Skocz do zawartości

Gdzie kupie spręzyne do uno 1.4 nową ?? niedostępne już ???


mech88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam na początki prosze moderatora o nie przenoszenie wątku na inny kącik , ponieważ na kąciku uno nie dostałem żadnej odpowiedzi a tutaj wiecej ludzi sie przewija i może ktoś z jakieś hurtowni czy sklepu dał by odpowiedz . mam problem szukam sprężyn do uno na przód . wszedzie sprzedają jednakowe do wszystich typów silników i te które proponują

mają długośc 32 cm i Mają 5 zwoi a te które mam założone używki od 1.4 mają 7 zwoi i wysokość ok 40cm . i teraz pytanie gdzie dostane te od 1.4 nowe są gdzieś dostępne jeszcze ?? jeśli tak to propsze o jakies namiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam na początki prosze moderatora o nie przenoszenie wątku na inny kącik , ponieważ na kąciku uno

> nie dostałem żadnej odpowiedzi a tutaj wiecej ludzi sie przewija i może ktoś z jakieś hurtowni

> czy sklepu dał by odpowiedz . mam problem szukam sprężyn do uno na przód . wszedzie sprzedają

> jednakowe do wszystich typów silników i te które proponują

> mają długośc 32 cm i Mają 5 zwoi a te które mam założone używki od 1.4 mają 7 zwoi i wysokość ok

> 40cm . i teraz pytanie gdzie dostane te od 1.4 nowe są gdzieś dostępne jeszcze ?? jeśli tak to

> propsze o jakies namiary.

A jesteś pewien, że te od 1,4 są inne, może kupiłeś używki od kogoś, kto wsadził tam coś niestandardowego? Nie wiem, tak gdybam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszedzie sprzedają

> jednakowe do wszystich typów silników

Bo wszędzie są jednakowe.Jak 15 handluje to nigdy do Uno nie było rozróżnienia ok.gif Kup 2 nowe ,załóż ,śmigaj i nie szukaj kwadratowych jaj zlosnik.gif

Do 1,4 turbo była inna spreżyna ale nigdy nikt z takim autem mi się nie trafił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszedzie sprzedają

> Bo wszędzie są jednakowe.Jak 15 handluje to nigdy do Uno nie było rozróżnienia Kup 2 nowe ,załóż

> ,śmigaj i nie szukaj kwadratowych jaj

> Do 1,4 turbo była inna spreżyna ale nigdy nikt z takim autem mi się nie trafił.

Coś mi świta we łbie, że do Uno Diesel były też inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszedzie sprzedają

> Bo wszędzie są jednakowe.Jak 15 handluje to nigdy do Uno nie było rozróżnienia Kup 2 nowe ,załóż

> ,śmigaj i nie szukaj kwadratowych jaj

> Do 1,4 turbo była inna spreżyna ale nigdy nikt z takim autem mi się nie trafił.

Były różne w zależności od pojemności. Inne miały 0,9,1,0,1,1 inne 1,4, 1,5 inne diesle i inne turbo.

Do tego wersja VAN również miała inne sprężyny ale z tylu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Były różne w zależności od pojemności. Inne miały 0,9,1,0,1,1 inne 1,4, 1,5 inne diesle i inne

> turbo.

> Do tego wersja VAN również miała inne sprężyny ale z tylu.

Przednie sprężyny są identyczne u wszystkich producentów. jakiś tekst tutaj przykład na podstawie firmy LS. Tutaj jakiś tekst na przykładzie oryginału.Nie ma co bić piany tylko założyć takie jak są dostępne ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przednie sprężyny są identyczne u wszystkich producentów. jakiś tekst tutaj przykład na podstawie

> firmy LS. Tutaj jakiś tekst na przykładzie oryginału.Nie ma co bić piany tylko założyć takie

> jak są dostępne

Nikt nie bije piany, rozmiary i sposób mocowania jest taki sam, tylko jak do 1,4 założysz sprężyny od 0,89 gdzie silnik wazy o 50kg mniej to nie będzie to pracować tak jak powinno a do tego taka sprężyna od 0,9 może pod 1,4 pęknąć i doprowadzić do tragedii.

Aktualnie pewnie nie kupisz innej sprężyny niż uniwersalnej bo nikomu się nie opłacałoby produkować różnych do każdej wersji. Jedynie jeszcze można przyatakować ASO i tam się dowiedzieć ale cena może być zabójcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nikt nie bije piany, rozmiary i sposób mocowania jest taki sam, tylko jak do 1,4 założysz sprężyny

> od 0,89 gdzie silnik wazy o 50kg mniej to nie będzie to pracować tak jak powinno a do tego

> taka sprężyna od 0,9 może pod 1,4 pęknąć i doprowadzić do tragedii.

