Skocz do zawartości

Wybieramy auto służbowe.... burza mózgów


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir 140KM, wersja DISTINCTIVE ze skrzynią TCT, cena 75 tys. pln, emisja 124 g/km.

Dlaczego? Bo mi się podoba, bo jest ładnym, zwinnym, dynamicznym niedużym autkiem, a ja takie lubię. Pomogłem? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> są dwa ograniczenia,

> max 80tyś za nowe auto z tego roku.

> max 135 emisji co2

> co byście brali i dlaczego

Zasadniczo, pytanie, czy 80 k to po rabacie flotowym.

Jego wysokość może znacznie wpłynąć na padające propozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> max 135 emisji co2

yikes.gif A kto ma takie wymagania?

> co byście brali

Skodę Superb 1.6 TDI Active + Fresh

> i dlaczego

Ponieważ ma dużo miejsca na nogi na tylnej kanapie spineyes.gif wygląda na droższą niż 80 tys. cfaniak.gif i jest Skodą, a staropolska prawda mówi, że jeśli nie wiesz co wybrać, wybierz Skodę. ok.gif

A 1.6 bo niższy podatek od użytkowania służbówek do celów prywatnych. zlosnik.gif

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zasadniczo, pytanie, czy 80 k to po rabacie flotowym.

> Jego wysokość może znacznie wpłynąć na padające propozycje.

rabat może być różny dla różnych marek więc bez rabatów.

jak zostanie to się doklepie w opcjach wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A kto ma takie wymagania?

> Skodę Superb 1.6 TDI Active + Fresh

> Ponieważ ma dużo miejsca na nogi na tylnej kanapie wygląda na droższą niż 80 tys. i jest Skodą, a

> staropolska prawda mówi, że jeśli nie wiesz co wybrać, wybierz Skodę.

> A 1.6 bo niższy podatek od użytkowania służbówek do celów prywatnych.

> Powodzenia.

nie mieści się w 80tyś i jest goła tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir 140KM, wersja DISTINCTIVE ze skrzynią TCT, cena 75 tys. pln, emisja

> 124 g/km.

> Dlaczego? Bo mi się podoba, bo jest ładnym, zwinnym, dynamicznym niedużym autkiem, a ja takie

> lubię. Pomogłem?

Auto fajne ale zły silnik polecacz. Tylko 1.75.

MultiAir'y nie są tak udane jak Tjet'y -> ciach patrzymy na forum alfaholików. A po za tym piękna jak kazda alfa smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapewne euroekonowoczesne korporacje

Aha...to może lepiej służbowy bilet miesięczny + rower? screwy.gif

> Nikt normalny na ten parametr nie patrzy, a w korpo to coraz częściej.

Fascynuje mnie ta wartość...135 g/km...ale dlaczego nie 121 g/km? niewiem.gif

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie mieści się w 80tyś i jest goła

Jak najbardziej się mieści w 80-ciu...nawet kombi i nic nie pisałeś, że ma być ubrana. grinser006.gif

Tej wersji nic nie brakuje. A każde dodatkowe wyposażenie to kolejne gramy CO2 i będzie wpysk.gif od Ala Gore'a. grinser006.gif

Zaszaleję i rzucę teorię - wyzwanie. W końcu coś wybierzesz i będziesz szczęśliwym użytkownikiem samochodu "x". Daję sobie obciąć...paznokcie...sekatorem, że Twój wybór będzie gorszy od mojej propozycji. wazniak.gif

Powodzenia. waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aha...to może lepiej służbowy bilet miesięczny + rower?

> Fascynuje mnie ta wartość...135 g/km...ale dlaczego nie 121 g/km?

bo pewnie bylo ukladane pod konkretna klase pojazdow wink.gif zeby czasem pracownicy nie latali lepszymi autami niz zarzad grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak najbardziej się mieści w 80-ciu...nawet kombi i nic nie pisałeś, że ma być ubrana.

> Tej wersji nic nie brakuje. A każde dodatkowe wyposażenie to kolejne gramy CO2 i będzie od Ala

> Gore'a.

