Skocz do zawartości

Dystanse poszerzające


johnny_b2

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

chciałbym poszerzyć sobie nieco rozstaw kół, bo aktualnie to w mojej skodzie średnio wygląda i zastanawiam się jakie dystanse wybrać i gdzie kupić. Na oś poszerzenie maks. 40mm - wolałbym ok. 30mm.

Czy możecie polecić jakiś sklep, gdzie bym to kupił? Czy naprawdę ważne jest, aby kupić H&R lub Eibach, czy można się popatrzeć w kierunku jakiś zdecydowanie tańszych "no name" - niektóre posiadają różnego rodzaju atesty.

Na allegro jest sporo własnie "no name" i kilka H&R które są 2-3 krotnie droższe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć,

> chciałbym poszerzyć sobie nieco rozstaw kół, bo aktualnie to w mojej skodzie średnio wygląda i

> zastanawiam się jakie dystanse wybrać i gdzie kupić. Na oś poszerzenie maks. 40mm - wolałbym

> ok. 30mm.

> Czy możecie polecić jakiś sklep, gdzie bym to kupił? Czy naprawdę ważne jest, aby kupić H&R lub

> Eibach, czy można się popatrzeć w kierunku jakiś zdecydowanie tańszych "no name" - niektóre

> posiadają różnego rodzaju atesty.

> Na allegro jest sporo własnie "no name" i kilka H&R które są 2-3 krotnie droższe...

wziales juz pod uwage ze auto bedzie inaczej skrecac? i bedzie troche inne obciazenie piast? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, ale uwierz mi, wg. TUV niemieckiego mogę wsadzić bez problemu poszerzenie 40mm, i tak chce

> zrobić, bo teraz to naprawdę słabo wygląda...

a nie prosciej znależć felgi o mniejszym osadzeniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie prosciej znależć felgi o mniejszym osadzeniu ?

tak, prościej wydać 4tys niż dystanse za 400 - 800zł.

Proszę Was, pytam o dystanse, a nie o zmianę felg... (aktualnie mam 18tki i nie chce mieć nieoryginalnych, te mi się podobają)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, ale uwierz mi, wg. TUV niemieckiego mogę wsadzić bez problemu poszerzenie 40mm, i tak chce

> zrobić, bo teraz to naprawdę słabo wygląda...

no to jak jestes swiadomy i wszystko ok bedzie to bierz jakies, nie musza byc hr wystarcza jakies polskie, duzo ludzi robi takie rzeczy i sa dobrze wykonane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mówisz, że nie ma z tym większego problemu?

Ja mialem mimo wszystko obawy przez robota pana Zenka na tokarce i poszedlem w Eibachy, bo po zmianie hamulcow nie wchodzily mi felgi.

Teraz z perspektywy czasu troche zaluje, bo letnie fele zmienilem na takie z mniejszym ET i zostaly zimowki, a za cene dystansow moglem kupic inne fele uzywki i bym mial bez kombinacji. Bo teraz wymiana felg zima lato zajmuje troche wiecej czasu bo trzeba przykrecac albo odkrecac dystanse

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam jedne felgi, wymieniam opony. Natomiast widzę dużo dystansów, których się nie przykręca

> oddzielnie do piast, tylko nakłada i potem dłuższymi śrubami przykręca razem z felgami...

A dluzsze szpilki w komplecie czy trzeba kupic? No i to juz koszty, czesto sciaganie piasty, ryzyko uszkodzenia lozyska, wymiana nakretek jezeli masz kryte itp.

Ja wybralem system przykrecany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, prościej wydać 4tys niż dystanse za 400 - 800zł.

> Proszę Was, pytam o dystanse, a nie o zmianę felg... (aktualnie mam 18tki i nie chce mieć

> nieoryginalnych, te mi się podobają)

To jeszcze sprawdź, czy Ci szpilek wystarczy, żeby te 30mm dystansu dołożyć.

B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klik Dystom

Quote:

Nasze dystanse wykonywane są z wałka duraluminiowego PA6 , dzięki czemu są one bardzo wytrzymałe i zarazem
lekkie co nie skutkuje obciążeniami dla łożysk w kołach
.


Oni chyba nie wiedzą, z czego wynika większe obciążenie łożysk w piastach po zastosowaniu dystansów.

