Skocz do zawartości

apropo przyczepki SAM lekkiej


sajmon

Rekomendowane odpowiedzi

Mam przyczepke SAM lekką , która ma DMC 720kg (ładowność chyba 460 kg) . W dowodzie od samochodu mam wbite ,że DMC przyczepy bez hamulca ( czyli taka jak moja) jest 450kg .Natomiast rubryka F2 /F3 mówi o DMC pojazdu oraz pojazdu+ przyczepy .U mnie jest 1650 / 2650 kg .Czyli teoretycznie jest ok , nie pasuje tylko ta masa ciągniętej przyczepki bez hamulca Jak to obejść ? .Tzn. przyczepka jest jeszcze na "czarnych blachach" .Czy da sie przerejestrować ć tą przyczepke na mniejszą ładowność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam przyczepke SAM lekką , która ma DMC 720kg (ładowność chyba 460 kg) . W dowodzie od samochodu

> mam wbite ,że DMC przyczepy bez hamulca ( czyli taka jak moja) jest 450kg .Natomiast rubryka

> F2 /F3 mówi o DMC pojazdu oraz pojazdu+ przyczepy .U mnie jest 1650 / 2650 kg .Czyli

> teoretycznie jest ok , nie pasuje tylko ta masa ciągniętej przyczepki bez hamulca Jak to

> obejść ? .Tzn. przyczepka jest jeszcze na "czarnych blachach" .Czy da sie przerejestrować ć tą

> przyczepke na mniejszą ładowność?

No raczej chyba nie. Nowy dowód będzie na podstawie starego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No raczej chyba nie. Nowy dowód będzie na podstawie starego.

A tak teoretyzując zlosnik.gif , jest to przyczepka SAM która ma w tym momencie 23 lata ( lecz w calkiem fajnym stanie) , tabliczka znamionowa już lekko nieczytelna , dowód rejestracyjny "stary" też poniszczony. DMC nie czytelne , co wtedy? Na jakiej podstawie wpiszą w nowym DR masy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wogole jest jakies jajo z przepisami w Polsce.

Producent auta przewidzial, ze mozna ciagnac przeczepke bez hamulca do 450kg.

Sajmon ma przyczepke, ktora wazy 260kg (i moze zabrac towar 460).

Wiec spokojnie moglby na ta przyczepke zaladowac 190kg i nia jechac tym autem nie przekraczajac masy przewidzianej przez producenta.

Ale z jakiegos niezrozumialego powodu w Polsce nie moze bo przepisy nie pozwalaja.

Kompletny bezsens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tak teoretyzując , jest to przyczepka SAM która ma w tym momencie 23 lata ( lecz w calkiem

> fajnym stanie) , tabliczka znamionowa już lekko nieczytelna , dowód rejestracyjny "stary" też

> poniszczony. DMC nie czytelne , co wtedy? Na jakiej podstawie wpiszą w nowym DR masy ?

A no na takiej, że w WK mają dokładną "kopię" Twojego DR, a dokładniej mają założoną teczkę z wszystkimi papierami jakie zostały złożone przy rejestracji. icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już biegnę tłumaczyć - do zbadania masy RZECZYWISTEJ czyli tego co opisujesz potrzebna jest waga, do sprawdzenia DMC (czyli tego z czego korzystają PL przepisy) wystarczą dowody. Mniej pracy, więcej kasy, czaisz? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A no na takiej, że w WK mają dokładną "kopię" Twojego DR, a dokładniej mają założoną teczkę z

> wszystkimi papierami jakie zostały złożone przy rejestracji.

niekoniecznie , jak nie wklepali do cepiku albo się zapodziały to nic nie mają , i wtedy można coś pokombinować z DMC na zasadzie, "zniszczony DR, nieczytelna tabliczka, dziadek zmarł ale mówił, że ona ma pińcet DMC"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już biegnę tłumaczyć - do zbadania masy RZECZYWISTEJ czyli tego co opisujesz potrzebna jest waga,

> do sprawdzenia DMC (czyli tego z czego korzystają PL przepisy) wystarczą dowody. Mniej pracy,

> więcej kasy, czaisz?

