Lukass186 Posted February 1, 2015 Share Posted February 1, 2015 Hejka Spodobało mi się, dobrze wyposażone i za śmieszną kasę. Mi by pasowało takie 2.0 + lpg. Zawieszenie ma jakiś związek z Oplem? A silnik? Jak z częściami? Ruda atakuje? Może ktoś z Was to ujeżdżał Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AkuQ Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 > Hejka > Spodobało mi się, dobrze wyposażone i za śmieszną kasę. > Mi by pasowało takie 2.0 + lpg. > Zawieszenie ma jakiś związek z Oplem? A silnik? > Jak z częściami? Ruda atakuje? > Może ktoś z Was to ujeżdżał > Pozdrawiam Brać bez obaw jak zadbany egzemplarz. Nie ma specjalnych bolączek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rwIcIk Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 > Hejka > Spodobało mi się, dobrze wyposażone i za śmieszną kasę. > Mi by pasowało takie 2.0 + lpg. > Zawieszenie ma jakiś związek z Oplem? A silnik? To ma niewiele wspólnego z Oplem Silnik to rzędowa szóstka. > Jak z częściami? Ruda atakuje? > Może ktoś z Was to ujeżdżał Jest sporo zadowolonych użytkowników - zapraszam do kącika Chevroleta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wesol Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 > Hejka > Spodobało mi się, dobrze wyposażone i za śmieszną kasę. > Mi by pasowało takie 2.0 + lpg. > Zawieszenie ma jakiś związek z Oplem? A silnik? > Jak z częściami? Ruda atakuje? > Może ktoś z Was to ujeżdżał > Pozdrawiam Z tego co wiem to konkretny lift Evandy, w której jeszcze trochę Daewoo siedziało. Silnik to rzędowa szóstka zdaje się Holdena więc trochę egzotyka. Za tą kasę super auto. Ja bym się tylko bał jednego: większość a przynajmniej wiele części tylko ASO. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwik Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Bolączką jest generalnie niedostępność zamienników Efekt: Jak mi padł amor z przodu to kupiłem jedyna dostępną parę oryginalnych amorów GM w całej Łodzi (400/szt.) i to i tak miałem fart, że akurat w Potaku (hurtownia części Daewoo) były od ręki. Poza tym bardzo wygodne i bezproblemowe auto. Kupując trzeba dokładnie obejrzeć przekładnię kierowniczą (zapocenia, luzy), bo to drogi element. Potrafia jeszcze paść piasty, a konkretnie czujniki ABS zintegrowane z nimi (błąd ABS na desce będzie świecił) - koszt ok 300-400zł/szt. Ja gazu nie zakładam bo za mało jeżdżę żeby się to opłacało (dobra instalacja koło 4k PLN, bo to 6-cyl.) Silnik na łańcuchu , bardzo kulturalny i elastyczny (rzędowa 6-tka), nie za mocny, ale mnie wystarcza. Rdza - u mnie (2006) są 2 małe pęcherze przy listwie ozdobnej na tylnej klapie - musze latem zrobić zaprawkę. Poza tym nawet wydech oryginalny. (generalnie jak widać części nie są najtańsze - jak widać powyżej, ja zmieniałem w swojej jeszcze wahacz tylny ze względu na zapieczone tuleje - koszt: - tak, też 400zł ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
noras Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 > Bolączką jest generalnie niedostępność zamienników Czyli padnie Ci element unieruchamiający auto, to w najgorszej wersji możesz z unieruchomionym autem czekać, aż część z Korei przyjdzie. Czy warto przyjąć takie ryzyko w zamian za niską cenę - sam oceń. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin77 Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 > Hejka > Spodobało mi się, dobrze wyposażone i za śmieszną kasę. > Mi by pasowało takie 2.0 + lpg. > Zawieszenie ma jakiś związek z Oplem? A silnik? > Jak z częściami? Ruda atakuje? > Może ktoś z Was to ujeżdżał > Pozdrawiam zawieszenie to nie opel, części jak narazie eksploatacja (oleje, żarówki i drążek chyba kierowniczy który niepotrzebnie wymieniłem), ruda to pod listwą z tyłu (coś zaczyna wychodzić) i z tyłu w nadkolu od środka kropki pojawiły się (dziwne bo z obu stron w jednym momencie), lpg spalanie głównie miasto to 12-13 l/100km, posiadam ponad rok i miły dupowóz z miłym dźwiękiem silnika, zawieszenie