Skocz do zawartości

Kolejny pomysl zeby Polacy kupowali nowe auta


norbert123

Rekomendowane odpowiedzi

> To taki twór, istniejący w kraju cokolwiek bogatszym. "Przecież Amerykanie w nich 40 lat forsę

> pompowali. A w nas, Ruskie - Marksa i Lenina.".

Widzę, że ciężko jest się zastanowić nad odpowiedzią, łatwiej komunałami polecieć. W przypadku pojazdów benzynowych, to na zieloną (wszędzie można dojechać) wystarczy Euro 1, bądź rejestracja od 1993 roku. To są samochody w wieku 22 lat. Śmierdzące klekoty dopiero od 2006 (9 lat).

Marksa i Lenina możesz sobie w buty włożyć hehe.gifhehe.gifhehe.giffacepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe co o tym mysla forumowicze?:). Smog, smogiem, ekonomia ekonomią...

> zakaz wjazdu starych aut do centrów - projekt

mi tam pasuje - tyle co ja jeżdżę po centrach dużych miast to mi to zwisa i powiewa biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jestem na tak.

> Cokolwiek co pomoze polepszyc powietrze w miastach powinno byc mile widzane.

> Teraz jest masakra. Bylem w grudniu w Krakowie i nie moglem oddychac - poprostu sie dusilem.

Ale to nie jest problem samych miast. Po prostu kuleje system diagnostyki stanu samochodów. Coś co truje nie powinno w ogóle jeździć. A tak dajemy przywileje bogatym i ograniczamy ubogich no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mi tam pasuje - tyle co ja jeżdżę po centrach dużych miast to mi to zwisa i powiewa

A jakbyś jeździł więcej to by ci nie pasowało? No chyba, że rak płuc i choroby dróg oddechowych są ci obojętne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to nie jest problem samych miast. Po prostu kuleje system diagnostyki stanu samochodów. Coś co

> truje nie powinno w ogóle jeździć. A tak dajemy przywileje bogatym i ograniczamy ubogich

Chcesz udowodnić, że 15-letni złom z Niemiec w "super stanie" spełnia normę Euro-4 i nie truje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to nie jest problem samych miast. Po prostu kuleje system diagnostyki stanu samochodów. Coś co

> truje nie powinno w ogóle jeździć. A tak dajemy przywileje bogatym i ograniczamy ubogich

Ale przecież tak jest ze wszystkim. Podatki też najbardziej dotykają ubogich, a nie bogatych zlosnik.gif

Ale i tak PO ma 30% zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chcesz udowodnić, że 15-letni złom z Niemiec w "super stanie" spełnia normę Euro-4 i nie truje?

Nie. To stacje diagnostyczne weryfikują stan. Kolejne normy to też kasa. Zmierzam jedynie do tego, że wolę 4 osoby w starszym aucie seg. A/B niż damulkę w 'bezpiecznym" SUVie o masie 2t za pół mln PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie. To stacje diagnostyczne weryfikują stan. Kolejne normy to też kasa. Zmierzam jedynie do tego,

> że wolę 4 osoby w starszym aucie seg. A/B niż damulkę w 'bezpiecznym" SUVie o masie 2t za pół

> mln PLN.

Tzn. wg ciebie damulka truje bardziej niż 4 osoby w starszym aucie, bo ich trucie rozkłada się na 4-ch? Dla atmosfery nie ma to znaczenia, liczą się wartości bezwzględne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe co o tym mysla forumowicze?:). Smog, smogiem, ekonomia ekonomią...

> zakaz wjazdu starych aut do centrów - projekt

Pomysł jest dobry ok.gif Oprócz tego powinen zostać wprowadzony obowiązek kontroli spalin przy każdym przeglądzie w OSKP - jeżeli samochód nie spełnia norm, które obowiązywały w dniu jego rejestracji tzn. że jest niesprawny i nie dostanie pieczątki. Nie ma gwarancji, że coś co miało Euro 4 wyjeżdżając z fabryki, nadal mieści się w tych kryteriach po przejechaniu setek tysięcy km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę, że ciężko jest się zastanowić nad odpowiedzią, łatwiej komunałami polecieć. W przypadku

> pojazdów benzynowych, to na zieloną (wszędzie można dojechać) wystarczy Euro 1, bądź

> rejestracja od 1993 roku. To są samochody w wieku 22 lat. Śmierdzące klekoty dopiero od 2006

> (9 lat).