Nie... szczerze mowiac nie czaje. frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie... szczerze mowiac nie czaje.

DMC = dopuszczalna masa całkowita - jest zapisana w dowodzie rejestracyjnym, więc łatwo sprawdzić czy wszystko ok czy nie, wystarczy umieć przeczytać odpowiednie rubryki. Masa rzeczywista jest to masa pojazdu w DANYM momencie, czyli np. ciężarówka DMC 18t, ważąca na pusto 9t, mająca 4.5t ładunku, masy rzeczywistej ma 13.5t, a DMC wciąż 18t. I jeśli np. stoi znak zakazu wjazdu - taka ciężarówka i napisana wartość powiedzmy 15t - to i tak mu nie wolno wjechać mimo że masa RZECZYWISTA to 13.5t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> DMC = dopuszczalna masa całkowita - jest zapisana w dowodzie rejestracyjnym, więc łatwo sprawdzić

> czy wszystko ok czy nie, wystarczy umieć przeczytać odpowiednie rubryki. Masa rzeczywista jest

> to masa pojazdu w DANYM momencie, czyli np. ciężarówka DMC 18t, ważąca na pusto 9t, mająca

> 4.5t ładunku, masy rzeczywistej ma 13.5t, a DMC wciąż 18t. I jeśli np. stoi znak zakazu wjazdu

> - taka ciężarówka i napisana wartość powiedzmy 15t - to i tak mu nie wolno wjechać mimo że

> masa RZECZYWISTA to 13.5t.

Nie no to rozumiem.

Czego nie rozumiem, to powodu istnienia tego przepisu o przyczepach.

Skoro auto moze ciagnac 450kg, to dlaczego nie moze ciagnac przeczepy ktora wazy 260+100kg towaru= 360kg tylko dlatego, ze ma wpisane DMC 720kg.

Tego nie potrafie pojac.

Rozumiem, ze bez wagi moze byc ciezko sie obejsc.

Ale bez wagi wogole sprawdzanie jakichkolwiek mas jest bezsensu w tym przypadku.

Co z tego, ze przyczepa ma DMC 720 a auto moze ciagnac tylko 450kg, skoro w rzeczywistoci ta przyczepa z malym ladunkiem nie wazy wiecej niz to 450, czyli technicznie auto spokojnie taka moze ciagnac.

Dokladnie tak samo moze byc w druga strone. Przyczepa moze miec DMC 450kg i wtedy policjant sprawdzi wpis w dowodzie i bedzie wszystko OK. Ale co z tego, skoro na przyczepe bedzie zaladowane tyle, ze bedzie w rzeczywistosci wazyc 600kg? Bez wagi tego policjant nie sprawdzi.

Przeciez chyba powinno chodzic o to, zeby nie ciagnac czegos co jest zbyc ciezkie dla auta.

Przyczepa o DMC 720 na pusto nie jest zbyt ciezka dla aut z wpisanym O2 450kg, bo pusta przyczepa jest lzejsza niz 450kg

Poprostu z logicznego punktu widzenia to nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> DMC = dopuszczalna masa całkowita - jest zapisana w dowodzie rejestracyjnym, więc łatwo sprawdzić

> czy wszystko ok czy nie, wystarczy umieć przeczytać odpowiednie rubryki. Masa rzeczywista jest

> to masa pojazdu w DANYM momencie, czyli np. ciężarówka DMC 18t, ważąca na pusto 9t, mająca

> 4.5t ładunku, masy rzeczywistej ma 13.5t, a DMC wciąż 18t. I jeśli np. stoi znak zakazu wjazdu

> - taka ciężarówka i napisana wartość powiedzmy 15t - to i tak mu nie wolno wjechać mimo że

> masa RZECZYWISTA to 13.5t.