To nie znaczy, że robią zły produkt, ale taki fachowy inaczej opis nieco odrzuca.

Pozdro

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Quote:

> Nasze dystanse wykonywane są z wałka duraluminiowego PA6 , dzięki czemu są one bardzo wytrzymałe i

> zarazem lekkie co nie skutkuje obciążeniami dla łożysk w kołach.

> Oni chyba nie wiedzą, z czego wynika większe obciążenie łożysk w piastach po zastosowaniu

> dystansów.

> To nie znaczy, że robią zły produkt, ale taki fachowy inaczej opis nieco odrzuca.

> Pozdro

> Bartek

trochę faktycznie Ich poniosło zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrezygnowałbym przede wszystkim z uwagi na dodatkową wagę koła co skutkuje wyższym spalaniem i gorszymi osiągami.

pomijam aspekt bezpieczeństwa oraz szybszego zużycia łożysk ...........

Kup sobie lepiej inne felgi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zrezygnowałbym przede wszystkim z uwagi na dodatkową wagę koła co skutkuje wyższym spalaniem i

> gorszymi osiągami.

O ile jest cięższe? O 0.5 kg? Jak to wpływa na spalanie?

> pomijam aspekt bezpieczeństwa

Chyba masz na myśli pozytywny. Szerszy rozstaw kół poprawia trakcję.

> oraz szybszego zużycia łożysk ...........

Teoretycznie tak.

> Kup sobie lepiej inne felgi

A lepiej inny samochód cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zrezygnowałbym przede wszystkim z uwagi na dodatkową wagę koła co skutkuje wyższym spalaniem i

> gorszymi osiągami.

> pomijam aspekt bezpieczeństwa oraz szybszego zużycia łożysk ...........

> Kup sobie lepiej inne felgi

A jaka jest roznica oddzialywania na lozysko ukladu felga OEM + dystans vs felga z ET odpowiadajacym OEM z dystansem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wziales juz pod uwage ze auto bedzie inaczej skrecac? i bedzie troche inne obciazenie piast?

Ja bym właśnie prosił o rozwinięcie tych wszelakich kwestii z dystansami wink.gif

Czyli np. jeżeli mam alu, to lepiej poszukać z większym odsadzeniem (mniejsze ET) i wtedy nie ma takich obciążeń jak np. alu podobne wymiarem do seryjnej stalówki plus dystans?

Przy alu akurat nie musze i nie chce kombinowac, ale do zimowych stalówek chciałem dać dystans żeby nie siedziały tak schowane w nadkolach te kółka... wygląda to słabo. Prowadzenie powinno sie poprawić chyba, nie?

Wiem że są różne rodzaje dystansów, w zalezności jaka wartość poszerzenia.

Dołączam sie do pytania - dzięki 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O ile jest cięższe? O 0.5 kg? Jak to wpływa na spalanie?

przy 100KM samochodzie klasy średniej już 1 kg na każdym kole jest już zauważalny

40mm dystans aluminiowy będzie ważył pewnie z 1,5 kg szt.

> Chyba masz na myśli pozytywny. Szerszy rozstaw kół poprawia trakcję.

rozstaw ok pozytywnie na trakcję, gorzej jeśli dystanse będą marnej jakości i stracisz koło ;[

> Teoretycznie tak.

> A lepiej inny samochód

lepiej to pociąg się przesiąść cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chciałbym poszerzyć sobie nieco rozstaw kół, bo aktualnie to w mojej skodzie średnio wygląda i

Zastanawiam się nad możliwością zastąpienia dystansów tulejami/podkładkami, które obejmowałyby każdą szpilkę z osobna, zamiast pełnego dystansu.

Dystans z natury rzeczy jest ciężki, dlatego robi się dystanse wiercone, frezowane itp., żeby odebrać im wagę.

Tuleje na każdą szpilkę to mniej materiału, większa uniwersalność (liczy się tylko średnica szpilki o wysokość dystansu, liczba szpilek może się zmieniać, czyli można ten sam zestaw wykorzystywać np. w kolejnych autach lub łatwo odsprzedać)

Ograniczenia:

- wysokość tulei/dystansów nie mogłaby być większa, niż wysokość pierścienia centralnego tarczy/bębna, po to, żeby felga miała się na czym oprzeć krawędzią otworu centralnego.