> Marksa i Lenina możesz sobie w buty włożyć

Nawet więcej - niemal wszystko co ma G-kat się łapie. Moje Uno '88 się łapało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oprócz tego powinen zostać wprowadzony obowiązek kontroli spalin przy każdym

> przeglądzie w OSKP - jeżeli samochód nie spełnia norm, które obowiązywały w dniu jego

> rejestracji tzn. że jest niesprawny i nie dostanie pieczątki. Nie ma gwarancji, że coś co

> miało Euro 4 wyjeżdżając z fabryki, nadal mieści się w tych kryteriach po przejechaniu setek

> tysięcy km.

Alez przeciez taki obowiazek istnieje i to od dawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jestem na tak.

> Cokolwiek co pomoze polepszyc powietrze w miastach powinno byc mile widzane.

> Teraz jest masakra. Bylem w grudniu w Krakowie i nie moglem oddychac - poprostu sie dusilem.

Bo w Krakowie w piecach dużo ludzi pali...

A teraz pytanie za 100 punktow. Czy ktoś policzyl jakie straty dla ekologii (w tym zanieczyszczenie powietrza i emisja CO2) powoduje produkcja nowych samochodów? Tzn załóżmy taką sytuacje co jest wg Was bardziej ekologiczne - użytkowanie samochodu przez 15 lat i jego złomowanie, czy też uzytkowanie przez 8-10 lat i zezłomowanie (bo tu już staroć) i kupno nowego? W tym drugim przypadku trzeba będzie produkować więcej aut, zuzywać więcej prądu, surowców, emitować więcej CO2 w fabrykach itp, itp- czy to ze takie auto zamiast np EURO2 będzie miało EUROX pokryje te wszyskie ekologiczne straty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tzn. wg ciebie damulka truje bardziej niż 4 osoby w starszym aucie, bo ich trucie rozkłada się na

> 4-ch? Dla atmosfery nie ma to znaczenia, liczą się wartości bezwzględne.

Nie udawaj że nie kumasz. Jakby ludzie jezdzili by po pare osób to przecież wartosci bezwględne tez spadną. Kto jest wg Ciebie bardziej ekologiczny- damulka w suvie którego emisja jest załózmy 2 razy mniejsza od takiego tico? Czy 4 gosci który umawiają się ze na zmiane, się dowoza do roboty w takim tico?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie udawaj że nie kumasz. Jakby ludzie jezdzili by po pare osób to przecież wartosci bezwględne tez

> spadną. Kto jest wg Ciebie bardziej ekologiczny- damulka w suvie którego emisja jest załózmy 2

> razy mniejsza od takiego tico? Czy 4 gosci który umawiają się ze na zmiane, się dowoza do

> roboty w takim tico?

A na wyjazd do banku, urzędu, zakupy do marketu, do szwagra na imieniny itp. też będą się umawiać w czwórkę? Co równie głupiego jeszcze wymyślisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A na wyjazd do banku, urzędu, zakupy do marketu, do szwagra na imieniny itp. też będą się umawiać w

> czwórkę? Co równie głupiego jeszcze wymyślisz?

Pomysł z supermarketem bankiem itp jest Twój- Ty go wymysliles. Ja np mieszkam z kolegą w tej samej miejscowości i się często tak umawiamy. Nic w tym gluiego nie widzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A na wyjazd do banku, urzędu, zakupy do marketu, do szwagra na imieniny itp. też będą się umawiać w

> czwórkę? Co równie głupiego jeszcze wymyślisz?

On by chciał by "damulka" załatwiając swoją służbową sprawę zabierała 3 meneli spod budki z piwem by spaliny się lepiej rozkładały zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo w Krakowie w piecach dużo ludzi pali...

