Skocz do zawartości

Leopold - reaktywacja...


Rekomendowane odpowiedzi

> Ale z tego co pamiętam to większość tych przeróbek była mechaniczna.

Większość tak

> Z regulacji to chyba proponowali tylko zwiększyć wyprzedzenie o ok. 2 stopnie.

Zależy od egzemplarza grinser006.gif Mój najlepiej chodził na 13st {fabryka kazała 10}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> możesz z różnymi dyszami pokombinować, ustawieniem pływaka. Niestety polska myśl motoryzacyjna,

> wartości regulacyjne jakie podawane były w instrukcjach obsługi należało traktować jako punkt

> orientacyjny od którego mogą być spore odchylenia w jedną albo w drugą stronę. U jednego

> zapłon będzie w punkcie i silnik elegancko będzie pracował, u drugiego, będzie strzelał

U mnie właśnie na fabrycznych dziesięciu stopniach strzela w wydech przy hamowaniu silnikiem. Swoją drogą przy pomiarze na lampie stroboskopowej wychodzi, że chyba aparat ma luzy, bo na biegu jałowym wskazania wahają się od ok. 8 do 12 stopni... Z jednej strony to dziwne, bo aparat nówka, a z drugiej znając wyroby FSO... icon_rolleyes.gif

EDYCJA: Pewnie wyeliminowanie tych luzów na aparacie sporo by dało, tylko nie wiem, czy dałoby radę to w ogóle zrobić. Bo chyba jedynie wchodziłaby w grę wymiana wałka aparatu (też nie wiadomo czy lepszy) albo wałka rozrządu niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Np. "Usprawnienia poloneza" Pachonia i Sklorza.

ok.gif

> Chociaż i tak warto potestować.

Chyba nie ma innego wyjścia. Swoją drogą to i tak silnik ma już swoje na pewno nalatane (licznik prawdopodobnie dwa razy się przekręcił, ale nie wiem, czy ktoś coś w silniku robił, nie wykluczam, że tak).

> Poka fotę

Nie mam obrazka, ale aparat taki jak na tej aukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój 1,5 '87 w latach swojej świetności najlepiej latał z zalutowanymi ostatnimi otworkami rurek w gaźniku, pływak na 10mm, zawory 0,1/0,15, zapłon 12*. Aparat zapłonowy z 1,6, ale ciężarki odśrodkowego stare z 1,5, bo "dzwonił". Borewicz jeździł jak Caro na "roverze", spalał 7/9/100. Pracowałem nad tym kilka lat, ale było warto ok.gif. Satysfakcja zostanie do końca życia biglaugh.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz to aparat mam.

Wymieniał mi go Paweł na OZU w Okunince - założył nowy, który miałem a poprzedni mam w zapasie.

Czy był zużyty to nie wiem - po prostu Paweł założył nowy bo miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój 1,5 '87 w latach swojej świetności najlepiej latał z zalutowanymi ostatnimi otworkami rurek w

> gaźniku, pływak na 10mm, zawory 0,1/0,15, zapłon 12*. Aparat zapłonowy z 1,6, ale ciężarki

> odśrodkowego stare z 1,5, bo "dzwonił". Borewicz jeździł jak Caro na "roverze", spalał

> 7/9/100. Pracowałem nad tym kilka lat, ale było warto . Satysfakcja zostanie do końca życia

> .

Czyli miałeś mniej więcej GT wg Chojnackiego grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To tu można bawić się w szlifowanie przeciwwag i dobór sprężynek

nigdy w życiu, po polerowanym kolektorze dolotowym i gaźniku silnik brzytwa, bez ssania zimą odpalał i nie gasł, szkoda tylko, że spalanie wokół 13 litrów albo i lepiej wychodziło zlosnik.gif Ale nawet słuzbowe poldki nie miały takiego perdolnięcia rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nigdy w życiu, po polerowanym kolektorze dolotowym i gaźniku silnik brzytwa, bez ssania zimą

> odpalał i nie gasł, szkoda tylko, że spalanie wokół 13 litrów albo i lepiej wychodziło Ale

> nawet słuzbowe poldki nie miały takiego perdolnięcia

To coś źle zrobiłeś, że tyle kotłował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To coś źle zrobiłeś, że tyle kotłował

czy ja wiem, najwidoczniej mu nie to słuzyło, najmniejsze dysze z możliwych miał załozone, poziom w komorze pływakowej też na minimum. 2 magików od gaźników sprawdzało i nic lepiej nie poprawiło się spalanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy ja wiem, najwidoczniej mu nie to słuzyło, najmniejsze dysze z możliwych miał załozone, poziom w

> komorze pływakowej też na minimum. 2 magików od gaźników sprawdzało i nic lepiej nie poprawiło

> się spalanie

jak mu na maksa zubożyłeś mieszankę, to dziwne, że przy okazji razem z paliwem zawory się nie popaliły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nigdy w życiu, po polerowanym kolektorze dolotowym i gaźniku silnik brzytwa, bez ssania zimą

> odpalał i nie gasł, szkoda tylko, że spalanie wokół 13 litrów albo i lepiej wychodziło Ale

> nawet słuzbowe poldki nie miały takiego perdolnięcia

Jak ja miałem rozregulowany gaźnik (duuużo za bogato - świece aż czarne były) to też zimą bez ssania odpalał i też spalał w okolicach 13 litrów, w porywach nawet do 18,5 palacz.gif Jak zrobiłem z tym porządek to spalanie się unormowało i nie da się zimą bez ssania odpalić 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak chcesz to aparat mam.

> Wymieniał mi go Paweł na OZU w Okunince - założył nowy, który miałem a poprzedni mam w zapasie.

> Czy był zużyty to nie wiem - po prostu Paweł założył nowy bo miałem.

Ja kupiłem sobie nowy taki jak był w tym silniku, z takim gaźnikiem jak mój. Założenie było takie, że skoro taki wkładali, to pewnie najlepiej się sprawdzi palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To tu można bawić się w szlifowanie przeciwwag i dobór sprężynek

Czyli metoda prób i błędów? alien.gif Póki co muszę ogarnąć to co teraz jeszcze niedomaga, bo są rzeczy do wyeliminowania. Potem pomyślimy o kombinowaniu żeby było lepiej cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 6 lat później...
8 godzin temu, Tomo napisał:

Mój dawny Leopold jest do sprzedania.

 

https://www.olx.pl/d/oferta/polonez-borewicz-CID5-IDMVIYO.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=1

 

W ciągu 5 lat cena wzrosła z 5000 do 17000 ;l

 

"Blacha po renowacji"? Nie wygląda na to, żeby coś było robione.

Może pojedziesz z ciekawości zobaczyć, jak wygląda po latach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.