> D+ wzbudzanie alternatora (przez kontrolkę na desce)

13. Biało-Niebieski (BA) -> czujnik wbicia wstecznego -

14. --- coś od klimy ---

15. --- brak ---

16. --- brak ---

17. --- brak ---

18. Czerwono-Niebieski (albo pomarańcz? RC) -> czujnik wbicia wstecznego +

19. --- brak ---

20. Różowy (S) -> +12V z akumulatora

 

To są kolory i numery pinów w złączu takie jak w SC SPI. Myślę, że kolejności pinów nie zmieniali tylko może kolorki ale trzeba dokładnie się przyjrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rusala, dnia 30 Sty 2016 - 2:26 PM, napisał:

Niedawno wyczajałem to złącze ("przednie złącze wiązki silnika") w SC SPI:

 

1. Czerwony ( R ) -> Bendix rozrusznika

2. --- brak ---

3. Czerwono-Czarny (RN) -> obrotomierz / przekaźnik (nie pamiętam czy czerwony czy czarny, ten włączający pompę, lambdę cewki i zawór par paliwa)

4. Zielono-Biały (VB) -> kontrolka temperatury cieczy chłodzącej na desce

5. Szaro-Zielony (HV) -> ?

6. Czarny (N) -> masa

7. Pomarańczowy ( C ) -> +12V po stacyjce

8. Szaro-Żółty (HG) -> ciśnienie oleju (kontrolka na desce)

9. Biało-Czerwony (BR) -> check engine (kontrolka na desce)

10. --- brak ---

 

11. Czarno-Zielony (NV) -> +12V po przekaźniku np. do pompy paliwa

12. Fioletowo-Czarny (ZN) -> D+ wzbudzanie alternatora (przez kontrolkę na desce)

13. Biało-Niebieski (BA) -> czujnik wbicia wstecznego -

14. --- coś od klimy ---

15. --- brak ---

16. --- brak ---

17. --- brak ---

18. Czerwono-Niebieski (albo pomarańcz? RC) -> czujnik wbicia wstecznego +

19. --- brak ---

20. Różowy (S) -> +12V z akumulatora

 

To są kolory i numery pinów w złączu takie jak w SC SPI. Myślę, że kolejności pinów nie zmieniali tylko może kolorki ale trzeba dokładnie się przyjrzeć.

 

Czesc nazywam sie michał i jestem nowy:)Witam wszystkich :grin:

Robię sobie swapa z 1.1mpi na 1.2mpi 75km silnik już wsadziłem i zacząłem podpinać elektrykę ,wszystko szło pięknie ładnie i nagle zatrzymała mnie wtyczka która łączy się z kabina . Mianowicie w wiązce z kabiny 1.1mpi wychodzi chyba z 6 kabli a w wiązce od P1 jest ich dużo więcej .czy ktoś ma jakiś schemat jak to podłączyć ??? a dokładnie potrzebuje opis kabli w wiązce z P1 .Znalazłem jeden schemat ale tam kable maja inne kolory frown.gif mi wychodza kolory takie

pomaranczowo-zielony i to jest chyba + po stacyjce

szaro-czerwony ?

czerwony ?

niebiesko-biały dwa razy ?

Zółto szary ?

zielono-biały ?

pomaranczowo-niebieski ?

filetowo-czarny?

zielono-biały ?

czarny?

pomarańczowy ?

pomaranczowo-czarny ?

Bardzo prosze o pomoc smile.gif z góry wielkie dzieki

Czesc polecam ksiązke Fiat Seicento sam naprawiam wydanie pozmianowe tak aby były silniki mpi wszystkie schematy rozpiski pinow są tam. Nie raz robilem swapy w 1.1 mpi na 1.2 8v 1.2 16v teraz mam obecnie 1.4 16v na chybrydzie baza był tez 1.1 mpi.

W 1.1 mpi masz wiazke silnikową ktora ma jedna wtyczke do wiazki kabinowej i owczem ona ma malo kabli i tam masz np do pompy itd a reszte kabli potrzebnych do polaczenia nowej wiazki masz we wtyczce wiazki kabinowej do komputera 1.1 mpi poniewaz one Maja dwie wtyczki jedna z wiazki silnikowej i jedna z kabinowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ja przy okazji zapytam gdzie można znaleźć tę rozszerzoną wersję? Bo tam istotnie jest dużo rzeczy (akurat to złącze musiałem wyczajać po kawałku ale większość informacji była choć rozsypana) tylko ja mam kończoną się na stronie 296 a z tego co wiem to różnice między SPI i MPI są opisane dalej albo w ogóle są zmiany po drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.