Skocz do zawartości

Kolejny pomysl zeby Polacy kupowali nowe auta


norbert123

Rekomendowane odpowiedzi

> Ta wypowiedź jest nie na temat. Założenie, że BMW X6 jest jednoosobowe nie ma poparcia w faktach.

> W BMW X6 też mogą jechać cztery osoby.

BMW X6 35i 306 KM emisja CO2 200g/km

Daewoo Tico emisja CO2 160g/km

To tyle jeśli chodzi o liczby bezwzględne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> He. He. He.

> Jeżdżę po mieście w 99,99999999% tylko i wyłącznie samochodem. W 90% sam.

> Stać mnie na to i siłą być mnie do zbiorkomu nie wcisnął. I na rower też nie. I na skuter też nie.

> Analogicznie tej Pani z Suv'a. Stać ją na Suv'a za 500kzł, wyśmiałaby Cię jakbyś jej Up'a pokazał.

> Przynajmniej tak zrobiłaby moja żona

> Tylko, że nas jeszcze nie stać na Suv'a za 500kzł, ale w skali auto/zbiorkom u nas to działa.

> Wolę jechać 2x dłużej, ale swoim samochodem.

Mam krewniaka, który jest dyrektorem w firmie obsługującej strefy płatnego parkowania. Jeździ na różne konferencje po całej Europie. Powiedział mi, że usuwanie ruchu z centrów miast jest tendencją w całej Europie. Realizowane jest to głównie przez ograniczanie miejsc parkingowych i zwiększanie opłat za parkowanie.

W związku z powyższym obawiam się, że jeśli dojdzie do tego (to nie nastąpi z dnia nadzień, ten proces jest rozkładany w czasie), że za godzinę parkowania będziesz miał zapłacić 2-4E przy czym będziesz musiał objeżdżać jednokierunkowymi ulicami (ze strefą ruchu pieszych) przez pół godziny, żeby znaleźć parking, to gwarantuję ci, że sam chętnie wybierzesz jedno z odrzucanych przez ciebie rozwiązań.

Takie coś funkcjonuje np. w Barcelonie. Metro jest tanie, a jednoślady nie płacą za parking, no i masa miejskich rowerów (chyba nawet za darmo dla mieszkańców), przy tym drakońskie opłaty za parking (za autobus płaciliśmy 60E za godzinę). ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po to zeby ludzie na chodniku nie dostali raka pluc.

> Czarny syf zostaje w dpf, a nie w plucach

Zgadza się ok.gif

Aczkolwiek trochę to nielogiczne, że niby czystszy, a ma tą samą normę spalin.

Oczywiście nie wnikając w szczegóły co wylatuje z rury przy wypalaniu filtra hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolejny mądrala. Najlepiej sugerować głupotę kogoś niż odpowiedzieć merytorycznie

A ja wolę cztery "damulki" w 2t SUVach i czterech gości w dymiącej Astrze MK1 (niedymiący stary Opel czy VW to zjawisko tak rzadkie jak Yeti).

PS Wolałbym, żeby nikt z moich bliskich nie jeździł Tico (nawet niedymiącym), widywałem to cudo po drobnych nawet stłuczkach. sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BMW X6 35i 306 KM emisja CO2 200g/km

> Daewoo Tico emisja CO2 160g/km

> To tyle jeśli chodzi o liczby bezwzględne.

Myślę że porównywanie aut różnych klas jest kompletnie bez sensu i niczemu nie służy.

A jak pojedzie czterech w BMW i jeden w Tico?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zafira 1.9cdti ma euro 4. Z dpf i bez dpf. To w takim razie po co ten dpf

Ciekaw jestem co wypluwa na tescie spalin i czy jest zogne z tym co podaje producent. Jesli nie bylo kupic 1.8Pb wiec albo doprowadzic do stanu uzywalnosci albo na zlom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekaw jestem co wypluwa na tescie spalin i czy jest zogne z tym co podaje producent. Jesli nie

> bylo kupic 1.8Pb wiec albo doprowadzic do stanu uzywalnosci albo na zlom.

Nie bardzo rozumiem twojej wypowiedzi.

Napisałem, że producent podaje normę spalin dla silnika 1.9 CDTI z filtrem DPF i bez filtra DPF jako euro 4.

Więc niby co doprowadzać do stanu używalności i co oddać na złom hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie bardzo rozumiem twojej wypowiedzi.

> Napisałem, że producent podaje normę spalin dla silnika 1.9 CDTI z filtrem DPF i bez filtra DPF

> jako euro 4.