W dowodzie rejestracyjnym jest MMC przyczepy nie DMC przyczepy. To nie są tożsame wartości. MMC przyczepy w DR samochodu określa homologacja producenta - ile ten samochód może pociągnąć. Oprócz tego są jeszcze PoRD, zgodnie z art. 62 których brana jest pod uwagę również RMC, która oczywiście jest jeszcze czymś innym niż MMC oraz DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam przyczepke SAM lekką , która ma DMC 720kg (ładowność chyba 460 kg) . W dowodzie od samochodu

> mam wbite ,że DMC przyczepy bez hamulca ( czyli taka jak moja) jest 450kg .

W DR samochdu masz wbite MMC przyczepy. Otwórz DR i w środku masz opis poszczególnych rubryk. Nie może tu być DMC przyczepy, bo producent samochodu pojęcia nie ma jaką MW oraz ładowność może mieć przyczepa, którą ten samochód będzie ciągnął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W DR samochdu masz wbite MMC przyczepy. Otwórz DR i w środku masz opis poszczególnych rubryk. Nie

> może tu być DMC przyczepy, bo producent samochodu pojęcia nie ma jaką MW oraz ładowność może

> mieć przyczepa, którą ten samochód będzie ciągnął.

no chyba żartujesz ...

przecież właśnie po otwarciu dowodu czytasz opis rubryk : dmc bez i z hamulcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tak teoretyzując , jest to przyczepka SAM która ma w tym momencie 23 lata ( lecz w calkiem

> fajnym stanie) , tabliczka znamionowa już lekko nieczytelna , dowód rejestracyjny "stary" też

> poniszczony. DMC nie czytelne , co wtedy? Na jakiej podstawie wpiszą w nowym DR masy ?

Jedziesz na stację diagnostyczną aby ustalić wszelkie parametry techniczne. Z Zaświadczeniem jedziesz do wydziału komunikacji i tam dostajesz nowy dowód rejestracyjny i nową tablicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no chyba żartujesz ...

> przecież właśnie po otwarciu dowodu czytasz opis rubryk : dmc bez i z hamulcem.

ar ju szur ? grinser006.gif

287142613-przyczepa2013%282%29.jpg

Żuraw ma rację, a raczej obsesję na tym punkcie wink.gif

Inna kwestia że w tym przypadku MMC jest właściwie tożsame z DMC

i w razie kontroli nikt się nad tym nie zastanawia, tylko porównuje masy z O1 czy O2 do DMC przyczepki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedziesz na stację diagnostyczną aby ustalić wszelkie parametry techniczne. Z Zaświadczeniem

> jedziesz do wydziału komunikacji i tam dostajesz nowy dowód rejestracyjny i nową tablicę.

wg nowych wytycznych o rejestracji SAMów też jest tak prosto ?

w sumie najlepiej podjechać i i popytać

albo jak pisałem

http://goliat.com.pl/os-hamowana-przyczepy-al-ko-750kg-standard,3,5297,716

używkę taniej wyrwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tak teoretyzując , jest to przyczepka SAM która ma w tym momencie 23 lata ( lecz w calkiem

> fajnym stanie) , tabliczka znamionowa już lekko nieczytelna , dowód rejestracyjny "stary" też

> poniszczony. DMC nie czytelne , co wtedy? Na jakiej podstawie wpiszą w nowym DR masy ?

Powinny być w wydziale dokumenty tej przyczepy i na podstawie tego wyrobią nowy DR. Jeśli wyślą na stację diagnostyczną. Tu nikt nic na gębę nie wpisze danych z sufitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tak teoretyzując , jest to przyczepka SAM która ma w tym momencie 23 lata ( lecz w calkiem

> fajnym stanie) , tabliczka znamionowa już lekko nieczytelna , dowód rejestracyjny "stary" też

> poniszczony. DMC nie czytelne , co wtedy? Na jakiej podstawie wpiszą w nowym DR masy ?

