camel00 5640 Posted February 1, 2015 Share Posted February 1, 2015 Dawno nie było tematu o oponach Potrzebuję porady. Założenie: Opony letnie, 235/65/17, 108, H/V, max. 500zł/sztuka Przeznaczenie: 90% asfalt, 10% dziurawe szutry, błąd statystyczny - mam terenówkę i pojadę gdzie nie wolno 90% miasto, 10% trasy. Problem: Nie bardzo wiem co wybrać Z jednej strony - klasa Sport - rozsądnie będzie brać typowo szosową oponę, np. Nokian Z SUV. Cicha, niskie opory toczenia, niezła przyczepność. Ale patrząc na bieżnik, o terenie mogę zapomnieć. Z drugiej strony -klasa HT- wydaje się rozwiązaniem o optymalnym bieżniku. np. Yokohama GEOLANDAR H/T-S Nie będzie to opona terenowa, ale w błocie i kałużach powinna sobie poradzić. Pytanie czy lepiej niż ww. Nokian. Na miunus - będzie głośniej i mniej stabilnie. Z trzeciej strony - klasa budżetowa - która o dziwo zbiera bardzo dobre opinie. Osobiście podchodzę z dystansem. Przykład: Barum Bravuris albo Accelera IOTA Z AT i tym bardziej MT na razie rezygnuję Chociaż ...nigdy nie mów nigdy Reasumując - co polecacie? Mogą być konkretne modele które się u Was sprawdziły. Wstępnie jestem zdecydowany na Yokohama HT, ale mądrych zawsze dobrze posłuchać Quote Link to post Share on other sites
neonex 0 Posted February 1, 2015 Share Posted February 1, 2015 Stojąc przed podobnym dylematem, kupiłem yokohame, bałem sie trochę głośności na asfalcie ale jestem naprawdę miło zaskoczony. Auto suzuki gv. Quote Link to post Share on other sites
Shofer 7 Posted February 1, 2015 Share Posted February 1, 2015 Z autopsji polecam AT BF GOODRICH. Wbrew pozorom nie są zbyt głośne. Używałem ich w pajero III 3,2. Quote Link to post Share on other sites
czacha 1777 Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 > Z autopsji polecam AT BF GOODRICH. Wbrew pozorom nie są zbyt głośne. Używałem ich w pajero III 3,2. Moim zdaniem takie sobie opony. Goodyear Wrangler Duratrac maja znacznie lepsze przyczepnosc i daja tez rade w zimie Quote Link to post Share on other sites
karax 673 Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 > Dawno nie było tematu o oponach Potrzebuję porady. > Założenie: > Opony letnie, 235/65/17, 108, H/V, max. 500zł/sztuka > Z trzeciej strony - klasa budżetowa - która o dziwo zbiera bardzo dobre opinie. Osobiście podchodzę > z dystansem. > Przykład: Barum Bravuris albo Accelera IOTA na klasie w miarę budżetowej mając WG zrobiłem 40kkm przez 4 lata tyle, że ja śmigałem całorocznie miałem Matador MP81 Conquerra generalnie byłem zadowolony Quote Link to post Share on other sites
camel00 5640 Posted February 2, 2015 Author Share Posted February 2, 2015 > na klasie w miarę budżetowej > ... > generalnie byłem zadowolony BTW, mam teraz zimówki Zeetex. Firma pierwsze słyszę, dostałem nówki z samochodem to głupio wyło wywalić. Wrażenia - kurde, nie jest źle ostatnio wpakowałem się specjalnie w głęboki, kopny śnieg - poszły jak burza. Na suchym i mokrym też sobie nieźle radzą. Do tej pory, przygodę z chińską gumą rozpocząłem i zakończyłem na Toyota Corolla która nie była w stanie ruszyć z miejsca na zroszonej trawie A tu proszę... Quote Link to post Share on other sites
konger 6 Posted February 7, 2015 Share Posted February 7, 2015 > Z AT i tym bardziej MT na razie rezygnuję Chociaż ...nigdy nie mów nigdy Ja bym wziął np. TAKIE - wytrzymalsze niż zwykłe opony szosowe, różnicy w spalaniu nie odczujesz, może w głośności, ale w terenówce jakoś to nie przeszkadza. A bieżnik lepszy gdybyś jednak zapędził się za daleko (wiadomo, że czasami tylko ciągnik zostaje, ale w terenie trzeba myśleć - przede wszystkim! ). Tego typu mamy w Suzie i też sobie dają radę Ona jest bardziej letnia niż All Weather Ja jeżdżę na takich, tylko w innym rozmiarze i naprawdę mogę je polecić z czystym sumieniem. Parę razy z takiego błota wyjechałem, że myślałem, że będą mnie wyciągać. Tylko pytanie - czy to kwestia opon czy jakichś tam posiadanych już umiejętności.. Quote Link to post Share on other sites
konger 6 Posted February 7, 2015 Share Posted February 7, 2015 > Moim zdaniem takie sobie opony. Goodyear Wrangler Duratrac maja znacznie lepsze przyczepnosc i daja > tez rade w zimie Ale mówi się, że Duratracki znikają jak się na nie patrzy... Tyle, że to taki agresywny AT. Quote Link to post Share on other sites
Krisker 74 Posted February 7, 2015 Share Posted February 7, 2015 > Ja bym wziął np. TAKIE - wytrzymalsze niż zwykłe opony szosowe, różnicy w spalaniu nie odczujesz, > może w głośności, ale w terenówce jakoś to nie przeszkadza. A bieżnik lepszy gdybyś jednak > zapędził się za daleko (wiadomo, że czasami tylko ciągnik zostaje, ale w terenie trzeba myśleć Ojciec jeździ na takich vitarą przez cały rok i dają radę Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.