- powierzchnia tulei/dystansu musi być tak samo duża, jak powierzchnia kontaktu felgi z tarczą/bębnem, żeby zapewnić transfer ciepła z układu hamulcowego i odpowiednie przenoszenie sił pomiędzy kołem a piastą.

Co sądzicie o takim pomyśle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co sądzicie o takim pomyśle?

Dobry pomysł dla samobójcy.

Koło trzyma się piasty/tarczy/bębna dzięki śrubom, ale przy obecności powierzchni stycznych felgi i piasty, które to powierzchnie są mniejsze (dla stalówek) lub większe, ale są, i są w innych miejscach niż same szpilki/śruby

W skrócie, w Twoim pomyśle wszelkie siły działałyby na szpilki, za duże obciążenie.

Czop centralny nie jest tutaj żadnym odciążeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koło trzyma się piasty/tarczy/bębna dzięki śrubom, ale przy obecności powierzchni stycznych felgi

Nie przeczę, napisałem przecież, że powierzchnia styku musi być.

Tu widać, jaką powierzchnią felga styka się z piastą:

30084d1310586344-alfa_147_wymiana_klockow_hamulcowych_tyl-zdj_cie0109.jpg

Dystanse mogłyby wyglądać tak (z grubsza szkic, nie w skali):

288272608-adapt.jpg

post-17649-14352529003149_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, ale uwierz mi, wg. TUV niemieckiego mogę wsadzić bez problemu poszerzenie 40mm, i tak chce

> zrobić, bo teraz to naprawdę słabo wygląda...

Według niemieckiego TUV? To jakby powiedzieć, że według polskiego "E w trójkącie"?

Czasami jak tu czytam o niemieckich przepisach i regulacjach to zastanawiam się kto te opowieści wyciąga...

Dla ścisłości - to według producenta dystansów możesz założyć takie czy inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zrezygnowałbym przede wszystkim z uwagi na dodatkową wagę koła co skutkuje wyższym spalaniem i

> gorszymi osiągami.

Ta dodatkowa waga koła będzie niemal niezauważalna w kontekście osiągów bo masa wirujaca zmniejszy się minimalnie. Wieksza różnica by była po założeniu ciężej o 500g opony.

> pomijam aspekt bezpieczeństwa oraz szybszego zużycia łożysk ...........

Bezpieczeństwa? Rozwiń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy 100KM samochodzie klasy średniej już 1 kg na każdym kole jest już zauważalny

> 40mm dystans aluminiowy będzie ważył pewnie z 1,5 kg szt.

NO, zapewne tak - tyle że to zależy gdzie ten 1kg będzie.

> rozstaw ok pozytywnie na trakcję, gorzej jeśli dystanse będą marnej jakości i stracisz koło ;[

A to koło odpadnie bo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiam się nad możliwością zastąpienia dystansów tulejami/podkładkami, które obejmowałyby

> każdą szpilkę z osobna, zamiast pełnego dystansu.

Bez sensu. I to akurat byłoby niebezpieczne.

> Dystans z natury rzeczy jest ciężki, dlatego robi się dystanse wiercone, frezowane itp., żeby

> odebrać im wagę.

Jeszcze raz - kluczem jest promien na jakim dodatkowa masa jest umieszczona.

> Tuleje na każdą szpilkę to mniej materiału, większa uniwersalność (liczy się tylko średnica szpilki

> o wysokość dystansu, liczba szpilek może się zmieniać, czyli można ten sam zestaw

> wykorzystywać np. w kolejnych autach lub łatwo odsprzedać)

Zastanawiałeś się dlaczego nikt tego nie robi?

> Ograniczenia:

> - wysokość tulei/dystansów nie mogłaby być większa, niż wysokość pierścienia centralnego

> tarczy/bębna, po to, żeby felga miała się na czym oprzeć krawędzią otworu centralnego.

> - powierzchnia tulei/dystansu musi być tak samo duża, jak powierzchnia kontaktu felgi z

> tarczą/bębnem, żeby zapewnić transfer ciepła z układu hamulcowego i odpowiednie przenoszenie

> sił pomiędzy kołem a piastą.

> Co sądzicie o takim pomyśle?

Myślę, że jest głupi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Według niemieckiego TUV? To jakby powiedzieć, że według polskiego "E w trójkącie"?

> Czasami jak tu czytam o niemieckich przepisach i regulacjach to zastanawiam się kto te opowieści

> wyciąga...