> A teraz pytanie za 100 punktow. Czy ktoś policzyl jakie straty dla ekologii (w tym zanieczyszczenie

> powietrza i emisja CO2) powoduje produkcja nowych samochodów? Tzn załóżmy taką sytuacje co

> jest wg Was bardziej ekologiczne - użytkowanie samochodu przez 15 lat i jego złomowanie, czy

> też uzytkowanie przez 8-10 lat i zezłomowanie (bo tu już staroć) i kupno nowego? W tym drugim

> przypadku trzeba będzie produkować więcej aut, zuzywać więcej prądu, surowców, emitować więcej

> CO2 w fabrykach itp, itp- czy to ze takie auto zamiast np EURO2 będzie miało EUROX pokryje te

> wszyskie ekologiczne straty?

Elektrownie nie znajduję się w centrach miast. I są dzisiaj tak wyposażone, że ich emisja zanieczyszczeń jest niewielka. Cały problem polega na tym, że emisja spalin samochodowych skupia się na stosunkowo niewielkiej powierzchni (miasto). Nawet gdyby było tak jak ty mówisz w skali makro (kraj czy nawet kontynent) to nie przekłada się to na skalę mikro (miasto).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolejny mądrala. Najlepiej sugerować głupotę kogoś niż odpowiedzieć merytorycznie

to ci odpowiem merytorycznie - zanieczyszczenie zalezy od tego ile silnik pojazdu wydala z siebie roznych zwiazkow od tego ile kilometrow przejezdza i w bardzo niewielkim stopniu do tego ile osob nim jedzie. W szczegolnosci wole zeby obok mnie jezdzila paniusia w nowiutkim wielkim bmw ze sprawnymi systemami eko, niz cala druzyna pilkarska w tico ktore wyrzuca z siebie kleby dymu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Elektrownie nie znajduję się w centrach miast. I są dzisiaj tak wyposażone, że ich emisja

> zanieczyszczeń jest niewielka. Cały problem polega na tym, że emisja spalin samochodowych

> skupia się na stosunkowo niewielkiej powierzchni (miasto). Nawet gdyby było tak jak ty mówisz

> w skali makro (kraj czy nawet kontynent) to nie przekłada się to na skalę mikro (miasto).

elektrownie nie, ale elektrocieplownie juz tak - np we wroclawiu grinser006.gif

inna sprawa ze filtry maja takie ze spalinami mozna pewnie bez stresu oddychac grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> elektrownie nie, ale elektrocieplownie juz tak - np we wroclawiu

> inna sprawa ze filtry maja takie ze spalinami mozna pewnie bez stresu oddychac

EC Wrocław co chwilę coś dłubie przy kominach. A to podwyższa, a to filtry nowe zakłada...

Problemem jest stare budownictwo, w sporej części komunalne. Do tego ludzie palą czym popadnie, bo węgiel jest dla nich za drogi. A palą dużo, bo budynki stare, nieocieplone, z 30-40 letnią stolarką okienną.

Masa kominów 20-30m nad ziemią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EC Wrocław co chwilę coś dłubie przy kominach. A to podwyższa, a to filtry nowe zakłada...

> Problemem jest stare budownictwo, w sporej części komunalne. Do tego ludzie palą czym popadnie, bo

> węgiel jest dla nich za drogi. A palą dużo, bo budynki stare, nieocieplone, z 30-40 letnią

> stolarką okienną.

> Masa kominów 20-30m nad ziemią.

ano dokladnie, ale tego sie nie ruszy bez inwestycji - szczegolnie ze sporo z tych mieszkan jest komunalna wiec to samorzad musialby zaplacic za modyfikacje*, wiec nie ruszaja, za to zakazac wjazdu jest stosunkowo tanio i latwo smile.gif

* druga sprawa ze tam gdzie to mozliwe to wroclaw 'wymusza' podlaczenie do centralnego likwidujac lokalne kotlownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze w koncu zaczna sprawdzać czy dpfy ludzie mają wycięte?