SKIERUJA NA BADANIE do okregowej stacji pojazdów - tak przyjanjmiej było z moja stara przyczepka zeby SKP przeprowadziła badania,

teraz to pewnie beda chcieli homologację. wiec lepiej zostaw jak jest bo sie pczyczepia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj na Policji zapytać jak się mają te wszystkie zapisy w DR i tak przytoczyłęm swój przykład : przyczepa waga : 230 kg , łądowność 460 kg ( czyli sumując mamy dmc 690kg ,lecz tego nie ma napisanego w dowodzie) , samochód Skoda Fabia - wbita masa przyczepy bez hamulca 450 kg .Pytanie do Policmajstra : Czy mogę ciagnąć taką przyczepke oink.gif z np : trzema rowerami i dużym fotelem , gdzie na oko widać żeładunek nie ma większej masy niż 100 kg . Odpowiedź gliniarza , że mogę confused.gif .W tym momencie sam juz nie wiem co o tym myśleć .Facet mówi że jeśli ją przeładuje to w razie kontroli Police man może wezwać GIDT czy jak to sie zwie i podjadą z wagą czy ich w uja nie robie . Co myślicie o tym ? Policjant nie do informowany czy raczej ludziska nie do informowani? icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ar ju szur ?

> Żuraw ma rację, a raczej obsesję na tym punkcie

> Inna kwestia że w tym przypadku MMC jest właściwie tożsame z DMC

Again... NIE JEST!!!!!!

Te paraetry są tożsame wyłącznie w przypadu rubryk F1 i F2 czyli MMC i DMC pojazdu (samochodu lub przyczepy), natomiast robryka O1 i O2 to dane homologacyjne producenta pojazdu mówiące ile maksymalnie dany samochód może pociągnąć i ma się NIJAK do DMC tego co ciągniemy...

> i w razie kontroli nikt się nad tym nie zastanawia, tylko porównuje masy z O1 czy O2 do DMC

> przyczepki

No właśnie. I potem wychodzą takie babole, że kierowcy dają sobei wcisnąć mandat, bo nikt nie zastanowił się co stoi w dokumentacj i w przepisach. Dlatego warto się nad tym pochylić, zrozumieć zapisy i nie dać sobie wcisnąc zupełnie nienależnego mandatu. Myśleć, myśleć!!! To nei boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Again... NIE JEST!!!!!!

> Te paraetry są tożsame wyłącznie w przypadu rubryk F1 i F2 czyli MMC i DMC pojazdu (samochodu lub

> przyczepy),

a co jak masz np auto które producent homologuje na 5T i 3.5T

konstrukcyjne (MMC) przystosowany do 5T ale przepisami ograniczamy DMC do 3.5T hmm.gif

> natomiast robryka O1 i O2 to dane homologacyjne producenta pojazdu mówiące ile

> maksymalnie dany samochód może pociągnąć i ma się NIJAK do DMC tego co ciągniemy...

a czy DMC może być wyższe od MMC ?

nie, więc może tam być i DMC jak i MMC dla użytkownika nic to nie zmienia

problemem jest że służba porównuje DMC przyczepy (z DR) z pozycją w O2 holownika, a powinni brać RMC przyczepy

bo przepis nigdzie nie podaje że ma to być DMC a nie RMC

oczywiście mowa tylko o tym warunków - pozycja O2 i O1 z DR

bo przepisy odnoszą się już do DMC i do RMC

> No właśnie. I potem wychodzą takie babole, że kierowcy dają sobei wcisnąć mandat, bo nikt nie

> zastanowił się co stoi w dokumentacj i w przepisach. Dlatego warto się nad tym pochylić,

> zrozumieć zapisy i nie dać sobie wcisnąc zupełnie nienależnego mandatu. Myśleć, myśleć!!! To

> nei boli.

w większości przypadków i tak pewnie RMC jest większa od DMC grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W dowodzie rejestracyjnym jest MMC przyczepy nie DMC przyczepy. To nie są tożsame wartości. MMC

> przyczepy w DR samochodu określa homologacja producenta - ile ten samochód może pociągnąć.

> Oprócz tego są jeszcze PoRD, zgodnie z art. 62 których brana jest pod uwagę również RMC, która

> oczywiście jest jeszcze czymś innym niż MMC oraz DMC.