do cichych nie należy (na nierównościach), a na równych trasach cisza Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blue_impuls Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 > zawieszenie do cichych nie należy (na nierównościach) To chyba masz gdzieś luzy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rwIcIk Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 > To chyba masz gdzieś luzy albo zbyt wysokie ciśnienie w kołach ja utrzymuję raczej w pobliżu minimalnego zalecanego, by było w miarę cicho i komfortowo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blue_impuls Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 > Czyli padnie Ci element unieruchamiający auto, to w najgorszej wersji możesz z unieruchomionym > autem czekać, aż część z Korei przyjdzie. A w innych samochodach nie ma ryzyka, że części nie ma na stanie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin77 Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 > To chyba masz gdzieś luzy jakieś 2tyg. miałem badania techniczne i nic nie znaleźli, ale mogli się mylić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin77 Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 > albo zbyt wysokie ciśnienie w kołach > ja utrzymuję raczej w pobliżu minimalnego zalecanego, by było w miarę cicho i komfortowo no tego nie sprawdzałem o chwili założenia zimówek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin77 Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 > Czyli padnie Ci element unieruchamiający auto, to w najgorszej wersji możesz z unieruchomionym > autem czekać, aż część z Korei przyjdzie. > Czy warto przyjąć takie ryzyko w zamian za niską cenę - sam oceń. nie te czasy kolego , co prawda to nie vag itp. ale tragedii nie ma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwik Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 > Czyli padnie Ci element unieruchamiający auto, to w najgorszej wersji możesz z unieruchomionym > autem czekać, aż część z Korei przyjdzie. > Czy warto przyjąć takie ryzyko w zamian za niską cenę - sam oceń. Mam drugie auto i nie mieszkam na pustyni, więc autobusem też dojadę. W trasie mam assistance. Jeśli chodzi o cenę to już ustaliliśmy, że części tanie nie są. A cena auta... ...panda jest tańsza ale jednak wolę epicę. PS. VAG za tą samą cenę chyba jednak będzie bardziej niepewny jeśli chodzi o prawdopodobieństwo awarii unieruchamiającej auto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin77 Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 > Mam drugie auto i nie mieszkam na pustyni, więc autobusem też dojadę. > W trasie mam assistance. > Jeśli chodzi o cenę to już ustaliliśmy, że części tanie nie są. A cena auta... ...panda jest > tańsza ale jednak wolę epicę. > PS. VAG za tą samą cenę chyba jednak będzie bardziej niepewny jeśli chodzi o prawdopodobieństwo > awarii unieruchamiającej auto. panda z lpg , biorę w ciemno , hit ak z grudnia 2014 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blue_impuls Posted February 3, 2015 Share Posted February 3, 2015 > jakieś 2tyg. miałem badania techniczne i nic nie znaleźli, ale mogli się mylić Przód czy tył hałasuje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furvus_Eques Posted February 3, 2015 Share Posted February 3, 2015 > Czyli padnie Ci element unieruchamiający auto, to w najgorszej wersji możesz z unieruchomionym > autem czekać, aż część z Korei przyjdzie. > Czy warto przyjąć takie ryzyko w zamian za niską cenę - sam oceń. Elementy mogące unieruchomić auto są wszystkie dostępne. Długi czas oczekiwania dotyczyć może tylko niektórych części elektronicznych, zawieszenia, wydechu etc. To nie to samo co 5 lat temu - teraz hurtownie są pełne części do tego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furvus_Eques Posted February 3, 2015 Share Posted February 3, 2015 > jakieś 2tyg. miałem badania techniczne i nic nie znaleźli, ale mogli się mylić Mogli. Np. zużyte gumy stabilizatora