sajmon Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 Mam przyczepke SAM lekką , która ma DMC 720kg (ładowność chyba 460 kg) . W dowodzie od samochodu mam wbite ,że DMC przyczepy bez hamulca ( czyli taka jak moja) jest 450kg .Natomiast rubryka F2 /F3 mówi o DMC pojazdu oraz pojazdu+ przyczepy .U mnie jest 1650 / 2650 kg .Czyli teoretycznie jest ok , nie pasuje tylko ta masa ciągniętej przyczepki bez hamulca Jak to obejść ? .Tzn. przyczepka jest jeszcze na "czarnych blachach" .Czy da sie przerejestrować ć tą przyczepke na mniejszą ładowność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > Mam przyczepke SAM lekką , która ma DMC 720kg (ładowność chyba 460 kg) . W dowodzie od samochodu > mam wbite ,że DMC przyczepy bez hamulca ( czyli taka jak moja) jest 450kg .Natomiast rubryka > F2 /F3 mówi o DMC pojazdu oraz pojazdu+ przyczepy .U mnie jest 1650 / 2650 kg .Czyli > teoretycznie jest ok , nie pasuje tylko ta masa ciągniętej przyczepki bez hamulca Jak to > obejść ? .Tzn. przyczepka jest jeszcze na "czarnych blachach" .Czy da sie przerejestrować ć tą > przyczepke na mniejszą ładowność? No raczej chyba nie. Nowy dowód będzie na podstawie starego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 teraz to trzeba bedzie robic homologację bo sie dane w dowodzie zmieniły. moim zdaniem gra nie warta swieczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > teraz to trzeba bedzie robic homologację bo sie dane w dowodzie zmieniły. moim zdaniem gra nie > warta swieczki Dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > teraz to trzeba bedzie robic homologację bo sie dane w dowodzie zmieniły. moim zdaniem gra nie > warta swieczki a gdyby dołożyć hamulec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sajmon Napisano 10 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > No raczej chyba nie. Nowy dowód będzie na podstawie starego. A tak teoretyzując , jest to przyczepka SAM która ma w tym momencie 23 lata ( lecz w calkiem fajnym stanie) , tabliczka znamionowa już lekko nieczytelna , dowód rejestracyjny "stary" też poniszczony. DMC nie czytelne , co wtedy? Na jakiej podstawie wpiszą w nowym DR masy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 To wogole jest jakies jajo z przepisami w Polsce. Producent auta przewidzial, ze mozna ciagnac przeczepke bez hamulca do 450kg. Sajmon ma przyczepke, ktora wazy 260kg (i moze zabrac towar 460). Wiec spokojnie moglby na ta przyczepke zaladowac 190kg i nia jechac tym autem nie przekraczajac masy przewidzianej przez producenta. Ale z jakiegos niezrozumialego powodu w Polsce nie moze bo przepisy nie pozwalaja. Kompletny bezsens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manegol Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > A tak teoretyzując , jest to przyczepka SAM która ma w tym momencie 23 lata ( lecz w calkiem > fajnym stanie) , tabliczka znamionowa już lekko nieczytelna , dowód rejestracyjny "stary" też > poniszczony. DMC nie czytelne , co wtedy? Na jakiej podstawie wpiszą w nowym DR masy ? A no na takiej, że w WK mają dokładną "kopię" Twojego DR, a dokładniej mają założoną teczkę z wszystkimi papierami jakie zostały złożone przy rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 Już biegnę tłumaczyć - do zbadania masy RZECZYWISTEJ czyli tego co opisujesz potrzebna jest waga, do sprawdzenia DMC (czyli tego z czego korzystają PL przepisy) wystarczą dowody. Mniej pracy, więcej