Skocz do zawartości

Clio II i LPG


Maarkiz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zastanawiam się czy nie fundnąć sobie LPG.

Czy silnik 1.2 8V D7F z 2001r. dobrze go toleruje i czy będzie gdzie upchnąć parownik w komorze silnika (jest klima).

Jak myślicie?

Czy w ogóle warto - teraz mi pali 7 l i w sumie jest bezawaryjny - nie chciałbym sobie napytać jakiejś biedy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki uwielbiają gaz. Ogólnie Renault lubi LPG smile.gif A 1.2, 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 do tego się świetnie nadaje smile.gif Ważne żeby to dobrze założyć i nie będzie problemu. Sam już w Megane 1.4 16V zrobiłem na LPG 80 tys km i nie mogę nic zarzucić zero awarii a silnik jak nie brał tak nie bierze grama oleju wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te silniki uwielbiają gaz. Ogólnie Renault lubi LPG A 1.2, 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 do tego się świetnie

> nadaje Ważne żeby to dobrze założyć i nie będzie problemu. Sam już w Megane 1.4 16V zrobiłem

> na LPG 80 tys km i nie mogę nic zarzucić zero awarii a silnik jak nie brał tak nie bierze

> grama oleju

Z tym, że 1,2 ma chyba zawory bez hydrauliki i trzeba pilnować luzów. Poza tym gazować i jeździć. Choć to mały silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak myślicie?

jja bym do skuterka wstawił LPG

> Czy w ogóle warto - teraz mi pali 7 l i w sumie jest bezawaryjny - nie chciałbym sobie napytać

> jakiejś biedy...

jak najbardziej warto, zawsze to pare groszy wiecej w kieszeni zostanie. tylko musisz policzyc ile lat bedziesz trzymal auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te silniki uwielbiają gaz. Ogólnie Renault lubi LPG A 1.2, 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 do tego się świetnie

> Ważne żeby to dobrze założyć i nie będzie problemu. Sam już w Megane 1.4 16V zrobiłem

> na LPG 80 tys km i nie mogę nic zarzucić zero awarii a silnik jak nie brał tak nie bierze

> grama oleju

A Jaki masz rodzaj instalacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci powiem z mojego punktu...

Miałem Punto z 2000r od nowości do momentu sprzedaży zrobiłem 91kkm miałem do niego zakładać LPG ale po co mi mało na rok jeżdżę, instalacja 1500-1600zł wtedy kosztowała... mało pali bo średnią z z 15 lat miałem 6,3l/100km a z drugiej strony jakbym miał LPG zaoszczędziłbym ponad 10kkzł bo wtedy gaz był bardzoooooo taniiii kumple co mieli LPG to nawet po piwo 400m jeździliśmy autem zlosnik.gif

W momencie sprzedaży i zakupu nowego auta uświadamiasz sobie 5kzł za auto + 10kzł oszczędności z LPG i już niewiele dokładasz i masz lepszy nowszy samochód ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja Ci powiem z mojego punktu...

> Miałem Punto z 2000r od nowości do momentu sprzedaży zrobiłem 91kkm miałem do niego zakładać LPG

> ale po co mi mało na rok jeżdżę, instalacja 1500-1600zł wtedy kosztowała... mało pali bo

> średnią z z 15 lat miałem 6,3l/100km a z drugiej strony jakbym miał LPG zaoszczędziłbym ponad

> 10kkzł bo wtedy gaz był bardzoooooo taniiii kumple co mieli LPG to nawet po piwo 400m

> jeździliśmy autem

> W momencie sprzedaży i zakupu nowego auta uświadamiasz sobie 5kzł za auto + 10kzł oszczędności z

> LPG i już niewiele dokładasz i masz lepszy nowszy samochód

Pod warunkiem, ze to 10kPLN oszczednosci faktycznie odlozysz grinser006.gif

A to tak zazwyczaj nie dziala wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A Jaki masz rodzaj instalacji?

Sekwencja STAG.

