szulu Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Panowie jest problem. W brata Albei zaczęły dziać się dziwne rzeczy. Autko momentami traci moc, nie chce jechać, dodatkowo szybko grzeje się silnik. Według brata zapchany katalizator, ja nie mam żadnych teorii. Autko od niedawna zagazowane, ale to samo dzieje się na gazie i benzynie. Dodatkowo pojawia się czasem błąd silnika (sondy lambda - sprawdzone na kompie). Błąd ten pojawiał się sporo przed instalacją lpg. Czy ten katalizator to dobry trop? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidp1984 Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Bardzo możliwe. Rozpada się w środku i zaczyna zatykać. Aczkolwiek do końca pewny nie jestem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulu Napisano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > Bardzo możliwe. Rozpada się w środku i zaczyna zatykać. Aczkolwiek do końca pewny nie jestem. Też jestem skłonny uwierzyć w takie coś. Dodatkowo kiedyś pomykali tym fiacikiem z uszkodzoną cewką i mogło się paliwko lać do kata:/ Najgorsze, że bez wycięcia się tego nie zweryfikuje Czy coś jeszcze może powodować podobne objawy? UPG? Coś z głowicą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidp1984 Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Jeżeli nie ubywa płynu chłodzącego to UPG raczej jest w porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulu Napisano 26 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 Katalizator drożny... Dziś będę szukał dalej z kompem i miernikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulu Napisano 26 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 Aktualizacja: autko zaczęło mocno dymić na biało, ledwo dało się ruszyć z miejsca. W zbiorniczku po chwili gazowania piana prawie jak na piwie No i węże twardniały... Diagnoza - upg. Autko już stoi u mechanika i ma być zrobione po weekendzie. Od pojawienia się pierwszych objawów (problemy z ruszeniem i słabnięcie) minęły 3 dni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 28 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2015 > Panowie jest problem. W brata Albei zaczęły dziać się dziwne rzeczy. Autko momentami traci moc, nie > chce jechać, dodatkowo szybko grzeje się silnik. Według brata zapchany katalizator, ja nie mam > żadnych teorii. Autko od niedawna zagazowane, ale to samo dzieje się na gazie i benzynie. > Dodatkowo pojawia się czasem błąd silnika (sondy lambda - sprawdzone na kompie). Błąd ten > pojawiał się sporo przed instalacją lpg. Czy ten katalizator to dobry trop? Skupił bym się na LPG, prawdopodobnie źle wyregulowana instalacja powoduje problemy z pracą silnika i to na PB też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulu Napisano 11 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 Aktualizacja... Zrobiona głowica ale... Dalej te same objawy, jak autko zimne wkręca się na obroty i nawet da się jechać, po rozgrzaniu nie da się ruszyć z miejsca. Wychodzi na to, że głowica wyszła przy okazji innej usterki. FES nie pokazuje żadnych błędów. To samo dzieje się i na benzynie i na gazie... Myślałem już o wpływie lpg na kompa benzynowego ale usterka pojawiła się zbyt nagle, z dnia na dzień. Czekam na jakieś propozycje co jeszcze można zrobić Dziś podobno ma być podmieniany kolektor ssący z czujnikami, ja zasugerowałem jeszcze czujnik położenia wału... Ktoś coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulu Napisano 11 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 I kolejna aktualizacja... Wypróbowane już wszystkie możliwości oprócz czujnika położenia wału bo chwilo brak takiego na podmiankę. Zimny rusza i da się jeździć po zagrzaniu kaplica, chodzi tylko na wolnych (równiutko, odpala od razu). Czy rozjechana adaptacja na gazie mogła by spowodować takie objawy? Instalka to brc sequent24 więc w miarę dobra i chyba nie powinna bruździć ale nie znam się W planach jest jeszcze elektronik bo może to po prostu padnięty komp :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulu Napisano 27 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 Problem rozwiązany. Ścięło klin na kole wału korbowego, w wyniku czego rozrząd się przestawił co nieco. Do tego walnięty czujnik temperatury powietrza i głowica. Po zrobieniu głowicy na kompie po parametrach padło na czujnik powietrza pokazujący bzdury. Jednak i to nie rozwiązało do końca problemu. Analizując ciśnienie w dolocie (pow. 700mBar) i eliminując potencjalne nieszczelności wyszło, że przestawiony jest rozrząd. Po ustawieniu rozrządu było ciut lepiej ale nadal był problem z jazdą. Kolejne podejrzenie, klin na kole, okazało się trafione. Po wymianie na nowe i ustawieniu rozrządu objawy zniknęły, ciśnienie w dolocie spadło poniżej 500mBar, silnik ładnie się kręci i da się jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.