Skocz do zawartości

Mułowata Marea - ale dlaczego? ("doktorat" z MES)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Próbowałem na forum fiata ale tam jakoś nikt nie był w stanie mi odpowiedzieć, spróbuję więc tutaj...

Żona zaczęła coś marudzić że jej Marea jakby mułowata.. a że zakupiłem niedawno MES, to postanowiłem poanalizować trochę to co się dzieje z Maryską.

No i pojawiły się następujące znaleziska:

1) zupełnie stoi EGR (stały błąd P0404 - sterowanie EGR ), MES pokazuje otwarcie 1% i wogóle się nie zmienia w trakcie jazdy.

2) Błąd P0704 - sygnał sprzęgła. Ten po skasowaniu nie wraca, ale mechanik niedawno wymieniał sprężynę przy sprzęgle - możliwe że jakaś pozostałość tych prac... na razie zostawiam

Kwestia tego EGR. Nie mam wątpliwości że jest do wymiany ( ma z 6-7 lat ) ale... typowe mulenie przy EGR to strasznie słaby na niskich obrotach, a nagle dostaje kopa przy wyższych. A ten -jest ospały mniej więcej równo. Więc..czy czasem nie jest tak że ten egr zamknął się i ..tak został. W efekcie nie puszcza spalin do kolektora dolotowego, więc i nie ma mulenia (tylko spaliny nieco bardziej toksyczne). Zacząłem niuchać dalej i okazuje się że masa zmierzonego powietrza jest znacznie wyższa(!) niż oczekiwanego (na jałowym to jest mniej więcej 280 oczekiwana, a 500 - zmierzona). Ciśnienie doładowania- tu różnice nie są duże, a zmierzone nieco większe niż oczekiwane (na zimnym -równe wartości, na rozgrzanym - zmierzone 1063 oczekiwana 1010 - moim zdaniem olać, jest OK). Ale te różnice w masie powietrza... moim zdaniem to wskazuje jednoznacznie na głupoty z przepływomierza.. widzi więcej niż faktycznie ma, więc "oszukuje" ecu, i stąd jak najbardziej może mulić (mniej powietrza ma niż czujnik mówi że ma). Wykres załączam

288283258-288283258-mareawykres.jpg

Ktoś potwierdzi moją diagnozę ew ma inny pomysł dlaczego go muli? (IMHO to nie EGR, choć ten też do wymiany, tylko przepływomierz).

PS Start - zimny silnik, ten środkowy, wyraźnie iny odcinek to jazda ekspresówką (ok 120km/h).

Pozdrawiam,

Rafal

post-9953-14352529135347_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1) zupełnie stoi EGR (stały błąd P0404 - sterowanie EGR ), MES pokazuje otwarcie 1% i wogóle się

> nie zmienia w trakcie jazdy.

Może cewka EGR-a ma przerwę skoro ECU nie pokazuje wysterowania - można to zmierzyć miernikiem albo to coś z kabelkiem /wtyczką .

> 2) Błąd P0704 - sygnał sprzęgła. Ten po skasowaniu nie wraca, ale mechanik niedawno wymieniał

> sprężynę przy sprzęgle - możliwe że jakaś pozostałość tych prac...

To błąd sporadyczny - zapisany z czujnika pod pedałem sprzęgła - najwyraźniej został wygenerowany podczas wymiany .

> Kwestia tego EGR.

> Zacząłem niuchać dalej i okazuje się że masa zmierzonego

> powietrza jest znacznie wyższa(!) niż oczekiwanego (na jałowym to jest mniej więcej 280

> oczekiwana, a 500 - zmierzona).

Ta różnica na biegu jałowym wynika ze stale zamkniętego EGR-a , wtedy idzie zbyt dużo powietrza przez przepływkę .

Na wysokich obrotach odczyty masy powietrza są OK , ciśnienie doładowania też w porządku , bo turbo w CF3 dmucha na maksa jakieś 1,3 bara .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może cewka EGR-a ma przerwę skoro ECU nie pokazuje wysterowania - można to zmierzyć miernikiem albo

> to coś z kabelkiem /wtyczką .

Rozumiem ze miernikiem na samym EGR (jego złaczu) - jakie wartości sa oczekiwane jako poprawne i na których pin-ach (bo jak dobrze pamiętam to tam są 3, ale może się mylę...)

> To błąd sporadyczny - zapisany z czujnika pod pedałem sprzęgła - najwyraźniej został wygenerowany

> podczas wymiany .

Tak myślałem - sprawdzę jeszcze w sobote, jak się ponownie nie pojawi to nie będę się tym zajmował

> Ta różnica na biegu jałowym wynika ze stale zamkniętego EGR-a , wtedy idzie zbyt dużo powietrza

> przez przepływkę .

> Na wysokich obrotach odczyty masy powietrza są do przyjęcia .

Hmm.. jak dobrze rozumeim zasadę działania egr, to na wolnych obrotach pozostaje zamknięty, a otwiera się na wyższych.. Dlaczego więc jego zamknięcie (nawet stałe) na wolnych obrotach miałoby mieć wpływ na pomiar masy powietrza? Jeśli już - to właśnie powinien wpływać na wysokich.. Albo czegoś nie rozumiem, albo..coś źle rozumiem wink.gif

No i druga sprawa - czy zamknięty EGR tłumaczyłby utratę mocy silnika w cąłym zakresie obrotów? Jeśli tak - w jaki sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem ze miernikiem na samym EGR (jego złaczu) - jakie wartości sa oczekiwane jako poprawne i na

> których pin-ach (bo jak dobrze pamiętam to tam są 3, ale może się mylę...)

> Tak myślałem - sprawdzę jeszcze w sobote, jak się ponownie nie pojawi to nie będę się tym zajmował

> Hmm.. jak dobrze rozumeim zasadę działania egr, to na wolnych obrotach pozostaje zamknięty, a

> otwiera się na wyższych.. Dlaczego więc jego zamknięcie (nawet stałe) na wolnych obrotach

> miałoby mieć wpływ na pomiar masy powietrza? Jeśli już - to właśnie powinien wpływać na

> wysokich.. Albo czegoś nie rozumiem, albo..coś źle rozumiem

> No i druga sprawa - czy zamknięty EGR tłumaczyłby utratę mocy silnika w cąłym zakresie obrotów?

> Jeśli tak - w jaki sposób?

w testach jest test EGR actuator - na wymontowanym będzie widać czy bolec pracuje

mój miał miernikiem poprawne wartości ale testu nie przechodził

głupoty z MAF takie wychodzą bo ECU oczekuje jakiejś ilości czystego powietrza a reszte chce dopchać spalinami - a tu doopa i samo czyste leci wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Wiem że odgrzewam kotleta, ale mam coś do dodania, a więc...

1) czy udało się ogarnąć ta usterkę?

2) chciałem coś sprostować....

Fafkulec napisał: "> Hmm.. jak dobrze rozumeim zasadę działania egr, to na wolnych obrotach pozostaje zamknięty, a

> otwiera się na wyższych.. Dlaczego więc jego zamknięcie (nawet stałe) na wolnych obrotach

> miałoby mieć wpływ na pomiar masy powietrza? Jeśli już - to właśnie powinien wpływać na

> wysokich.. Albo czegoś nie rozumiem, albo..coś źle rozumiem"

EGR pracuje właśnie odwrotnie, tzn. na wolnych obrotach jest otwarty i puszcza spaliny do silnika, a na wysokich powinien być zamknięty. Wartość zamierzonego przepływu około 280mg/l na wolnych jest jak najbardziej prawidłowa, z zaślepionym EGR powinno być coś koło 380mg/l.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.