> Zaszaleję i rzucę teorię - wyzwanie. W końcu coś wybierzesz i będziesz szczęśliwym użytkownikiem

> samochodu "x". Daję sobie obciąć...paznokcie...sekatorem, że Twój wybór będzie gorszy od mojej

> propozycji.

> Powodzenia.

Twoja propozycja jest ok.gif ale... superba od 25 stycznia już nie można zamawiać, tylko to co dealerzy mają, lub zamówili

Za 80k dałoby rade 1.4tsi ambition kombi, fajny wypas łącznie z ksenonem.

btw dzisiaj pokazali nowego superb'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> superba od 25 stycznia już nie można zamawiać, tylko to co dealerzy

> mają, lub zamówili

Właśnie dlatego brałbym takiego "actifresha" z placu po takich cenach. Superb za 90, 100 i więcej tysięcy nie jest wart tej ceny.

> Za 80k dałoby rade 1.4tsi ambition kombi, fajny wypas łącznie z ksenonem.

Za Ambition dopłacasz prawie 13.000 zł, a wypas może i fajny, ale mało przydatny i konkretny. Ksenony zbędne, każde auto z koncernu VAG ma doskonałe halogeny.

Prędzej można myśleć o 1.8 TSI lub 4x4 niż o wyższym pakiecie. Poza tym w "eko limicie" mieści się tylko 1.6 TDI.

> btw dzisiaj pokazali nowego superb'a

Więc czasu na dobry wybór coraz mniej. wink.gif

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ksenony zbędne, każde auto z koncernu VAG ma doskonałe halogeny.

Bez jaj. Mam bezpośrednie porównanie fabii II z halogenami w soczewkach i exeo z ksenonami. Różnica jest kosmiczna - w nocy na mokrym asfalcie jadąc exeo coś widać.

Inna sprawa, że nie chciałbym tylko 105 KM w dużym aucie. Na co dzień mam 143 KM w troszkę mniejszym i to niczego nie urywa.

Przy tych warunkach szedłbym jednak w kompakta - będzie fajnie jeździł, będzie lepiej wyposażony, a jeśli to służbówka, to zakładam, że dużą część tras będzie robić w 1 osobę - czyli wygodny tył niekoniecznie potrzebny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez jaj. Mam bezpośrednie porównanie fabii II z halogenami w soczewkach i exeo z ksenonami.

> Różnica jest kosmiczna - w nocy na mokrym asfalcie jadąc exeo coś widać.

od samego źródła światła ważniejsza jest lampa

nowe kangoo z H4 "lepiej świeci" niż ksenon w nowym V40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> są dwa ograniczenia,

> max 80tyś za nowe auto z tego roku.

> max 135 emisji co2

Leon FR 1.4TSI 150KM z 83kPLN katalogowej, więc żaden problem zejść poniżej 80. Emisja 133 w cyklu miejskim do 98 poza miastem. Co wygrałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez jaj. Mam bezpośrednie porównanie fabii II z halogenami w soczewkach i exeo z ksenonami.

> Różnica jest kosmiczna - w nocy na mokrym asfalcie jadąc exeo coś widać.

Soczewki...no tak. blush.gif Z pewnością przesadziłem z tym "każde", ale jestem przekonany, że halogeny Superba są wystarczające.

Pamiętam też jak pierwszy raz w życiu widziałem reflektory z H4 w Golfie I. Ta kosmiczność...była...w porównaniu do malucha na prądnicy bez przekaźników. zlosnik.gif Zastanawiam się czy z pokolenia na pokolenie stajemy się bardziej podobni do kur...i widzimy gorzej w nocy. hehe.gif

Ja jestem wrogiem xenonów z jednego powodu. Przesiadka do auta ze słabszymi światłami gdy jesteśmy przyzwyczajeni do xenono-ledów, a nasze oczy są rozleniwione to po prostu bardzo poważny dyskomfort i pogorszenie bezpieczeństwa. Nowe, czyste, dobre reflektory halogenowe, które można przełączyć na długie lub wspomagać się w trudniejszych warunkach przeciwmgielnymi to rozwiązanie kompletne, skuteczne i rozsądne. Są oczywiście halogenowe patologie (np. moja RAV4 screwy.gif) ale lekarstwem nie musi być inna technologia świecenia, a po prostu inna konstrukcja reflektora.