W dowodzie podane jest dokładnie i to i to (pola F1 i F2). ITD na podstawie DMC określa wszystko. Podobnie policja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co jak masz np auto które producent homologuje na 5T i 3.5T

Nie m a takeigo egzemplarza, który w DR ma 5T i 3,5T. Albo 5, albo 3,5.

> konstrukcyjne (MMC) przystosowany do 5T ale przepisami ograniczamy DMC do 3.5T

Rany... jakimi przepisami??? O tym przecież mówi homologacja producenta, a nie przepisy....

> a czy DMC może być wyższe od MMC ?

DMC przyczepy może być większe od MMCp dla samochodu czyli wartości z rubryki O1. Ważny w tym przypadku jest art. 62 PoRD wyraźnie mówiący o RMC zarówno samochodu jak i przyczepy.

> nie, więc może tam być i DMC jak i MMC dla użytkownika nic to nie zmienia

Nie, bo MMC określa producent samochodu w danych homologacyjnych, a DMC jest wartością sztuczną wynikającą z PoRD. Są całkowicie nieporównywalne.

> problemem jest że służba porównuje DMC przyczepy (z DR) z pozycją w O2 holownika, a powinni brać

> RMC przyczepy

> bo przepis nigdzie nie podaje że ma to być DMC a nie RMC

Podaje. Jest to art. 62 PoRD.

> oczywiście mowa tylko o tym warunków - pozycja O2 i O1 z DR

> bo przepisy odnoszą się już do DMC i do RMC

Tak. Przepisy móią o RMC i DMC. Nie mogą mówić o MMC bo to dane wynikające z homologacji producenta, a nie PoRD.

> w większości przypadków i tak pewnie RMC jest większa od DMC

To słabo, bo powinna być mniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W dowodzie podane jest dokładnie i to i to (pola F1 i F2). ITD na podstawie DMC określa wszystko.

> Podobnie policja.

Rubryka F1 i F2 dotyczy pojazdu. My rozmaiamy o przyczepach, czyli wartościach z rubryk O1 i O2., które nie są tożsame z DMC przyczepy Z JEJ dowodu rejestracyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W dowodzie podane jest dokładnie i to i to (pola F1 i F2). ITD na podstawie DMC określa wszystko.

> Podobnie policja.

ale mowa jest o polach O1 i O2

autor w pozycji O1 ma 450kg MMC - czyli tyle ile auto może pociągnąć

teraz zapina pustą przyczepę która ma DMC 720kg i MW 260kg

zatrzymuje go policja która przyrównuje DMC pustej przyczepy do MMC z pola O1 - gdzie tu sens i logika ?

ale tak niestety jest, mam taką informację przesłaną pismem z KWP z Krk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale mowa jest o polach O1 i O2

> autor w pozycji O1 ma 450kg MMC - czyli tyle ile auto może pociągnąć

> teraz zapina pustą przyczepę która ma DMC 720kg i MW 260kg

> zatrzymuje go policja która przyrównuje DMC pustej przyczepy do MMC z pola O1 - gdzie tu sens i

> logika ?

> ale tak niestety jest, mam taką informację przesłaną pismem z KWP z Krk

Na szczęście tak nie jest. Przytaczałem już tutaj przykład gdy maluchem ciiągnąłem pustą lawetę o MW=350kg (dla malucha O1 i O2 = 400kg) oddać ją do wypożyczalni i policja mnie nie zatrzymała mimo, że jechali za mną.

Drugi przykład - kontrola policyjna, podczas której wiem, że DMC przyczepy jest większe od MMCp z DR, ale RMC przyczepy mniejsze od MMC (bo od RMCs musi, a MMC jest ostrzejszym warunkiem). Odmówiłem przyjęcia mandatu żądając ściągnięcia wagi na podstawie właśnie art. 62 i policja odstąpiła od jego wypisywania. Wykładnia się więc zmieniła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wykładnia się więc zmieniła?

nic się nie zmieniło

nasze przepisy są na tyle zamieszane, że nawet służby się w tym gubią grinser006.gif

i jak już pisałem, to że Tobie się udało, nieznaczny że inny nie dostanie za to samo mandatu (ew będzie się bujał po sądach)

a co do różnych F1 i F2 poczytaj

jakiś tekst

jak widać mogą być różne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale mowa jest o polach O1 i O2

> autor w pozycji O1 ma 450kg MMC - czyli tyle ile auto może pociągnąć

> teraz zapina pustą przyczepę która ma DMC 720kg i MW 260kg

> zatrzymuje go policja która przyrównuje DMC pustej przyczepy do MMC z pola O1 - gdzie tu sens i

> logika ?