kasy, czaisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > A no na takiej, że w WK mają dokładną "kopię" Twojego DR, a dokładniej mają założoną teczkę z > wszystkimi papierami jakie zostały złożone przy rejestracji. niekoniecznie , jak nie wklepali do cepiku albo się zapodziały to nic nie mają , i wtedy można coś pokombinować z DMC na zasadzie, "zniszczony DR, nieczytelna tabliczka, dziadek zmarł ale mówił, że ona ma pińcet DMC" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > Już biegnę tłumaczyć - do zbadania masy RZECZYWISTEJ czyli tego co opisujesz potrzebna jest waga, > do sprawdzenia DMC (czyli tego z czego korzystają PL przepisy) wystarczą dowody. Mniej pracy, > więcej kasy, czaisz? Nie... szczerze mowiac nie czaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > Nie... szczerze mowiac nie czaje. DMC = dopuszczalna masa całkowita - jest zapisana w dowodzie rejestracyjnym, więc łatwo sprawdzić czy wszystko ok czy nie, wystarczy umieć przeczytać odpowiednie rubryki. Masa rzeczywista jest to masa pojazdu w DANYM momencie, czyli np. ciężarówka DMC 18t, ważąca na pusto 9t, mająca 4.5t ładunku, masy rzeczywistej ma 13.5t, a DMC wciąż 18t. I jeśli np. stoi znak zakazu wjazdu - taka ciężarówka i napisana wartość powiedzmy 15t - to i tak mu nie wolno wjechać mimo że masa RZECZYWISTA to 13.5t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > DMC = dopuszczalna masa całkowita - jest zapisana w dowodzie rejestracyjnym, więc łatwo sprawdzić > czy wszystko ok czy nie, wystarczy umieć przeczytać odpowiednie rubryki. Masa rzeczywista jest > to masa pojazdu w DANYM momencie, czyli np. ciężarówka DMC 18t, ważąca na pusto 9t, mająca > 4.5t ładunku, masy rzeczywistej ma 13.5t, a DMC wciąż 18t. I jeśli np. stoi znak zakazu wjazdu > - taka ciężarówka i napisana wartość powiedzmy 15t - to i tak mu nie wolno wjechać mimo że > masa RZECZYWISTA to 13.5t. Nie no to rozumiem. Czego nie rozumiem, to powodu istnienia tego przepisu o przyczepach. Skoro auto moze ciagnac 450kg, to dlaczego nie moze ciagnac przeczepy ktora wazy 260+100kg towaru= 360kg tylko dlatego, ze ma wpisane DMC 720kg. Tego nie potrafie pojac. Rozumiem, ze bez wagi moze byc ciezko sie obejsc. Ale bez wagi wogole sprawdzanie jakichkolwiek mas jest bezsensu w tym przypadku. Co z tego, ze przyczepa ma DMC 720 a auto moze ciagnac tylko 450kg, skoro w rzeczywistoci ta przyczepa z malym ladunkiem nie wazy wiecej niz to 450, czyli technicznie auto spokojnie taka moze ciagnac. Dokladnie tak samo moze byc w druga strone. Przyczepa moze miec DMC 450kg i wtedy policjant sprawdzi wpis w dowodzie i bedzie wszystko OK. Ale co z tego, skoro na przyczepe bedzie zaladowane tyle, ze bedzie w rzeczywistosci wazyc 600kg? Bez wagi tego policjant nie sprawdzi. Przeciez chyba powinno chodzic o to, zeby nie ciagnac czegos co jest zbyc ciezkie dla auta. Przyczepa o DMC 720 na pusto nie jest zbyt ciezka dla aut z wpisanym O2 450kg, bo pusta przyczepa jest lzejsza niz 450kg Poprostu z logicznego punktu widzenia to nie ma sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > DMC = dopuszczalna masa całkowita - jest zapisana w dowodzie rejestracyjnym, więc łatwo sprawdzić > czy wszystko ok czy nie, wystarczy umieć przeczytać odpowiednie rubryki. Masa rzeczywista jest > to masa pojazdu w DANYM momencie, czyli np. ciężarówka DMC 18t, ważąca na pusto 9t, mająca > 4.5t ładunku, masy rzeczywistej ma 13.5t, a DMC wciąż 18t. I jeśli np. stoi znak zakazu wjazdu > - taka ciężarówka