Jump to content
Sign in to follow this  
MaserTi

Insignia 2.8

Recommended Posts

Panowie,

Jakie opinie?

Do LPG się nadaje?

Jak wygląda awaryjność?

Co ze spalaniem?

Minusy?

palacz.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Panowie,

> Jakie opinie?

> Do LPG się nadaje?

> Jak wygląda awaryjność?

> Co ze spalaniem?

> Minusy?

Dobry kumpel ma Insignie ale 2.0T 220KM, minimalne spalanie w trasie 9,8l/100km przy prędkości do 110km/h.

Dojazd do pracy 30km, wychodzi mu 13,5 - 15l/100 i to również jazda bez szału.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dobry kumpel ma Insignie ale 2.0T 220KM, minimalne spalanie w trasie 9,8l/100km przy prędkości do

> 110km/h.

> Dojazd do pracy 30km, wychodzi mu 13,5 - 15l/100 i to również jazda bez szału.

Strasznie dużo. Moja 9-5 z podobna mocą i silnikiem pali w trasie minimalnie 6.4 (wg. kompa) średnio 8 litrow. LPG w miescie 12.7 a w trasie 10.

Czyli 2.8 spali pewnie więcej i to znacznie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Strasznie dużo. Moja 9-5 z podobna mocą i silnikiem pali w trasie minimalnie 6.4 (wg. kompa)

> średnio 8 litrow. LPG w miescie 12.7 a w trasie 10.

> Czyli 2.8 spali pewnie więcej i to znacznie....

Masa własna: 1 658 kg źródełko ooniee.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Panowie,

> Jakie opinie?

> Do LPG się nadaje?

> Jak wygląda awaryjność?

> Co ze spalaniem?

> Minusy?

Rozrząd łańcuch - padaka i koszta części do naprawy tego bardzo duże.

Do LPG się nadaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Masa własna: 1 658 kg źródełko

Moja Alfa 2,4 waży 1740kg no.gif bez zapasu i paliwa z 15L

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Masa własna: 1 658 kg źródełko

A w rzeczywistości pewnie więcej zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Rozrząd łańcuch - padaka i koszta części do naprawy tego bardzo duże.

Coś podobnego jak w 2,2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Rozrząd łańcuch - padaka i koszta części do naprawy tego bardzo duże.

> Do LPG się nadaje.

Skoro rozrząd na łańcuchu to raz na 200 tys ew. po zakupie się wymieni i temat z głowy na dłuższy czas

ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Panowie,

> Jakie opinie?

> Do LPG się nadaje?

> Jak wygląda awaryjność?

> Co ze spalaniem?

> Minusy?

Bardzo słabe osiągi szczególnie rzeczywistość/producent .

OGROMNE SPALANIE u mnie średnio 18 L .

Do lpg sie nie nadaje .

Nie polecam passat z 3.6 bije to na głowe w kazdej kategorii .

(miałem oba )

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Bardzo słabe osiągi szczególnie rzeczywistość/producent .

> OGROMNE SPALANIE u mnie średnio 18 L .

> Do lpg sie nie nadaje .

> Nie polecam passat z 3.6 bije to na głowe w kazdej kategorii .

> (miałem oba )

A jak z Passat do LPG? Coś juz wymyślili czy dalej to niemożliwe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Bardzo słabe osiągi szczególnie rzeczywistość/producent .

> OGROMNE SPALANIE u mnie średnio 18 L .

> Do lpg sie nie nadaje .

> Nie polecam passat z 3.6 bije to na głowe w kazdej kategorii .

> (miałem oba )

Wiele opinii czytałem, że do lpg się właśnie nadaje.