Wystarczyło by przeprowadzać RZETELNE zwykłe przeglądy rejestracyjne z obowiązkową kontrolą spalin. I kontrolować SKP i odbierać uprawnienia jak przepuszczają "perełki". Patrząc na auta jeżdżące po mieście to na moje oko 30% z nich nie powinna być dopuszczona do ruchu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cały problem polega na tym, że emisja spalin samochodowych

> skupia się na stosunkowo niewielkiej powierzchni (miasto).

Czyli jednak dostrzegasz problem. Damulka nie musi jechać do banku 2tonowym suvem, może pojechać (sprawnym) tico, rowerem, skuterem, lacetti, micrą, vengą, czy innym up'em. Obrazujac to inaczej - jak wygladaloby miasto w sensie ilosci spalin i przepustowosci, gdyby kazdy kierowca jeżdżący po centrum poruszal się (najnowszej generacji) tirem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> elektrownie nie, ale elektrocieplownie juz tak - np we wroclawiu

> inna sprawa ze filtry maja takie ze spalinami mozna pewnie bez stresu oddychac

Akurat elektrociepłownia na Łowieckiej ma najmniejsze znaczenie. Nie dość że aktualne normy spalin powodują że z komina leci prawie wyłącznie para wodna i CO2, to nawet jak coś się wymsknie to opada na ziemię kilkanaście a nawet kilkadziesiąt km za Wrocławiem. Z moich obserwacji to najbardziej smrodzą zajechane dostawczaki, 20-letnie diesle "perełki" z Niemiec, niektórzy właściciele domków jednorodzinnych palący czym popadnie i... działkowcy palący liście i wszystko inne przy okazji przez prawie cały rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jednak dostrzegasz problem. Damulka nie musi jechać do banku 2tonowym suvem, może pojechać

> (sprawnym) tico, rowerem, skuterem, lacetti, micrą, vengą, czy innym up'em. Obrazujac to

> inaczej - jak wygladaloby miasto w sensie ilosci spalin i przepustowosci, gdyby kazdy kierowca

> jeżdżący po centrum poruszal się (najnowszej generacji) tirem?

He. He. He.

Jeżdżę po mieście w 99,99999999% tylko i wyłącznie samochodem. W 90% sam.

Stać mnie na to i siłą być mnie do zbiorkomu nie wcisnął. I na rower też nie. I na skuter też nie.

Analogicznie tej Pani z Suv'a. Stać ją na Suv'a za 500kzł, wyśmiałaby Cię jakbyś jej Up'a pokazał. Przynajmniej tak zrobiłaby moja żona wink.gif

Tylko, że nas jeszcze nie stać na Suv'a za 500kzł, ale w skali auto/zbiorkom u nas to działa.

Wolę jechać 2x dłużej, ale swoim samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe co o tym mysla forumowicze?:). Smog, smogiem, ekonomia ekonomią...

> zakaz wjazdu starych aut do centrów - projekt

Wystarczy po prostu zacząć rzetelnie sprawdzać co wylatuje z rury aut.

W Polsce jest mnóstwo kastratów ,bo przeglądy "da się załatwić". sick.gif

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jednak dostrzegasz problem. Damulka nie musi jechać do banku 2tonowym suvem, może pojechać

> (sprawnym) tico, rowerem, skuterem, lacetti, micrą, vengą, czy innym up'em. Obrazujac to

> inaczej - jak wygladaloby miasto w sensie ilosci spalin i przepustowosci, gdyby kazdy kierowca

> jeżdżący po centrum poruszal się (najnowszej generacji) tirem?

ale my rozmawiamy o zanieczyszczaniu powietrza czy o przepustowosci miasta? bo ja serio wole toczacego sie ekotira niz bande dymiacych ticolotow wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale my rozmawiamy o zanieczyszczaniu powietrza czy o przepustowosci miasta? bo ja serio wole

