Jump to content

1.2 16v nie wchodzi na obroty


szulu
 Share

Recommended Posts

Witam po sąsiedzku wink.gif Ponieważ na kąciku P/S/A ruch prawie zerowy a tutaj 1.2 rozpracowane jest w najdrobniejszym szczególe to mam nadzieję, że ktoś mi pomoże smile.gif Auto mojego brata (Albea 1.2 16v 80KM) nie wkręca się na obroty, po naciśnięciu gazu dusi się (zwłaszcza ciepły). Przy delikatnym operowaniu gazu udaje się czasem wkręcić go wyżej. Wymieniłem czujnik temperatury powietrza, który okazał się walnięty oraz robiona była głowica ale niestety objawy dalej są te same. Samochód delikatnie telepie na wolnych obrotach, wkręca się na obroty jednak im cieplejszy tym gorzej. Nie da się nim ruszyć z miejsca, chyba że po wkręceniu na jakieś 2-3krpm, jednak i tak po chwili zaczyna się dusić i obroty spadają. Samochód pali bez problemu prawie od dotknięcia zarówno zimny jak i ciepły. Aha, samochód z instalacją LPG, objawy na gazie i na paliwie te same, może troszkę łatwiej wkręcić go na obroty na gazie. Może ktoś coś pomoże, zasugeruje, podpowie grinser006.gif

Link to comment
Share on other sites

Żadnych błędów nie ma, kontrolka się nie świeci?

To jest tylko zgadywanie, ale typowym elementem, który się tak zachowuje przy padzie, tzn. daje o sobie znać na ciepło, to jest czujnik położenia wału.

Link to comment
Share on other sites

> Żadnych błędów nie ma, kontrolka się nie świeci?

> To jest tylko zgadywanie, ale typowym elementem, który się tak zachowuje przy padzie, tzn. daje o

> sobie znać na ciepło, to jest czujnik położenia wału.

Błędów brak. Też podejrzewałem czujnik położenia wału, jednak pali od dotknięcia a przy walniętym czujniku ciężko zapalić na ciepłym. Chyba, że tak może być. A tak przy okazji, jaką rezystancję ma sprawny czujnik?

Edyta: czujnik wykręcony, wyczyszczony, obejrzany, pomierzony. Rezystancja to 913 Ohmów (w temp. pokojowej), katalog podaje 859 więc raczej w normie. Kabel do wtyczki cały, za wtyczką będę oglądał zaraz wink.gif

Link to comment
Share on other sites

Dobra... Kolejny objaw albo i nie wink.gif Po przekręceniu kluczyka coś brzęczy/piszczy w okolicach komputera. Nie przestaje nawet po odpaleniu silnika. Przy zamkniętej masce tego nie słychać. Czy to może być jakieś uszkodzenie komputera czy może zawsze brzęczało tylko po prostu nie słuchałem nigdy przy otwartej masce grinser006.gif No i jeszcze ten nieszczęsny cpw, czy może być padnięty pomimo że niby oporność ma w porządku?niewiem.gif Bo już mi się kończą pomysły, usterka pojawiła się nagle w trasie (na ciepłym silniku), samochód osłabł, trzeba było się zatrzymać, ciężko było ruszyć. Po ruszeniu i wkręceniu na obroty można było jechać. Kolejnego dnia powróciło i już nie zniknęło frown.gif

Link to comment
Share on other sites

Cpw wymieniony na nowy i niestety nie pomogło. Czy przestawiony rozrząd może dawać podobne objawy? Albo przytkany wydech? Przy delikatnym dodawaniu gazu słychać takie jakby dudnienie czy buczenie z dolotu i dopiero po chwili wkręca na obroty (tu nagranie tego wspaniałego silnika, na początku przed odpaleniem słychać również wspomniane wcześniej brzęczenie: jakiś tekst, nie założony dolot). No i temperatura płynu rośnie imho trochę za szybko...Co jeszcze można sprawdzić, ewentualnie podgląd jakich parametrów w kompie może coś podpowiedzieć?

Link to comment
Share on other sites

> Cpw wymieniony na nowy i niestety nie pomogło. Czy przestawiony rozrząd może dawać podobne objawy?

> Albo przytkany wydech? Przy delikatnym dodawaniu gazu słychać takie jakby dudnienie czy

> buczenie z dolotu i dopiero po chwili wkręca na obroty (tu nagranie tego wspaniałego silnika,

> na początku przed odpaleniem słychać również wspomniane wcześniej brzęczenie: jakiś tekst,

> nie założony dolot). No i temperatura płynu rośnie imho trochę za szybko...Co jeszcze można

> sprawdzić, ewentualnie podgląd jakich parametrów w kompie może coś podpowiedzieć?

a ciśnienie paliwa na listwie ktoś sprawdzał??

