smajler Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 Witajcie mechanik dzisiaj zrobił mi test sprężania, cylinder testowany mial wykrecona swiece, pozostale byly wkrecone. Silnik byl rozgrzany do 95 stopni jak przyjechalem ale postal okolo 45 minut w garazu i dopiero sprawdzal. Testowanie na otwartej calkowicie przepustnicy. Na kazdym cylindrze wyszlo 10. Czy jest to zle, dobrze, czy pomiar byl zle robiony- powinien byc goracy/wszystkie swiece wykrecone? Silnik X14NZ 230kkm. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maoie Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 Tyle mówi H.R. Eztold w książce Sam naprawiam samochód Przed sprawdzeniem ciśnienia sprężania silnik powinien zostać nagrzany. Po osiągnięciu przez ciecz chłodzącą temperatury nagrzania przejechać jeszcze około 5 km, aby olej silnikowy osiągnął temperaturę co najmniej +70°C. Silnik benzynowy - Wyłączyć zapłon. W tym celu wyciągnąć wtyczkę wielostykową z modułu zapłonowego (cewki zapłonowej). - Wyciągnąć przekaźnik pompy paliwa. W ten sposób zabezpieczy się przed wtryśnięciem paliwa w trakcie pracy rozrusznika, co mogłoby spowodować uszkodzenie katalizatora. Przekaźnik pompy paliwa znajduje się za poszyciem u dołu prawego przedniego słupka, patrz rozdział - Obwody doprowadzenia paliwa i powietrza". - Wyciągnąć wszystkie nasadki świec zapłonowych. Do tego celu służą specjalne szczypce, na przykład Hazet 1849. Nasadki wolno chwytać tylko za blaszane tuleje. - Oczyścić gniazda świec zapłonowych sprężonym powietrzem, a następnie wykręcić wszystkie świece. - Obrócić kilkakrotnie wał korbowy rozrusznikiem, aby usunąć resztki nie spalonego paliwa i sadzę. Uwaga. Zaciągnąć hamulec awaryjny i ustawić dźwignię zmiany biegów na luz. - Wcisnąć lub wkręcić końcówkę próbnika w otwór po świecy, zgodnie z instrukcją obsługi przyrządu. - Poprosić drugą osobę o całkowite wciśnięcie pedału przyspieszenia i przytrzymanie w tym położeniu na czas kontroli ciśnienia sprężania. - Uruchomić rozrusznik na około 4 sekundy lub tak długo, aż próbnik nie wykaże narastania ciśnienia w cylindrze. Akumulator musi być przy tym w pełni naładowany, aby zapewnił obracanie wału z prędkością obrotową co najmniej 300 obr/min. - Sprawdzić kolejno cylindry i porównać wyniki. - Na koniec wkręcić świece zapłonowe i podłączyć przewody. - Podłączyć przewód do zacisku - Włożyć przekaźnik pompy paliwa. Różnica ciśnienia sprężania pomiędzy cylindrami nie może przekraczać 0,1 MPa (silniki benzynowe) Stopień sprężania dla C14NZ powinno wynosić 9,4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > kazdym cylindrze wyszlo 10. Czy jest to zle, dobrze, czy pomiar byl zle robiony- powinien byc > goracy/wszystkie swiece wykrecone? Może być, ważne, że były zachowane takie same procedury przy każdym pomiarze. Wynik nie jest najgorszy jednakowe wartości dla każdego cylindra to dobra wiadomość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Stopień sprężania dla C14NZ powinno wynosić 9,4 Stopień sprężania jest wartością (w zasadzie) stałą, konstrukcyjną danego silnika. Teraz podaj koledze wartości ciśnienia sprężania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smajler Napisano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 Mam takie jeszcze pytanie, mianowicie rok temu robilem UPG, planowanie glowicy, wymiana uszczelniaczy i docieranie zaworow. Minus operacji byl taki ze panowie oddali w woreczku popychacze (te malutkie ktore przy walku rozrzadu, chyba tak to sie nazywa) nie podpisane. Pewnie zrozumieli ze sam sobie wsadze i sprawdze czy luzu jakiego nie ma. Ja tak nie zrobilem i wsadzilem jak leci. Ktos mi tam mowil ze minusem tego bedzie tylko klekot jak bedzie zimny i tak jest. Jednak mechanik dzisiaj mi powiedzial ze tam moglbyc luz i przez to moze uciekac mi troszke powietrza. Co o tym sadzicie, jest to mozliwe? Musialbym miec pecha aby trafic ze na kazdym ucieka bo maja rowno 10. Oleju nie bierze duzo a leje 5w40. Przejechalem 5kkm jak narazie od wymiany i lacznie wlalem 4L majac olej prawie pod maks (nie dolalalem 4L tylko 3,5 podczas wymiany a 0,5 przez te 5kkm). Moze ktos sie wypowiedziec czy jest w miare dobrze czy szukac sobie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Stopień sprężania jest wartością (w zasadzie) stałą, konstrukcyjną danego silnika. > Teraz podaj koledze wartości ciśnienia sprężania Stopień sprężania razy 0,125 dla benzyny i 0,21 dla diesla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 > Stopień sprężania razy 0,125 dla benzyny Diesli nie lubię zostańmy przy benzynie: 9,4x0,125=1,175... Chyba miało być stopień sprężania x1,25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 > Diesli nie lubię zostańmy przy benzynie: 9,4x0,125=1,175... > Chyba miało być stopień sprężania x1,25 1,175 MPa czyli 11,75 Bar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 > 1,175 MPa czyli 11,75 Bar jak mogłem popełnić tak oczywisty błąd... zwracam honor i zmykam do yamki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.