Skocz do zawartości

Elektryczny klucz udarowy


radek_p14

Rekomendowane odpowiedzi

> Czy nie bedzie lepiej zamienic badziewnego elektryka na badziewnego pneumatyka?

> http://www.jula.pl/catalog/narzedzia-i-m...udarowy-073008/

z tanich kluczy udarowych polecam ROTAKE. podczas gdy ja kupiłem Chicago, ojciec w tym samym czasie kupił sobie rotake, jakiś spory moment, większy niż w moim CP...no i robił robotę za ułamek ceny blush.gif potem zagadałem z moim wulkanizatorem, bo zauważyłem u niego rotake...i zachwalał hehe.gif wspominał, że nie miał nawet naolejacza na linii wpiętego, tylko od wielkiego dzwonu wpuścił kropelkę oleju bezpośrednio w klucz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedz jeszcze czy te śruby, którym klucz nie daje rady da się odkręcić normalnie ręką bez

> przedłużek?

Sruby bylem w stanie odkrecic cienkim kluczem S z wyposazenia auta.

Wystarczylo bardzo lekko kopnac w klucz i sruby sie luzowaly.

Recznie nie probowalem, bo szkoda plecow - dlatego chcialem miec w garazu udarowy.

Sruby byly przed zima dokrecane z momentem 110Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie ledwo dal rade... Na tyle mialem tak dowalone ze nie chcialem go juz meczyc bo mielil i

> mielil i 4/10 odkrecilem sam... Tylko mi fele olejem jakims zafajdal.. Jeszcze dwa auta, ale

> tam powinno byc lepiej..

A ja dziś popróbowałem i odkręcił 20 na 20 śrób w toyocie bez żadnych trudności.Sam udar pracował kilka uderzen i potem juz lekko odkręcał.

Każda śróba była przykręcana jesienią z momentem 110.Nie były ruszane do dnia dzisiejszego.

Reasumując jestem bardzo zadowolony i nie żałuje wydanej kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez sie zastanawiam nad zakupem takiego taniego klucza tylko czy jak np nie odkręce nim kół to można to normalnie oddać do sklepu że niby jest zepsuty albo z innego powodu lub żądać wymiany na taki co odkręci? Dziwne że jeden klucz odkręca bez problemu a drugi nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy później...

Kupiłem ten klucz z Juli w październiku w promocji za 99 złotych.

Dzisiaj przy wymianie kół z 20 śrub odkręcił zero. Żadnej nie dał rady odkręcić.

Najgorsze jest to że kupiłem go ponad miesiąc temu więc nie mogę go oddać.

Ja kupiłem na wiosne i tez mial problem z odkreceniem jednego kompletu... Ale tylko dlatego, ze prawdopodobnie ktos te kola dorkecil na hamca. Prawidlowo dokrecone kola odkreca bez problemu. Co sezon mam trzy auta w domu plus pozyczam kumplowi i nie ma problemu. Takze polecam zakup.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem na wiosne i tez mial problem z odkreceniem jednego kompletu... Ale tylko dlatego, ze prawdopodobnie ktos te kola dorkecil na hamca. Prawidlowo dokrecone kola odkreca bez problemu. Co sezon mam trzy auta w domu plus pozyczam kumplowi i nie ma problemu. Takze polecam zakup.

 

Może teraz te z promocji są gorsze. Koła nie były mocno dokręcone (110 lub 120 Nm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kupiłem ten klucz z Juli w październiku w promocji za 99 złotych.

Dzisiaj przy wymianie kół z 20 śrub odkręcił zero. Żadnej nie dał rady odkręcić.

Najgorsze jest to że kupiłem go ponad miesiąc temu więc nie mogę go oddać.

 

Mała aktualizacja. :) Klucz z Juli udało się bez problemu oddać mimo że minął już miesiąc.

 

Teraz zakupiłem klucz DWT SS09-24 i bez problemu odkręcił wszystkie śruby których klucz z Juli nawet nie ruszył.

 

http://dwt-pt.com/pl/ss09-24

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3x tyle co w Juli, a ten z Juli u mnie jest bezużyteczny bo nic się nie da nim zrobić.

 

Wydaje mi się że właśnie w środku się różnią.

