VIOLATOR74 Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 Jakie ma mocne i słabe strony,ja akurat mam merive z tym silnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > Jakie ma mocne i słabe strony,ja akurat mam merive z tym silnikiem No to opowiedz nam swoje spostrzeżenia, skoro masz taki silnik. A z tego co ja wiem, masz potencjalnie sporo rzeczy, które mogą pociągnąć po kieszeni a mianowicie: 1. Nienaprawialne wtryskiwacze Denso. 2. Dwumas. 3. Skrzynia biegów M32. 4. Wadliwy zawór SCV. 5. Filtr DPF - nie wiem czy masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VIOLATOR74 Napisano 10 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > No to opowiedz nam swoje spostrzeżenia, skoro masz taki silnik. > A z tego co ja wiem, masz potencjalnie sporo rzeczy, które mogą pociągnąć po kieszeni a mianowicie: > 1. Nienaprawialne wtryskiwacze Denso. > 2. Dwumas. > 3. Skrzynia biegów M32. > 4. Wadliwy zawór SCV. > 5. Filtr DPF - nie wiem czy masz. Dopiero kupiłem to auto wiec pytam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > Dopiero kupiłem to auto wiec pytam trzeba było zapytać przed zakupem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > trzeba było zapytać przed zakupem Nie straszyć chłopaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > Nie straszyć chłopaka kto? ja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > kto? ja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris1983 Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 zalezy jaki masz przebieg,ja w tej chwili 70 tys i poza wymiana oleju nawet maski nie otwieram.Czytalem ze ponad 200tys leca wtryski i to boli.Sam silnik jest ok gorzej z tym DPFem to jest przeklenstwo przy tym motorku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VIOLATOR74 Napisano 11 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > zalezy jaki masz przebieg,ja w tej chwili 70 tys i poza wymiana oleju nawet maski nie > otwieram.Czytalem ze ponad 200tys leca wtryski i to boli.Sam silnik jest ok gorzej z tym DPFem > to jest przeklenstwo przy tym motorku DPF idzie obejsc,biora podobno tysiac zlotych,Ja mam niecałe 170tys wiec mysle ze moze z wtryskami bede mial jeszcze spokoj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilek Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > No to opowiedz nam swoje spostrzeżenia, skoro masz taki silnik. > A z tego co ja wiem, masz potencjalnie sporo rzeczy, które mogą pociągnąć po kieszeni a mianowicie: > 1. Nienaprawialne wtryskiwacze Denso. > 2. Dwumas. > 3. Skrzynia biegów M32. > 4. Wadliwy zawór SCV. > 5. Filtr DPF - nie wiem czy masz. kolego jeszcze nie wspomniałeś o wypalającej sie uszczelce pod głowicą między 3-4 cyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris1983 Napisano 13 Marca 2015 Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 > DPF idzie obejsc,biora podobno tysiac zlotych,Ja mam niecałe 170tys wiec mysle ze moze z wtryskami > bede mial jeszcze spokoj Tez sie dowiadywalem z tym dpf,robia juz ale mam obiekcje czy bedzie wszystko dobrze i jak pojade do nimiec czy mi nie dadza jakiegos masakrycz ego mandatu.u mnie dpf wypala sie co 200-300km to jakies chore... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 13 Marca 2015 Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 > Tez się dowiadywałem z tym dpf, robią już ale mam obiekcje czy będzie wszystko dobrze i jak pojadę > do Niemiec czy mi nie dadzą jakiegoś masakrycznego mandatu. A co Niemcy mają do Twojego DPFa? Auto masz zarejestrowane w PL (no chyba, że masz zarejestrowane w DE to usunięcie filtra cząstek traktowane jest jak kryminał) ale póki polscy diagności na SKP się tego nie czepiają to będziesz miał spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 15 Marca 2015 Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 Nie słyszałem większych bzdur na temat tego silnika. Większość problemów opisanych pojawiają się dopiero po przebiegach rzędu 400kkm. - Skrzynia M32, jak się wymienia olej to nic z nią się nie dzieje. - DPF, jak to DPF nie tylko dotyczy tego silnika. - Zawór SCV, wtryski, uszczelka pod głowicą jak pisałem wyżej, po ok 400kkm mogą być problemy. - dwumas, nie tylko w tym silniku, nawet w benzynach jest ten sam problem. Wszystko tu zależy od techniki jazdy. Jak umie się jeździć dopiero po ok. 300kkm moga ale nie muszą pojawić się problemy. Nikt nie napisał o zaworze EGR, a to jest problem. Ale jak ktoś umie sam może sobie poradzić. Ogólnie jeden z najlepszych silników diesla na rynku. To by było na tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saper1985 Napisano 15 Marca 2015 Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 > Nie słyszałem większych bzdur na temat tego silnika. Większość problemów opisanych pojawiają się > dopiero po przebiegach rzędu 400kkm. > - Skrzynia M32, jak się wymienia olej to nic z nią się nie dzieje. > - DPF, jak to DPF nie tylko dotyczy tego silnika. > - Zawór SCV, wtryski, uszczelka pod głowicą jak pisałem wyżej, po ok 400kkm mogą być problemy. > - dwumas, nie tylko w tym silniku, nawet w benzynach jest ten sam problem. Wszystko tu zależy od > techniki jazdy. Jak umie się jeździć dopiero po ok. 300kkm moga ale nie muszą pojawić się > problemy. > Nikt nie napisał o zaworze EGR, a to jest problem. Ale jak ktoś umie sam może sobie poradzić. > Ogólnie jeden z najlepszych silników diesla na rynku. > To by było na tyle. Bo większość ludzi powtarza zasłyszane bzdury... również mam m32 i teraz wymieniony olej... chodzi jak ta lala... jak się dba tak się ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 > Nie słyszałem większych bzdur na temat tego silnika. Większość problemów opisanych pojawiają się > dopiero po przebiegach rzędu 400kkm. Bardzo ciekawe jest to co mówisz, szkoda że praktyka pokazuje coś innego. > - Skrzynia M32, jak się wymienia olej to nic z nią się nie dzieje. A nowe auta wyjeżdżające z salonu i wracające z uszkodzoną skrzynią po przebiegu 50 tys km to wina oleju? > - DPF, jak to DPF nie tylko dotyczy tego silnika. Tego tyczy się bardzo, bo ma mały filtr i często się wypala. > - Zawór SCV, wtryski, uszczelka pod głowicą jak pisałem wyżej, po ok 400kkm mogą być problemy. Zawór SCV często nie wytrzymuje do 150 tys km a co dopiero przy 400 tys. Wtryski mogą paść zawsze, i problemem jest to, że ciężko z nimi zrobić cokolwiek poza wymianą, która kształtuje się na poziomie 1kzł/sztuka. > - dwumas, nie tylko w tym silniku, nawet w benzynach jest ten sam problem. Wszystko tu zależy od > techniki jazdy. Jak