Rozgadałem się...ale w życiu bym nie dał 13.000 zł za to, żeby świecić jaśniej. screwy.gif Superb na halogenach jest OK.

> Inna sprawa, że nie chciałbym tylko 105 KM w dużym aucie.

Jeśli korporacja wymaga 135 g/km to pewnie auto będzie miało "administrację GPS", czujnik w baku, czujnik wciśnięcia pedału gazu i każde "full throttle" będzie skutkowało modyfikacją umowy o pracę. grinser006.gif Więc te 105 KM będzie i tak za dużo, a przestrzeń i więcej tlenu w niej pozwolą się wyciszyć. zlosnik.gif

> Na co dzień mam 143 KM w troszkę mniejszym i to niczego nie urywa.

W tym wypadku mówimy o urywaniu gramów CO2. Ja mam 177 KM i chyba nigdy się nie przydało. biglaugh.gif

A ponieważ wątek z nawiązaniami do historii...to śmiesznie brzmi narzekanie na 105 KM w Superbie wspominając np. W123 200D, które miało koni 55. zlosnik.gif No dobra, był mułowaty na maxa...ale 300D był już "rakietowy", a miał...80 KM. wink.gif

> Przy tych warunkach szedłbym jednak w kompakta - będzie fajnie jeździł

Obawiam się, że tu chodzi o markowanie eko postawy. Więc nie będzie fajnie jeździł. Będzie jeździł eko majestatycznie, a Superb ze swoją przestrzenią i zawalistością po prostu do tego pasuje i mi gra.

> będzie lepiej wyposażony

O przepraszam. Bogaciej nie znaczy od razu lepiej!

> a

> jeśli to służbówka, to zakładam, że dużą część tras będzie robić w 1 osobę - czyli wygodny tył

> niekoniecznie potrzebny.

Do całego obrazu bardziej nie pasuje mi jakiś Cee'd kombi w tej trasie z grzanym kółkiem niż to, że tylna kanapa będzie rzadko używana. A jeśli rzeczywiście auto musi być...za przeproszeniem kompaktowe to propozycja wyżej w wątku (Auris Hybrid) jest bardzo dobra. ok.gif

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja jestem wrogiem xenonów z jednego powodu. Przesiadka do auta ze słabszymi światłami gdy jesteśmy

> przyzwyczajeni do xenono-ledów, a nasze oczy są rozleniwione to po prostu bardzo poważny

> dyskomfort i pogorszenie bezpieczeństwa.

No bez jaj. Idąc tą logiką powinieneś być wrogiem silników mocniejszych niż 60 KM, ABS, ESP, wspomagania hamulców itp. - przecież potem ktoś może przesiąść się np. do Daewoo Matiza i to będzie poważny dyskomfort i pogorszenie bezpieczeństwa.

> można przełączyć na długie lub wspomagać się w trudniejszych warunkach przeciwmgielnymi to

> rozwiązanie kompletne, skuteczne i rozsądne.

I po co te durne koncerny samochodowe wydają miliony dolarów na inżynierów, którzy wymyślają ksenony, biksenony, biksenony skrętne, ledy ....

> Rozgadałem się...ale w życiu bym nie dał 13.000 zł za to, żeby świecić jaśniej.

A ja już bym nie chciał auta bez ksenonów.

Różnica między nami jest taka, że ja autem na ksenonach przejechałem 30 kkm, Ty teoretyzujesz.

> Jeśli korporacja wymaga 135 g/km to pewnie auto będzie miało "administrację GPS", czujnik w baku,

> czujnik wciśnięcia pedału gazu i każde "full throttle" będzie skutkowało modyfikacją umowy o

> pracę.

