Skocz do zawartości

Szybko padające żarówki H7 - WTH?


Manx

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z często padającymi żarówkami H7 - regularnie co 3-4 miesiące pada mi prawa. Lewa wytrzymuje ok 7-8 miesięcy. Nie ważne czy wsadzę zwykłe Tungsram , czy Philips Xtreme Vision, czy Osram Night Breaker, czy Long life - zawsze wychodzi mniej więcej na to samo. Jest to irytujące, zwłaszcza, że zawsze dopada mnie to na trasie w nocy angryfire.gif .

W ASO mi powiedzieli że tak być musi- jakoś nie chce mi się w to wierzyć.

Pacjent: fiesta mk7

Nie mam już pomysłów na rozwiązanie:

- napięcie było mierzone - OK,

- wilgoci w reflektorach nie ma (nie parują),

- nie zapalam reflektorów przez ok minutę od uruchomienia silnika,

- nie grzebię często pod maską i nie trzaskam nią,

- nie jeżdżę po dziurach,

- reflektory czyszczę.

Pomysły na rozwiązanie już mi się wyczerpały. Może ktoś kiedyś spotkał się z podobnym problemem i udało się znaleźć rozwiązanie?

Kilka osób podpowiada mi, że tak musi być i albo dzienne wsadzić, albo przerobić na ksenon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam problem z często padającymi żarówkami H7 - regularnie co 3-4 miesiące pada mi prawa. Lewa

> wytrzymuje ok 7-8 miesięcy. Nie ważne czy wsadzę zwykłe Tungsram , czy Philips Xtreme Vision,

> czy Osram Night Breaker, czy Long life - zawsze wychodzi mniej więcej na to samo. Jest to

> irytujące, zwłaszcza, że zawsze dopada mnie to na trasie w nocy .

> W ASO mi powiedzieli że tak być musi- jakoś nie chce mi się w to wierzyć.

> Pacjent: fiesta mk7

> Nie mam już pomysłów na rozwiązanie:

> - napięcie było mierzone - OK,

> - wilgoci w reflektorach nie ma (nie parują),

> - nie zapalam reflektorów przez ok minutę od uruchomienia silnika,

> - nie grzebię często pod maską i nie trzaskam nią,

> - nie jeżdżę po dziurach,

> - reflektory czyszczę.

> Pomysły na rozwiązanie już mi się wyczerpały. Może ktoś kiedyś spotkał się z podobnym problemem i

> udało się znaleźć rozwiązanie?

> Kilka osób podpowiada mi, że tak musi być i albo dzienne wsadzić, albo przerobić na ksenon.

W focusie to samo. Pomaga trochę kupno najtańszych żarówek z tesco. Dłużej wytrzymują cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam problem z często padającymi żarówkami H7.

> Może ktoś kiedyś spotkał się z podobnym problemem i

> udało się znaleźć rozwiązanie?

W Stilo to i tak by było długo... zlosnik.gif

Ja w Stilonie zakładałem żarówki Bosh LongLife DayTime.

Bosch_ZAROWKA_BOSCH_H7_LONGLIFE_DAYTIME_10_12V_55W_29564200_0_350_350.jpg

Marketowa wytrzymywała miesiąc - powyższa 9 miesięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy fiestgy miałem i w żadnej żaówki nie padaly... Ciężko mi powiedzieć niewiem.gif w focusach 1.8tdci podobno to sie zdarzało, ale we fiestach...

bym pojeździł z podłączonym kompem z ustawionym na ekranie napięciem i poszukał skoków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w focusach 1.8tdci

> podobno to sie zdarzało, ale we fiestach...

Jak zwykle pewnie zależy od konkretnego egzemplarza. W moim 1.8 żarówki się palą raz na ładnych kilkanaście miesięcy. Ostatnio nie pamiętam kiedy wymieniałem... z pół roku temu, chyba nawet więcej hmm.gif

A wkładam jakieś najzwyklejsze - "Narva" - to jest coś chyba z Phillpsem związane o ile dobrze pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam problem z często padającymi żarówkami H7 - regularnie co 3-4 miesiące pada mi prawa.

Może są jakieś uszkodzenia kostki żarówki? Do przeglądu wiązka zasilająca, bo może gdzieś robić zwarcie do masy. Możliwe też, że prawa lampa bardziej drży podczas jazdy i to też będzie miało wpływ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić co robi skoki napięcia. W Fabii największe skoki robi wspomaganie kierownicy i ABS. Wypadałoby też sprawdzić masę w aucie.

Skoda jako rozwiązanie pośrednie proponuje kable oporowe zmniejszające trochę napięcie i redukujące wpływ skoków na żarówkę...o takie . Może w Fordzie też możnaby spróbować... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdzić co robi skoki napięcia. W Fabii największe skoki robi wspomaganie kierownicy i ABS.

> Wypadałoby też sprawdzić masę w aucie.

Alles gut ok.gif

> Skoda jako rozwiązanie pośrednie proponuje kable oporowe zmniejszające trochę napięcie i redukujące

> wpływ skoków na żarówkę...o takie . Może w Fordzie też możnaby spróbować...

Właśnie do takiego rozwiązania zmierzam smile.gif Wygląda na to, ze to jest właśnie rozwiązanie. Znalazłem dziś info, że w UK była instrukcja warsztatowa dla ASO dot. egzemplarzy z pierwszych roczników- jeżeli samochód był na gwarancji, a właściciel skarżył się na padające żarówki, ASO montowało opornik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.