Przelicz sobie przede wszystkim ile jezdzisz. Jezeli rocznie do 10/15tys km to nie ma sensu zakladac LPG. Ja przez rok natluklem ponad 70 tys km a teraz juz mam 80 na tej instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Zastanawiam się czy nie fundnąć sobie LPG.

> Czy silnik 1.2 8V D7F z 2001r. dobrze go toleruje i czy będzie gdzie upchnąć parownik w komorze

> silnika (jest klima).

> Jak myślicie?

> Czy w ogóle warto - teraz mi pali 7 l i w sumie jest bezawaryjny - nie chciałbym sobie napytać

> jakiejś biedy...

Przez chwilę miałem podobny dylemat zlosnik.gif

Tyle, że ja mam 16V z 2008 roku, ale to prawie to samo. Gaziarz zalecał lubryfikację i mówił, że z tym jest totalnie bezproblemowo, ale koszt ca. 2200 - 2500 zł w zależności od producenta.

Odpuściłem temat, bo przez pierwsze prawie pól roku zrobiliśmy autem 3500 km, także za długo by się toi zwracało, a nie wiadomo kiedy trafi się jakiś lepszy samochodzik na dojazdy dla żony grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sekwencja STAG.

> Przelicz sobie przede wszystkim ile jezdzisz. Jezeli rocznie do 10/15tys km to nie ma sensu

> zakladac LPG.

najwieksza bzdura tłumaczenie jak 10-15 tys to nie ma sensu zakładac - własnie po ok 15 tys instalka sie zwraca pozniej juz tylko oszczednosci....

lata wstecz tez sobie tak tłumaczyłem ze jezdze mało wiec nie wart, po czym jezdziłem tym autem 5 lat gdzie po roku juz byłbym do przodu...

obecnie jezdze wiecej i w kazdym aucie zaraz po zakupie instaluje lpg, im dłuzej sie czeka tym wiecej sie traci

powiem wiecej, obecnie 3 auto na lpg - kazde kolejne z wkładem wynikajacym z oszczednosci jazdy na lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> najwieksza bzdura tłumaczenie jak 10-15 tys to nie ma sensu zakładac - własnie po ok 15 tys

> instalka sie zwraca pozniej juz tylko oszczednosci....

> lata wstecz tez sobie tak tłumaczyłem ze jezdze mało wiec nie wart, po czym jezdziłem tym autem 5

> lat gdzie po roku juz byłbym do przodu...

> obecnie jezdze wiecej i w kazdym aucie zaraz po zakupie instaluje lpg, im dłuzej sie czeka tym

> wiecej sie traci

> powiem wiecej, obecnie 3 auto na lpg - kazde kolejne z wkładem wynikajacym z oszczednosci jazdy na

> lpg

Zapomniałem dopisać do poprzedniego mojego postu. zależy kto ile planuje mieć auto bo jeżeli rok to nie opyla się wydawać 2 tysie na instalkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapomniałem dopisać do poprzedniego mojego postu. zależy kto ile planuje mieć auto bo jeżeli rok to

> nie opyla się wydawać 2 tysie na instalkę

Tak, rok hehe.giffacepalm%5B1%5D.gif

Skąd to wziąłeś? Sam napisałeś, że zwraca się po 10-15kkm. Skoro tak, to w zasadzie od przebiegu jest uzależniona opłacalność, a nie od okresu użytkowania. Wystarczy zrobić te 10-15kkm w 10 miesięcy i już przy roku (czyli 12 miesiącach) eksploatacji się to "opyla".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie koniecznie. Jeżeli zamontuje instalację jakiś "rzeźnik" a takich nie jest mało to będzie więcej problemu niż pożytku z tego. A później "bo faluje", "bo gaśnie", "bo pali jak smok"... Mi się instalacja zwróciła po przejechaniu ok. 30 tys km ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie nie koniecznie. Jeżeli zamontuje instalację jakiś "rzeźnik" a takich nie jest mało to

> będzie więcej problemu niż pożytku z tego. A później "bo faluje", "bo gaśnie", "bo pali jak

> smok"... Mi się instalacja zwróciła po przejechaniu ok. 30 tys km ...