Co nie zmienia faktu że za Odrą ten bez DPFa zielonej plakietki by nie dostał, a te z DPFem i owszem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie bardzo rozumiem twojej wypowiedzi.

> Napisałem, że producent podaje normę spalin dla silnika 1.9 CDTI z filtrem DPF i bez filtra DPF

> jako euro 4.

> Więc niby co doprowadzać do stanu używalności i co oddać na złom

Spelnia norme ale jaki jest sklad spalin? Chodzi o to, zeby wyeliminowac ludzi, ktorzy wycinaja DPF i ja bym ot tego zaczal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spelnia norme ale jaki jest sklad spalin? Chodzi o to, zeby wyeliminowac ludzi, ktorzy wycinaja DPF

> i ja bym ot tego zaczal.

ok.gif

Ale to inna para kaloszy. Podstawą jest norma spalin którą producent homologuje dany silnik. Nie rozmawiamy tu o stanie technicznym ani o przeróbkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spelnia norme ale jaki jest sklad spalin? Chodzi o to, zeby wyeliminowac ludzi, ktorzy wycinaja DPF

> i ja bym ot tego zaczal.

Z kontekstu wnioskuje, ze producent mial w ofercie dwie wersje, z dpf i bez, i obie miescily sie w jednej normie.

Nikt tu niczego nie wycinal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ta wypowiedź jest nie na temat. Założenie, że BMW X6 jest jednoosobowe nie ma poparcia w faktach.

> W BMW X6 też mogą jechać cztery osoby.

Do tego zmierzam, że zamiast celować w starsze auta (nadal sprawne), a tym samym upodlić życie uboższym, powinno się zacząć od wyegzekwowania poruszania się autami w min. 2 osoby. A samotna X6 to tylko przykład, jakich wiele w Wawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> He. He. He.

> Jeżdżę po mieście w 99,99999999% tylko i wyłącznie samochodem. W 90% sam.

> Stać mnie na to i siłą być mnie do zbiorkomu nie wcisnął. I na rower też nie. I na skuter też nie.

> Analogicznie tej Pani z Suv'a. Stać ją na Suv'a za 500kzł, wyśmiałaby Cię jakbyś jej Up'a pokazał.

> Przynajmniej tak zrobiłaby moja żona

> Tylko, że nas jeszcze nie stać na Suv'a za 500kzł, ale w skali auto/zbiorkom u nas to działa.

> Wolę jechać 2x dłużej, ale swoim samochodem.

100% racji ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zafira 1.9cdti ma euro 4. Z dpf i bez dpf. To w takim razie po co ten dpf

Błąd w danych producenta świadomy albo nie. To jest niemożliwe aby silnik wysokoprężny bez filtra cząstek zmieścił się w normie Euro 4 dla której max PM to 0,009 g/km podczas gdy dla Euro 3 wartość ta wynosi 0,05 (czyli ponad 5 krotna różnica!).

Odnośnie norm emisji spalin trzeba wziąć pod uwagę jeszcze jedną rzecz. Sprawdzamy sobie że nasz samochód spełnia np. Euro 3 ale wcale nie oznacza to, że nie spełnia Euro 4. Po prostu w roku w którym został wyprodukowany być może jeszcze Euro 4 nie obowiązywała. Dotyczy to niewielkiej ilości pojazdów głównie małych, hybryd itp. ale dopiero znając komplet danych dot. emisji dla danego pojazdu możemy ocenić jaką normę Euro spełnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do tego zmierzam, że zamiast celować w starsze auta (nadal sprawne), a tym samym upodlić życie

> uboższym,

Ubożsi jeżdżą komunikacją miejską.

> powinno się zacząć od wyegzekwowania poruszania się autami w min. 2 osoby. A samotna

> X6 to tylko przykład, jakich wiele w Wawie.

Po to człowiek zarobił na samochód, żeby podróżować wygodnie, samemu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Błąd w danych producenta świadomy albo nie. To jest niemożliwe aby silnik wysokoprężny bez filtra

> cząstek zmieścił się w normie Euro 4 dla której max PM to 0,009 g/km podczas gdy dla Euro 3

> wartość ta wynosi 0,05 (czyli ponad 5 krotna różnica!).

Mam Civica z 2009 roku. 2.2 diesel. DPFu nie ma - fabrycznie.

A norme Euro 4 spelnia.

W niemczech dostalem zielona plakietke bez problemu. Pokazalem dowod rejestracyjny, zaplacilem 5 euro i dali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co twoje życzenia mają tu do rzeczy? Zbiorkomem jeżdżę stale i śmierdzącego menela spotykam może

> raz na rok.