> ale tak niestety jest, mam taką informację przesłaną pismem z KWP z Krk

W zeszlym roku bylem w Polsce i ciagnalem przyczepka szwagra.

Przyczepka DMC 750kg bez hamulcow.

Auto wg homologacji moze pociagnac 500kg bez hamulca o tak by mialo wpisane w O1 gdyby bylo zarejestrowane w Polsce. Ale jako ze auto z Irlandii i w dowodzie nie ma slowa o zadnych masach, przeczepach, hakach itp, to policjant nie bedzie wiedzial jakie sa ograniczenia.

Tak sie tez stalo - przy kontroli poprosil o dowody rejestracyjne (auta i przyczepy) popatrzyl i oddal.

Przyczepa byla prawie pusta wiec nie wazyla wiecej niz 350-400kg takze spokojnie auto moglo ja ciagnac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego, co wiem, przyczepki zawsze się rozpatruje wg DMC. Przecież nie każdy policmajster będzie

> miał wagę

Będę pisał powoli żebyś zrozumiał.

Przykład : Jedziesz lawetą która ma dopuszczalną ładowność np.2t

na niej wieziesz busa o DMC 3,5t a masę własną ma 1,8t możesz wieźć tego busa czy nie?

Jak odpowiesz na to pytanie to zadam ci drugie.

Teraz wyobraź sobie ,że w tym busie którego wieziesz leży towar np. szafa. Zatrzymuje cię policja i sprawdza papiery lawety i busa. Policjant twierdzi ,że jesteś przeładowany bo bus ma DMC 3,5t ,a ty na to że przecież masa własna busa to tylko 1,8t i nie przekracza ładowności lawety. Policjant każe otworzyć ci busa i widzi szafę.

Następnie utwierdza się w przekonaniu ,ze jesteś przeładowany bo bus nie jest pusty i na pewno waży 3,5t po czym wlepia ci mandat bo przecież nie ma ze sobą wagi i nie wie ile waży szafa.

Teraz dochodzimy do sedna problemu.

Masz dwie bramki.

nr 1 łykasz mandat na klatę bo przeładowałeś lawetę o 1,5t .

nr 2 nie przyjmujesz mandatu bo wiesz ze szafa waży 100kg i łącznie na pace masz 1,9t i to Policjant niech sobie ściągnie ITD z wagą i niech ci udowodni że jesteś przeładowany.

Nie wiem czy pisałem dostatecznie powoli żebyś zrozumiał.

Z przyczepą jest tak samo liczy się waga całkowita czyli masa własna przyczepy + AKTUALNY towar a nie DMC przyczepy z dowodu.

Jeżeli dasz sobie wcisnąć mandat za busa z szafą to znaczy ,że pomimo ,że tak wolno pisałem nic nie zrozumiałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daruj złośliwości bo temat dotyczy przyczep, a nie przewodu towarów autem dostawczym.

Nie widzisz analogii?

Samochód i jego dopuszczalna ładowność.

Samochód i jego dopuszczalne obciążenie na haku.