> toczacego sie ekotira niz bande dymiacych ticolotow

Na zanieczyszczenie na wplyw przepustowość - dla przykładu masa krytyczna ktora jest eko i w eko sposob blokuje miasto powodując wzrost zanieczyszczeń. I caly czas powtarzam, ze mówimy o sprawnym tico, a nie o szrocie. Mowimy o tym by nie dyskryminowac skromnie zyjacych ludzi i nie faworyzowac ukladow finansowych. "Musze pojechac do centrum, ale nie moge, mam zbyt tani samochod, musze kupic nowy. Ale nie mam pieniedzy. Ale bank ma. Pojde, poprosze, moze dadza kredyt..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na zanieczyszczenie na wplyw przepustowość - dla przykładu masa krytyczna ktora jest eko i w eko

> sposob blokuje miasto powodując wzrost zanieczyszczeń. I caly czas powtarzam, ze mówimy o

> sprawnym tico, a nie o szrocie. Mowimy o tym by nie dyskryminowac skromnie zyjacych ludzi i

> nie faworyzowac ukladow finansowych. "Musze pojechac do centrum, ale nie moge, mam zbyt tani

> samochod, musze kupic nowy. Ale nie mam pieniedzy. Ale bank ma. Pojde, poprosze, moze dadza

> kredyt..."

kurcze, ale wiesz ze dla benzynowych umweltzone jest dostepne dla pojazdow rejestrowanych po 1993roku?! dla diesla data graniczna to 2006 ewentualnie spelnianie normy dla pojazdow starszych - co moze byc pewnym problemem smile.gif

poza tym nie dramatyzuj, az takich "centrow" to my nie mamy zeby zaraz sie nie dalo niczego w miescie zalatwic bo auta nie wpuszcza do scislego centrum wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Mowimy o tym by nie dyskryminowac skromnie zyjacych ludzi i

> nie faworyzowac ukladow finansowych. "Musze pojechac do centrum, ale nie moge, mam zbyt tani

> samochod, musze kupic nowy. Ale nie mam pieniedzy. Ale bank ma. Pojde, poprosze, moze dadza

> kredyt..."

Usiłowałem znaleźć w Konstytucji RP zapis gwarantujący każdemu posiadanie samochodu, śmigłowca lub samolotu. Niestety, nie ma takiego zapisu. I jakoś nikt nie wnosi pretensji, że nie ma własnego śmigłowca lub samolotu. A o samochód pretensje mają wszyscy. A skoro Konstytucja nikomu tego nie gwarantuje to jak kogoś nie stać na odpowiedni samochód (tak jak większości nie stać na własny śmigłowiec) to powinien jeździć komunikacją publiczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe co o tym mysla forumowicze?:). Smog, smogiem, ekonomia ekonomią...

> zakaz wjazdu starych aut do centrów - projekt

Super, jestem za. Może choć trochę ograniczy to napływ złomu na kołach do naszego kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (...)

> A tak pani w X6 jest bardziej eko niż 4 studentów w Daewoo Tico...

Ta wypowiedź jest nie na temat. Założenie, że BMW X6 jest jednoosobowe nie ma poparcia w faktach.

W BMW X6 też mogą jechać cztery osoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomysł jest dobry Oprócz tego powinen zostać wprowadzony obowiązek kontroli spalin przy każdym

> przeglądzie w OSKP - jeżeli samochód nie spełnia norm, które obowiązywały w dniu jego

> rejestracji tzn. że jest niesprawny i nie dostanie pieczątki. Nie ma gwarancji, że coś co

> miało Euro 4 wyjeżdżając z fabryki, nadal mieści się w tych kryteriach po przejechaniu setek

> tysięcy km.

Co Ty mowisz i co by sie stalo z perelkami po tunningu i wycietym DPF? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe co o tym mysla forumowicze?:). Smog, smogiem, ekonomia ekonomią...

> zakaz wjazdu starych aut do centrów - projekt

Jesli ogranicza tez mozliwosc poruszania sie samochodem osobowym ze wzgledu na pojemnosc silnika i DMC, to uwierze w ekologiczne podloze takich projektow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.