A gdzie masz ten magiczny rok, o którym pisałeś? Nie tłumacz tego "rzeźnikami", ponieważ to w żaden sporów nie zależy od okresu eksploatacji pojazdu. Nie robić u rzeźników, a sensowność zakładania instalacji trzeba policzyć. Zazwyczaj zwraca się właśnie po 10-15kkm, a jak Tobie się zwróciła dopiero po 30kkm to Twój problem czy będziesz jeździł w związku z powyższym 3 lata, ponieważ robisz 10kkm rocznie. Możesz robić 30kkm w 6 miesięcy i zwróci Ci się w pół roku, a nie w rok. Co do gaśnięcia, falowania - to zdecydowanie przypadłości starszych generacji, przy sekwencji jest generalnie spokój, choć trzeba wiedzieć co pociągnąć w komputerze hehe.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> srednio

> 4,7zł PB vs 1,8zł LPG

> cos wiecej trzeba??

> koszt filtrów, przeglądu, dodatkowej benyny na rozruch zaokrąglam do 500zł/rok

> po roku intstalacja zarabia

Ja bym przyjal cene gazu 1,5PLN jeszcze szybciej sie zwroci grinser006.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym przyjal cene gazu 1,5PLN jeszcze szybciej sie zwroci

U mnie jak zaleje auto do pełna PB to mam na cały rok. Tylko że mam ustawione przełączanie przy 20oC i latem odpala praktycznie z gazu a zima jak jest zagrzany też (ma ciepły start).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie spalanie PB było w przypadku Twojego samochodu?

Tryb mieszany na noPB to ~8,7 (powiedzmy 70% stołeczne korki + 25% spokojne trasy krajówkami + 5% autostrad) zamieniło się w ~10,4 (powiedzmy 40% korki + 55% autostrada + 5% spokojne trasy krajówkami). Autostradami nie jeżdżę 110km/h o kropelce alien.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie jak zaleje auto do pełna PB to mam na cały rok.

Ja nie, ponieważ do butli wchodzi max 34l LPG i nie zawsze pasuje mi zjechanie z autostrady na tankowanie hahaha.gifhahaha.gifhahaha.gif

> Tylko że mam ustawione przełączanie przy

> 20oC i latem odpala praktycznie z gazu a zima jak jest zagrzany też (ma ciepły start).

To dość nisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> srednio

> 4,7zł PB vs 1,8zł LPG

> cos wiecej trzeba??

> koszt filtrów, przeglądu, dodatkowej benyny na rozruch zaokrąglam do 500zł/rok

> po roku intstalacja zarabia

Ok nie wiem skąd ubzdurałem sobie cenę LPG w okolicach 2,70 grinser006.gif muszę chyba iś po okulary bo od dobrego roku liczę opłacalność LPG dla siebie po cenie o 1 pln wyższej niż faktyczna grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> najwieksza bzdura tłumaczenie jak 10-15 tys to nie ma sensu zakładac - własnie po ok 15 tys

> instalka sie zwraca pozniej juz tylko oszczednosci....

No więc właśnie.

Rocznie robię mniej więcej 15 kkm głównie po mieście.

NoPB mi teraz pali 7 l/100 km.

Nie wiem jakie są obecnie ceny założenia instalacji i gdzie w Łodzi najlepiej można by to zrobić.

Poprzednio 10 lat jeździłem Puntem na LPG, założonym w NAGAZ-ie i palił mi 10 litrów, ale musiałem wymienić 4 razy uszczelkę pod głowicą, dość często regulować zawory no i raz wymienić parownik plus droższe roczne przeglądy.

Gdyby instalacja kosztowała ok. 2.000 zł to myślę, ze po roku by się zwróciła.