Bzdura. Chodzi o to, żeby w folderkach reklamowych korpo było "we care ... our fleet is green ..."

> O przepraszam. Bogaciej nie znaczy od razu lepiej!

Cóż, jakoś mi jest lepiej z wbudowanym zestawem do telefonu sterowanym z kierownicy, automatyczną klimą czy tempomatem - nie oddałbym tego za więcej miejsca z tyłu, szczególnie, że autem, które używam na co dzień jeżdżę tam +/- raz w roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno się rozglądałem za czymś i oglądałem superba, i40, megane i focusa, założenie wstępne co do kasy było podobne. Nie wiem jak z tym CO2, ale

Superb - bida wersja z wyprzedaży rocznika - owszem duże auto (mam prawie 2 metry wzrostu), ale wrażenie zrobiło na mnie tragiczne - fotele słabe, podłokietnik wyglądający na kawałek szmaty skutecznie odrzuciły. Owszem wersja dużo bogatsza zrobiła wow, no ale to już ceny się robią bliżej budżetu x2.

i40 - piękne auto ale relatywnie drogie i słabe silniki, modele z wyprzedaży rocznika się kończyły a nowych nie było - czekają na fl w kwietniu

megane - wyprzedaż 2014 - udało mi się zmieścić nawet całkiem wygodnie, super fotele wersja full z najmocniejszym dieslem wychodziła koło 90 tys, przed grubszymi negocjacjami,

focus - nowy z 2015 z 2 litrowym dieslem 150 koni (chociaż teraz w cenniku jest 140 albo 163) w tej najbogatszej wersji wycenili chyba na 82 tysie (przed negocjacjami) - bardzo fajne fotele w wyższych wersjach (w tańszych sprawiały wrażenie siedzenia na taborecie) i świetny moim zdaniem design.

Aha gust jak d..., proponował już ktoś pandę uzbroj_zlo.gifuzbroj_zlo.gifuzbroj_zlo.gifuzbroj_zlo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No bez jaj. Idąc tą logiką powinieneś być wrogiem silników mocniejszych niż 60 KM, ABS, ESP,

> wspomagania hamulców itp.

Do mocy, hamulców, przyczepności potrafię się bez problemu dostosować. Modyfikuję technikę jazdy i jest dobrze. Oczy jednak mają taką francowatą cechę, że nie chcą się łatwo dostosowywać do trudniejszych warunków. niewiem.gif Może tylko ja tak mam...

> I po co te durne koncerny samochodowe wydają miliony dolarów na inżynierów, którzy wymyślają

> ksenony, biksenony, biksenony skrętne, ledy ....

Niech wydają, niech robią, ale przy dylematach zakupowych nie ma to dla mnie żadnego znaczenia. Jeśli mogę mieć dobre halogeny to wolę wydać pieniądze na różowe sznurówki, żel do włosów i tatuaż niż na xenony. zlosnik.gif

A patrząc na przyszłość i technikę to jakoś nie widzę sensu w poprawianiu oświetlenia drogi gdy auta mają systemy automatycznego hamowania, rozpoznawania pieszych i znaków, radarowe tempomaty, nawigacje itp.

Wystarczy zobaczyć na system night vision w Mercedesie dla przykładu.

> A ja już bym nie chciał auta bez ksenonów.

Jeśli auto ma słabe halogeny, chciałbym xenony, ale jeśli ma dobre halogeny to wolę halogeny. Proste.

> Różnica między nami jest taka, że ja autem na ksenonach przejechałem 30 kkm, Ty teoretyzujesz.

Nic nie teoretyzuję. Często robię trasy nocą akurat z bixenonami adaptacyjnymi (Insignia). Tak, są dobre, skrętne, skuteczne na tyle, że włączanie świateł drogowych nie ma sensu bo jak się jedzie szybko to i tak mijania świecą bardzo daleko. Śledzą bezbłędnie krętą drogę, ale co z tego? Skoro wsiadam do RAV4 i mówię, że świeczki są żałosne, a potem wsiadam do Golfa IV i mówię, że są świetne...a i tu i tu są halogeny.