> Aktualnie pewnie nie kupisz innej sprężyny niż uniwersalnej bo nikomu się nie opłacałoby produkować

> różnych do każdej wersji. Jedynie jeszcze można przyatakować ASO i tam się dowiedzieć ale cena

> może być zabójcza.

Troche racji masz, ale tez nie do konca, choc zapewne Fiat wymyslajac inne sprezyny bral to pod uwage.

Wiele aut w roznych wersjach silnikowych ma jednakowe sprezyny, owszem mozesz napisac ze sa robione na ta najciezsza wersje.

Co jezeli posadzisz w tym UNO 0,9 czterech chlopa po ponad 100kg wagi, od razu pekna sprezyny? Wiem, 50kg roznicy pod masska to nie 300kg w puszcze, ale efekt moze byc podobny. To samo z tylnymi gdzie w bagaznikach ludzie woza graty, LPG, noPB w zbiorniku i jakos seryjne wytrzymuja, moze krocej niz bez tego ale zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nikt nie bije piany, rozmiary i sposób mocowania jest taki sam, tylko jak do 1,4 założysz sprężyny

> od 0,89 gdzie silnik wazy o 50kg mniej to nie będzie to pracować tak jak powinno a do tego

> taka sprężyna od 0,9 może pod 1,4 pęknąć i doprowadzić do tragedii.

Uwielbiam takie dywagacje hehe.gif Jeśli producent i to uznany(nie mówimy tu o firmie Czesiek&Heniek z garażu) deklaruje iż sprężyna pasuje do takich i takich wersji silnikowych to wiedzą co robią.Nikt by nie narażał się na koszty ewentualnych procesów.I nie mówię tutaj już tylko o tym nieszczęsnym UNO.Sprzedawałem wielokrotnie do wszelkich wersji (łącznie z dieslem) te sprężyny i reklamacji ani uwag co do nich nie było.Konkluzja jest prosta ,zakładać a wątek do zamknięcia zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uwielbiam takie dywagacje Jeśli producent i to uznany(nie mówimy tu o firmie Czesiek&Heniek z

> garażu) deklaruje iż sprężyna pasuje do takich i takich wersji silnikowych to wiedzą co

> robią.Nikt by nie narażał się na koszty ewentualnych procesów.I nie mówię tutaj już tylko o

> tym nieszczęsnym UNO.Sprzedawałem wielokrotnie do wszelkich wersji (łącznie z dieslem) te

> sprężyny i reklamacji ani uwag co do nich nie było.Konkluzja jest prosta ,zakładać a wątek do

> zamknięcia

Ja Ci powiem tylko tak, jak wynika z mojego doświadczenia.

Miałem uno z różnymi silnikami i różnymi sprężynami i na każdych samochód zachowywał się inaczej i był na innej wysokości i nie mówię o jakichś tuningowych tylko seryjnych z różnych modeli.

Jak kupiłem sprężyny do mojego stilo 1,9jtd 115KM bo seryjna pękła, to się okazało, że zapobiegawczo producent zrobił je mocniejsze i niby fajnie ale to że samochód wygląda jak motorówka bo względem serii zawieszenie z przodu podniosło się o 3 cm to już go nie interesuje, reklamacji nie uwzględniają bo sprężyna jest sprawna.

Dlatego trzeba uważać co i do czego sie kupuje. Często jest tak, że katalogi się mylą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja Ci powiem tylko tak, jak wynika z mojego doświadczenia.

> Miałem uno z różnymi silnikami i różnymi sprężynami i na każdych samochód zachowywał się inaczej i

> był na innej wysokości i nie mówię o jakichś tuningowych tylko seryjnych z różnych modeli.

> Jak kupiłem sprężyny do mojego stilo 1,9jtd 115KM bo seryjna pękła, to się okazało, że

> zapobiegawczo producent zrobił je mocniejsze i niby fajnie ale to że samochód wygląda jak

> motorówka bo względem serii zawieszenie z przodu podniosło się o 3 cm to już go nie

> interesuje, reklamacji nie uwzględniają bo sprężyna jest sprawna.

> Dlatego trzeba uważać co i do czego sie kupuje. Często jest tak, że katalogi się mylą.

i tu masz racje bo do 2011 roku w katalogach były spreżyny pod konkretną jednostkę napędową a później wszystko wrzucili do jednego worka razem . spreżyny do 1.4 nowe są nie do dostania wiec temat można zamknąc i dziękuje wszystkim za odpowiedzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja Ci powiem tylko tak, jak wynika z mojego doświadczenia.

> Miałem uno z różnymi silnikami i różnymi sprężynami i na każdych samochód zachowywał się inaczej i

> był na innej wysokości i nie mówię o jakichś tuningowych tylko seryjnych z różnych modeli.