umie się jeździć dopiero po ok. 300kkm moga ale nie muszą pojawić się > problemy. Zgoda, rozmawiamy o autach używanych, a miłośnicy jazdy o kropelce wiemy jak jeżdżą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 Ok, to zróbmy takie porównanie. Ile jest na rynku tych silników i jak procentowo się psują?? Siedzę w naprawach laptopów. Ktoś by powiedział, że HP DV6000 to najgorszy szajs, ale jak były w sprzedaży to miały w naszym kraju niemal 60% rynku. Jak sprawdzimy ile się zepsuło, a ile się sprzedało, okaże się, że to jeden z najmniej awaryjnych laptopów. Tak samo jest z tym silnikiem, 2/3 diesli opla to właśnie ten silnik, więc w serwisie tez ich sporo, ale jak popatrzymy na całokształt to jeden z najmniej awaryjnych silników. W moim najbliższym otoczeniu jest 7 Opli z czego 5 ma ten silnik i nikt nie narzeka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 > ... również mam m32 i teraz wymieniony olej... Odnośnie wymiany oleju w M32 też na różnych forach są różne opinie. Np. takie, że zaczyna się sypać po wymianie oleju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VIOLATOR74 Napisano 16 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 > Odnośnie wymiany oleju w M32 też na różnych forach są różne opinie. Np. takie, że zaczyna się sypać > po wymianie oleju... heh i bądź tu mądry i pisz wiersze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saper1985 Napisano 17 Marca 2015 Udostępnij Napisano 17 Marca 2015 > Odnośnie wymiany oleju w M32 też na różnych forach są różne opinie. Np. takie, że zaczyna się sypać > po wymianie oleju... A ja mam m32 brat tez ma... auta po chipie 180km i skrzynia po wymianie oleju... i nie chce się zepsuć i nic z niej nie słychać... przebiegi ponad 200000km... ehhhh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hansior Napisano 17 Marca 2015 Udostępnij Napisano 17 Marca 2015 A jak sie wersja 125KM ma do tych 101KM ktorych tak wiele na rynku? Ma z nia wiele wspolnego? Wtryski takze nie naprawialne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 17 Marca 2015 Udostępnij Napisano 17 Marca 2015 > A jak sie wersja 125KM ma do tych 101KM ktorych tak wiele na rynku? Ma z nia wiele wspolnego? > Wtryski takze nie naprawialne? Inny system wtryskowy, inny EGR, inne turbo i parę innych elementów z racji powyższych. Wtryski naprawianie, 90% przypadków bezpieczna skrzynia F23. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 17 Marca 2015 Udostępnij Napisano 17 Marca 2015 > A ja mam m32 brat tez ma... auta po chipie 180km i skrzynia po wymianie oleju... i nie chce się > zepsuć i nic z niej nie słychać... przebiegi ponad 200000km... ehhhh Ja mam ponad 200 tys. i nie wymieniałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raven Napisano 17 Marca 2015 Udostępnij Napisano 17 Marca 2015 > DPF idzie obejsc, Jak jest. W moim nie było. Nie wiem czy to od rocznika zależy czy od modelu silnika ale mój Z17DTH na pewno był bez DPF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 17 Marca 2015 Udostępnij Napisano 17 Marca 2015 > Jak jest. W moim nie było. Nie wiem czy to od rocznika zależy czy od modelu silnika ale mój Z17DTH > na pewno był bez DPF. Z17DTH jak pisałem sporo się różni od Z17DTR, a u kolegi z VINu wychodzi, że auto wyjechało z fabryki z filtrem. Czy jest obecny dziś pod podłogą - nie wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 17 Marca 2015 Udostępnij Napisano 17 Marca 2015 > Ja mam ponad 200 tys. i nie wymieniałem... w myśl zasady "lepsze jest wrogiem dobrego" Ja mam 200tkm i już drugi raz zlałem oliwę z F40, na wszelki.