 

 

Wystarczy, że ten element uderzający (młot)  jest inny (masa) i już będzie kolosalna różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Ja używam zwykłych nasadek z zestawu kluczy. Niewiem czy jest sens używania specjalnych udarowych do garażu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam zwykłych nasadek z zestawu kluczy. Niewiem czy jest sens używania specjalnych udarowych do garażu. 

Muszę kupić długie nasadki do zregenerow. felg-tak aby były wystarczająco długie 7,5-8cm; te które mam są za krótkie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kondziu napisał:


Muszę kupić długie nasadki do zregenerow. felg-tak aby były wystarczająco długie 7,5-8cm; te które mam są za krótkie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

https://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/akcesoria-samochodowe/narzedzia-do-opon/klucze-krzyzowe-do-kol/zestaw-nasadek-udarowych-170075/#tab02

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, snoopi_lubin napisał:

Ja używam zwykłych nasadek z zestawu kluczy. Niewiem czy jest sens używania specjalnych udarowych do garażu. 

Jeszcze Ci chrom nie od prysnął? 

Dobra rada jak uzywasz chromowanych to rób to w okularach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, 4thelement napisał:

Jeszcze Ci chrom nie od prysnął? 

Dobra rada jak uzywasz chromowanych to rób to w okularach 

Tyle czytałem o tym chromie ale jeszcze nic się nie stało . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.04.2021 o 19:15, snoopi_lubin napisał:

Ja używam zwykłych nasadek z zestawu kluczy. Niewiem czy jest sens używania specjalnych udarowych do garażu. 

Ja nawet mam adapter na śrubokręty i torxy oraz imbusy do klucza z Juli.

 obraz.png.4adcbe6db3dfb7c3afcdc8cc4661fb9a.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...
  • 6 miesięcy później...

Widzę "sama śmietanka..." tzn nawet i ktoś tu foto kultowych kluczy Honiton'a wrzucił które też mam i jestem przezadowolony jak nie wiem (nie ważne ile lat, u jednego leżą u innego pracują, wyznacznikiem jest praca... już swoje u mnie przekręciły, te 550zł zwróciło się za zestaw jak nie wiem).

 

ulik87 w 2015r wrzuciłeś link filmika o adapterze a ja dziś dziękuję za to bo nawet nie wiedziałem że coś takiego istnieje, w USA ma wiele pozytywnych opinii z tego co widziałem ale niestety nie do kupienia, produkcję wstrzymano, szkoda.

 

bengamin dzięki za opinię odnośnie 12V wersji, nie brałem jej w ogóle pod uwagę przeglądając oferty, bo myślałem "takie gó...nko", chciałem na 230V sprzęt, przeglądając myślałem o tych na baterie... że fajnie fajne, ale lipa jak bateria padnie, znów koszt...jakby można tak pod jakiś zasilacz podłączyć... no i szare komórki mi zadziałały hehe 2+2 że ta Twoja wersja 12V nie musi być w sumie słaba skoro robią te rzeczy na baterie a to czy 12V czy 18V nie jest absolutnie wyznacznikiem mocy, no więc kupiłem, jak zapomnę się odezwać za jakiś czas tzn że wszystko okej i mega zadowolony. (Mowa o Clarke CIR13C). Twoja opinia z 2015r a urządzenie do dziś dostępne i chwalone.

 

Pociągnąłem temat dalej i zrobiłem malutkie śledztwo by też dla rodaków z Polski było bardziej przydatne, gdyż CIR13C nie widzę w Polsce 😞 :

Wydaje mi się że producentem jest jak zawsze: ta lub te same fabryki, dają tylko ciut inne jakościowo części, a dystrybutor więcej/mniej skąpy wybiera co kupi i co puści na swój rynek i później następuje zjawisko "Chińskie a dobre" lub "Chińskie badziewie". Dystrybutor Clarke czyli CIR13C chyba generalnie daje radę bo np jego duża wersja 230V Clarke CEW1000 450Nm podbija pozytywnie z bardzo dobrymi opiniami (cena/jakość) przy cenie ok 400zł.

Przewinęły mi się oferty z bardzo podobnymi egzemplarzami do Clarke CIR13C, m.in. raz droższy AEG 005043 w takim samym "odlewie plastiku", LUG, itp itd, a w Polsce tą samą obudowę, czyli takie urządzenie ale z nieznaną/niesprawdzoną jakością ma dystrybutor: Brueder Mannesmann M01725 bo wiadomka że to także nie producent, obecnie za 269zł.