Możliwe iż fabryka robiła sprężyny o różnej grubości uzwojenia(najcześciej stosowane tzw ,,wzmocnienie'').Natomiast uważam,że skoro znani producenci KYB,Monroe etc,etc przewidują jeden rodzaj spreżyny do wszelkim modeli to wiedzą co robią.I zostawmy już to wymierające UNO.Po prostu nikt przy zdrowych zmysłach nie wprowadził by do produkcji i do dalszej sprzedaży spreżyny na zasadzie jakoś to będzie.

> Jak kupiłem sprężyny do mojego stilo 1,9jtd 115KM bo seryjna pękła, to się okazało, że

> zapobiegawczo producent zrobił je mocniejsze i niby fajnie ale to że samochód wygląda jak

> motorówka bo względem serii zawieszenie z przodu podniosło się o 3 cm to już go nie

> interesuje, reklamacji nie uwzględniają bo sprężyna jest sprawna.

Niestety czasem aftermarket a oryginał się różnią.Ja swego czasu do astry zakładałem spreżyny z lanosa sedana wzmocnione bo ich budowa (,,beczułka '' ) była lepsza i wytrzymalsza.Choć auto miało tył nieznacznie wyżej.

> Dlatego trzeba uważać co i do czego sie kupuje. Często jest tak, że katalogi się mylą.

Nie sposób przyznać racji iż czasem się mylą.W tym konkretnym przypadku kolega założy i zapomni. zlosnik.gifDalszy spór uważam ,za akademicki zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możliwe iż fabryka robiła sprężyny o różnej grubości uzwojenia(najcześciej stosowane tzw

> ,,wzmocnienie'').Natomiast uważam,że skoro znani producenci KYB,Monroe etc,etc przewidują

> jeden rodzaj spreżyny do wszelkim modeli to wiedzą co robią.I zostawmy już to wymierające

> UNO.Po prostu nikt przy zdrowych zmysłach nie wprowadził by do produkcji i do dalszej

> sprzedaży spreżyny na zasadzie jakoś to będzie.

> Niestety czasem aftermarket a oryginał się różnią.Ja swego czasu do astry zakładałem spreżyny z

> lanosa sedana wzmocnione bo ich budowa (,,beczułka '' ) była lepsza i wytrzymalsza.Choć auto

> miało tył nieznacznie wyżej.

> Nie sposób przyznać racji iż czasem się mylą.W tym konkretnym przypadku kolega założy i zapomni.

> Dalszy spór uważam ,za akademicki

A ja jednak dorzucę swoje 3 grosze bo Twoja pewność siebie tutaj Cię gubi niestety.

Handlujesz zamiennikami, które (i tu ameryki nie odkryłeś, bo sam założyciel wątku zauważył) są wszystkie takie same.

Niestety - w uno montowano fabrycznie kilka rodzajów sprężyn i różnice między nimi były ZNACZNE. Właśnie tak jak w poście tytułowym jest napisane - 2 zwoje więcej miały sprężyny od 1.4/1.5 i były z grubszego drutu bo i silniki były znacznie cięższe.

Prawda - na uniwersalnych też się jeździć da bo są "średnie". 900 będzie miało za twardo, 1.4 za miękko ale kogo to obchodzi. Kupować, jeździć, nie marudzić....

Za dużo się uniaków narozbierałem i naskładałem, żeby o nich czegoś nie wiedzieć.

Odpowiedź do postu tytułowego - nie kupisz nowych sprężyn dedykowanych do 1.4 - możesz jedynie zapytać w ASO.

A najlepiej zrób sobie pneumatykę grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Handlujesz zamiennikami, które (i tu ameryki nie odkryłeś, bo sam założyciel wątku zauważył) są

> wszystkie takie same.

> Niestety - w uno montowano fabrycznie kilka rodzajów sprężyn i różnice między nimi były ZNACZNE.

Dodam, że w wielu markach tak jest.

Np. do volvo v40 t4 fabrycznie można było zamówić chyba 3 wysokości/twardości zawieszenia a co za tym idzie komplet amortyzator-sprężyna była dla każdego kompletu inna...a jeszcze można było mieć nivomat wink.gif

w aftermarkecie można w zasadzie dopaść 1 zestaw do t4...

także różnie z tym bywa...

ja skończyłem w ASO właśnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja jednak dorzucę swoje 3 grosze bo Twoja pewność siebie tutaj Cię gubi niestety.

> Handlujesz zamiennikami, które (i tu ameryki nie odkryłeś, bo sam założyciel wątku zauważył) są

> wszystkie takie same.

> Niestety - w uno montowano fabrycznie kilka rodzajów sprężyn i różnice między nimi były ZNACZNE.

> Właśnie tak jak w poście tytułowym jest napisane - 2 zwoje więcej miały sprężyny od 1.4/1.5 i

> były z grubszego drutu bo i silniki były znacznie cięższe.