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 17 Marca 2015 Udostępnij Napisano 17 Marca 2015 > w myśl zasady "lepsze jest wrogiem dobrego" > Ja mam 200tkm i już drugi raz zlałem oliwę z F40, na wszelki.... to jest ta sama skrzynia co w 2.0t ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 17 Marca 2015 Udostępnij Napisano 17 Marca 2015 > to jest ta sama skrzynia co w 2.0t ? Astry H/Zafiry B M32 Vectry C/Signum F40 tak z głowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > w myśl zasady "lepsze jest wrogiem dobrego" > Ja mam 200tkm i już drugi raz zlałem oliwę z F40, na wszelki.... A co wlać do M32? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > A co wlać do M32? http://www.skrzynie.com.pl/m32-skrzynie-biegow.html#/cmsPage/1737 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > A co wlać do M32? ja bym wlał dedykowany 1940182 GM, inni eksperymentują z nowszym, opisanym przez GM dla modeli 2012 w górę 1940004. Do siebie wlałem 1940182 dwukrotnie (tylko 0,2L więcej za drugim razem niż podaje fabryka) i jest OK. Myślę, że jak zalejesz jakimkolwiek z w/w to specjalnie nic to nie zmieni, jak ma paść to padnie i nie ze względu na olej. A jak nie - to ... nie Taka uwaga: w Astrzach H/Zośkach nie ma części zamiennych do skrzyni typu łożyska itp. W Astrze J - są. Są nawet zestawy naprawcze. Z lektury w necie można znaleźć informacje, że przy remoncie skrzyni należy stosować łożyska inne niż wyjęte. Innej firmy. Może być sytuacja, że w nowych M32 są nowe łożyska i dlatego jest nowy olej, który niekoniecznie poprawi/wydłuży pracę/żywotność skrzyni z bebechami sprzed zmiany. To tylko gdybanie, ale Opel wiele razy opisywał nowe produkty jako zastępujące poprzedniki na zasadzie: "stare jest do wyczerpania zapasów, potem jest nowe", natomiast w tym przypadku nawet na etykiecie nowego oleju napisano: NIE DLA MODELI SPRZED 2012. To rzadkie zjawisko, może jest coś na rzeczy a może tylko marketing. Nie zaobserwowałem znacznego spadku zasobów "starego" oleju na stanach GM, a ten co przyjeżdża - jest ciągle "świeży". Zastosowanie innego oleju niż zalecany - w przypadku awarii - zawsze skutkuje stwierdzeniem: "trzeba było trzymać się zaleceń...". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > Astry H/Zafiry B M32 oraz Bravo T-Jety 120 i 150 > Vectry C/Signum F40 oraz Bravo 2.0mjet 165 > tak z głowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > Nie słyszałem większych bzdur na temat tego silnika. Większość problemów opisanych pojawiają się > dopiero po przebiegach rzędu 400kkm. > - Skrzynia M32, jak się wymienia olej to nic z nią się nie dzieje. Jasne... powiedz to koledze z kącika Bravo, któremu skrzynia M32 padła po 30-kilku tysiącach. Ogólnie to zdecydowana większość ludzi na kąciku Bravo już wymieniało łożyska w skrzyni, a mieli po kilkadziesiąt tys km lub koło 100 i auta od nowości. > - DPF, jak to DPF nie tylko dotyczy tego silnika. Ale w niektórych silnikach jest bardziej