Spalanie aż takie duże?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie skreca

Można powiedzieć więcej

Nie jedzie , nie skręca , nie hamuje

(oczywiście jak na pojemność,moc,itp )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusy:

-lakier delikatny jak papier

-skrzypiaca konsola środkowa(juz w salonie trzeszcza)

-lubiały przekładnie kierownicze stukac

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Skoro rozrząd na łańcuchu to raz na 200 tys ew. po zakupie się wymieni i temat z głowy na dłuższy

> czas

Na forum insigni gdzie jestem zalogowany, pisali ze podobno 10 tys zl robocizna i czesci za rozrzad, ile prawdy w tym, to nie wiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Masa własna: 1 658 kg źródełko

To w sumie niewiele/realnie/uczciwie.

Jeep Grand Cherokee II jest o ponad 20cm krótszy i "na papierze" waży ~200kg więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Minusy?

Opel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najwiekszym problemem Insignii (i Opla generalnie) jest masa pojazdu, w przypadku 2.8 V6 T OPC jest to wg Opla:

Quote:

Masy (wg ECE)

Masa własna (w zależności od wersji): 1 658 - 2 023 kg

Dopuszczalna masa całkowita (w zależności od wersji): 2 315 - 2 490 kg

Ładowność (w zależności od wersji): 354 - 537 kg

Dopuszczalne obciążenie dachu: 100 kg


a sądzę, że masy te mogą byc podane na sucho frown.gif

Przekłada się to na spalanie, osiągi, prowadzenie pojazdu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Najwiekszym problemem Insignii (i Opla generalnie) jest masa pojazdu, w przypadku 2.8 V6 T OPC jest

> to wg Opla:

> Quote:

> Masy (wg ECE)

> Masa własna (w zależności od wersji): 1 658 - 2 023 kg

> Dopuszczalna masa całkowita (w zależności od wersji): 2 315 - 2 490 kg

> Ładowność (w zależności od wersji): 354 - 537 kg

> Dopuszczalne obciążenie dachu: 100 kg

> a sądzę, że masy te mogą byc podane na sucho

> Przekłada się to na spalanie, osiągi, prowadzenie pojazdu.

Co ciekawe Opel sie nigdzie nie przyznaje ile dana wersja wazy. Podawane jest od 1,6t (co i taj jest duzo) lub zakres jak podales. Swego czasu nawet chcialem zglebic ile waze 2.0 biturbo to chyba gdzie dopiero na niemieckiej stronie znalazlem. AFAIR blisko 1,8t spineyes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Skoro rozrząd na łańcuchu to raz na 200 tys ew. po zakupie się wymieni i temat z głowy na dłuższy

> czas

Jeśli "eksploatacyjna" wymiana rozrządu za 10-12k cię nie przeraża, to no problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Coś podobnego jak w 2,2?

Nie znam z bliska silnika 2.2 więc niestety nie odpowiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie znam z bliska silnika 2.2 więc niestety nie odpowiem.

Problem ze smarowaniem ślizgów łańcuchów.

Wymiana rozrządu to kilka tysi.

Przerabiał to mój zięć z córką.

Nie grzebali już w starym silniku, ale przełożyli z anglika.

Na szczęście mają starszą wersję, która nadaje się do LPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Co ciekawe Opel sie nigdzie nie przyznaje ile dana wersja wazy. Podawane jest od 1,6t (co i taj

> jest duzo) lub zakres jak podales. Swego czasu nawet chcialem zglebic ile waze 2.0 biturbo to

> chyba gdzie dopiero na niemieckiej stronie znalazlem. AFAIR blisko 1,8t

Tyle to waży mój Citroen. Tyle że on ma 7 siedzeń i jest to kawał landary.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Minusy?

Jeśli pytasz o LPG do Insigni 2.8..... to po prostu nie stać Cię na utrzymanie tego samochodu!

Tarcze + klocki przód/tył ok. 2,5kpln

Rozrząd ok. 12kpln

itd

itd

itd

Chyba, że potrzebny Ci eksponat pod domem....

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tarcze + klocki przód/tył ok. 2,5kpln

Ale to jakis dramat/kosmos jest?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jeśli pytasz o LPG do Insigni 2.8..... to po prostu nie stać Cię na utrzymanie tego samochodu!