Przeczytaj post ,powyżej i wyciągnij wnioski.Ja rozumiem ich pojazd pt UNO jest bliski twojemu sercu ale...wybacz rozebranie paru starych parchów nie czyni Cię ekspertem w temacie sprężyn.Jeśli firma X ma swój dział technologiczny który zrobił sprężynę o niezauważalnej zmianie parametrów dla zwykłego użytkownika to ufam ,że tak jest.Gdyby było inaczej i jak kolega powyżej wieści miały być się łamać etc to nikt nie ryzykował bym ewentualnych odszkodowań ok.gif

> Prawda - na uniwersalnych też się jeździć da bo są "średnie". 900 będzie miało za twardo, 1.4 za

> miękko ale kogo to obchodzi. Kupować, jeździć, nie marudzić....

Nie każdy wkłada do UNO 2,0.Swoją drogą zdajesz sobie sprawę iż tak naprawdę to auto nie powinno jeździć po drogach gdyż nie ma homologacji.Zmianę napędów już pomijam.I jak dla mnie takie garażowe samoróbki są dużo bardziej niebezpieczne.

> Za dużo się uniaków narozbierałem i naskładałem, żeby o nich czegoś nie wiedzieć.

I ta pewność siebie ,że można zrobić lepiej niż w fabryce hehe.gif

Bez urazy zlosnik.gif

> Odpowiedź do postu tytułowego - nie kupisz nowych sprężyn dedykowanych do 1.4 - możesz jedynie

> zapytać w ASO.

I to właśnie już zasugerowałem na początku ok.gif

BTW Wspomniane sprężyny są od dawna wycofane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dyskusja z Tobą jest bezcelowa więc nie będę jej kontynuował.

Ano jest taka i przypomina mi odpowiedzi "kompetentnych" sprzedawców, którzy zawsze mieli wytłumaczenie, że "wszystkie modele tak mają i wszystko jest takie same". Chodziło co prawda o inny samochód (tutaj akurat na przykładzie popularnej Felicii - nie wszystkie były takie same) , ale kto by sprawdzał dokładnie - ma pasować to co mają, albo taka część nie istnieje. Jak daje się włożyć i trochę pożyje, to kto wróci z reklamacją? Tak, można wtedy powiedzieć, że "reklamacji i uwag" nie było hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przednie sprężyny są identyczne u wszystkich producentów. jakiś tekst tutaj przykład na podstawie

> firmy LS. Tutaj jakiś tekst na przykładzie oryginału.Nie ma co bić piany tylko założyć takie

> jak są dostępne

A to katalog intercarsu jest wyznacznikiem "zgodności z oryginałem"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja swego czasu do astry zakładałem spreżyny z

> lanosa sedana wzmocnione bo ich budowa (,,beczułka '' ) była lepsza i wytrzymalsza.Choć auto

> miało tył nieznacznie wyżej.

Chyba na odwrot.

Polowa lanosiarzy, a nawet wiecej wiecej bo prawie wszyscy z LPG, zakladala sprzezyny z Astry, bo ponoc drut jednolitej grubosci i ksztalt nie beczulki powodowal ze auto stalo wyzej i zadziej sprezyny pekaly hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba na odwrot.

> Polowa lanosiarzy, a nawet wiecej wiecej bo prawie wszyscy z LPG, zakladala sprzezyny z Astry, bo

> ponoc drut jednolitej grubosci i ksztalt nie beczulki powodowal ze auto stalo wyzej i zadziej

> sprezyny pekaly

dobrze doczytaj- wzmacniane napisał, a nie seryjne ok.gif Też na tył do swojego parcha wkładałem wzmacniane i nie były to oplowskie hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobrze doczytaj- wzmacniane napisał, a nie seryjne Też na tył do swojego parcha wkładałem

> wzmacniane i nie były to oplowskie

Tez wkladalem te Lanosowe wzmacniane (kolorem kropek sie roznily o ile pamietam), a potem na IKLu wyczytalem, ze durnote zrobilem, choc Lanos do dzis na nich stoi ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uwielbiam takie dywagacje Jeśli producent i to uznany(nie mówimy tu o firmie Czesiek&Heniek z

> garażu) deklaruje iż sprężyna pasuje do takich i takich wersji silnikowych to wiedzą co

> robią.Nikt by nie narażał się na koszty ewentualnych procesów.I nie mówię tutaj już tylko o

> tym nieszczęsnym UNO.Sprzedawałem wielokrotnie do wszelkich wersji (łącznie z dieslem) te

> sprężyny i reklamacji ani uwag co do nich nie było.Konkluzja jest prosta ,zakładać a wątek do

> zamknięcia

A pokaż mi markowe (nie tuningowe) sprężyny do Uno. Wszystkie są producentów, że tak powiem z najniższej półki jakościowej.