i napisana wartość powiedzmy 15t - to i tak mu nie wolno wjechać mimo że > masa RZECZYWISTA to 13.5t. W dowodzie rejestracyjnym jest MMC przyczepy nie DMC przyczepy. To nie są tożsame wartości. MMC przyczepy w DR samochodu określa homologacja producenta - ile ten samochód może pociągnąć. Oprócz tego są jeszcze PoRD, zgodnie z art. 62 których brana jest pod uwagę również RMC, która oczywiście jest jeszcze czymś innym niż MMC oraz DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > Mam przyczepke SAM lekką , która ma DMC 720kg (ładowność chyba 460 kg) . W dowodzie od samochodu > mam wbite ,że DMC przyczepy bez hamulca ( czyli taka jak moja) jest 450kg . W DR samochdu masz wbite MMC przyczepy. Otwórz DR i w środku masz opis poszczególnych rubryk. Nie może tu być DMC przyczepy, bo producent samochodu pojęcia nie ma jaką MW oraz ładowność może mieć przyczepa, którą ten samochód będzie ciągnął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > W DR samochdu masz wbite MMC przyczepy. Otwórz DR i w środku masz opis poszczególnych rubryk. Nie > może tu być DMC przyczepy, bo producent samochodu pojęcia nie ma jaką MW oraz ładowność może > mieć przyczepa, którą ten samochód będzie ciągnął. no chyba żartujesz ... przecież właśnie po otwarciu dowodu czytasz opis rubryk : dmc bez i z hamulcem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > A tak teoretyzując , jest to przyczepka SAM która ma w tym momencie 23 lata ( lecz w calkiem > fajnym stanie) , tabliczka znamionowa już lekko nieczytelna , dowód rejestracyjny "stary" też > poniszczony. DMC nie czytelne , co wtedy? Na jakiej podstawie wpiszą w nowym DR masy ? Jedziesz na stację diagnostyczną aby ustalić wszelkie parametry techniczne. Z Zaświadczeniem jedziesz do wydziału komunikacji i tam dostajesz nowy dowód rejestracyjny i nową tablicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > no chyba żartujesz ... > przecież właśnie po otwarciu dowodu czytasz opis rubryk : dmc bez i z hamulcem. ar ju szur ? Żuraw ma rację, a raczej obsesję na tym punkcie Inna kwestia że w tym przypadku MMC jest właściwie tożsame z DMC i w razie kontroli nikt się nad tym nie zastanawia, tylko porównuje masy z O1 czy O2 do DMC przyczepki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > Jedziesz na stację diagnostyczną aby ustalić wszelkie parametry techniczne. Z Zaświadczeniem > jedziesz do wydziału komunikacji i tam dostajesz nowy dowód rejestracyjny i nową tablicę. wg nowych wytycznych o rejestracji SAMów też jest tak prosto ? w sumie najlepiej podjechać i i popytać albo jak pisałem http://goliat.com.pl/os-hamowana-przyczepy-al-ko-750kg-standard,3,5297,716 używkę taniej wyrwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > A tak teoretyzując , jest to przyczepka SAM która ma w tym momencie 23 lata ( lecz w calkiem > fajnym stanie) , tabliczka znamionowa już lekko nieczytelna , dowód rejestracyjny "stary" też > poniszczony. DMC nie czytelne , co wtedy? Na jakiej podstawie wpiszą w nowym DR masy ? Powinny być w wydziale dokumenty tej przyczepy i na podstawie tego wyrobią nowy DR. Jeśli wyślą na stację diagnostyczną. Tu nikt nic na gębę nie wpisze danych z sufitu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > A tak teoretyzując , jest to przyczepka SAM która ma w tym momencie 23 lata ( lecz w calkiem > fajnym stanie) , tabliczka znamionowa już lekko nieczytelna , dowód rejestracyjny "stary" też > poniszczony. DMC nie czytelne , co wtedy? Na