tylnego były nie do wykrycia ani na badaniu ani w ASO. Wszyscy się upierali że jest ok a ja słyszałem tylne zawieszenie na dziurach. Dopiero gdy się uparłem jeszcze bardziej to wymienili i nastała cisza. Generalnie, zawieszenie w Epice powinno pracować bezgłośnie nawet na dość sporych dziurach (np. zapadnięte studzienki), to jedna z największych zalet tego auta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin77 Posted February 3, 2015 Share Posted February 3, 2015 > Mogli. Np. zużyte gumy stabilizatora tylnego były nie do wykrycia ani na badaniu ani w ASO. Wszyscy > się upierali że jest ok a ja słyszałem tylne zawieszenie na dziurach. > Dopiero gdy się uparłem jeszcze bardziej to wymienili i nastała cisza. Generalnie, zawieszenie w > Epice powinno pracować bezgłośnie nawet na dość sporych dziurach (np. zapadnięte studzienki), > to jedna z największych zalet tego auta. zawsze to jakaś podpowiedź , faktycznie ani badania tech. ani aso nie stwierdzili problemu , popukuje z tyłu i czasem z przodu na dziurach, podaj jak możesz dokładnie co wymienić bo przyszły tydzień robię przegląd to za jednym zamachem (jaki koszt jeśli pamiętasz elementów i robocizny) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin77 Posted February 3, 2015 Share Posted February 3, 2015 > Przód czy tył hałasuje? więcej tył, czasem z przodu (ale rzadziej), czyli gumy jakieś Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furvus_Eques Posted February 3, 2015 Share Posted February 3, 2015 > zawsze to jakaś podpowiedź , faktycznie ani badania tech. ani aso nie stwierdzili problemu , > popukuje z tyłu i czasem z przodu na dziurach, podaj jak możesz dokładnie co wymienić bo > przyszły tydzień robię przegląd to za jednym zamachem (jaki koszt jeśli pamiętasz elementów > i robocizny) Niech mechanik podniesie auto i się poznęca nad elementami gumowymi. Z tyłu lubią pukać gumy drążka stabilizatora (bodaj 10zł za sztukę ), z przodu też łączniki stabilizatora (30-40zł/szt) lub końcówki drążków kierowniczych (40-60zł/szt). Problem polega na tym, że nawet na podnośniku czasem nie da się wykryć luzu bo ciasno siedzą. Ale jeśli guma jest sparciała to warto wymienić bo mogą pukać pod obciążeniem. Ceny podałem orientacyjne dla elementów markowych, bo chińskie noname będą pewnie za połowę tych kwot. Wymianę IMO ogarnie każdy mechanik za 100-150zł. W ASO nie pytaj bo zapłacisz 1000 za części i robociznę (łącznik stabilizatora z wymianą to ok. 250zł). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin77 Posted February 3, 2015 Share Posted February 3, 2015 > Niech mechanik podniesie auto i się poznęca nad elementami gumowymi. Z tyłu lubią pukać gumy drążka > stabilizatora (bodaj 10zł za sztukę ), z przodu też łączniki stabilizatora (30-40zł/szt) lub > końcówki drążków kierowniczych (40-60zł/szt). > Problem polega na tym, że nawet na podnośniku czasem nie da się wykryć luzu bo ciasno siedzą. Ale > jeśli guma jest sparciała to warto wymienić bo mogą pukać pod obciążeniem. Ceny podałem > orientacyjne dla elementów markowych, bo chińskie noname będą pewnie za połowę tych kwot. > Wymianę IMO ogarnie każdy mechanik za 100-150zł. > W ASO nie pytaj bo zapłacisz 1000 za części i robociznę (łącznik stabilizatora z wymianą to ok. > 250zł). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraviec Posted February 4, 2015 Share Posted February 4, 2015 > Czyli padnie Ci element unieruchamiający auto, to w najgorszej wersji możesz z unieruchomionym > autem czekać, aż część z Korei przyjdzie. > Czy warto przyjąć takie ryzyko w zamian za niską cenę - sam oceń. Magazyn centralny jest w europie, czeka się 4dni niestety do innych aut prawie wszystko jest tego samego dnia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraviec Posted February 4, 2015 Share Posted February 4, 2015 > Ja gazu nie zakładam bo za mało jeżdżę żeby się to opłacało (dobra instalacja koło 4k PLN, bo to > 6-cyl.) Za porządną instalację dałem 3300, komp kme nevo, reduktor silver, wtryski hana, przewody faro, wlew pod klapka benzyny, zestrojone na adapterze obd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwik Posted February 4, 2015 Share Posted February 4, 2015 > Za porządną instalację dałem 3300, komp kme nevo, reduktor silver, wtryski hana, przewody faro, > wlew pod klapka benzyny, zestrojone na adapterze obd. dla mnie nadal nieopłacalne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