I co, że ktoś wg Ciebie ma "starego parcha" to ma się za przeproszeniem gów*** zadowolić, bo Ty twierdzisz że to miód? Sprzedawca z Ciebie na pewno dobry skoro uważasz, że nie ma różnicy i takie chińskie "uniwersalne" sprężyny pasują do każdej wersji silnikowej, ale wiedzy stricte technicznej to raczej nie masz powtarzając te brednie. Polecam doedukować się trochę na temat działania sprężyn w zawieszeniu, sił działających na sprężynę i wytrzymałości materiałów stosowanych na sprężyny. Wtedy zrozumiesz, że taka "uniwersalna" sprężyna nie ma prawa dobrze działać w różnych wersjach danego auta.

Pozdrawiam i z mojej strony EOT. offtopic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A pokaż mi markowe (nie tuningowe) sprężyny do Uno. Wszystkie są producentów, że tak powiem z

> najniższej półki jakościowej.

Ale kto chciałbyś aby produkował te sprężyny niewiem.gifRozumiem iż Monroe ,KYB to ta niska półka co byś chciał Lesjoforsa? cfaniaczek.gif

> I co, że ktoś wg Ciebie ma "starego parcha" to ma się za przeproszeniem gów*** zadowolić, bo Ty

> twierdzisz że to miód?

Nie ja tylko producenci dysponujący odpowiednim parkiem maszynowym oraz wiedzą techniczną.Którzy poświęcają sporo $ i czasu aby sprawdzić produkt.Jak napisałem nikt nie będzie robił czegoś po to by mieć zwroty.

Sprzedawca z Ciebie na pewno dobry

Dziękuje 001.gif

skoro uważasz, że nie ma różnicy i

> takie chińskie "uniwersalne" sprężyny pasują do każdej wersji silnikowej,

Chin to te sprężyny nie widziały.Ale nie zamierzam powtarzać po raz kolejny argumentów hehe.gif Poczytaj 2 posty od góry ok.gif

ale wiedzy stricte

> technicznej to raczej nie masz powtarzając te brednie. Polecam doedukować się trochę na temat

> działania sprężyn w zawieszeniu, sił działających na sprężynę i wytrzymałości materiałów

> stosowanych na sprężyny. Wtedy zrozumiesz, że taka "uniwersalna" sprężyna nie ma prawa dobrze

> działać w różnych wersjach danego auta.

Przeszedłem parę szkoleń na różne tematy techniczne ,ale zarówno one jak i rozebranie paru antyków w stodole nie daje postaw do bycia specjalistą w dziedzinie sprężyn czy też ogólnie pojętego zawieszenia.Rozumiem ,iż obcowanie z kilkoma egzemplarzami UNO wpływa bezpośrednio na wiedzę techniczną i możliwości smirk.gif

> Pozdrawiam i z mojej strony EOT.

Ja również pozdrawiam.Jeszcze skromnie zauważę iż najwięcej napinaczy jest na CC/SC/oraz UNO hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest powszechnie dostępny -zakładam ,że niewielu z kolegów ma Tec-doca w domu.Serwisówka też sporo

> kosztuje(nie mówię tutaj o zaciąganych z chomika)

Fajna dyskusja, o sprężynach do auta, gdzie najmłodsze możliwe z silnikiem 1,4 ma około 18 lat smile.gif Auto waży 900 kg, czyli patrząc na aktualne wagi aut to tyle co nic. Na rynku coraz ich mniej a ludzi oczekują pełnego katalogu sprężyn jakby co drugie auto to uno było smile.gif Różnica na masie aut wynosiła pewnie do 50 kg, więc nie dziwię się, że producenci sprężyn ujednolicili springi bo nie było sensu produkować wielu do auta o wręcz identycznej masie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spusc troche powietrza, bo strasznie nadęty jesteś....

Są 2 problemy, katalogi nie wierzą że mógł ktoś kupić Uno po 1995roku, taki zakres produkcji pokazują dla normalnych krajów.

2 jest taki ze w 2 katalogach widnieją tylko takie tabelki:

KYB:

288197571-kyb.jpg

Monroe:

288197571-monroe.jpg

Mam dla Ciebie propozycję, zacznij sprzedawać sprężyny do Uno, gwarantuje Ci że jak zaczniesz to będziesz miał złote życie.

post-19828-14352528261379_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fajna dyskusja, o sprężynach do auta, gdzie najmłodsze możliwe z silnikiem 1,4 ma około 18 lat

> Auto waży 900 kg, czyli patrząc na aktualne wagi aut to tyle co nic. Na rynku coraz ich mniej

> a ludzi oczekują pełnego katalogu sprężyn jakby co drugie auto to uno było Różnica na masie

> aut wynosiła pewnie do 50 kg, więc nie dziwię się, że producenci sprężyn ujednolicili springi

> bo nie było sensu produkować wielu do auta o wręcz identycznej masie.