Tez jezdze i mam takie same przeyslenia. Niestety u nas jest brk poparcia spolecznego na podyzszenie oplat za parkowanie centrum jak i za abonament. IMO za parkowanie w centrum powyzej godziny powinna byc oplata 10zl. Dodatkowo rocznie 1200zl dla mieszkancow. A moze i wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tez jezdze i mam takie same przeyslenia. Niestety u nas jest brk poparcia spolecznego na

> podyzszenie oplat za parkowanie centrum jak i za abonament. IMO za parkowanie w centrum

> powyzej godziny powinna byc oplata 10zl. Dodatkowo rocznie 1200zl dla mieszkancow. A moze i

> wiecej.

No widzisz - my tu sobie gadu gadu a w tym samym czasie samorzadowcy kombinuja wrecz przeciwnie.

Z mojego rodzinnego miasta Tarnowa:

Quote:

Trwające ponad dwie godziny spotkanie, do udziału w którym prezydent Ciepiela zapraszał indywidualnie około 160 przedsiębiorców, było reakcją na list prowadzących działalność gospodarczą w ścisłym centrum miasta. Przedsiębiorcy zaproponowali w nim m.in. otwarcie dla ruchu samochodowego ulicy Wałowej, widząc w tym sposób na przyciągnięcie do centrum konsumentów i poprawę sytuacji handlowców i firm usługowych, prowadzących działalność przy ul. Wałowej oraz na terenie całej tarnowskiej Starówki. -


Zeby uscislic - ulica Wałowa to taki deptak w centrum miasta.

jakiś tekst

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam Civica z 2009 roku. 2.2 diesel. DPFu nie ma - fabrycznie.

> A norme Euro 4 spelnia.

Skąd wiesz że spełnia?

> W niemczech dostalem zielona plakietke bez problemu. Pokazalem dowod rejestracyjny, zaplacilem 5

> euro i dali.

Każdy samochód osobowy z silnikiem diesla zarejestrowany po raz pierwszy od 2006 dostaje zieloną plakietkę. Jeśli był zarejestrowany do grudnia 2005 to musi spełniać Euro 4/5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może ma wyciąg z homologacji

Takiej odpowiedzi właśnie oczekiwałem wink.gif

Jak wchodziło Euro 4 to niektórzy producenci zapowiadali takie modyfikacje aby spełnić E4 bez FAP/DPF w przypadku niewielkich silników. Pracowano nad wyższymi ciśnieniami wtrysku, nowymi wtryskiwaczami, fazami wtrysku oraz optymalizacją EGR i turbo. W przypadku małych samochodów z małymi silnikami diesla które są obecnie produkowane pewnie jest to już możliwe, bo przypominam że emisję cząstek stałych mierzy się na km czyli jak auto mało pali to i mniejsza emisja smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wchodziło Euro 4 to niektórzy producenci zapowiadali takie modyfikacje aby spełnić E4 bez

> FAP/DPF w przypadku niewielkich silników. Pracowano nad wyższymi ciśnieniami wtrysku, nowymi

> wtryskiwaczami, fazami wtrysku oraz optymalizacją EGR i turbo. W przypadku małych samochodów z

> małymi silnikami diesla które są obecnie produkowane pewnie jest to już możliwe, bo

> przypominam że emisję cząstek stałych mierzy się na km czyli jak auto mało pali to i mniejsza

> emisja

Zgadza się ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tez jezdze i mam takie same przeyslenia.

Jeżdżę zbiorkomem i tych "śmierdzących meneli" spotykam częściej niż raz na rok, ale to wszystko jest uzależnione od trasy/linii itd. Z tym, że "śmierdzące menele" to może mało precyzyjne określenie - regularnych meneli spotykam rzadko (w pojazdach - na pętli W-wa Natolin Płn. regularnie hehe.gif ), dużo częściej są to ludzie średnio zainteresowani higieną osobistą, że tak powiem.

Tak czy inaczej ze zbiorkomu korzystam chętnie, szczególnie w centrach miast (najczęściej poruszam się jednak po stolicy Polski), rekreacyjnie też. Mało tego, na mniejsze zakupy często biegamy na piechotę, a samochody sobie stoją pod domem/na parkingu. Warto, nawet dla własnego zdrowia, bez ekologicznej ideologii ok.gif Oczywiście nikomu nie polecam noszenia zgrzewek wody na plecach - sam nie mogę palacz.gif

> Niestety u nas jest brk poparcia spolecznego na

> podyzszenie oplat za parkowanie centrum jak i za abonament. IMO za parkowanie w centrum

> powyzej godziny powinna byc oplata 10zl. Dodatkowo rocznie 1200zl dla mieszkancow. A moze i

> wiecej.

