camel00 Napisano 1 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2015 Dawno nie było tematu o oponach Potrzebuję porady. Założenie: Opony letnie, 235/65/17, 108, H/V, max. 500zł/sztuka Przeznaczenie: 90% asfalt, 10% dziurawe szutry, błąd statystyczny - mam terenówkę i pojadę gdzie nie wolno 90% miasto, 10% trasy. Problem: Nie bardzo wiem co wybrać Z jednej strony - klasa Sport - rozsądnie będzie brać typowo szosową oponę, np. Nokian Z SUV. Cicha, niskie opory toczenia, niezła przyczepność. Ale patrząc na bieżnik, o terenie mogę zapomnieć. Z drugiej strony -klasa HT- wydaje się rozwiązaniem o optymalnym bieżniku. np. Yokohama GEOLANDAR H/T-S Nie będzie to opona terenowa, ale w błocie i kałużach powinna sobie poradzić. Pytanie czy lepiej niż ww. Nokian. Na miunus - będzie głośniej i mniej stabilnie. Z trzeciej strony - klasa budżetowa - która o dziwo zbiera bardzo dobre opinie. Osobiście podchodzę z dystansem. Przykład: Barum Bravuris albo Accelera IOTA Z AT i tym bardziej MT na razie rezygnuję Chociaż ...nigdy nie mów nigdy Reasumując - co polecacie? Mogą być konkretne modele które się u Was sprawdziły. Wstępnie jestem zdecydowany na Yokohama HT, ale mądrych zawsze dobrze posłuchać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
neonex Napisano 1 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2015 Stojąc przed podobnym dylematem, kupiłem yokohame, bałem sie trochę głośności na asfalcie ale jestem naprawdę miło zaskoczony. Auto suzuki gv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shofer Napisano 1 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2015 Z autopsji polecam AT BF GOODRICH. Wbrew pozorom nie są zbyt głośne. Używałem ich w pajero III 3,2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 2 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 > Z autopsji polecam AT BF GOODRICH. Wbrew pozorom nie są zbyt głośne. Używałem ich w pajero III 3,2. Moim zdaniem takie sobie opony. Goodyear Wrangler Duratrac maja znacznie lepsze przyczepnosc i daja tez rade w zimie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 2 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 > Dawno nie było tematu o oponach Potrzebuję porady. > Założenie: > Opony letnie, 235/65/17, 108, H/V, max. 500zł/sztuka > Z trzeciej strony - klasa budżetowa - która o dziwo zbiera bardzo dobre opinie. Osobiście podchodzę > z dystansem. > Przykład: Barum Bravuris albo Accelera IOTA na klasie w miarę budżetowej mając WG zrobiłem 40kkm przez 4 lata tyle, że ja śmigałem całorocznie miałem Matador MP81 Conquerra generalnie byłem zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 2 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 > na klasie w miarę budżetowej > ... > generalnie byłem zadowolony BTW, mam teraz zimówki Zeetex. Firma pierwsze słyszę, dostałem nówki z samochodem to głupio wyło wywalić. Wrażenia - kurde, nie jest źle ostatnio wpakowałem się specjalnie w głęboki, kopny śnieg - poszły jak burza. Na suchym i mokrym też sobie nieźle radzą. Do tej pory, przygodę z chińską gumą rozpocząłem i zakończyłem na Toyota Corolla która nie była w stanie ruszyć z miejsca na zroszonej trawie A tu proszę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konger Napisano 7 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 > Z AT i tym bardziej MT na razie rezygnuję Chociaż ...nigdy nie mów nigdy Ja bym wziął np. TAKIE - wytrzymalsze niż zwykłe opony szosowe, różnicy w spalaniu nie odczujesz, może w głośności, ale w terenówce jakoś to nie przeszkadza. A bieżnik lepszy gdybyś jednak zapędził się za daleko (wiadomo, że czasami tylko ciągnik zostaje, ale w terenie trzeba myśleć - przede wszystkim! ). Tego typu mamy w Suzie i też sobie dają radę Ona jest bardziej letnia niż All Weather Ja jeżdżę na takich, tylko w innym rozmiarze i naprawdę mogę je polecić z czystym sumieniem. Parę razy z takiego błota wyjechałem, że myślałem, że będą mnie wyciągać. Tylko pytanie - czy to kwestia opon czy jakichś tam posiadanych już umiejętności.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konger Napisano 7 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 > Moim zdaniem takie sobie opony. Goodyear Wrangler Duratrac maja znacznie lepsze przyczepnosc i daja > tez rade w zimie Ale mówi się, że Duratracki znikają jak się na nie patrzy... Tyle, że to taki agresywny AT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 7 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 > Ja bym wziął np. TAKIE - wytrzymalsze niż zwykłe opony szosowe, różnicy w spalaniu nie odczujesz, > może w głośności, ale w terenówce jakoś to nie przeszkadza. A bieżnik lepszy gdybyś jednak > zapędził się za daleko (wiadomo, że czasami tylko ciągnik zostaje, ale w terenie trzeba myśleć Ojciec jeździ na takich vitarą przez cały rok i dają radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.