Skocz do zawartości

Silnik 1.6 hdi, obroty max 2500 albo brak reakcji na gaz


lumo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie i Panie posiadam samochód Citroen Jumpy II 1.6 hdi, jakiś czas temu nagle przełączył sie w tryb awaryjny i nastąpiło ograniczenie obrotów do 2500 tys, Samochód trafił do elektryka który stwierdził że to wina EGRa podobno wyłączył programowo i wyczyścił, było dobrze przez 2 tygodnie po czym znów to samo z powrotem do niego stwierdził że wina filtra paliwa, filtr wymieniony i dalej to samo... Podpiąłem się do ECU sam wyrzuciło mi błą P0093 Regulacja wysokiego ciśnienia... I teraz co jest nie tak ??? Uszkodzony regulator ciśnienia, czujnik wysokiego ciśnienia na listwie ?? Jakieś konkretne pomysły ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uszkodzony regulator ciśnienia, czujnik

> wysokiego ciśnienia na listwie ?? Jakieś konkretne pomysły ??

Moze byc wiele rzeczy, zapchany filtr paliwa, uszkodzony regulator cisnienia, uszkodzona pompa wtryskowa czy wina samego paliwa. Mialem kiedys problem z cisnieniem przy przyspieszaniu z pedalem w podlodze. Zlogowalem auto i wyszlo, ze na obrotach ucieka cisnienie paliwa. Po zatankowaniu na innej stacji problem ustapil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze byc wiele rzeczy, zapchany filtr paliwa, uszkodzony regulator cisnienia, uszkodzona pompa

> wtryskowa czy wina samego paliwa. Mialem kiedys problem z cisnieniem przy przyspieszaniu z

> pedalem w podlodze. Zlogowalem auto i wyszlo, ze na obrotach ucieka cisnienie paliwa. Po

> zatankowaniu na innej stacji problem ustapil.

Tak jak napisalem filtr paliwa wymieniony, na paliwo bym nie stawiał bo z tego samego "tanku" jest tankowane pare maszyn z równie wrażliwymi silnikami i cos takiego nie wystepuje, wiec to odrzucam (mam nadzieje że słusznie) aczkolwiek nie ma zbytnio mozliwości zmiany paliwa na inne bo na chwile obecną samochód prawie wcale nie jedzie więc wypalenie resztek bylo by bardzo trudne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podłączyć pod kompa najlepiej Lexia i sprawdzić parametry życiowe

Narazie podłączyłem tylko na chwile ale jakoś taki dziwny ten interfejs hehe.gif albo ja go jeszcze nie ogarniam. Ja korzystałem z DiagBoxa bo jak przechodziłem do Lexi to tam w ogóle nic nie mogłem odpalić... Ale zrobię kolejne podejście grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PAnowie jeszcze jakieś pomysły ?? Po wykasowaniu błędu kontrolka silnika nie zapalila się ponownie ale dalej samochód pracuje w trybie awaryjnym... Sprawdzany był regulator ciśnienia na pompie czy wszystkie uszczelniacze- o-ringi sa OK. I były.... niestety nic nie pomogo czyszczenia dalej jest to samo i nie wyświatla błędów... Na co teraz zwrócić uwagę ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak sprawdzałeś ten regulator na pompie-na "oko" czy podstawiałeś inny?

> Czyszczenie nie zawsze pomaga

> Chociaż dziwne jest to, że nie ma błędu pomimo pracy w tak ograniczonym zakresie obrotów,

> przepływomierz tam jest?

tak niestety na oko plus pomiar rezystancji czy jest, nie miałem zbytnio innej możliwosci w warunkach "polowych"

Tak jest odłaczenie przepływomiarza nic nie daje tzn. brak reakcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak jest odłaczenie przepływomiarza nic nie daje tzn. brak reakcji

Mechanik użył oprogramowania do usuwania EGR pewnie volta albo ecusafe i wywalił Ci tablicę błędów z sterownika. EGR dalej działa ale sterownik nie wyrzuci błędu bo nie ma tablicy. Teraz silnik rozwalisz a błędu nie będzie żadnego. Jedz niech zrobi to poprawnie albo odda kasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mechanik użył oprogramowania do usuwania EGR pewnie volta albo ecusafe i wywalił Ci tablicę błędów

> z sterownika. EGR dalej działa ale sterownik nie wyrzuci błędu bo nie ma tablicy. Teraz silnik

> rozwalisz a błędu nie będzie żadnego. Jedz niech zrobi to poprawnie albo odda kasę.