Szerz słowo Boże ok.gif

> Tarcze + klocki przód/tył ok. 2,5kpln

Z ciekawości spojrzałem w sklepie gdzie kupuję części (4cars). Przykładowy komplet TRW

Wybrałem: Opel INSIGNIA 2010 hatchback 2.8 V6 Turbo OPC 4x4 325KM (2009.07-)

Klocki hamulcowe TRW Oś przednia 197.44zł

Klocki hamulcowe TRW oś tylna 128.55zł

Tarcza hamulcowa TRW oś przednia 242,98zł (inny sklep)

Tarcza hamulcowa TRW oś tylna 160.76zł

Nie wiem co to, ale jest dostępne:

Zestaw montażowy klocków hamulcowych Oś przednia TRW 37.76zł

Zestaw montażowy klocków hamulcowych oś tylna TRW 35.6zł

Do tego pewnie jakieś cylinderki raz na 100-150k km.

Jakby nie patrzeć - 1/3 tego co piszesz.

> Rozrząd ok. 12kpln

Razem z remontem silnika w słono liczącym sobie warsztacie - pewnie tak.

Ale ponieważ to jest Opel i jest tam łańcuch(?) to zakładam, że jak w każdym Oplu, najpierw się wyciąga i słychać kiedy należy go zmienić.

Dla równowagi sprawdziłem sprzęgło kompletne:

Sprzęgło komplet LUK 867.67zł

Sprzęgło komplet SACHS 876.25zł

Bez szału, prawda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto wywali błąd p0008 a potem właściciel wywali 3800 brutto za wymianę rozrządu w ASO.

To tak dla sprostowania

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Auto wywali błąd p0008 a potem właściciel wywali 3800 brutto za wymianę rozrządu w ASO.

> To tak dla sprostowania

Nie wiem jaka jest procedura wymiany. Chodziło mi bardziej o to, że 12k na rozrząd to wymysł iście bajkowy a kwota jest bliższa naprawie po zerwaniu rozrządu - czego z kolei w Oplach można uniknąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są 4 czujniki w rozrzadzie ok.gif wiedzieli co robią sciana.gif

Dla porównania 2,5k funtów wymiana łańcucha w bmw 2,0 d ok 3kf przy urwanym

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Auto wywali błąd p0008 a potem właściciel wywali 3800 brutto za wymianę rozrządu w ASO.

> To tak dla sprostowania

Sporo, ale do 12kPLN to jeszcze daleko grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dobry kumpel ma Insignie ale 2.0T 220KM, minimalne spalanie w trasie 9,8l/100km przy prędkości do

> 110km/h.

> Dojazd do pracy 30km, wychodzi mu 13,5 - 15l/100 i to również jazda bez szału.

Ma coś uszkodzone - spalanie zdecydowanie za wysokie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ma coś uszkodzone - spalanie zdecydowanie za wysokie.

Myślisz że 220 KM w prawie dwutonowym aucie 4x4 będzie paliło 5?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Myślisz że 220 KM w prawie dwutonowym aucie 4x4 będzie paliło 5?

Omega V6 paliła w granicach 14l w mieście i 8-9l w trasie. Niech sprawdzi sondy lambda bo lubią nie wywalić błędu, a mimo to podnosić spalanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Panowie,

> Jakie opinie?

> Do LPG się nadaje?

> Jak wygląda awaryjność?

> Co ze spalaniem?

> Minusy?

U mnie w firmie przez kilka lat było razrm chyba 8szt z napędem 4x4. Średnie spalanie w mieście 15-16l, w trasie 10l, przy czym kierowcy jeżdżą do 130km/h.

Samochody były sprzedawane / zwracane leasingodawcy przeważnie po ok 200 tys. km. Ogólnie bezawaryjne. Od roku są Insignie 2.0t i jednej już posypała sie skrzynia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> U mnie w firmie przez kilka lat było razrm chyba 8szt z napędem 4x4. Średnie spalanie w mieście

> 15-16l, w trasie 10l, przy czym kierowcy jeżdżą do 130km/h.