> Bzdura. Chodzi o to, żeby w folderkach reklamowych korpo było "we care ... our fleet is green ..."

No to 1.6 TDI jest green. A kierowca może być raz green, raz red, a raz yellow. biglaugh.gif

> Cóż, jakoś mi jest lepiej z wbudowanym zestawem do telefonu sterowanym z kierownicy

Ostatnio zmieniłem telefon...i nawet go nie wpisałem do "blutufowefo kenwooda" w Ravce. Nikt nie mówi w słuchawce, że dziwnie mnie słychać... biglaugh.gif

> automatyczną klimą

W najnowszym AMiS jest zimowy test ogrzewania w różnych autach. Komiczne wyniki daje konkurencja "temp. w miejscu kierowcy po ustawieniu na 21 st.C (po 20 min./docelowo)". Ponieważ jesteśmy przy koncernie VAG to np. Audi A3. Wynik temp. 19,6/26,1 st.C. hehe.gif To tak jakby ustawić tempomat na 80 km/h, a auto po jakimś czasie osiągałoby 100 km/h. rotfl.gif

> czy tempomatem

Tempomat jest wartościowym dodatkiem. ok.gif Reasumując Superb w pakiecie Active+Fresh ma te elementy i nie widzę powodu, żeby myśleć o bogatszym pakiecie. Ważne jest jednak to, że powinniśmy patrzeć na konkretne cechy, wady i zalety danych systemów i dodatków w danych modelach, a nie odfajkowywać pozycji w cenniku. Trzeba dzielić światła na modele, a nie na xenony i halogeny. Tak samo wyposażenie. Wypas jest dobry tylko wtedy gdy jest po prostu dobry. Czyli skuteczny, praktyczny, bezawaryjny. Wypas teoretyczny służy tylko do bitwy na cenniki, a nie do używania go.

To samo można powiedzieć o silniku. Nie można patrzyć tylko na wartość 105 koni i na długość auta. Jeśli dużo centymetrów i mało koni to źle. Liczy się ch-ka silnika, skrzynia, masa i charakter, który z tego wszystkiego wynika.

> nie oddałbym tego za więcej miejsca z tyłu, szczególnie, że autem,

> które używam na co dzień jeżdżę tam +/- raz w roku.

Ja bym oddał pseudo wypas w zamian za klasę wyżej i to co klasa z sobą niesie. Oddałbym wypas za cechę wyjątkową i jedyną, którą Superb posiada. Nawet jeśli się z niej rzadko korzysta to auto - umówmy się, pławimy się w budżetowych flotówkach - ma swój punkt zaczepienia, ma swój charakter, jest w czymś najlepsze.

Czy można zamiast Superba wybrać Octavię ciut bogaciej wyposażoną i ciut mocniejszą? Można. Ale to jest właśnie klasyczny przykład zarżnięcia cienia charakteru, o który w takim budżecie i takim przeznaczeniu ciężko.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> są dwa ograniczenia,

> max 80tyś za nowe auto z tego roku.

> max 135 emisji co2

> co byście brali i dlaczego

gdyby interesowało cię cos z gamy FORD-a to zapraszam na priv zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> są dwa ograniczenia,

> max 80tyś za nowe auto z tego roku.

> max 135 emisji co2

> co byście brali i dlaczego

VW golf 1.4 tsi 122km highline

może gdyby poszperać da rade wziąć tego mocniejszego.

Dlaczego? obecnie ujeżdzam na codzień "czwórkę" 1.6. Stuknęło w zeszłym tygodniu 300kkm i ciągle jest ok. Drobne usterki plus eksploatacja i nie chce sie dac zarżnąć a życie ma ciężkie wink.gif Może i nudny ale jako auto do roboty sprawdza sie świetnie. Lubie go na tyle ze zastanawiam sie nad kupnem nowego do prywatnego użytku ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli dużo centymetrów i mało koni to źle.