Link to comment
Share on other sites

> a ciśnienie paliwa na listwie ktoś sprawdzał??

Nie. Nie było sprawdzane... Ale na LPG jest to samo więc chyba ciśnienie paliwa nie ma nic do tego?

Link to comment
Share on other sites

> Brc 24 sequent.

no bo jak komp zwiększa czas wtrysku żeby dolać benzyny bo widzi ubogo to i na gazie rozjeżdzają sie mapy bo korzysta z map benzynowych zrób reset kompa z benzyny ale sprawdz pierw te ciśnienie na listwie .

Link to comment
Share on other sites

> no bo jak komp zwiększa czas wtrysku żeby dolać benzyny bo widzi ubogo to i na gazie rozjeżdzają

> sie mapy bo korzysta z map benzynowych zrób reset kompa z benzyny ale sprawdz pierw te

> ciśnienie na listwie .

To ma nawet sens wink.gif Ale... Po podłączeniu do kompa mam bardzo kosmiczne ciśnienie w dolocie (załącznik) na wolnych obrotach (chyba 2x za duże, czujnik nowy, bo poprzedni pokazywał cuda odnośnie temperatury). A na to już raczej ciśnienie paliwa wpływu nie ma? I kolejna sprawa, jak zrobić reset i adaptację (Bosch 7.3H4)? W FES takiej opcji nie widzę więc czy wystarczy odłączyć na jakiś czas aku i co później?

Link to comment
Share on other sites

> To ma nawet sens Ale... Po podłączeniu do kompa mam bardzo kosmiczne ciśnienie w dolocie

> (załącznik) na wolnych obrotach (chyba 2x za duże, czujnik nowy, bo poprzedni pokazywał cuda

> odnośnie temperatury). A na to już raczej ciśnienie paliwa wpływu nie ma? I kolejna sprawa,

> jak zrobić reset i adaptację (Bosch 7.3H4)? W FES takiej opcji nie widzę więc czy wystarczy

> odłączyć na jakiś czas aku i co później?

A czujnik masz na pewno dobry? Nie czy zepsuty, tylko model i parametry? Bo inaczej to bym powiedział nieszczelność w dolocie, ale wtedy nie trzymał by chyba wolnych.

Link to comment
Share on other sites

> A czujnik masz na pewno dobry? Nie czy zepsuty, tylko model i parametry? Bo inaczej to bym

> powiedział nieszczelność w dolocie, ale wtedy nie trzymał by chyba wolnych.

Czujnik nowy, Bosch, numery takie jak na starym. Wolne trzyma bez problemu (o ile te wahania o kilkadziesiąt obrotów pominąć).

Link to comment
Share on other sites

Wykręciłem przepustnicę i ją wyczyściłem. Przy okazji okazało się ze to ona cały czas piszczy a wysokość pisku zmienia się wraz z naciskiem na gaz. Ciśnienie w dolocie około 700, po wkręceniu na obroty ciśnienie jest około 300- 400. Po zatkaniu dolotu samochód gaśnie, nie słychać żeby gdzieś zaciągał powietrze. Gdzie szukać przyczyny tego wysokiego ciśnienia bo to chyba jest przyczyną takiego zachowania silnika...

Link to comment
Share on other sites

Kolejna aktualizacja... Po sprawdzeniu dolotu i wyeliminowaniu źródeł nieszczelności zacząłem podejrzewać rozrząd, bo niby mechanik mówił, że ok i w ogóle ale coś mi nie dawały spokoju te znaki flamastrem malowane wink.gif Zwaliłem pasek, ustawiłem "na elektrody" i blokadę z imbusa i co się okazało... Rozrząd był przestawiony, teraz jest lepiej ale nie do końca. Obroty zrobiły się bardziej stabilne, ciśnienie w kolektorze spadło z 750 do 520, da się jechać ale rozpędza się baaaardzo wolno, czuć że coś go hamuje. W dodatku zaczęło wywalać błąd p0340 błąd czujnika faz rozrządu. Czyli jest lepiej ale nie do końca smile.gif Możliwe, że ścięło klin na kole na wale i takie cuda dzieją się przez przestawione koło pasowe? Wczoraj już mi się nie chciało odkręcać tego wszystkiego bo byłem nieprzygotowany wink.gif

Link to comment
Share on other sites

Finał:

Ścięty klin na kole wału korbowego... W wyniku tego przestawiony rozrząd i zaczęły się cuda... Doliczając do tego uszkodzony czujnik temperatury powietrza i walniętą głowicę to wychodzi niezła kumulacja grinser006.gif Koło zmienione, rozrząd ustawiony, samochód jeździ. Koniec smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.