upierdliwy niż w innych... > - Zawór SCV, wtryski, uszczelka pod głowicą jak pisałem wyżej, po ok 400kkm mogą być problemy. > - dwumas, nie tylko w tym silniku, nawet w benzynach jest ten sam problem. Wszystko tu zależy od > techniki jazdy. Jak umie się jeździć dopiero po ok. 300kkm moga ale nie muszą pojawić się > problemy. > Nikt nie napisał o zaworze EGR, a to jest problem. Ale jak ktoś umie sam może sobie poradzić. > Ogólnie jeden z najlepszych silników diesla na rynku. > To by było na tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > oraz Bravo T-Jety 120 i 150 > oraz Bravo 2.0mjet 165 > > tak z głowy jesteśmy w wątku o Oplach, pytanie było o Opla No to jak już: F40 M32 nie widzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > Ok, to zróbmy takie porównanie. Ile jest na rynku tych silników i jak procentowo się psują?? > Siedzę w naprawach laptopów. Ktoś by powiedział, że HP DV6000 to najgorszy szajs, ale jak były w > sprzedaży to miały w naszym kraju niemal 60% rynku. Jak sprawdzimy ile się zepsuło, a ile się > sprzedało, okaże się, że to jeden z najmniej awaryjnych laptopów. Dodaj tylko, że niezawodne były wersje na Intelu i ze zintegrowaną grafiką (mam takiego od chyba 8miu lat i wciąż działa - trafiłem po prostu tą najlepszą wersję, ot szczęście). Wersje na AMD padały jak muchy. > Tak samo jest z tym silnikiem, 2/3 diesli opla to właśnie ten silnik, więc w serwisie tez ich > sporo, ale jak popatrzymy na całokształt to jeden z najmniej awaryjnych silników. Jeśli chodzi o zwykłe Isuzu DTH 100KM to się zgadzam, to przyzwoity silnik - a sparowany za skrzynią pięciobiegową jest dość bezpiecznym rozwiązaniem. Mocniejsze wersje DTJ i DTR są już bardziej ryzykowne. > W moim najbliższym otoczeniu jest 7 Opli z czego 5 ma ten silnik i nikt nie narzeka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > jesteśmy w wątku o Oplach, pytanie było o Opla Tak informacyjnie piszę > No to jak już: > F40 > M32 nie widzę Na 100% te skrzynie były montowane we Fiatach Bravo do 2009-2010, mieliśmy dyskusję na ten temat na MK. No i niestety M32 padają jak muchy w Bravo. Poza tym M32 było jeszcze w Alfach montowane - o ile pamiętam 159 1.9MJet 120 i 150. Aha, Fiat zaleca do nich olej Tutella Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > Tak informacyjnie piszę > Na 100% te skrzynie były montowane we Fiatach Bravo do 2009-2010, mieliśmy dyskusję na ten temat na > MK. to jest jasne , klamoty we Fiacie zawsze były opisane a w Oplu echo, "skrzynka na wymianę". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VIOLATOR74 Napisano 19 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 > Jak jest. W moim nie było. Nie wiem czy to od rocznika zależy czy od modelu silnika ale mój Z17DTH > na pewno był bez DPF. A skrzynie miales 5 czy 6 biegowa?ktory rocznik auta U mnie jednak chyba dpf jest przynajmniej tak vin go pokazuje ale u mnie silnik mocniejszy Z17DTR 125 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VIOLATOR74 Napisano 19 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 > Inny system wtryskowy, inny EGR, inne turbo i parę innych elementów z racji powyższych. Wtryski > naprawianie, 90% przypadków bezpieczna skrzynia F23. Ja mam silnik 125 KM a skrzynia m32 VIN: W0L0XCE7574289138 