Częstą ich usterką jest ponoć wada elektroniczna a nie mechaniczna: uszkadza się tranzystor lub zaczyna mieć zimne luty, łatwo go znaleźć bo jest tylko jeden wewnątrz, nie jest to reguła no ale lepiej wiedzieć niż nie wiedzieć.

Odnośnie: Brueder Mannesmann M01725 który występuje w Polsce chcę zaznaczyć że nie mam nic wspólnego ze sprzedawcą czy dystrybutorem i nie wiem na ile to ustrojstwo dobre w porównaniu do CIR13C, może dokładnie te same główne komponenty wewnątrz, może nie, może ktoś otworzy sprawdzi i kiedyś wrzuci info.

CIR13C kosztuje teraz (01.2022) średnio ok 35funtów brytyjskich tzn jakieś 185zł a Brueder Mannesmann M01725 średnio ok 250zł czyli nie fair bo prawie stówka więcej za niby to samo ale w okrojonej wersji gdyż CIR13C jest z przejściówką przewodu na klemach bezpośrednio pod akumulator co uważam za bardzo przydatne, a Brueder Mannesmann M01725 tego nie ma a jest o wiele droższy. Widzę że jakiś sprzedawca na Amazonie jest uczciwy i wystawił za 186zł co uważam jest w miarę adekwatne choć dalej droższe od pełnego zestawu Clarke.

Ponoć odnośnie ich wszystkich gdy instalacja samochodu gniazda zapalniczki jest na 15A i mniej to często bezpiecznik gniazda zapalniczki trzeba wymieniać, dlatego wersja z klemami przydatniejsza. Tak poza tematem to dystrybutorzy jak ten wypuszczający Brueder (nie zostawię suchej nitki) muszą często zamawiać naklejki z nazwami na Polski rynek jak widać na Chińskie narzędzia po Niemiecku zamiast po Polsku, no cóż, reklama dźwignią handlu 😉 Na szczęście coraz więcej ludzi jest świadoma tego procederu i wie co się za tym tak na prawdę często kryje, ja bym wrzucił np nazwę "Dzwon" jeśli ta 12V wersja naprawdę taka dobra jak to piszą 😉 . Przejściówkę na klemy można sobie dokupić ale przy tych pieniążkach... no nie ładnie, bo przecież dzisiejszy dystrybutor wybiera sobie wszystko u producenta, jakim zestawem będzie handlował i pod jaką nazwą.

 

Wrzucam fotki kilku dystrybutorów, naszukałem się ale jest, zerknijcie sami, 1wsze foto to występujący w Polsce Brueder Mannesmann M01725, 2gie foto to jakiś dystrybutor z UK, 3cie to jakiś z USA, 4ta fotka to RAC (wielka firma w UK zajmująca się pomocą drogową, oferują produkty pod swoim logo, nie są mega hiper, ale nie są też złe, więc daje to do myślenia), 5te foto to taka wstawka starszego modelu Clarke CIR13 by pokazać że nawet dystrybutor Clarke też stara się okroić swoje wersje, tu np z 4ch nasadek na 2 nasadki jak widać na fotkach. Szóste foto to właśnie obecny Clarke CIR13C występujący w UK, którego zamówiłem dziś po przeczytaniu opinii kolegi bengamin w tym temacie a następnie wyszukaniu wielu wielu pozytywnych opinii w UK na temat CIR13C.

 

Jeszcze kilka słów o wersji 230V, bo oryginalnie miałem kupić 230V, po czytaniu opinii wybór padł na Parkside z Lidl, potrzebuję do wymiany rozrządu, by sobie spróbować życie ułatwić, niestety u mnie obecnie brak tego w Lidl a szkoda bo cena ok 160zł za wersję niby 500nm (PDSSE 550 A1) wypas. No więc szukałem alternatywy, bez zerkania w ten tu temat znalazłem Clarke CEW1000 450Nm z wręcz kultowymi pozytywnymi opiniami na wielu forach w UK, ale za 100% więcej banknotów, już miałem kupować kiedy trafiłem na ten temat i opinię kolegi bengamin odnośnie właśnie Clarke ale 12V, więc zamówiłem 12V, może pomoże przy rozrządzie może nie, a jak pomoże to na pewno wyląduje w bagażniku "w razie w", a z czasem kupię 230V Parkside z Lidl, bardziej z ciekawości/oszczędności czy rzeczywiście w miarę daje rade tak jak to piszą.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.jpg