Tak. Fizyki nie oszukasz. 105 KM w superbie spowoduje, że na austriackiej autostradzie przez góry będziesz się wlókł z ciężarówkami.

> Ja bym oddał pseudo wypas w zamian za klasę wyżej i to co klasa z sobą niesie.

Szacun na dzielni ?

Z zewnątrz nie widać, że auto jest tak gołe, że mogłoby być na rozkładówce Playboya - ale widać, że to klasa wyżej ?

> ma swój charakter, jest w czymś najlepsze.

Tak jest. Czujesz potem codziennie ten charakter, kręcąc plastikową kierownicą, która nawet nie ma sterowania radiem, czujesz ten charakter w bólu nogi po kilkuset km na autostradzie jechanych ze stałą prędkością.

> Czy można zamiast Superba wybrać Octavię ciut bogaciej wyposażoną i ciut mocniejszą?

Wyposażoną Octavię weźmie ktoś, kto dba o swój komfort, gołego Superba ktoś, kto musi się kawałkiem złomu dowartościować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak. Fizyki nie oszukasz. 105 KM w superbie spowoduje, że na austriackiej autostradzie przez góry

> będziesz się wlókł z ciężarówkami.

Stawiam dolary przeciw orzechom że przejedzie całą Austrię ze 130 ustawionym na tempomacie i nawet nie poczuje.

> Szacun na dzielni ?

> Z zewnątrz nie widać, że auto jest tak gołe, że mogłoby być na rozkładówce Playboya - ale widać, że

> to klasa wyżej ?

> Tak jest. Czujesz potem codziennie ten charakter, kręcąc plastikową kierownicą, która nawet nie ma

> sterowania radiem, czujesz ten charakter w bólu nogi po kilkuset km na autostradzie jechanych

> ze stałą prędkością.

> Wyposażoną Octavię weźmie ktoś, kto dba o swój komfort, gołego Superba ktoś, kto musi się kawałkiem

> złomu dowartościować.

Pojedź w długą trasę autem klasy C i D a potem gadaj. Ale nie raz w roku na wakacje ale dzień po dniu przez okrągły rok. Różnica jest dramatyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli korporacja wymaga 135 g/km to pewnie auto będzie miało "administrację GPS", czujnik w baku,

> czujnik wciśnięcia pedału gazu i każde "full throttle" będzie skutkowało modyfikacją umowy o

> pracę.

niekoniecznie - ja mam limit 155g/km i hie mam zadych gpsow tip. Firma ma poprostu limit na produkcje CO2....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak. Fizyki nie oszukasz. 105 KM w superbie spowoduje, że na austriackiej autostradzie przez góry

> będziesz się wlókł z ciężarówkami.

Zjeździłem austriackie autostrady 69-konnym Berlingo (1.9D) w 5 osób z boxem na dachu i bagażnikiem załadowanym po dach. Tak, taka konfiguracja wlecze się z ciężarówkami, ale tylko na długich podjazdach. 105-konny Superb bez zadyszki może ściągnąć na siebie austriacką policję za jazdę gruuubo ponad limit.

> Szacun na dzielni ?

Może nie, ale w powiecie na pewno. zlosnik.gif

> Z zewnątrz nie widać, że auto jest tak gołe

Widać i to bardzo. Wyższy pakiet ma inne felgi i kupę chromu. Active jest po prostu robiony z myślą o flotach. Ambition jest dla wrażliwych estetów. zlosnik.gif

> że mogłoby być na rozkładówce Playboya - ale widać, że

> to klasa wyżej ?

Czuć w środku, że to klasa wyżej. Nikt nie ma z tego nic...tylko pasażerowie.

> Tak jest. Czujesz potem codziennie ten charakter, kręcąc plastikową kierownicą

To sobie można obszyć...za parę stówek, a nie za 13 tysięcy. ok.gif Ale w pakiecie Fresh, w który są wyposażone wszystkie dostępne Active'y jest skóra.