jakiej podstawie wpiszą w nowym DR masy ? SKIERUJA NA BADANIE do okregowej stacji pojazdów - tak przyjanjmiej było z moja stara przyczepka zeby SKP przeprowadziła badania, teraz to pewnie beda chcieli homologację. wiec lepiej zostaw jak jest bo sie pczyczepia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sajmon Napisano 12 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 Byłem dzisiaj na Policji zapytać jak się mają te wszystkie zapisy w DR i tak przytoczyłęm swój przykład : przyczepa waga : 230 kg , łądowność 460 kg ( czyli sumując mamy dmc 690kg ,lecz tego nie ma napisanego w dowodzie) , samochód Skoda Fabia - wbita masa przyczepy bez hamulca 450 kg .Pytanie do Policmajstra : Czy mogę ciagnąć taką przyczepke z np : trzema rowerami i dużym fotelem , gdzie na oko widać żeładunek nie ma większej masy niż 100 kg . Odpowiedź gliniarza , że mogę .W tym momencie sam juz nie wiem co o tym myśleć .Facet mówi że jeśli ją przeładuje to w razie kontroli Police man może wezwać GIDT czy jak to sie zwie i podjadą z wagą czy ich w uja nie robie . Co myślicie o tym ? Policjant nie do informowany czy raczej ludziska nie do informowani? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 12 Marca 2015 Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 policjant - moim zdaniem. pierwszenstwo maja dane w dowodzie a nie realna masa przyczepy i ładunku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihó1435053663 Napisano 12 Marca 2015 Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 Z tego, co wiem, przyczepki zawsze się rozpatruje wg DMC. Przecież nie każdy policmajster będzie miał wagę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 13 Marca 2015 Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 > no chyba żartujesz ... > przecież właśnie po otwarciu dowodu czytasz opis rubryk : dmc bez i z hamulcem. To otwórz sobie DR i przeczytaj co tam ktoś mądry napisał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 13 Marca 2015 Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 > ar ju szur ? > Żuraw ma rację, a raczej obsesję na tym punkcie > Inna kwestia że w tym przypadku MMC jest właściwie tożsame z DMC Again... NIE JEST!!!!!! Te paraetry są tożsame wyłącznie w przypadu rubryk F1 i F2 czyli MMC i DMC pojazdu (samochodu lub przyczepy), natomiast robryka O1 i O2 to dane homologacyjne producenta pojazdu mówiące ile maksymalnie dany samochód może pociągnąć i ma się NIJAK do DMC tego co ciągniemy... > i w razie kontroli nikt się nad tym nie zastanawia, tylko porównuje masy z O1 czy O2 do DMC > przyczepki No właśnie. I potem wychodzą takie babole, że kierowcy dają sobei wcisnąć mandat, bo nikt nie zastanowił się co stoi w dokumentacj i w przepisach. Dlatego warto się nad tym pochylić, zrozumieć zapisy i nie dać sobie wcisnąc zupełnie nienależnego mandatu. Myśleć, myśleć!!! To nei boli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 13 Marca 2015 Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 > Again... NIE JEST!!!!!! > Te paraetry są tożsame wyłącznie w przypadu rubryk F1 i F2 czyli MMC i DMC pojazdu (samochodu lub > przyczepy), a co jak masz np auto które producent homologuje na 5T i 3.5T konstrukcyjne (MMC) przystosowany do 5T ale przepisami ograniczamy DMC do 3.5T > natomiast robryka O1 i O2 to dane homologacyjne producenta pojazdu mówiące ile > maksymalnie dany samochód może pociągnąć i ma się NIJAK do DMC tego co ciągniemy... a czy DMC może być wyższe