Właśnie też podejrzewam EGRa... podglądając DiagBoxem stan egra wyświetla wartość nieprawidłowa... Znaczy tak błędy inne wywołane przeze mnie (przepływomierz odpięcie) normalnie wyrzuca. A zapytam inaczej czy czyszczenie zaworu moze pomóc ?? Wątpie że on tego dokonał...

Teraz żałuje że wcześniej za to się nie zabrałem, chyba lepiej było wyczyścić EGRa i dać mu dalej działać niż spartaczyć robote...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie też podejrzewam EGRa... podglądając DiagBoxem stan egra wyświetla wartość nieprawidłowa...

> Znaczy tak błędy inne wywołane przeze mnie (przepływomierz odpięcie) normalnie wyrzuca. A

> zapytam inaczej czy czyszczenie zaworu moze pomóc ?? Wątpie że on tego dokonał...

> Teraz żałuje że wcześniej za to się nie zabrałem, chyba lepiej było wyczyścić EGRa i dać mu dalej

> działać niż spartaczyć robote...

Jeżeli wywala błąd przepływomierza to może tylko źle wyłączyli EGR czyli wyłączyli błąd EGR a nie zamkneli go mapą.

Wyczyść EGR i sprawdź wtedy co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli wywala błąd przepływomierza to może tylko źle wyłączyli EGR czyli wyłączyli błąd EGR a nie

> zamkneli go mapą.

> Wyczyść EGR i sprawdź wtedy co się dzieje.

EGR wyczyszczony, za pomocą DiagBoxa wykonane testy elementów wykonawczych wszystko działa i się odzywa. Jednak samochód dalej na biegu jałowym nie przekracza 2,5 tys obrotów a do nich dochodzi bardzo opornie (słaba reakcja na gaz) natomiast pod obciążeniem pracuje w pełnym zakresie obrotów jednak od 1000 do 2000 tys praktycznie zero reakcji na gaz przyśpiesza z niesamowitym oporem.

Błędów oczywiście brak. Proglądałem stan parametrów układu wtryskowego i dolotu powietrza no i przy wszystkim co jest związane z zaworem EGR wyświetlana jest informacja "wartość niewłaściwa"...

Na chwilę obecną brak pomysłów...

Czy za pomoca DiagBoxa istnieje mozliwość przywrócenia "ustawień fabrycznych" ?? Żeby naprawić to przy czym namotał ten "elektryk" ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EGR wyczyszczony, za pomocą DiagBoxa wykonane testy elementów wykonawczych wszystko działa i się

> odzywa. Jednak samochód dalej na biegu jałowym nie przekracza 2,5 tys obrotów a do nich

> dochodzi bardzo opornie (słaba reakcja na gaz) natomiast pod obciążeniem pracuje w pełnym

> zakresie obrotów jednak od 1000 do 2000 tys praktycznie zero reakcji na gaz przyśpiesza z

> niesamowitym oporem.

> Błędów oczywiście brak. Proglądałem stan parametrów układu wtryskowego i dolotu powietrza no i przy

> wszystkim co jest związane z zaworem EGR wyświetlana jest informacja "wartość niewłaściwa"...

> Na chwilę obecną brak pomysłów...

> Czy za pomoca DiagBoxa istnieje mozliwość przywrócenia "ustawień fabrycznych" ?? Żeby naprawić to

> przy czym namotał ten "elektryk" ??

nie znam DiagBoxa ale pewnie nim nic nie zrobisz.

Możliwości wg mnie są 3:

1. jedziesz i każesz naprawić to co zepsuł/wykonał źle elektryk poprzez przywrócenie do poprzedniego stanu

2. jedziesz do innego elektryka/tunera, który naprawi to co zepsuł poprzedni poprzez wgranie oryginalnego oprogramowania do sterownika,

3. jedziesz na serwis na wgranie oryginalnego oprogramowania.

Aby dalej sprawdzać auto trzeba najpierw przywrócić je do stanu fabrycznego bo inaczej będziemy szukać po omacku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.