3.jpg

4.jpg

7.jpg

8.jpg

5.jpg

Edytowane przez mahcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, mahcin napisał:

Widzę "sama śmietanka..." tzn nawet i ktoś tu foto kultowych kluczy Honiton'a wrzucił które też mam i jestem przezadowolony jak nie wiem (nie ważne ile lat, u jednego leżą u innego pracują, wyznacznikiem jest praca... już swoje u mnie przekręciły, te 550zł zwróciło się za zestaw jak nie wiem).

 

ulik87 w 2015r wrzuciłeś link filmika o adapterze a ja dziś dziękuję za to bo nawet nie wiedziałem że coś takiego istnieje, w USA ma wiele pozytywnych opinii z tego co widziałem ale niestety nie do kupienia, produkcję wstrzymano, szkoda.

 

bengamin dzięki za opinię odnośnie 12V wersji, nie brałem jej w ogóle pod uwagę przeglądając oferty, bo myślałem "takie gó...nko", chciałem na 230V sprzęt, przeglądając myślałem o tych na baterie... że fajnie fajne, ale lipa jak bateria padnie, znów koszt...jakby można tak pod jakiś zasilacz podłączyć... no i szare komórki mi zadziałały hehe 2+2 że ta Twoja wersja 12V nie musi być w sumie słaba skoro robią te rzeczy na baterie a to czy 12V czy 18V nie jest absolutnie wyznacznikiem mocy, no więc kupiłem, jak zapomnę się odezwać za jakiś czas tzn że wszystko okej i mega zadowolony. (Mowa o Clarke CIR13C). Twoja opinia z 2015r a urządzenie do dziś dostępne i chwalone.

 

Pociągnąłem temat dalej i zrobiłem malutkie śledztwo by też dla rodaków z Polski było bardziej przydatne, gdyż CIR13C nie widzę w Polsce 😞 :

Wydaje mi się że producentem jest jak zawsze: ta lub te same fabryki, dają tylko ciut inne jakościowo części, a dystrybutor więcej/mniej skąpy wybiera co kupi i co puści na swój rynek i później następuje zjawisko "Chińskie a dobre" lub "Chińskie badziewie". Dystrybutor Clarke czyli CIR13C chyba generalnie daje radę bo np jego duża wersja 230V Clarke CEW1000 450Nm podbija pozytywnie z bardzo dobrymi opiniami (cena/jakość) przy cenie ok 400zł.

Przewinęły mi się oferty z bardzo podobnymi egzemplarzami do Clarke CIR13C, m.in. raz droższy AEG 005043 w takim samym "odlewie plastiku", LUG, itp itd, a w Polsce tą samą obudowę, czyli takie urządzenie ale z nieznaną/niesprawdzoną jakością ma dystrybutor: Brueder Mannesmann M01725 bo wiadomka że to także nie producent, obecnie za 269zł.

Częstą ich usterką jest ponoć wada elektroniczna a nie mechaniczna: uszkadza się tranzystor lub zaczyna mieć zimne luty, łatwo go znaleźć bo jest tylko jeden wewnątrz, nie jest to reguła no ale lepiej wiedzieć niż nie wiedzieć.

Odnośnie: Brueder Mannesmann M01725 który występuje w Polsce chcę zaznaczyć że nie mam nic wspólnego ze sprzedawcą czy dystrybutorem i nie wiem na ile to ustrojstwo dobre w porównaniu do CIR13C, może dokładnie te same główne komponenty wewnątrz, może nie, może ktoś otworzy sprawdzi i kiedyś wrzuci info.

CIR13C kosztuje teraz (01.2022) średnio ok 35funtów brytyjskich tzn jakieś 185zł a Brueder Mannesmann M01725 średnio ok 250zł czyli nie fair bo prawie stówka więcej za niby to samo ale w okrojonej wersji gdyż CIR13C jest z przejściówką przewodu na klemach bezpośrednio pod akumulator co uważam za bardzo przydatne, a Brueder Mannesmann M01725 tego nie ma a jest o wiele droższy. Widzę że jakiś sprzedawca na Amazonie jest uczciwy i wystawił za 186zł co uważam jest w miarę adekwatne choć dalej droższe od pełnego zestawu Clarke.