od MMC ? nie, więc może tam być i DMC jak i MMC dla użytkownika nic to nie zmienia problemem jest że służba porównuje DMC przyczepy (z DR) z pozycją w O2 holownika, a powinni brać RMC przyczepy bo przepis nigdzie nie podaje że ma to być DMC a nie RMC oczywiście mowa tylko o tym warunków - pozycja O2 i O1 z DR bo przepisy odnoszą się już do DMC i do RMC > No właśnie. I potem wychodzą takie babole, że kierowcy dają sobei wcisnąć mandat, bo nikt nie > zastanowił się co stoi w dokumentacj i w przepisach. Dlatego warto się nad tym pochylić, > zrozumieć zapisy i nie dać sobie wcisnąc zupełnie nienależnego mandatu. Myśleć, myśleć!!! To > nei boli. w większości przypadków i tak pewnie RMC jest większa od DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 13 Marca 2015 Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 > W dowodzie rejestracyjnym jest MMC przyczepy nie DMC przyczepy. To nie są tożsame wartości. MMC > przyczepy w DR samochodu określa homologacja producenta - ile ten samochód może pociągnąć. > Oprócz tego są jeszcze PoRD, zgodnie z art. 62 których brana jest pod uwagę również RMC, która > oczywiście jest jeszcze czymś innym niż MMC oraz DMC. W dowodzie podane jest dokładnie i to i to (pola F1 i F2). ITD na podstawie DMC określa wszystko. Podobnie policja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 13 Marca 2015 Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 > a co jak masz np auto które producent homologuje na 5T i 3.5T Nie m a takeigo egzemplarza, który w DR ma 5T i 3,5T. Albo 5, albo 3,5. > konstrukcyjne (MMC) przystosowany do 5T ale przepisami ograniczamy DMC do 3.5T Rany... jakimi przepisami??? O tym przecież mówi homologacja producenta, a nie przepisy.... > a czy DMC może być wyższe od MMC ? DMC przyczepy może być większe od MMCp dla samochodu czyli wartości z rubryki O1. Ważny w tym przypadku jest art. 62 PoRD wyraźnie mówiący o RMC zarówno samochodu jak i przyczepy. > nie, więc może tam być i DMC jak i MMC dla użytkownika nic to nie zmienia Nie, bo MMC określa producent samochodu w danych homologacyjnych, a DMC jest wartością sztuczną wynikającą z PoRD. Są całkowicie nieporównywalne. > problemem jest że służba porównuje DMC przyczepy (z DR) z pozycją w O2 holownika, a powinni brać > RMC przyczepy > bo przepis nigdzie nie podaje że ma to być DMC a nie RMC Podaje. Jest to art. 62 PoRD. > oczywiście mowa tylko o tym warunków - pozycja O2 i O1 z DR > bo przepisy odnoszą się już do DMC i do RMC Tak. Przepisy móią o RMC i DMC. Nie mogą mówić o MMC bo to dane wynikające z homologacji producenta, a nie PoRD. > w większości przypadków i tak pewnie RMC jest większa od DMC To słabo, bo powinna być mniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 13 Marca 2015 Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 > W dowodzie podane jest dokładnie i to i to (pola F1 i F2). ITD na podstawie DMC określa wszystko. > Podobnie policja. Rubryka F1 i F2 dotyczy pojazdu. My rozmaiamy o przyczepach, czyli wartościach z rubryk O1 i O2., które nie są tożsame z DMC przyczepy Z JEJ dowodu rejestracyjnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 13 Marca 2015 Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 > W dowodzie podane jest dokładnie i to i to (pola F1 i F2). ITD na podstawie DMC określa wszystko. > Podobnie policja. ale mowa jest o polach O1 i O2 autor w pozycji O1 ma 450kg MMC - czyli tyle ile auto może pociągnąć teraz zapina pustą przyczepę