Skocz do zawartości

Z18XE - jakiej firmy cewka?


Ralfik77

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie oto objawy:

1. Zdarza się czasami że przy uruchamianiu samochodu zapali na sekundę i zgaśnie, zazwyczaj za drugim razem zapal od strzała - sytuacja ma miejsce zarówno na ciepłym i zimnym silniku.

2. Ostatnio daje się na wolnych obrotach słyszeć pojedyncze wypadanie zapłonu (charakterystyczny piard smile.gif), na gazie bardziej, na benzynie mniej.

3. Czasami przy ruszaniu samochód potrafi ruszyć niby normalnie (nie zauważyłem zamulenia) by po chwili ruszyć z kopyta.

4. Czasami przy gwałtowniejszym przyspieszaniu niezależnie od tego czy akurat zmieniam bieg czy nie, oraz przy zmianie biegu np: z dwójki na trójkę potrafi szarpnąć.

5. Przy normalnym przyspieszaniu nie zauważyłem niczego niepokojącego.

6. Kontrolka silnika narazie nic nie zgłasza.

Jak na razie wymienione są świece na nowe, w najbliższym czasie podepnę go pod kompa, bo to że kontrolka silnika nie świeci się nie znaczy że jakiś błędów nie ma. Moje podejrzenie pada na cewkę - jeśli macie jeszcze jakieś pomysły to proszę podpowiadać.

I teraz pytanie - jakiej firmy cewkę ewentualnie polecacie - skłaniam się ku Delphi, Valeo . Ale na allegro można też kupić firmy Bremi , która to firma podobno produkuje części na pierwszy montaż. Nie ukrywam że Bremi jest o 100 zł tańsza. Można znaleźć też Magneti Marelli .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy w AG jak mi cewka padła. Zaczęło się od tego, że raz nie mogłem odpalić auta normalnie, tylko kręciłem dużo dłużej niż zwykle. Odpaliła, nic się nie działo, potem pojawiło się szarpanie między 2800-3100 rpm. Na zimnym silniku nie szarpała, na ciepłym już tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tutaj zostaje zakup padniętej cewki i przełożenie gumek. Ja same gumki tu na AK za 40zł sprzedałem.

tylko najpierw niech sprawdzi jak te gumki wyglądają, u mnie rozsypały się w palcach shocked.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skąd takie info?

> W Oplu najczęściej na oryginał widywałem cewki Delphi lub Beru.

Akurat nie miałem na myśli opla, bardzo mało opinii jest na temat tej firmy, ale w necie można doczytać się że robią na pierwszy montaż m.in. dla BMW, na aukcjach piszą że do Audi, VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za linka, mam pod nosem sklep z częściami w którym mają ceny porównywalne z aukcjami, a i

> często zdarza się że są tańsze, także najpierw tam uderzę.

Magneti Mareli czy Valeo też firmują te listwy, są tańsze od Delphi.

Bremi - pamiętam tą firmę z czasów aparatów zapłonowych, taki zamiennik na styl Beru smile.gif

Ale dobre były, tylko to były lata 90-te grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Magneti Mareli czy Valeo też firmują te listwy, są tańsze od Delphi.

> Bremi - pamiętam tą firmę z czasów aparatów zapłonowych, taki zamiennik na styl Beru

> Ale dobre były, tylko to były lata 90-te

Dzięki za odpowiedź.

Przed chwilą wrzuciłem go na komputer i okazało się że jest nieciągły błąd dotyczący sławnego EGR-a - 1405. Co Wy na to? Czy szwankujący EGR może dawać takie objawy?

Jakiej firmy polecacie EGR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie prościej i taniej najpierw go przeczyścić ?

Edit:

EGR właśnie zaczął moczyć się w nafcie. Oczywiście grzybek stoi na amen, nie wiem czy on ma wchodzić do środka czy się wysuwać.

Dodatkowa rzecz to taka że pojawiła się kontrolka spalin, wydaje mi się to normalnym gdy egr świruje, chyba że nie, to poprawcie mnie.

Mam jeszcze jedno pytanie, czy ktoś wie na które piny trzeba podać + i - w egrze żeby grzybek się wysunął?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi sie tak zapiekł grzybek w EGR, że nie szło go ruszyc. Dospawałem pret i na siłe ruszył. Potem

> oczyszczenie, smarowanie i juz rok jest ok.

EGR wymyty, po podłączeniu go do + - na krótko, grzybek się rusza swobodnie, także gdy nadal będzie źle to czeka mnie wymiana na nowy.

Edit:

No i lipa, po przejechaniu się jest bez zmian, żeby wykluczyć EGR zaślepiłem go i niestety nic to nie dało. Więc z powrotem go odetkałem żeby w razie czego nie nałapał dodatkowych błędów. Mam zamiar wykręcić świece i wrzucić stare, zobaczę czy to coś pomoże.