Ponoć odnośnie ich wszystkich gdy instalacja samochodu gniazda zapalniczki jest na 15A i mniej to często bezpiecznik gniazda zapalniczki trzeba wymieniać, dlatego wersja z klemami przydatniejsza. Tak poza tematem to dystrybutorzy jak ten wypuszczający Brueder (nie zostawię suchej nitki) muszą często zamawiać naklejki z nazwami na Polski rynek jak widać na Chińskie narzędzia po Niemiecku zamiast po Polsku, no cóż, reklama dźwignią handlu 😉 Na szczęście coraz więcej ludzi jest świadoma tego procederu i wie co się za tym tak na prawdę często kryje, ja bym wrzucił np nazwę "Dzwon" jeśli ta 12V wersja naprawdę taka dobra jak to piszą 😉 . Przejściówkę na klemy można sobie dokupić ale przy tych pieniążkach... no nie ładnie, bo przecież dzisiejszy dystrybutor wybiera sobie wszystko u producenta, jakim zestawem będzie handlował i pod jaką nazwą.

 

Wrzucam fotki kilku dystrybutorów, naszukałem się ale jest, zerknijcie sami, 1wsze foto to występujący w Polsce Brueder Mannesmann M01725, 2gie foto to jakiś dystrybutor z UK, 3cie to jakiś z USA, 4ta fotka to RAC (wielka firma w UK zajmująca się pomocą drogową, oferują produkty pod swoim logo, nie są mega hiper, ale nie są też złe, więc daje to do myślenia), 5te foto to taka wstawka starszego modelu Clarke CIR13 by pokazać że nawet dystrybutor Clarke też stara się okroić swoje wersje, tu np z 4ch nasadek na 2 nasadki jak widać na fotkach. Szóste foto to właśnie obecny Clarke CIR13C występujący w UK, którego zamówiłem dziś po przeczytaniu opinii kolegi bengamin w tym temacie a następnie wyszukaniu wielu wielu pozytywnych opinii w UK na temat CIR13C.

 

Jeszcze kilka słów o wersji 230V, bo oryginalnie miałem kupić 230V, po czytaniu opinii wybór padł na Parkside z Lidl, potrzebuję do wymiany rozrządu, by sobie spróbować życie ułatwić, niestety u mnie obecnie brak tego w Lidl a szkoda bo cena ok 160zł za wersję niby 500nm (PDSSE 550 A1) wypas. No więc szukałem alternatywy, bez zerkania w ten tu temat znalazłem Clarke CEW1000 450Nm z wręcz kultowymi pozytywnymi opiniami na wielu forach w UK, ale za 100% więcej banknotów, już miałem kupować kiedy trafiłem na ten temat i opinię kolegi bengamin odnośnie właśnie Clarke ale 12V, więc zamówiłem 12V, może pomoże przy rozrządzie może nie, a jak pomoże to na pewno wyląduje w bagażniku "w razie w", a z czasem kupię 230V Parkside z Lidl, bardziej z ciekawości/oszczędności czy rzeczywiście w miarę daje rade tak jak to piszą.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.jpg

3.jpg

4.jpg

7.jpg

8.jpg

5.jpg

lekko odgrzewany temat ;)

Ostatnio miałem przyjemność odkręcać śruby w kołach w audi- mechanik, który to zrobił powinien zostać wychłostany w miejscu publicznym- nawet sruby zabezpieczające byłu "dobite" :facepalm:

Wracając do klucza udarowego- mam z juli hamrona- chyba 450Nm- nie dał rady;

mało tego - ukręciłem dość stary klucz do kół (przedłużany)- szkoda mi go.

O tym, że parkside aku się poddał chyba nie  trzeba mowic?

Udało się odkręcić jakimś stalowym, krótkim kluczem, po którym zacząłem skakać...