Kod modelu: 0ZC75 Kod opakowania: JP61 Adnotacje REG: GG ZY 307 Data produkcji: 04042007 Typ silnika: Z17DTR Nr seryjny silnika: 01616338 Kod GM*Drive: XXWE W0L:General Motors 0:Pojazd Nie Specjalny X:Corsa C:Meriva E75:Monocab (E75) 7:2007 4:Zaragoza 289138:SERIAL NUMBER 18I = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA - CIEMNY WĘGIEL DRZEWNY 18X = KOLOR WYKOŃCZENIA SIEDZENIA - CIEMNY WĘGIEL DRZEWNY 18Y = WYKŁADZINA WYKOŃCZENIA DRZWI,W RÓŻNYCH KOLORACH 2HU = FARBA ZEWNĘTRZNA,PATRZ TABELA FARB W PRZEDMOWIE DO KATALOGU MODELU A32 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,PRZÓD AG4 = SIEDZENIE PRZEDNIE,LEWE,REGULATOR WYSOKOŚCI,RĘCZNY AJ7 = DLA KIEROWCY,PASAŻERA I BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ AQ6 = SIEDZENIE PRZEDNIE,OPARCIE REGULOWANE AU0 = ZAMEK DRZWI,ZE ZDALNYM STEROWANIEM AWF = Z KIESZENIĄ DO PRZECHOWYWANIA B40 = POKRYCIE PRZEDZIAŁU ŁADUNKOWEGO, SZTYWNE B86 = KOLOR LISTWY BOKU NADWOZIA BF8 = SCHOWEK, PRZEDNIE SIEDZENIE, PRAWE BNG = WEWNĘTRZNA LISTWA DRZWI, WĘGIEL DRZEWNY LABIRYNT BNN = SCHOWEK, CARGO AREA BRG = IDENTYFIKACYJNY PUNKT ZWROTNY 2007 1/2 M.Y BYF = LISTWA WEWN. TABLICY ROZDZIELCZEJ, LABIRYNT WĘGIEL DRZEWNY C60 = KLIMATYZACJA C76 = OŚWIETL. WNĘTRZA, PŁAT TYLNY BOCZNY, OSTRZEGAWCZE I PODWÓJNE DO CZYTANIA C95 = ŚWIATŁO,SUFITOWE,ZESP.,Z PODWÓJNĄ LAMPKĄ DO CZYTANIA C97 CT3 = DLA NIEMIEC D11 = POPIELNICZKI,PRZEDNIA I TYLNA D18 = ZESTAW WSKAŹNIKÓW,CZARNY,PIERŚCIENIE CHROMOWANE D75 = KLAMKA,ZESP.,ZEWNĘTRZNA D91 DA7 = PODŁOKIETNIK PRZEDNIEGO SIEDZENIA,LEWEGO DDI = LUSTERKO,ZESP. DGA = LUSTERKO,ZESP. DT4 = POPIELNICZKA I ZAPALNICZKA (PAKIET DLA PALĄCYCH) DU2 = SCHOWEK TYLNEGO SIEDZENIA,PODRĘCZNY ECA = KLUCZYK FX3 = PROGRAM STATECZNOŚCI ELEKTRONICZNEJ FXB = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 3.65 G62 = MOCOWANIE NA 5 ŚRUB GDI = TKANINA WYKOŃCZENIOWA,PONCZ/ELBA JBG = DŹWIGNIA HAMULCA POSTOJOWEGO,CHROM O WYSOKIM POŁYSKU JL9 = ABS K13 = UŻYWANY Z FILTREM CZĄSTEK STAŁYCH UKŁADU WYDECHOWEGO K34 = STEROWANIE TEMPOMATU K60 = ALTERNATOR,100A KA1 = DLA OGRZEWANYCH SIEDZEŃ PRZEDNICH KC8 = GNIAZDO,WYJŚCIE MOCY DODATKOWEJ KIS = NASADKA,GAŁKA DŹWIGNI ZM. BIEGÓW,Z PIERŚCIENIEM CHROMOWANYM LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ LUB = SILNIK WYSOKOPRĘŻNY Z17DT[LUB]/A17DT[LUB] MM3 = UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW MZ4 = M32 (WR) RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW N33 = DLA ODCHYLANEJ KOLUMNY KIEROWNICY N45 = KOŁO KIEROWNICY,TRZY SZPRYCHY NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA NT4 = EMISJA SPALIN,EEC 05 OFZ OHA = LOKALNY GM W EUROPE OHA PG1 = KOŁO,JEZDNE,STALOWE,6JX15 QLF = OPONY,185/60 R 15-88H QQ5 = DLA KOŁA ZAPASOWEGO O PEŁNYCH WYMIARACH T74 T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE T9M = WYKOŃCZENIE ELBA TEC TM7 = AKUMULATOR,60AH TRP = RAMA RADIA U3A U55 U68 = KOMPUTER INFORMACYJNY UAG = INFORMACJE GRAFICZNE - MONOCHROMATYCZNY UCH = RADIO AM/FM STEREO,SZUKANIE,CD,ETR,WYCISZANIE,MP3 UD3 = WSKAŹNIK CZUJNIKA PARKOWANIA Z TYŁU,VAR 2 UJ3 UW6 = GŁOŚNIK,6 VG9 = WOSK ZABEZPIECZAJĄCY VHC = HAK CARGO,OPARCIE TYLNEGO SIEDZENIA VK8 = UCHWYT,OKULARY W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY W2N = LITERNICTWO,BOCZNE,USUNĄĆ W3F = POKRYCIE,PŁASKIE,KOŁO,WARIANT 