Panowie co jeszcze może powodować takie objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EGR wymyty, po podłączeniu go do + - na krótko, grzybek się rusza swobodnie, także gdy nadal będzie

> źle to czeka mnie wymiana na nowy.

> Edit:

> No i lipa, po przejechaniu się jest bez zmian, żeby wykluczyć EGR zaślepiłem go i niestety nic to

> nie dało. Więc z powrotem go odetkałem żeby w razie czego nie nałapał dodatkowych błędów. Mam

> zamiar wykręcić świece i wrzucić stare, zobaczę czy to coś pomoże.

> Panowie co jeszcze może powodować takie objawy?

a wywala dalej błąd egr? albo jakiś inny? może masz pękniętą cewkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a wywala dalej błąd egr? albo jakiś inny? może masz pękniętą cewkę?

W tej chwili kontrolka silnika nie świeci się, wcześniej też się nie świeciła, a mimo to błąd egr-a był zapisany jako nieciągły. Świeci mi się kontrolka spalin (helikopterek), która dzisiaj po założeniu wymytego egr-a zgasła, niestety gdy samochód znowu zaczął szarpać pojawił się helikopterek.

Wracając do sedna sprawy, to tak jak pisałem wcześniej stwierdziłem, że skoro zaślepiony egr nic nie pomógł, to zacznę szukać przyczyny w zapłonie, zmieniłem świece na stare (nowe (denso) mają przejechane około 3000 km)), po zdjęciu cewki przyjrzałem jej się uważnie i okazało się że gumki na cewce pod naciskiem palcy pękają, także wiem że na pewno cewkę będę musiał wymienić.

I teraz najlepsze, po włożeniu starych świec, samochód dostał kopa i jak na razie nie pierdzi z wydechu i nie przerywa. Zobaczymy jak będzie dalej, dzisiaj nie miałem za bardzo czasu żeby testować dłużej.

PS. Świece i tak wymienię bo nie wiem ile te mają przejechane, poza tym do lpg polecane są jednoelektrodowe a stare mam czteroeolektordowe. Teraz już wiem że będę szukał oryginałów jednoelektrodowych.

O dalszej walce będę informował, nawet jak będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To powinny byc ok. Jezdziłem na nich w u siebie w z18xe i było ok.

> Od 18kkm mam irydowe bosche i teraz na postoju jak spadną obroty do 750 to zaczyna jakby sie

> delikatnie dławic...

Nie wiem, czy czasem sprzedawca nie dobrał mi nieodpowiedniego typu, wieczorem porównam to co jest w katalogu z tym co mam na pudełku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zakręcę się koło tematu, tylko nie wiem ile taka przyjemność może kosztować w ASO.

W KR z tego co ludzie pisali 80-150zł w zależności od ASO, nie musi być ASO, wystarczy ktoś z Techem 2 (prawdziwym) kto może zrobić programowanie. Myślę, że to taniej niż nowy EGR nawet z zamiennika hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zakręcę się koło tematu, tylko nie wiem ile taka przyjemność może kosztować w ASO.

swojego czasu robiłem taki zabieg w z16se, i w ASO w mikołowie płaciłem 123zł czyli koszt podpięcia techa

widzę że mieszkasz koło stolicy, zapytaj się SIG_MANa z forum vectry, na 99% ogarnie temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> swojego czasu robiłem taki zabieg w z16se, i w ASO w mikołowie płaciłem 123zł czyli koszt podpięcia

> techa

> widzę że mieszkasz koło stolicy, zapytaj się SIG_MANa z forum vectry, na 99% ogarnie temat

W aso w Skierniewicach za wgranie najnowszego softu do mojej astry G Z18XE policzyli 84,80zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A do Astry H też jest takie coś?

każdy Z18XE - od pewnego numeru silnika były fabrycznie zaślepione i wgrany inny soft, a u Ciebie jest EGR? yikes.gif ZTCP tylko w początkowej serii Z18XE były te zawory a potem je wywalili.

Nawet serwisowo występują zaślepki egr-ów.

U mnie nr silnika jest 20EY5318 i fabrycznie nie ma EGRa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> każdy Z18XE - od pewnego numeru silnika były fabrycznie zaślepione i wgrany inny soft, a u Ciebie

> jest EGR? ZTCP tylko w początkowej serii Z18XE były te zawory a potem je wywalili.

> Nawet serwisowo występują zaślepki egr-ów.

> U mnie nr silnika jest 20EY5318 i fabrycznie nie ma EGRa.