Reasumując- zalecam aby  oprócz udarowego wozić zwykły, mocny klucz ;)

ps dokręcałem dynamometrycznym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.01.2022 o 22:31, kondziu napisał:

lekko odgrzewany temat ;)

Ostatnio miałem przyjemność odkręcać śruby w kołach w audi- mechanik, który to zrobił powinien zostać wychłostany w miejscu publicznym- nawet sruby zabezpieczające byłu "dobite" :facepalm:

Wracając do klucza udarowego- mam z juli hamrona- chyba 450Nm- nie dał rady;

mało tego - ukręciłem dość stary klucz do kół (przedłużany)- szkoda mi go.

O tym, że parkside aku się poddał chyba nie  trzeba mowic?

Udało się odkręcić jakimś stalowym, krótkim kluczem, po którym zacząłem skakać...

Reasumując- zalecam aby  oprócz udarowego wozić zwykły, mocny klucz ;)

ps dokręcałem dynamometrycznym ;)

tak tak, sam mam taką fajną stalową rurkę od lat, pokrytą ocynkiem więc i w ręce dobrze leży, niezastąpione "narzędzie", ale zacząłem myśleć o pneumatycznym elektrycznym do kontaktu, na baterie odpada, chcę Parkside, konkretnie PDSSE 550 A1, 500Nm, na baterie odpada, bo słabszy+chwilami może być słabszy w zależności od stanu ogniw+będzie właśnie problem z baterią w przyszłości. W sumie można wiele sobie ułatwić, procedurę sobie wymyśliłem taką że robiąc cokolwiek, pierw przyłożyć pneumatyk, pójdzie to pójdzie, czas będzie do przodu, nie to nie 🙂 Nie chcę pod kątem kół tylko zadań typu, wymienić sprzęgło, gdzie cały dzień trzeba poświęcić no to jak nadarza się okazja oszczędności choć części czasu to czemu nie 🙂

Zacząłem myśleć po tym jak kilka tygodni temu wymieniałem końcówki drążków, projekt taki że nie ma za co z 2giej strony złapać a więc albo ukręcę i będzie kręcić w koło albo odkręcę, siła potrzebna dość spora ale nie wielka jakaś, obie strony ukręciłem więc było cięcie kątówką, z igły zrobiły się widły i pół dnia poszło i zastanawianie się czy jakbym miał jakiegoś pneumatyka to czy energicznymi ruchami zrobiłby to czy też by ukręcił....

 

Właśnie nie wiem "jak to jest zrobione", czy naprawdę tak oszczędnie w sensie odnośnie zużycia energii czy specyfikacje można między bajki wsadzić... bo widzę że Harmon z Jula ma 400Nm przy tylko 450W, Parkside z Lidl ma 500Nm przy 550W co w sumie licząc jest adekwatne do Harmon, zaś Clarke CEW1000 ma 450Nm przy użyciu do wytworzenia tego aż 1000W. Nigdzie nie mogę znaleźć ich porównania. Czy Clarke nie jest po prostu energooszczędny, lub czy stosunek 1000W do 450Nm tworzy te realne 450Nm a pozostałe mają zawyżone "Nm" lub zaniżony pobór prądu?

 

Dodam przy okazji że dziś otrzymałem Clarke CIR12C, brak walizeczki, jest blister, poza tym się zgadza, wszędzie idą w oszczędności a akurat do takiego urządzenia walizeczka by się przydała...

IMG_20220120_132011.jpg

Edytowane przez mahcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, mahcin napisał:

tak tak, sam mam taką fajną stalową rurkę od lat, pokrytą ocynkiem więc i w ręce dobrze leży, niezastąpione "narzędzie", ale zacząłem myśleć o pneumatycznym elektrycznym do kontaktu, na baterie odpada, chcę Parkside, konkretnie PDSSE 550 A1, 500Nm, na baterie odpada, bo słabszy+chwilami może być słabszy w zależności od stanu ogniw+będzie właśnie problem z baterią w przyszłości. W sumie można wiele sobie ułatwić, procedurę sobie wymyśliłem taką że robiąc cokolwiek, pierw przyłożyć pneumatyk, pójdzie to pójdzie, czas będzie do przodu, nie to nie 🙂 Nie chcę pod kątem kół tylko zadań typu, wymienić sprzęgło, gdzie cały dzień trzeba poświęcić no to jak nadarza się okazja oszczędności choć części czasu to czemu nie 🙂

Zacząłem myśleć po tym jak kilka tygodni temu wymieniałem końcówki drążków, projekt taki że nie ma za co z 2giej strony złapać a więc albo ukręcę i będzie kręcić w koło albo odkręcę, siła potrzebna dość spora ale nie wielka jakaś, obie strony ukręciłem więc było cięcie kątówką, z igły zrobiły się widły i pół dnia poszło i zastanawianie się czy jakbym miał jakiegoś pneumatyka to czy energicznymi ruchami zrobiłby to czy też by ukręcił....