> Dla ścisłości - to według producenta dystansów możesz założyć takie czy inne.

Swietnie, ze cię rozsmieszam. Nie, wg ustaleń tuv o poszerzaniu na tym aucie. Wiecej niż 40mm na OŚ nie wejdzie po prostu, wiec tuv nie daje przeglądu, bo opona wystaje ponad obręb karoserii. Teraz jaśniej opisałem? Akurat mam spora styczność i z Niemcami i z niemieckim tuv wiec spoko.

Ja chciałbym poszerzyć jednak maks 30mm na oś, a wiec dystans o grubość 15mm, to chyba nie zbyt dużo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Nie, wg ustaleń tuv o poszerzaniu na tym aucie. Wiecej niż 40mm na OŚ

> nie wejdzie po prostu, wiec tuv nie daje przeglądu, bo opona wystaje ponad obręb karoserii.

Diagnosta nie daje przeglądu z różnych powodów. Np. dlatego że producent danego elementu nie dołączył do niego żadnego papieru mówiącego o tym z jakiego materiału wykonano element.

Naturalnie możesz poprosić diagnostę o to aby sam coś sprawdził - podpytaj Niemców z którymi masz styczność o tzw Einzelabnahme.

> Teraz jaśniej opisałem? Akurat mam spora styczność i z Niemcami i z niemieckim tuv wiec spoko.

Nie, nie spoko. To producent danego elementu załatwia homologacje lub papier w Kraftfahrtbundesamta - ABE lub Teilgutachtung to jedynie potwierdzenie informacji na temat danego elementu i tego jak można go używać.

Innymi słowy baza danych z której korzysta diagnosta oraz stosowane papiery dołączone do produktu są wystawiane przez Kraftfahrtbundesamt (w wypadku samochodów) na wniosek producenta danego podzespołu po tym jak Kraftfahrtbundesamt uzna go za spełniający wymogi zakładane dla danego elementu.

Przy klasycznym badaniu technicznym diagnosta jedynie porównuje zgodność tego co zaleca producent i wspomniany Kraftfahrtbundesamt z tym co zrobił petent. Dla przykładu czy: czy zakładając dane dystanse zmienił tez śruby na takie które maja odpowiednią długość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć,

> chciałbym poszerzyć sobie nieco rozstaw kół, bo aktualnie to w mojej skodzie średnio wygląda i

> zastanawiam się jakie dystanse wybrać i gdzie kupić. Na oś poszerzenie maks. 40mm - wolałbym

> ok. 30mm.

> Czy możecie polecić jakiś sklep, gdzie bym to kupił? Czy naprawdę ważne jest, aby kupić H&R lub

> Eibach, czy można się popatrzeć w kierunku jakiś zdecydowanie tańszych "no name" - niektóre

> posiadają różnego rodzaju atesty.

> Na allegro jest sporo własnie "no name" i kilka H&R które są 2-3 krotnie droższe...

Korzystałem kiedyś z dystansów na tylnej osi 20mm.

Aluminiowe , toczone "no name" , do tego dłuższe, dobre śruby.

Poprawił się znacznie wygląd samochodu i prowadzenie, tylna oś stała się bardziej przewidywalna.

Przy 40mm zastanowił bym się nad zmiana felg na takie z mniejszym ET , będą bardziej "odsadzone"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy 40mm zastanowił bym się nad zmiana felg na takie z mniejszym ET , będą bardziej "odsadzone"

u mnie jednak będą, tak jak już pisałem maks 30mm na oś, a więc po 15mm na stronę, więc tak jak piszesz, wydaje mi się, że nie powinno być problemu. Chciałem tylko uzyskać informację od Was ekspertów wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie jednak będą, tak jak już pisałem maks 30mm na oś, a więc po 15mm na stronę, więc tak jak

> piszesz, wydaje mi się, że nie powinno być problemu. Chciałem tylko uzyskać informację od Was

> ekspertów

zanim zaczniesz dystansow szukac to dobrze pomierz co wejdzie ci we wneke kola zebys sie nie zdziwil ze dystans 15 mm a np pod obciazeniem czy przy dobijaniu drzesz opona o ranty blotnika albo wewnetrzne czesci nadkola albo przy skrecaniu kol okazuje sie ze jest jednak za ciasno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.