Ale napisałem parę postów wyżej ,że dyskusja jest akademicka ok.gifI to nie tylko w zakresie UNO ale i innych.Aut praktycznie już nie ma poza niewielką grupą zapaleńców.Mam na półce 10 oryginalnych termostatów do UNO/TIPO/TEMPRY 1,4 i prawdopodobnie za rok wywiozę je na złom bo zainteresowanie praktycznie żadne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Są 2 problemy, katalogi nie wierzą że mógł ktoś kupić Uno po 1995roku, hehe.gif

Z tego co pamiętam po 1995 UNO -składali w PL(tj przyjechała do naszego pięknego kraju cała linia produkcyjna).I ten FL który przechodziły niektóre modele(np lusterka w kolorze nadwozia)to wymysł Polskiej myśli technicznej.

Pamiętam przypadek sprzed 7-8 lat facetowi się ukręciła półośka w 1,0 oczywiście nic nie pasowało.Po wysłaniu jej do Bielska przysłali półoś od diesla ,no bo akurat mieli w fabryce takie skrzynie to włożyli hehe.gifPrzejść z wersją CLIP i Van nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedy ja to wiem smile.gif

Nie ma chyba gorszego auta do doboru czesci wink.gif

Poza tym napisałem to gdyż nie lubie takich internetowych "mądrali" co to uważają sie za guru w wielu tematach... Skoro jest taki dobry, to dlaczego nie sprzedaje czesci albo nie otworzy sobie wlasnego biznesu z tym zwiazanego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale napisałem parę postów wyżej ,że dyskusja jest akademicka I to nie tylko w zakresie UNO ale i

> innych.Aut praktycznie już nie ma poza niewielką grupą zapaleńców.Mam na półce 10 oryginalnych

> termostatów do UNO/TIPO/TEMPRY 1,4 i prawdopodobnie za rok wywiozę je na złom bo

> zainteresowanie praktycznie żadne.

Mimo Twoich mocno aroganckich wypowiedzi zapytam obok tematu - jeśli masz coś do fiatowskich silników 2.0 (8v lub 16v w sumie nawet 20v, z turbo lub bez) to pisz - może Cię uwolnię od zalegającego towaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mimo Twoich mocno aroganckich wypowiedzi zapytam obok tematu - jeśli masz coś do fiatowskich

> silników 2.0 (8v lub 16v w sumie nawet 20v, z turbo lub bez) to pisz - może Cię uwolnię od

> zalegającego towaru.

Sprawdzę i puszczę na Priv.Gdzieś miałem zgarniacze wody do 3d,zobacze co jeszcze ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co pamiętam po 1995 UNO -składali w PL(tj przyjechała do naszego pięknego kraju cała linia

> produkcyjna).I ten FL który przechodziły niektóre modele(np lusterka w kolorze nadwozia)to

> wymysł Polskiej myśli technicznej.

> Pamiętam przypadek sprzed 7-8 lat facetowi się ukręciła półośka w 1,0 oczywiście nic nie

> pasowało.Po wysłaniu jej do Bielska przysłali półoś od diesla ,no bo akurat mieli w fabryce

> takie skrzynie to włożyli Przejść z wersją CLIP i Van nie wspomnę.

Uno 1,4 sprzedawane było bodajże do 1997 roku, moi rodzice kupowali pod koniec 1996 roku. Fiat pod tym względem to jest zło przeokrutne, co VIN to inna część potrafi siedzieć. Napalasz się na wahacze za 100 zł, podajesz VIN i cena wali do 200 zł bo właśnie się dowiadujesz, że Twój jest wyjątkowy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fiat pod

> tym względem to jest zło przeokrutne, co VIN to inna część potrafi siedzieć. Napalasz się na

> wahacze za 100 zł, podajesz VIN i cena wali do 200 zł bo właśnie się dowiadujesz, że Twój jest

> wyjątkowy

Miałem to samo, jak kupowałem klocki/tarcze do Marei to brałem "te większe" bo akurat takie walały się obok linii produkcyjnej jak było moje autko montowane. wink.gif

Dla odmiany w Stilo 1.6 noPB wywaliłem seryjne zaciski, jarzma, tarcze, klocki i zastąpiłem elementami przeznaczonymi do JTD 115KM. smile.gif

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale kto chciałbyś aby produkował te sprężyny Rozumiem iż Monroe ,KYB to ta niska półka co byś

> chciał Lesjoforsa?