która ma DMC 720kg i MW 260kg zatrzymuje go policja która przyrównuje DMC pustej przyczepy do MMC z pola O1 - gdzie tu sens i logika ? ale tak niestety jest, mam taką informację przesłaną pismem z KWP z Krk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 13 Marca 2015 Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 > ale mowa jest o polach O1 i O2 > autor w pozycji O1 ma 450kg MMC - czyli tyle ile auto może pociągnąć > teraz zapina pustą przyczepę która ma DMC 720kg i MW 260kg > zatrzymuje go policja która przyrównuje DMC pustej przyczepy do MMC z pola O1 - gdzie tu sens i > logika ? > ale tak niestety jest, mam taką informację przesłaną pismem z KWP z Krk Na szczęście tak nie jest. Przytaczałem już tutaj przykład gdy maluchem ciiągnąłem pustą lawetę o MW=350kg (dla malucha O1 i O2 = 400kg) oddać ją do wypożyczalni i policja mnie nie zatrzymała mimo, że jechali za mną. Drugi przykład - kontrola policyjna, podczas której wiem, że DMC przyczepy jest większe od MMCp z DR, ale RMC przyczepy mniejsze od MMC (bo od RMCs musi, a MMC jest ostrzejszym warunkiem). Odmówiłem przyjęcia mandatu żądając ściągnięcia wagi na podstawie właśnie art. 62 i policja odstąpiła od jego wypisywania. Wykładnia się więc zmieniła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 13 Marca 2015 Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 > Wykładnia się więc zmieniła? nic się nie zmieniło nasze przepisy są na tyle zamieszane, że nawet służby się w tym gubią i jak już pisałem, to że Tobie się udało, nieznaczny że inny nie dostanie za to samo mandatu (ew będzie się bujał po sądach) a co do różnych F1 i F2 poczytaj jakiś tekst jak widać mogą być różne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 13 Marca 2015 Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 > Nie m a takeigo egzemplarza, który w DR ma 5T i 3,5T. Albo 5, albo 3,5. ziomek no jak to. na allegro pełno jest meroli VARIO KAWA np 816 o ładowności 5t a w dowodzie DMC 3500kg. zreszta wrzucałem sporo takich aut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 13 Marca 2015 Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 > ale mowa jest o polach O1 i O2 > autor w pozycji O1 ma 450kg MMC - czyli tyle ile auto może pociągnąć > teraz zapina pustą przyczepę która ma DMC 720kg i MW 260kg > zatrzymuje go policja która przyrównuje DMC pustej przyczepy do MMC z pola O1 - gdzie tu sens i > logika ? > ale tak niestety jest, mam taką informację przesłaną pismem z KWP z Krk W zeszlym roku bylem w Polsce i ciagnalem przyczepka szwagra. Przyczepka DMC 750kg bez hamulcow. Auto wg homologacji moze pociagnac 500kg bez hamulca o tak by mialo wpisane w O1 gdyby bylo zarejestrowane w Polsce. Ale jako ze auto z Irlandii i w dowodzie nie ma slowa o zadnych masach, przeczepach, hakach itp, to policjant nie bedzie wiedzial jakie sa ograniczenia. Tak sie tez stalo - przy kontroli poprosil o dowody rejestracyjne (auta i przyczepy) popatrzyl i oddal. Przyczepa byla prawie pusta wiec nie wazyla wiecej niz 350-400kg takze spokojnie auto moglo ja ciagnac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 13 Marca 2015 Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 > Z tego, co wiem, przyczepki zawsze się rozpatruje wg DMC. Przecież nie każdy policmajster będzie > miał wagę Będę pisał powoli żebyś zrozumiał. Przykład : Jedziesz lawetą która ma dopuszczalną ładowność np.2t na niej wieziesz busa o DMC 3,5t a masę własną ma 1,8t możesz