Od stwierdzenia czy to przekroczyłeś są wagi, a nie widzimisie kogoś. Równie dobrze możesz załadować na busa styropianowy klocek z napisem 3t jak w filmie Bareji i wyłapać mandat za przeładowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

się wyjaśniło .Napisałem maila do Wydziału Ruchu Drogowego

Komendy Miejskiej Policji w Katowicach i otrzymałem taką oto odpowiedź :

4b90eb5ba8fb.jpg

Czyli nawet jeśli przyczepa jest pusta i jej masa własna wynosi 230 kg , nie mogę tej przyczepy ciągnąć za pomocą samochodu z uciągiem wbitym w dowód 450 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> się wyjaśniło .Napisałem maila do Wydziału Ruchu Drogowego

> Komendy Miejskiej Policji w Katowicach i otrzymałem taką oto odpowiedź :

> Czyli nawet jeśli przyczepa jest pusta i jej masa własna wynosi 230 kg , nie mogę tej przyczepy

> ciągnąć za pomocą samochodu z uciągiem wbitym w dowód 450 kg

Żuraw!!! zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> się wyjaśniło .Napisałem maila do Wydziału Ruchu Drogowego

> Komendy Miejskiej Policji w Katowicach i otrzymałem taką oto odpowiedź :

> Czyli nawet jeśli przyczepa jest pusta i jej masa własna wynosi 230 kg , nie mogę tej przyczepy

> ciągnąć za pomocą samochodu z uciągiem wbitym w dowód 450 kg

I tak zaraz odezwą się mądrzy, którzy powiedzą, że policjant jest niedouczony zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> się wyjaśniło .Napisałem maila do Wydziału Ruchu Drogowego

> Komendy Miejskiej Policji w Katowicach i otrzymałem taką oto odpowiedź :

> Czyli nawet jeśli przyczepa jest pusta i jej masa własna wynosi 230 kg , nie mogę tej przyczepy

> ciągnąć za pomocą samochodu z uciągiem wbitym w dowód 450 kg

No czyli tak jak mowilem - totalny bezsens prawny.

Po co takiego ograniczenia stosowac to mi sie w glowie nie miesci.

Masz przyczepke ktora wazy 260kg.

Masz auto ktore moze uciagnac 450kg.

Ale przyczepy ciagnac nie mozesz - bo nie.. Tak sobie wymyslili i tak ma byc.

Nonsens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No czyli tak jak mowilem - totalny bezsens prawny.

> Po co takiego ograniczenia stosowac to mi sie w glowie nie miesci.

Bo tak jest prościej (prostacko?), szybciej, łatwiej, taniej...

A że przy okazji debilnie i bezmózgo? hmm.gif No cóż: jaki kraj, takie prawo i jego stosowanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Będę pisał powoli żebyś zrozumiał.

> Przykład : Jedziesz lawetą która ma dopuszczalną ładowność np.2t

> na niej wieziesz busa o DMC 3,5t a masę własną ma 1,8t możesz wieźć tego busa czy nie?

> Jak odpowiesz na to pytanie to zadam ci drugie.

> Teraz wyobraź sobie ,że w tym busie którego wieziesz leży towar np. szafa. Zatrzymuje cię policja i

> sprawdza papiery lawety i busa. Policjant twierdzi ,że jesteś przeładowany bo bus ma DMC 3,5t

> ,a ty na to że przecież masa własna busa to tylko 1,8t i nie przekracza ładowności lawety.

> Policjant każe otworzyć ci busa i widzi szafę.

> Następnie utwierdza się w przekonaniu ,ze jesteś przeładowany bo bus nie jest pusty i na pewno waży

> 3,5t po czym wlepia ci mandat bo przecież nie ma ze sobą wagi i nie wie ile waży szafa.

> Teraz dochodzimy do sedna problemu.

> Masz dwie bramki.

> nr 1 łykasz mandat na klatę bo przeładowałeś lawetę o 1,5t .

> nr 2 nie przyjmujesz mandatu bo wiesz ze szafa waży 100kg i łącznie na pace masz 1,9t i to

> Policjant niech sobie ściągnie ITD z wagą i niech ci udowodni że jesteś przeładowany.

> Nie wiem czy pisałem dostatecznie powoli żebyś zrozumiał.

> Z przyczepą jest tak samo liczy się waga całkowita czyli masa własna przyczepy + AKTUALNY towar a

> nie DMC przyczepy z dowodu.

> Jeżeli dasz sobie wcisnąć mandat za busa z szafą to znaczy ,że pomimo ,że tak wolno pisałem nic nie

> zrozumiałeś.

Przyznasz, że złośliwości nie były tu na miejscu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.