U mnie tez nie ma EGR. Pytalem o ogólna aktualizacje softu dla Z18XE, czy cos takiego jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> swojego czasu robiłem taki zabieg w z16se, i w ASO w mikołowie płaciłem 123zł czyli koszt podpięcia

> techa

> widzę że mieszkasz koło stolicy, zapytaj się SIG_MANa z forum vectry, na 99% ogarnie temat

Znalazłem dojście do ASO, czekam na info ile taka przyjemność będzie kosztowała, jak za drogo to zwrócę się do SIG_MANa, dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ewentualnie można odczytać jaka wersja softu jest teraz zainstalowana?

a interfejs nie pokazuje jak się podepnie pod ECU?

Nie interesowałem się tematem, w końcu samochód to nie windows żeby go aktualizować bez potrzeby wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a interfejs nie pokazuje jak się podepnie pod ECU?

nie wiem, zapytałem z ciekawości

> Nie interesowałem się tematem, w końcu samochód to nie windows żeby go aktualizować bez potrzeby

bogaty w doświadczenia z windowsem to już nie wiem czy przy wszystkich "programach"/softach tak nie jest grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem, zapytałem z ciekawości

przy podłączaniu się pod dany moduł prócz info o hardware podaje zdaje się informacje o sofcie ? hmm.gif Nie zwróciłem na to uwagi.

> bogaty w doświadczenia z windowsem to już nie wiem czy przy wszystkich "programach"/softach tak nie

> jest

haha mówisz, że microsoft wyznacza standardy ? wink.gif

No w sumie był gdzieś taki bug w sofcie ECU (w Lagunach II?) w którym to przy pełnym obciążeniu silnika przepełniał się jakiś rejestr zmieniając tym samym jego znak i wiesz jak to się kończyło? zlosnik.gif Tak, silnik gasł hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powracam do tematu, mianowicie na starych świecach też zaczyna poszarpywać, szczególne jest to odczuwalne przy zmianie biegu z 1 na 2 gdy obroty silnika są niskie po zapięciu 2, po dodaniu gazu samochód robi hopkę. Także nowa cewka coraz bliżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne nowe wiadomości, szarpnięcie następuje tylko w określonym przypadku, mianowicie gdy dodam gwałtownie gazu pod obciążeniem i obroty osiągną 1500 obr/min. Gdy dodaję gwałtownie gazu powyżej tych obrotów to samochód przyspiesza bez szarpnięć. Gdy odpuszczam gaz i znów dodaję w okolicy 1500 obrotów to następuje mocne szarpnięcie. Powyżej tych obrotów szarpnięcie nie występuje. Może to rzeczywiście EGR, który zaczyna się otwierać przy tej prędkości co obrotowej. Może ktoś wie przy jakiej prędkości obrotowej zaczyna się otwierać EGR? Czy to też wskazywałoby na cewkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy to jest podobne szarpnięcie, przydławienie ale pisałem o tym

> http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=288051793&page=0&fpart=1&vc=1

> I w sumie doszliśmy do tego, że TTTM

> Tylko jedna różnica, Astra nie ma EGR

Całkiem zapomniałem że ja zaślepiałem EGR-a żeby go wykluczyć, tylko tyle że na wadliwych świecach, na tych dobrych starych nie zaślepiałem egr-a, więc w sumie nie zweryfikowałem tego czy to egr czy nie. Pozostaje jeszcze u mnie kwestia tego, że na wolnych obrotach czasami zdarzy mu się nierówna praca przypominająca pracę silnika jak w starach.

Czy mógłbyś spróbować określić, czy to szarpnięcie występuje u Ciebie przy 1500 obr/min. Dodam jeszcze że gdy przyspieszam spokojnie to szarpnięcia nie ma, czyli rzeczywiście jakby coś nie nadążało tak jak u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie wywalasz EGR...?

> Ja ostatnio kupiłem nowy, ale dalej jest lipa. Stary od razu sypie błedem. A ten tak 50/50.

> Dzwoniłem do faceta co to ogarnia ,to kazał mi wpasc i wtedy zobaczy techem, czy w opcjach jest

> mozliwosc usuniecia tego dziadostwa.

Mam zamiar wywalić, zadzwoniłem do ASO i zbił mnie z tropu, bo powiedział że to że mam silnik Z18XE to nie świadczy o tym, że można wgrać nowy soft. Samo sprawdzenie czy się da kosztuje 199 zł (nie wiem czy ewentualnie wgranie softu też obejmuje ta cena). Czekam jeszcze na wypowiedź w tym temacie gościa co pracuje w innym ASO - ma się podpytać chłopaków.

Tym czasem w moim aucie na starych świecach tez zaczynają się cyrki z szarpaniem i to nie tylko przy prędkości obrotowej 1500 obr. Autko jak ciepłe to szarpie też po dodaniu gwałtownie gazu powyżej tej prędkości obrotowej ale w mniejszym stopniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.