Nie wiem czy trzeba podwyższać opłaty za parkowanie, natomiast z całą pewnością należy odholowywać pojazdy nieprawidłowo parkujące na parking miejski, ze stosowaną odpłatą. Wiele osób szybko się nauczy, że nie warto się pchać samochodem do centrum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sposób się nie zgodzić, czasem ludzie jakby mogli to by schodami do urzędu czy sklepu wjechali sick.gif Nawet jak są płatne strefy parkowania, to aż czasem żal bierze co ludzie potrafią wyczyniać, żeby za parkowanie nie płacić. Kilka razy spotkałem się przy wyjeździe czy "może pan kwitek dać" sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tez jezdze i mam takie same przeyslenia. Niestety u nas jest brk poparcia spolecznego na

> podyzszenie oplat za parkowanie centrum jak i za abonament. IMO za parkowanie w centrum

> powyzej godziny powinna byc oplata 10zl. Dodatkowo rocznie 1200zl dla mieszkancow. A moze i

> wiecej.

strefa płatnego parkowania to jest patologia która powinna zostać rozwiązana a miasto powinno z podatków wybudować kilka bezpłatnych wielopiętrowych parkingów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> strefa płatnego parkowania to jest patologia która powinna zostać rozwiązana a miasto powinno z

> podatków wybudować kilka bezpłatnych wielopiętrowych parkingów

Oczywiscie, a cytujac pewnego jegomoscia w krawacie w paski, kazdy powinien zarabiac powyzej sredniej krajowej grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie sposób się nie zgodzić, czasem ludzie jakby mogli to by schodami do urzędu czy sklepu wjechali

> Nawet jak są płatne strefy parkowania, to aż czasem żal bierze co ludzie potrafią wyczyniać,

> żeby za parkowanie nie płacić. Kilka razy spotkałem się przy wyjeździe czy "może pan kwitek

> dać"

Tak, stąd (między innymi) nie rozumiem czemu od tak podwyższać opłaty, zamiast najpierw powalczyć z patologią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takiej odpowiedzi właśnie oczekiwałem

> Jak wchodziło Euro 4 to niektórzy producenci zapowiadali takie modyfikacje aby spełnić E4 bez

> FAP/DPF w przypadku niewielkich silników. Pracowano nad wyższymi ciśnieniami wtrysku, nowymi

> wtryskiwaczami, fazami wtrysku oraz optymalizacją EGR i turbo. W przypadku małych samochodów z

> małymi silnikami diesla które są obecnie produkowane pewnie jest to już możliwe, bo

> przypominam że emisję cząstek stałych mierzy się na km czyli jak auto mało pali to i mniejsza

> emisja

Mój Outlander ani mały nie jest ani silnika małego nie ma a Euro4 bez DPFa spełnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to nie jest problem samych miast. Po prostu kuleje system diagnostyki stanu samochodów. Coś co

> truje nie powinno w ogóle jeździć. A tak dajemy przywileje bogatym i ograniczamy ubogich

Dodajmy do tego stan pieców w budynkach i to czym są opalane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe co o tym mysla forumowicze?:). Smog, smogiem, ekonomia ekonomią...

> zakaz wjazdu starych aut do centrów - projekt

Projekt projektem, ale wdrożenie?

W Szczecinie w zasadzie już powoli uniemożliwiają wjazd jakimkolwiek pojazdom do centrum, gdyż albo zwężają pasy albo wręcz je likwidują, bo ktoś wpadł na pomysł, by umieścić na chodniku ścieżkę. W zasadzie nawet byłoby ok, gdyby nie fakt, że na środku placu jest deptak i jest tam ścieżka, ale nie, oni chcieli być lepsi. Ba, po drugiej stronie również zwężą jezdnię (główny wlot i wylot z centrum), by dowalić 3 ścieżkę !!! A jak jeszcze weźmiemy pod uwagę, że wygrała firma, która z budową chyba nie miała wiele wspólnego wcześniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co twoje życzenia mają tu do rzeczy? Zbiorkomem jeżdżę stale i śmierdzącego menela spotykam może

> raz na rok.

No i ja się cieszę, że Ty jeździsz. Ja nie zamierzam i mnie nie zmusisz. Mam taką pracę, że jadę kiedy chcę i gdzie chcę. Korki ile się da to omijam jak już w nie wjadę, a jak nie da się ominąć to wygodnie sobie siedzę w swoim aucie.

A prywatnie też wszędzie jeżdżę autem, ew. wracam czasem taxi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.