Ok zwracam honor, jednak można dostać sprężyny markowych producentów. 20.GIF

> Nie ja tylko producenci dysponujący odpowiednim parkiem maszynowym oraz wiedzą techniczną.Którzy

> poświęcają sporo $ i czasu aby sprawdzić produkt.Jak napisałem nikt nie będzie robił czegoś po

> to by mieć zwroty.

> Sprzedawca z Ciebie na pewno dobry

> Dziękuje

> skoro uważasz, że nie ma różnicy i

> Chin to te sprężyny nie widziały.Ale nie zamierzam powtarzać po raz kolejny argumentów Poczytaj 2

> posty od góry

> ale wiedzy stricte

> Przeszedłem parę szkoleń na różne tematy techniczne ,ale zarówno one jak i rozebranie paru antyków

> w stodole nie daje postaw do bycia specjalistą w dziedzinie sprężyn czy też ogólnie pojętego

> zawieszenia.Rozumiem ,iż obcowanie z kilkoma egzemplarzami UNO wpływa bezpośrednio na wiedzę

> techniczną i możliwości

O widzisz, a ja obcowałem tylko z jednym egzemplarzem Uno, ale stety lub niestety trochę się edukowałem o zawieszeniach.

> Ja również pozdrawiam.Jeszcze skromnie zauważę iż najwięcej napinaczy jest na CC/SC/oraz UNO

Bo gdybym miał VAGa to już bym nie był napinaczem?

Kurcze, strasznie szybko można tutaj uzyskać przypięcie jakiegoś stereotypu. Żebym to ja jeszcze jakimś fanatykiem ortodoksyjnym był... grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spusc troche powietrza, bo strasznie nadęty jesteś....

Luzik. wink.gif Szkoda, że mnie nie znasz. 20.GIF

> Są 2 problemy, katalogi nie wierzą że mógł ktoś kupić Uno po 1995roku, taki zakres produkcji

> pokazują dla normalnych krajów.

> 2 jest taki ze w 2 katalogach widnieją tylko takie tabelki:

> KYB:

> Monroe:

> Mam dla Ciebie propozycję, zacznij sprzedawać sprężyny do Uno, gwarantuje Ci że jak zaczniesz to

> będziesz miał złote życie.

Widzisz ja o jednym, Ty o drugim.

Ja o tym, że to złe posunięcie ze strony producentów, że ujednolicają typy sprężyn, Ty mi o biznesie sprzedaży części.

Nie na swojego biznesu i nie znam branży "od podszewki", ale trochę części kupuję, co prawda mechanikiem nie jestem, ale lubię sobie pogrzebać, a jak są jeszcze z tego jakieś extra pieniądze, to jestem przeszczęśliwy.

Nie zmienia to jednak faktu, że niektóre zamienniki, bez znaczenia do jakiego auta, są czasami takiej jakości, że się zastanawiam, jak to w ogóle przeszło przez dział kontroli jakości u producenta albo gdzie był technolog podczas produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja o tym, że to złe posunięcie ze strony producentów, że ujednolicają typy sprężyn, Ty mi o

> biznesie sprzedaży części.

Jako ,że wszystko idzie w kierunku ujednolicania ciężko się im dziwić.Ja również uważam ,że różnicę są niezauważalne.A szukając ,,spisków'' dajemy wodę na młyn dla internetowych trolli.Patrz parę postów wyżej hehe.gif Spisku ,żadnego nie ma .Moim skromnym zdaniem należy się cieszych iż nowe spreżyny są dostępne.Mając kiedyś auto marki Rover ,górny wąż od chłodnicy był tylko z oryginału i to za bagatelną sumę ponad 400zł (trzeba go było sprowadzać z UK).

> Nie na swojego biznesu i nie znam branży "od podszewki", ale trochę części kupuję, co prawda

> mechanikiem nie jestem, ale lubię sobie pogrzebać, a jak są jeszcze z tego jakieś extra

> pieniądze, to jestem przeszczęśliwy.

US wie? hehe.gifgrinser006.gif

> Nie zmienia to jednak faktu, że niektóre zamienniki, bez znaczenia do jakiego auta, są czasami

> takiej jakości, że się zastanawiam, jak to w ogóle przeszło przez dział kontroli jakości u

> producenta albo gdzie był technolog podczas produkcji.

Ale oczywiście bo działu kontroli nie ma.Mam znajomego w sexbiznesie.Nie ,nie stoi pod latarnią ma sexshop.Oferował mi kiedyś pół kontenera z Chin abym sobie zamówił jakieś cześci.Wiesz za ile Chińczyk jest w stanie wyprodukować klocki?Za 0,50 -1 dolara.Z pudełkiem i jakimś tam logo co chcesz.Takie produkty potem wprowadzają do rynek i rozlatuje się to dosłownie w rękach.Ja myślałem o filtrach ale porządny filtr z atestami nie przebije się na rynku.Bo ludzie kupują za parę złotych chińczyka.