wieźć tego busa czy nie? Jak odpowiesz na to pytanie to zadam ci drugie. Teraz wyobraź sobie ,że w tym busie którego wieziesz leży towar np. szafa. Zatrzymuje cię policja i sprawdza papiery lawety i busa. Policjant twierdzi ,że jesteś przeładowany bo bus ma DMC 3,5t ,a ty na to że przecież masa własna busa to tylko 1,8t i nie przekracza ładowności lawety. Policjant każe otworzyć ci busa i widzi szafę. Następnie utwierdza się w przekonaniu ,ze jesteś przeładowany bo bus nie jest pusty i na pewno waży 3,5t po czym wlepia ci mandat bo przecież nie ma ze sobą wagi i nie wie ile waży szafa. Teraz dochodzimy do sedna problemu. Masz dwie bramki. nr 1 łykasz mandat na klatę bo przeładowałeś lawetę o 1,5t . nr 2 nie przyjmujesz mandatu bo wiesz ze szafa waży 100kg i łącznie na pace masz 1,9t i to Policjant niech sobie ściągnie ITD z wagą i niech ci udowodni że jesteś przeładowany. Nie wiem czy pisałem dostatecznie powoli żebyś zrozumiał. Z przyczepą jest tak samo liczy się waga całkowita czyli masa własna przyczepy + AKTUALNY towar a nie DMC przyczepy z dowodu. Jeżeli dasz sobie wcisnąć mandat za busa z szafą to znaczy ,że pomimo ,że tak wolno pisałem nic nie zrozumiałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihó1435053663 Napisano 14 Marca 2015 Udostępnij Napisano 14 Marca 2015 Daruj złośliwości bo temat dotyczy przyczep, a nie przewodu towarów autem dostawczym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 14 Marca 2015 Udostępnij Napisano 14 Marca 2015 > Daruj złośliwości bo temat dotyczy przyczep, a nie przewodu towarów autem dostawczym. Nie widzisz analogii? Samochód i jego dopuszczalna ładowność. Samochód i jego dopuszczalne obciążenie na haku. Od stwierdzenia czy to przekroczyłeś są wagi, a nie widzimisie kogoś. Równie dobrze możesz załadować na busa styropianowy klocek z napisem 3t jak w filmie Bareji i wyłapać mandat za przeładowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sajmon Napisano 10 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 się wyjaśniło .Napisałem maila do Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Katowicach i otrzymałem taką oto odpowiedź : Czyli nawet jeśli przyczepa jest pusta i jej masa własna wynosi 230 kg , nie mogę tej przyczepy ciągnąć za pomocą samochodu z uciągiem wbitym w dowód 450 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 > się wyjaśniło .Napisałem maila do Wydziału Ruchu Drogowego > Komendy Miejskiej Policji w Katowicach i otrzymałem taką oto odpowiedź : > Czyli nawet jeśli przyczepa jest pusta i jej masa własna wynosi 230 kg , nie mogę tej przyczepy > ciągnąć za pomocą samochodu z uciągiem wbitym w dowód 450 kg Żuraw!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 > no chyba żartujesz ... > przecież właśnie po otwarciu dowodu czytasz opis rubryk : dmc bez i z hamulcem. Jemu nie wytłumaczysz, on wie swoje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 > się wyjaśniło .Napisałem maila do Wydziału Ruchu Drogowego > Komendy Miejskiej Policji w Katowicach i otrzymałem taką oto odpowiedź : > Czyli nawet jeśli przyczepa jest pusta i jej masa własna wynosi 230 kg , nie mogę tej przyczepy > ciągnąć za pomocą samochodu z uciągiem wbitym w dowód 450 kg I tak zaraz odezwą się mądrzy, którzy powiedzą, że policjant jest niedouczony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 > I tak zaraz odezwą się mądrzy, którzy powiedzą, że policjant jest niedouczony A oni wiedzą LEPIEJ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 > się wyjaśniło .Napisałem maila do Wydziału Ruchu Drogowego > Komendy Miejskiej Policji w Katowicach i otrzymałem taką oto odpowiedź : > Czyli nawet jeśli przyczepa jest pusta i jej masa własna wynosi 230 kg , nie mogę tej przyczepy > ciągnąć za pomocą samochodu z uciągiem wbitym w dowód 450 kg No czyli tak jak mowilem - totalny bezsens prawny. Po co takiego ograniczenia stosowac to mi sie w glowie nie miesci. Masz przyczepke ktora wazy 260kg. Masz auto ktore moze uciagnac 450kg. Ale przyczepy ciagnac nie mozesz - bo nie.. Tak sobie wymyslili i tak ma byc. Nonsens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 > Masz przyczepke ktora wazy 260kg. > Masz auto ktore moze uciagnac 450kg. > Ale przyczepy ciagnac nie mozesz - bo nie.. Tak sobie wymyslili i tak ma byc. > Nonsens. Niestety takie jest prawo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 > Niestety takie jest prawo. Ja wiem. Nie narzekam na to, ze to prawo jest egzekwowane przez policje. Tylko na to, ze wogole takie prawo istnieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 > Ja wiem. > Nie narzekam na to, ze to prawo jest egzekwowane przez policje. > Tylko na to, ze wogole takie prawo istnieje. Tylko, że ja uważam to za głupotę. Niejedną zresztą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 > No czyli tak jak mowilem - totalny bezsens prawny. > Po co takiego ograniczenia stosowac to mi sie w glowie nie miesci. Bo tak jest prościej (prostacko?), szybciej, łatwiej, taniej... A że przy okazji debilnie i bezmózgo? No cóż: jaki kraj, takie prawo i jego stosowanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihó1435053663 Napisano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2015 > Będę pisał powoli żebyś zrozumiał. > Przykład : Jedziesz lawetą która ma dopuszczalną ładowność np.2t > na niej wieziesz busa o DMC 3,5t a masę własną ma 1,8t możesz wieźć tego busa czy nie? > Jak odpowiesz na to pytanie to zadam ci drugie. > Teraz wyobraź sobie ,że w tym busie którego wieziesz leży towar np. szafa. Zatrzymuje cię policja i > sprawdza papiery lawety i busa. Policjant twierdzi ,że jesteś przeładowany bo bus ma DMC 3,5t > ,a ty na to że przecież masa własna busa to tylko 1,8t i nie przekracza ładowności lawety. > Policjant każe otworzyć ci busa i widzi szafę. > Następnie utwierdza się w przekonaniu ,ze jesteś przeładowany bo bus nie jest pusty i na pewno waży > 3,5t po czym wlepia ci mandat bo przecież nie ma ze sobą wagi i nie wie ile waży szafa. > Teraz dochodzimy do sedna problemu. > Masz dwie bramki. > nr 1 łykasz mandat na klatę bo przeładowałeś lawetę o 1,5t . > nr 2 nie przyjmujesz mandatu bo wiesz ze szafa waży 100kg i łącznie na pace masz 1,9t i to > Policjant niech sobie ściągnie ITD z wagą i niech ci udowodni że jesteś przeładowany. > Nie wiem czy pisałem dostatecznie powoli żebyś zrozumiał. > Z przyczepą jest tak samo liczy się waga całkowita czyli masa własna przyczepy + AKTUALNY towar a > nie DMC przyczepy z dowodu. > Jeżeli dasz sobie wcisnąć mandat za busa z szafą to znaczy ,że pomimo ,że tak wolno pisałem nic nie > zrozumiałeś. Przyznasz, że złośliwości nie były tu na miejscu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2015 > Niestety takie jest prawo. Raczej głupia/prostacka jego interpretacja Dostałem taką samą odpowiedź od policji w krk A Żuraw i tak napisze że to nie prawda i ze jego puścili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.