> która nawet nie ma sterowania radiem

Chwała Bogu, że nie ma sterowania. Kierownicą kierujemy...jak nazwa wskazuje, a jak chcemy obsługiwać radio to jest na desce rozdzielczej.

> czujesz ten charakter w bólu nogi po kilkuset km na autostradzie jechanych

> ze stałą prędkością.

Tempomat jest seryjny w każdym Superbie.

> Wyposażoną Octavię weźmie ktoś, kto dba o swój komfort, gołego Superba ktoś, kto musi się kawałkiem

> złomu dowartościować.

Te uwarunkowania społeczne mogą być problemem. Ale nawet jeśli będzie obowiązywać prawda, że Octavia jest dla aktywnych, inteligentnych poliglotów posiadających wielodzietne rodziny, a Superb jest dla gderliwych, hałasujących po 22-giej ciemnych tłuków z pedofilskimi skłonnościami to nie zmieni to faktu, że podstawowy Superb jest lepszym autem od Octavii. Wymagania bohatera i gospodarza wątku nie pozostawiają co do tego wątpliwości.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niekoniecznie - ja mam limit 155g/km i hie mam zadych gpsow tip. Firma ma poprostu limit na

> produkcje CO2....

yikes.gif Przepraszam, ale to nie jest po prostu. To jakaś hiper paranoja. Wystarczy uczyć ludzi jak jeździć oszczędnie, a nie robić sobie żartów...i jeszcze każdy limit inny. Tu 155, tam 135...jeszcze 160. facepalm%5B1%5D.gif

A jak widzę auto pod marketem w lecie, które stoi i pyka pyr pyr pyr bo klima wtedy działa to 100% jest to służbówka. MA SA KRA! facepalm%5B1%5D.gif

Powodzenia, dużo zdrowia. cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak. Fizyki nie oszukasz. 105 KM w superbie spowoduje, że na austriackiej autostradzie przez góry

> będziesz się wlókł z ciężarówkami.

> Szacun na dzielni ?

> Z zewnątrz nie widać, że auto jest tak gołe, że mogłoby być na rozkładówce Playboya - ale widać, że

> to klasa wyżej ?

> Tak jest. Czujesz potem codziennie ten charakter, kręcąc plastikową kierownicą, która nawet nie ma

> sterowania radiem, czujesz ten charakter w bólu nogi po kilkuset km na autostradzie jechanych

> ze stałą prędkością.

Podstawowy superb ma tempomat, skórzaną kiere i czujniki cofania, klime auto, szyby elektr x4

> Wyposażoną Octavię weźmie ktoś, kto dba o swój komfort, gołego Superba ktoś, kto musi się kawałkiem

> złomu dowartościować.

Octavie weźmie ktoś kto nie wie, że tej samej kasie może mieć superba (albo raczej mógł), pod koniec roku kalkulowałem z dealerem, superb kombi 1.4 activ + fresh 1kpln wychodził taniej od octy 1.4 kombi ambition + amazing, różnica w wypasie to przyciski w kierownicy i maxi-dot których superb nie miał.

Oba auta mają wszystko co trzeba, ale dzieli je przepaść, octa jest OK do jazdy wokół komina, na autostradach jej hałaśliwość jest delikatnie mówiąc irytująca, mówie to ja, posiadacz jednej i często użytkownik drugiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chwała Bogu, że nie ma sterowania.

Widzisz, mamy biegunowo odmienne podejście do wyposażenia - Ty jesteś wrogiem ksenonów, bo za dobrze świecą, sterowania radiem czy telefonem z kierownicy, które pozwala wykonać wiele czynności nie odrywając wzroku od drogi - mi to ułatwia życie i chętnie z tego korzystam, nie mam w sobie nic z mnicha - ascetyka.

Rozumiem, że dla Ciebie idealnie wyposażony jest fiat 126p - słaby silnik (nie przyzwyczaisz się do mocy, przy każdej ewentualnej przesiadce będziesz bezpieczny), słabe światła, słabe hamulce, brak jakichkolwiek trzyliterowych systemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.