awruK Napisano 14 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 Pacjent to punto 2 1,2 8v Odpala na zimno i chodzi na wolnych obrotach na zimno, po nagrzaniu trzeba dłuugo kręcić aby odpalił, gaśnie też na wolnych obrotach. Co ciekawe jeśli wysprzęgle go w trakcie jazdy i zgaśnie to po puszczeniu sprzęgła odpala od razu. Wyeliminowałem już: -Cewki, przewody świece -Silnik krokowy oraz czujnik przepustnicy -Map sensor -czujnik położenia wału i wałka rozrządu -czujnik temperatury powietrza i wodu Macie może jakieś pomysły bo bliski już jestem odholowania go na złom... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 14 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 1. lpg jest czy tylko benzina? 2. jakie cisnienie sprezania? kiedy byly regulowane zawory? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 14 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 > 1. lpg jest czy tylko benzina? tylko noPB > 2. jakie cisnienie sprezania? kiedy byly regulowane zawory? ciśnienie nie sprawdzane, regulacja luzów 10-15 kkm temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 14 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 > Pacjent to punto 2 1,2 8v > Odpala na zimno i chodzi na wolnych obrotach na zimno, po nagrzaniu trzeba dłuugo kręcić aby > odpalił, gaśnie też na wolnych obrotach. > Macie może jakieś pomysły bo bliski już jestem odholowania go na złom... Na złom zawsze zdążysz Zanim to zrobisz, sprawdzałeś szczelność dolotu? Nie ciągnie gdzieś "lewego" powietrza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 14 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 Podobne objawy miałem w golfie jak mi pompa paliwowa siadała. Tylko jeszcze czasami podczas przyspieszania łapał "muła". Nie było łatwo zdiagnozować ale to była pompa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 14 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 > Na złom zawsze zdążysz > Zanim to zrobisz, sprawdzałeś szczelność dolotu? Nie ciągnie gdzieś "lewego" powietrza? To jest jakiś trop zwłaszcza że jak widać na parametrach w trakcie jazdy nie ma oczekiwanego ciśnienia jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 14 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 > Podobne objawy miałem w golfie jak mi pompa paliwowa siadała. Tylko jeszcze czasami podczas > przyspieszania łapał "muła". Nie było łatwo zdiagnozować ale to była pompa. No więc tutaj muła nie łapie przy przyspieszaniu, zresztą trudno większego muła niż to auto trafić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
resmiki Napisano 14 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 > Macie może jakieś pomysły bo bliski już jestem odholowania go na złom... Moze by mu zapodać plyn do czyszczenia wtryskiwaczy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilak Napisano 14 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 > Macie może jakieś pomysły bo bliski już jestem odholowania go na złom... Miałem identyczny problem. U mnie dostawał za dużo paliwa. Sprawdź, czy nie zalewa świeczek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zwolak Napisano 14 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 > Miałem identyczny problem. U mnie dostawał za dużo paliwa. Sprawdź, czy nie zalewa świeczek. Przecież to nie gaźnikowiec. A jak dostaje za dużo paliwa, to sonda lambda poszła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aro Napisano 14 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 > No więc tutaj muła nie łapie przy przyspieszaniu, zresztą trudno większego muła niż to auto trafić pochłaniacz par paliwa powoduje takie objawy wygogluj sobie jak go zatkać https://www.google.pl/search?q=zaw%C3%B3...ar+paliwa+punto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 15 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 Masz czym się podpiąć, to zobacz jak wyglądają korekty paliwa na wolnych obrotach i na średnich. Czy sonda lambda oscyluje. Będziesz wiedział czy ma za dużo paliwa, czy za mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 15 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 > Masz czym się podpiąć, to zobacz jak wyglądają korekty paliwa na wolnych obrotach i na średnich. > Czy sonda lambda oscyluje. Będziesz wiedział czy ma za dużo paliwa, czy za mało. no przecie wrzuciłem tabelkę. na wolnych obrotach nie bardzo mam co sprawdzać bo po chwili gaśnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 15 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 Taki objaw jak mówisz mogą dawać silniki, którym skończył się luz zaworowy - jest mniejszy niż w specyfikacji. Po rozgrzaniu elementy rozszerzają się, zawory nie domykają się, tracimy kompresję i to powoduje trudności z odpaleniem "na ciepło" podczas gdy " na zimno" auto startuje prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 15 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 > Przecież to nie gaźnikowiec. A jak dostaje za dużo paliwa, to sonda lambda poszła U mnie przy padniętej sondzie nie "trzymał zadanych obrotów" na wciśniętym pedale gazu. tzn, było ich falowanie, nie był w stanie utrzymać 2000 czy 3000. Dławił się i spadek o 500. Test był bardzo prosty - po odpięciu sondy auto pracowało normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 15 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 > Taki objaw jak mówisz mogą dawać silniki, którym skończył się luz zaworowy - jest mniejszy niż w > specyfikacji. > Po rozgrzaniu elementy rozszerzają się, zawory nie domykają się, tracimy kompresję i to powoduje > trudności z odpaleniem "na ciepło" podczas gdy " na zimno" auto startuje prawidłowo. No tak, le według wszystkich prawideł techniki w takcie pracy element się zużywa i luz się zwiększa więc luzu za małego nie powinno być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 15 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 > No tak, le według wszystkich prawideł techniki w takcie pracy element się zużywa i luz się zwiększa > więc luzu za małego nie powinno być. Niby tak, ale w moim motocyklu , gdzie krzywki popychają szklanki bezpośrednio nad zaworami, luzy dążą do zera, szczególnie na zaworach wydechowych. Kontrola w/g serwisówki co 24 tyś. W samochodach pewnie co 50 lub 100 tysięcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 15 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 > no przecie wrzuciłem tabelkę. Ale w tej tabelce nie ma nic o lambdzie i korektach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilak Napisano 15 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 > Przecież to nie gaźnikowiec. A jak dostaje za dużo paliwa, to sonda lambda poszła Mój był "wtryskowcem". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 15 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 > według wszystkich prawideł techniki w takcie pracy element się zużywa i luz się zwiększa Owszem, element się zużywa, tylko który? Jeśli zużywa się krzywka/popychacz/trzonek zaworu (niepotrzebne skreślić ), to luz będzie się zwiększał. Ale ZTCP były/są silniki motocyklowe Kawasaki, w których uklepywały się gniazda zaworowe, skutkiem czego luz się zmniejszał... Pisałeś jednak, że kontrola luzów była 10-15kkm wstecz, więc o ile wtedy mieściły się w normie, to po takim przebiegu powinny trzymać parametry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slaw_ek Napisano 15 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 weź kawał druta i sprawdź czy tłumiki drożne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 28 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2015 Problem rozwiązany- Winnym okazało się wyrobione koło pasowe - otwory na śruby zamiast okrągłych zrobiły się owalne i koło pasowe przekręciło się o ok 10 stopni w związku z czym czujnik położenia wału który bierze sygnał z ww koła pasowego dawał błędne dane do kompa i stąd cyrki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.