 

Właśnie nie wiem "jak to jest zrobione", czy naprawdę tak oszczędnie w sensie odnośnie zużycia energii czy specyfikacje można między bajki wsadzić... bo widzę że Harmon z Jula ma 400Nm przy tylko 450W, Parkside z Lidl ma 500Nm przy 550W co w sumie licząc jest adekwatne do Harmon, zaś Clarke CEW1000 ma 450Nm przy użyciu do wytworzenia tego aż 1000W. Nigdzie nie mogę znaleźć ich porównania. Czy Clarke nie jest po prostu energooszczędny, lub czy stosunek 1000W do 450Nm tworzy te realne 450Nm a pozostałe mają zawyżone "Nm" lub zaniżony pobór prądu?

 

Dodam przy okazji że dziś otrzymałem Clarke CIR12C, brak walizeczki, jest blister, poza tym się zgadza, wszędzie idą w oszczędności a akurat do takiego urządzenia walizeczka by się przydała...

IMG_20220120_132011.jpg

Wiesz co, trochę wymyślasz koło na nowo. Rok temu kupiłem DeWalt DCF899HN-XJ za chyba 155 funtów. Szkoda trochę kasy bo można w tej kwocie mieć po kilka kluczy innych producentów. Ale bolało tylko raz, przy zakupie. Od tego czasu zapomniałem co to zapieczona śruba, nie plączą mi się kable a klucz działa perfekcyjnie. Zaczęło się od wiertarki i zakrętarki, które musiałem mieć i nic więcej nie planowałem kupować. Potem dokupiłem ten klucz udarowy a ostatnio szlifierkę i multitool'a. I przede wszystkim nie odczuwam żadnej niemocy ze strony sprzętu. Jeśli chcesz rzeczywiście skupić się na robocie a nie na tym, czy klucz da radę to zainwestuj wcale nie takie wielkie pieniądze w coś sensownego i zapomnij o użeraniu się ze sprzętem.

dewalt.jpg.e3cfdd818ec0b3a13bbbbc92ac9327c3.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Igorek, zgadza się, ale każdy ma jakieś tam swoje priorytety, inaczej świat byłby czarno biały 😉 Dla mnie świat baterii odpada, zapewne dlatego że jestem zawodowym serwisantem elektroniki w tym wszelkich baterii, taki wydatek by użyć urządzenie raz w roku byłby dla mnie nie adekwatny do stanu potrzeb -  po kilku latach trzymania w garażu (5+) bateria padnie lub straci większość żywotności, a przez ten czas wykonam ze 2-3 grube naprawy typu sprzęgło/zawieszenie także jak często pracujesz tym to zapewne bezcenne, jak piszesz, pomoc niezmierna, najlepiej zainwestowane pieniążki, ale w rękach moich patrząc na to jak często będę używał to strata kasy to będzie. Radzę sobie w ciężkich warunkach różnymi sposobami czego za czasów nastolatka mnie m.in to forum nauczyło jak z niczego zrobić coś i właśnie chcę sobie jakoś w pewnej mierze ułatwić, ale zarazem bez wydawania wielkich banknotów w temat motoryzacji dlatego mierzę w niższe pozycje niż Twoja. Gratuluję fajnego sprzęciku 🙂

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

exor, wręcz przeciwnie, przeczytaj proszę całość a nie 3 słowa bo potem takie jaja wychodzą, cytując samego siebie:

Cytat

"tzn nawet i ktoś tu foto kultowych kluczy Honiton'a wrzucił które też mam i jestem przezadowolony jak nie wiem"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, BOGUSS napisał:

Kupiłem coś takiego :

2kW, 720 Nm.

W busie śrub nie odkręcił, w osobówce dał rady.

 

 

HEIDMANN.jpg

Wyglada dobrze

ps co za czasy - dzisiaj marka  musi mieć w nazwie „man” -mannesmann, heidmann-jakieś niemieckie korzenie w ChRL ?🙉

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.