Marko33 Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 Musiałem odłączyć akumulator ( padł z długiego niejeżdżenia ). Po naładowaniu i podłączeniu nie chłodzi klima. Z tego co pamiętam już raz wcześniej tak miałem - klima po pewnym czasie ruszyła ( ok 20 minut ) Czy to jest jakaś adaptacja czy coś w tym stylu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > Musiałem odłączyć akumulator ( padł z długiego niejeżdżenia ). > Po naładowaniu i podłączeniu nie chłodzi klima. > Z tego co pamiętam już raz wcześniej tak miałem - klima po pewnym czasie ruszyła ( ok 20 minut ) > Czy to jest jakaś adaptacja czy coś w tym stylu ? Może temp. zewnętrzna była za niska do załączenia sprężarki. A/C nie ma żadnej adaptacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marko33 Napisano 10 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > Może temp. zewnętrzna była za niska do załączenia sprężarki. A/C nie ma żadnej adaptacji A jest taki limit ? Myślałem że jak ustawiam LO to dmucha zimnym niezależnie od temeratury na zewnątrz. wczoraj jak to sprawdzałem było 3 a potem 4 stopnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > A jest taki limit ? > Myślałem że jak ustawiam LO to dmucha zimnym niezależnie od temeratury na zewnątrz. > wczoraj jak to sprawdzałem było 3 a potem 4 stopnie Na pewno nie włączy się poniżej 5 stopni, ale nie pamiętam czy jest to 5 czy 7 czy 8 ... coś takiego ... Jeżeli były 3 stopnie to nie miała prawa działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marko33 Napisano 10 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > Na pewno nie włączy się poniżej 5 stopni, ale nie pamiętam czy jest to 5 czy 7 czy 8 ... coś > takiego ... Jeżeli były 3 stopnie to nie miała prawa działać. Dzięki. poczekam na ocieplenie i sprawdzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > Dzięki. > poczekam na ocieplenie i sprawdzę Można też w jakimś garażu pod marketem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marko33 Napisano 10 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > Można też w jakimś garażu pod marketem parkuję w takim garażu pod blokiem - temp 4stopnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > parkuję w takim garażu pod blokiem - temp 4stopnie To nie za ciepło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 12 Marca 2015 Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 > Na pewno nie włączy się poniżej 5 stopni, ale nie pamiętam czy jest to 5 czy 7 czy 8 ... coś > takiego ... Jeżeli były 3 stopnie to nie miała prawa działać. Podepnę się do wątku, jeśli można. Mam typowy klimatronik dla MK3, taki jak ten: http://mr-fix.pl/wp-content/uploads/2014/06/Ford-Mondeo-MK3-climatronic-self-test.jpg Robiłem test z rok temu chyba i szczerze mówiąc nie pamiętam, ale chyba nic ciekawego nie pokazał. Chodzi natomiast dziwnie - nawet przy ustawieniu minimum grzania przy trybie manualnym (16 stopni bodajże), grzeje maks ciepłym powietrzem, a po jakimś czasie (pewnie po wykryciu odpowiedniej temperatury) przestaje grzać w ogóle. Efekt jest taki, że albo ukrop (regulować można jedynie siłą nadmuchu), albo zimno i niespecjalnie mam na to wpływ. Co może być nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 12 Marca 2015 Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 > Podepnę się do wątku, jeśli można. Mam typowy klimatronik dla MK3, taki jak ten: > http://mr-fix.pl/wp-content/uploads/2014/06/Ford-Mondeo-MK3-climatronic-self-test.jpg > Robiłem test z rok temu chyba i szczerze mówiąc nie pamiętam, ale chyba nic ciekawego nie pokazał. > Chodzi natomiast dziwnie - nawet przy ustawieniu minimum grzania przy trybie manualnym (16 > stopni bodajże), grzeje maks ciepłym powietrzem, a po jakimś czasie (pewnie po wykryciu > odpowiedniej temperatury) przestaje grzać w ogóle. Efekt jest taki, że albo ukrop (regulować > można jedynie siłą nadmuchu), albo zimno i niespecjalnie mam na to wpływ. > Co może być nie tak? O, ten sam problem mam... (w foce, klima auto, dwustrefowa). U mnie to wygląda tak, że przy włączonej klimatyzacji raz na jakiś czas prawa połowa nadmuchu grzeje, a lewa chłodzi. Np mam ustawione 20 stopni i z lewej strony leci chłodne powietrze a z prawej wyraźnie cieplejsze o kilka stopni. Wszystko wraca mniej więcej do normy po podkręceniu temperatury na maxa (HI), po czym obniżenie do żądanej temperatury (np te 20 stopni). Po takiej operacji już ze wszystkich nadmuchów leci powietrze o jednakowej temperaturze. Dodatkowo zauważyłem, że zza przycisków od klimatyzacji dochodzi jakiś dziwny dźwięk (jakieś takie buczenie, mruczenie). Mój mechanik twierdzi, że może być jakiś kłopot z klapkami sterującymi dopływem powietrza (dokładnie z serwomotorami, które nimi sterują). No ale żeby to sprawdzić to trzeba by wszystko targać i jakoś na razie nie mam ochoty - no chyba, że będzie wyglądało, że klęknie wszystko do końca. Chciałem zrobić jakiś test też u siebie ale nie znam procedury startowej i nie mam zielonego pojęcia jak przetestować klimę. Może ktoś pomoże w tym temacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 13 Marca 2015 Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 vtorek, u Ciebie to moga byc klapki, ale u mnie klapki dzialaja bez problemu, tylko jakby ze sterowaniem przez kompa lub odczytem temperatury w samochodzie jest problem. W klimatroniku jest ponoc jakis wiatraczek, ktory zasysa powietrze do czujnika temperatury i ponoc tam moze byc tak zasyfione, ze odczytuje, ale temperature grzejacego sie ukladu, a nie powietrza. Mam nadzieje, ze ktos tutaj podpowie, czy dobrze kombinuje i co z tym zrobic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 13 Marca 2015 Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 A tak - czujnik (czy też czujniki) też bierzemy pod uwagę. Pytanie tylko gdzie te czujniki i jaki jest do nich dostęp. Profilaktycznie bym je przeczyścił tylko nie wiem gdzie one są u mnie. Niestety w mondku też nie mam pojęcia A co do testu klimatyzacji nie orientujesz się może czy procedura w foce jest taka sama jak w mondku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 13 Marca 2015 Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 > A tak - czujnik (czy też czujniki) też bierzemy pod uwagę. Pytanie tylko gdzie te czujniki i jaki > jest do nich dostęp. Profilaktycznie bym je przeczyścił tylko nie wiem gdzie one są u mnie. > Niestety w mondku też nie mam pojęcia > A co do testu klimatyzacji nie orientujesz się może czy procedura w foce jest taka sama jak w > mondku? Nie pamietam nic poza tym, ze szukalem swego czasu (z rok temu) procedury dopasowanej do typu panelu i dzialala - nie mialem problemu ze znalezieniem wg dostepnych na forach instrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 17 Marca 2015 Udostępnij Napisano 17 Marca 2015 Czujnik jest przy kolanie za taką małą karteczka Panel masz lipny, potrafi swirowac. Zamień na taki z żółta ikonka grzania szyby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.