47Walc35 Posted June 12, 2020 Share Posted June 12, 2020 Odkopuję temat. Jest taki egzemplarz https://www.olx.pl/oferta/chevrolet-epica-2007r-benzyna-plus-lpg-CID5-IDFeVsI.html . Czy jeszcze warto się w TO bawić. Auto do pojeżdżenia 10 kkm w roku. Czy z częściami jest jakaś straszna masakra? Pozdrawiam, Grzesiek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwik Posted June 12, 2020 Share Posted June 12, 2020 3 godziny temu, 47Walc35 napisał: Czy z częściami jest jakaś straszna masakra? Nie są dostępne w dowolnej hurtowni od ręki jak w przypadku skody octavii, ale wszystko czego do tej pory potrzebowałem mogłem kupić. 10 - 11 litrów LPG z ogłoszenia można włożyć między bajki, jeśli mówimy o jeżdzie po mieście. Moja pali 11-12 litrów benzyny, więc LPG byłoby ze 14. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr_M Posted June 18, 2020 Share Posted June 18, 2020 Dnia 12.06.2020 o 13:37, iwik napisał: 10 - 11 litrów LPG z ogłoszenia można włożyć między bajki, jeśli mówimy o jeżdzie po mieście. Dokładnie. 10-11 litrów LPG to spalanie Lacetti 1.4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_Hyde Posted June 22 Share Posted June 22 Podbije Warto się tym zainteresować, jak właśnie z dostępnością części aktualnie?? Gdzie zajrzeć przy oględzinach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwik Posted June 22 Share Posted June 22 10 minut temu, Mr_Hyde napisał: Podbije Warto się tym zainteresować, jak właśnie z dostępnością części aktualnie?? Gdzie zajrzeć przy oględzinach. Części trzeba trochę szukać, tzn nie jest tak, że leżą w każdej hurtowni moto i czekają, ale nie zdarzyło się jeszcze, że czegoś nie znalazłem. Wiadomo, że silnik i skrzynię automat (jeśli jest) trzeba sprawdzić, bo ewentualna naprawa pewnie będzie zbliżona kosztem do ceny samego auta Poza tym sprawdzić przekładnię kier. pod kątem luzów i wycieków (oryginał drogi, regeneracja ma losową skuteczność). Reszta jak w każdym aucie - ścieżka w SKP i będzie wszystko widać. U mnie przez 10 lat wymieniłem obie piasty z przodu, amory przód (1 wylał), wahacz z tyłu (zapieczony sworzeń) i naprawiałem tłoczki hamulcowe w zaciskach. Aha, zapomniałbym o zepsutej pompce od spryskiwacza za 30 zł w tym roku . Ale ja robię mikro przebiegi. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaruga Posted June 23 Share Posted June 23 18 godzin temu, Mr_Hyde napisał: Podbije Warto się tym zainteresować, jak właśnie z dostępnością części aktualnie?? Gdzie zajrzeć przy oględzinach. Zaglądać tam gdzie w każdym innym samochodzie. Sprawdzić wyposażenie elektryczne - szyby, lusterka, spryskiwacze, radio itp. Ostro zahamować żeby sprawdzić jak działa ABS. Zawias jest bardzo trwały - jeśli przebieg poniżej 200k to bardzo możliwe że jeszcze oryginał. Badania techniczne wtedy przechodzi, ale amory już słabo tłumią z racji wieku. Części eksploatacyjne od ręki, ale innych trzeba czasami poszukać ale w obecnych czasach da się wszystko sprowadzić w kilka dni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_Hyde Posted June 23 Share Posted June 23 A jakie spalanie lpg w mieście trzeba liczyć??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwik Posted June 24 Share Posted June 24 16 godzin temu, Mr_Hyde napisał: A jakie spalanie lpg w mieście trzeba liczyć??? Benzyny jest 11-12 (w manualu) to sobie dolicz 15% Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_Hyde Posted June 24 Share Posted June 24 Mhm czyli z 13l pewnie trza liczyć Dzięki za info Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.