> Samochody były sprzedawane / zwracane leasingodawcy przeważnie po ok 200 tys. km. Ogólnie

> bezawaryjne. Od roku są Insignie 2.0t i jednej już posypała sie skrzynia.

Tam siedzi skrzynia M32?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tam siedzi skrzynia M32?

M32 jest ZTCP do 250Nm, więc do większych i mocniejszych silników się nie nadaje

Share this post


Link to post
Share on other sites

> M32 jest ZTCP do 250Nm, więc do większych i mocniejszych silników się nie nadaje

Do slabszych tez nie bardzo grinser006.gif

Z tego co wiem to pakowali ja nawet do 1,6T w Astrze sick.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

M32 w Insigni były od najsłabszych jednostek po 1.8 włącznie, od 2.0 już F40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Do slabszych tez nie bardzo

> Z tego co wiem to pakowali ja nawet do 1,6T w Astrze

Dobrze wiesz, na razie ma gdzieś 90kkm i skrzynia działa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dobrze wiesz, na razie ma gdzieś 90kkm i skrzynia działa.

Z tymi skrzynami to jest chyba jakas loteria.

Jedne padaja po 30kkm a inne robia 200kkm bez problemu grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dobrze wiesz, na razie ma gdzieś 90kkm i skrzynia działa.

o! Moja właśnie dokładnie tyle wytrzymała zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ma coś uszkodzone - spalanie zdecydowanie za wysokie.

niestety one tyle palą frown.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> U mnie w firmie przez kilka lat było razrm chyba 8szt z napędem 4x4. Średnie spalanie w mieście

> 15-16l, w trasie 10l, przy czym kierowcy jeżdżą do 130km/h.

> Samochody były sprzedawane / zwracane leasingodawcy przeważnie po ok 200 tys. km. Ogólnie

> bezawaryjne. Od roku są Insignie 2.0t i jednej już posypała sie skrzynia.

200k Insignia bezawaryjnie icon_eek.gif? wszystkie 2.8i byly ?

U nas chyba sa jakies inne, maja 2 lata ok 100kkm i ciagle cos, gorzej niz w Fiacie tongue.gif, jedna ostatnio wrocila na lawecie (dpf), druga stoi w serwisie bo sie baganik przestal otwierac i w sumie tak w kolko spineyes.gif.

Z kim nie rozmawiam co ma lub mial Insignie to mowi nigdy wiecej grinser006.gif

Im dluzej nimi jezdze to dochodze do wniosku, ze to chyba najgorsze auto w tej klasie icon_rolleyes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> 200k Insignia bezawaryjnie ? wszystkie 2.8i byly ?

> U nas chyba sa jakies inne, maja 2 lata ok 100kkm i ciagle cos, gorzej niz w Fiacie , jedna

> ostatnio wrocila na lawecie (dpf), druga stoi w serwisie bo sie baganik przestal otwierac i w

> sumie tak w kolko .

> Z kim nie rozmawiam co ma lub mial Insignie to mowi nigdy wiecej

> Im dluzej nimi jezdze to dochodze do wniosku, ze to chyba najgorsze auto w tej klasie

Tesc ma 2.0 160BHP i tez wiecznie cos sie dzieje z tym autem sick.gif

Juz sie nie moze doczekac konca leasingu grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tesc ma 2.0 160BHP i tez wiecznie cos sie dzieje z tym autem

> Juz sie nie moze doczekac konca leasingu

U nas wlasnie trwaja negocjacje na co zmienic, bo juz Opla nikt nie chce grinser006.gif.

Szczytem bylo jak wracalem z kolega i przy otwieraniu kluczyk sie wzial i rozpadl icon_eek.gif, cudem jakos udalo sie odpalic sama koncowka i uniknac kolejnej lawety.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.