BTW Jeśli ktoś z Uniarzy,czy innych fiatowców(Tempra.Tipo) będzie chciał termostat do silnika 1,4 proszę dać znać na priv.Mam nowe oryginały z uszczelką do oddania za 4 pak piwa/sztuka plus ewentualnie koszty wysyłki.Muszę sprawdzić ale chyba pasuje też do 1.6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> US wie?

Nie wie, bo darowizny w podziękowaniu za naprawy nie są tak duże, żeby przekroczyć próg powyżej którego są już opodatkowane.

> Ale oczywiście bo działu kontroli nie ma.Mam znajomego w sexbiznesie.Nie ,nie stoi pod latarnią ma

> sexshop.Oferował mi kiedyś pół kontenera z Chin abym sobie zamówił jakieś cześci.Wiesz za ile

> Chińczyk jest w stanie wyprodukować klocki?Za 0,50 -1 dolara.Z pudełkiem i jakimś tam logo co

> chcesz.Takie produkty potem wprowadzają do rynek i rozlatuje się to dosłownie w rękach.Ja

> myślałem o filtrach ale porządny filtr z atestami nie przebije się na rynku.Bo ludzie kupują

> za parę złotych chińczyka.

> BTW Jeśli ktoś z Uniarzy,czy innych fiatowców(Tempra.Tipo) będzie chciał termostat do silnika 1,4

> proszę dać znać na priv.Mam nowe oryginały z uszczelką do oddania za 4 pak piwa/sztuka plus

> ewentualnie koszty wysyłki.Muszę sprawdzić ale chyba pasuje też do 1.6.

No i właśnie o takich produktach pisze, z resztą sam wiesz jak jest. Myślałem właśnie że już tylko takich producentów sprężyny zostały dostępne do Uno.

Ale że KYB czy Monroe takie praktyki unifikacyjne stosuje to bym się nie spodziewał.

Co do termostatu, chetnie bym odkupił jakbyś miał do 1.5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chlopaki, nie unoscie sie tak , rdza i tak te auta wykonczy, niezaleznie od tego jakie sprezyny

> zalozycie

tyle że wiekszośc obecnie produkowanych nowych dupowozów nie dożyje tych przebiegów i lat co te wg. was stare " Parchy" jak one maja problem samą gwarancję przeżyc bez awarii smile.gif i ze jedni śwoja nową super fura sprowadzoną z zachodu 3w1 wydłużają swoje męskie "EGO" to już inna sprawa smile.gif o to tyle z mojej strony smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tyle że wiekszośc obecnie produkowanych nowych dupowozów nie dożyje tych przebiegów i lat co te wg.

> was stare " Parchy" jak one maja problem samą gwarancję przeżyc bez awarii i ze jedni śwoja

> nową super fura sprowadzoną z zachodu 3w1 wydłużają swoje męskie "EGO" to już inna sprawa

> o to tyle z mojej strony

Tez bylem kiedys mlody i gniewny, tak mi sie przynajmniej wydawalo i cudowalem rozne wydumki w autach, szukajac jednoczesnie wszedzie spisku tam gdzie go nie bylo.

Nie watpie ze moje dupowozy nie dozyja wieku Twego UNO i jakos mi to nie przeszkadza.

Naprawde uwazam, ze o ile nie uzywasz go na budowach to do smierci technicznej auta starcza Ci jakiekolwiek nowe sprezyny.

Brakuje takich jak se upatrzyles?

No coz taki los, cos za cos, albo bezawaryjnosc, albo dostepnosc do czesci.

Przeciez nie od dzis wiadomo, ze jak cos sie nie psuje to po co czesci do tego tluc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tyle że wiekszośc obecnie produkowanych nowych dupowozów nie dożyje tych przebiegów i lat co te wg.

> was stare " Parchy" jak one maja problem samą gwarancję przeżyc bez awarii i ze jedni śwoja

> nową super fura sprowadzoną z zachodu 3w1 wydłużają swoje męskie "EGO" to już inna sprawa

> o to tyle z mojej strony

Powiem tak jako były użytkownik Fiata Uno 1,4. To był fajny samochodzić to fakt, ale jakby on chociaż w wieku 10 lat trzymał się w połowie tak dobrze jak moja 10-letnia Laguna II to byłby bardziej niż super smile.gif Pomijając mechanikę to auto wydawało odgłos chrupania przez rdzę smile.gif Pamiętam jak raz klocki hamulowe pod blokiem wymieniałem. Lewarek wpadł do progu a auto miało 10 lat. Przy 10-letniej Lagunie nie wiem co to rdza.

Wiesz, doceniam uniaka był fajnym autkiem jak na swój czas, ale nie przeceniam jego fajności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.