7 W4Y WBE = WYPOSAŻENIE JEDNOSTKI ODBIORNIKA,RADIO XA3 = OPEL XG3 = DLA NIEMIEC XL8 = DLA CZĘSTOTLIWOŚCI 433 MHZ XM5 = WYPOSAŻENIE,POZIOM 1 Z0F = DLA NIEMIEC Z1F = PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 19 Marca 2015 Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 > ja bym wlał dedykowany 1940182 GM, inni eksperymentują z nowszym, opisanym przez GM dla modeli 2012 > w górę 1940004. > Do siebie wlałem 1940182 dwukrotnie (tylko 0,2L więcej za drugim razem niż podaje fabryka) i jest > OK. > Myślę, że jak zalejesz jakimkolwiek z w/w to specjalnie nic to nie zmieni, jak ma paść to padnie i > nie ze względu na olej. A jak nie - to ... nie > Taka uwaga: w Astrzach H/Zośkach nie ma części zamiennych do skrzyni typu łożyska itp. W Astrze J - > są. Są nawet zestawy naprawcze. Z lektury w necie można znaleźć informacje, że przy remoncie > skrzyni należy stosować łożyska inne niż wyjęte. Innej firmy. > Może być sytuacja, że w nowych M32 są nowe łożyska i dlatego jest nowy olej, który niekoniecznie > poprawi/wydłuży pracę/żywotność skrzyni z bebechami sprzed zmiany. > To tylko gdybanie, ale Opel wiele razy opisywał nowe produkty jako zastępujące poprzedniki na > zasadzie: "stare jest do wyczerpania zapasów, potem jest nowe", natomiast w tym przypadku > nawet na etykiecie nowego oleju napisano: NIE DLA MODELI SPRZED 2012. > To rzadkie zjawisko, może jest coś na rzeczy a może tylko marketing. Nie zaobserwowałem znacznego > spadku zasobów "starego" oleju na stanach GM, a ten co przyjeżdża - jest ciągle "świeży". > Zastosowanie innego oleju niż zalecany - w przypadku awarii - zawsze skutkuje stwierdzeniem: > "trzeba było trzymać się zaleceń...". No więc właśnie bądź tu mądry... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 19 Marca 2015 Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 > No więc właśnie bądź tu mądry... wlałbym dedykowany. JA, u siebie, gdybym miał M32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 19 Marca 2015 Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 > wlałbym dedykowany. > JA, u siebie, gdybym miał M32 Ale tam zdaje się po drodze była zmiana tego oleju. Może trzeba by zacząć zapisywać roczniki tych skrzyń które wytrzymały dłużej bo może to od wtedy co Opel zaczął fabrycznie lać lepszy olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 19 Marca 2015 Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 > Ale tam zdaje się po drodze była zmiana tego oleju. Może trzeba by zacząć zapisywać roczniki tych > skrzyń które wytrzymały dłużej bo może to od wtedy co Opel zaczął fabrycznie lać lepszy olej? lepszy czy "dostosowany do nowej sytuacji"? To jest pytanie. Robi ma skrzynkę gdzie stosowano (zalecają!) oliwę starszą. Cięgle w ofercie, nie zastąpioną. To jak z olejami silnikowymi: zalecają w klasie X i nie zawsze oznacza, że w wyższej klasie Y będzie lepiej. Marketing? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 20 Marca 2015 Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 > Ale tam zdaje się po drodze była zmiana tego oleju. Niby po 2012 zaczęto stosować ten drugi. Może też nastąpiły jakieś zmiany w skrzyni Nie zalecają stosować tego nowego oleju do skrzyń sprzed 2012. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.