Na razie nie planuję zmiany samochodu - brak funduszy, a zresztą z tego jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja i trójka moich znajomych zakładała gaz z tzw. polecenia tutaj:

https://www.facebook.com/pages/Motogaz-Ciep%C5%82owski/314079055383739

instalacja STAG, tak jak pisałem wyżej 80 tys km przejechane bez problemowo 3 razy zmienione tylko filtry. Montaż pierwsza klasa. Listwa bezproblemowa i cicha a nie jak przy BRC w 206 znajomego listwa klepie jak diesel... Powiem szczerze osobiście zagazuje tam następne auto 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No więc właśnie.

> Rocznie robię mniej więcej 15 kkm głównie po mieście.

> NoPB mi teraz pali 7 l/100 km.

> Nie wiem jakie są obecnie ceny założenia instalacji i gdzie w Łodzi najlepiej można by to zrobić.

> Poprzednio 10 lat jeździłem Puntem na LPG, założonym w NAGAZ-ie i palił mi 10 litrów, ale musiałem

> wymienić 4 razy uszczelkę pod głowicą, dość często regulować zawory no i raz wymienić parownik

> plus droższe roczne przeglądy.

> Gdyby instalacja kosztowała ok. 2.000 zł to myślę, ze po roku by się zwróciła.

> Na razie nie planuję zmiany samochodu - brak funduszy, a zresztą z tego jestem zadowolony.

tez jezdziłem punto 2 na gazie (1.2 8v)... tez zmieniałem UPG 1x ale nie przez gaz - te auta maja tendencje do wywalania uszczelki ot co.

moje punto na miescie paliło ok 8 ltr lpg ale nigdy 10...

cena instalki obecnie?? rok temu zakładałem w dosc dobrym zakładzie (cena nieco wyzsza niz u konkurencji) koszt 2500zł, ale jak ktos chce znajdzie od ok 2100zł za sekwencje.

15 km rocznie?? - to po roku Ci sie zwroci

powiem inaczej, w 3 aucie rok temu załozyłem LPG i nigdy nie mialem problemow z autem spowodowanych przez LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> inaczej, gdziekolwiek by nie tankowac koszt LPG oscyluje grubo ponizej 50% ceny PB i jakichkolwiek

> by argumentów używac - koszt inwestycji zwraca sie szybko

Nie no, jaja sobie robię, ale z tym porównaniem to uważaj. Jakoś we wrześniu/październiku 2014 noPB była po ~5.30, a LPG po ~2,50 (pi razy oko). Gdzieś z motofaktach podali średnie:

Quote:

Średnie ceny detaliczne paliw w Polsce

Aktualizacja 2014-10-29

Pb 98 5,44

Pb 95 5,14

ON 5,09

LPG 2,59


Ceny benzyny zaczęły spadać, a LPG nie, a wręcz rosły (na Puławskiej w W-wie płaciłem na Lukoilu 2,8). Ceny benzyny spadły do prawie 4zł, a LPG długo stało na dość wysokim poziomie, co znacząco zniwelowało postęp w zwrocie zwrotu inwestycji. W grudniu noPB tankowałem po ~4,6, LPG po ~2,45. Od nowego roku LPG zaczęło w końcu spadać i obecnie jest w granicach 2zł, ale noPB poszło w górę i jest w granicach 4.60

E-petrol podaje:

Quote:

Średnie ceny detaliczne paliw w Polsce

Aktualizacja Tydzień Pb 98 Pb 95 ON LPG

2015-03-11 11 4,82 4,59 4,66 1,84


Zobaczymy na jakim poziomie ustabilizuje się LPG - tendencja jest wzrostowa. Stwierdzenie, że zwróci się szybko jest mało precyzyjne i każdy musi sobie policzyć - dałem link do kalkulatora LPG, który pozwala na symulację amortyzacji kosztów instalacji oraz kosztów eksploatacji w zależności od różnych elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, lpg zawsze bedzie oscylowac w granicach 50% ceny PB a czy bedzie to 45% czy 55% jest srednio istotne bo czas zwrotu inwestycji przedłuzy sie o ile?? miesiąc/dwa??

przy pierwszym aucie gdzie borykalem sie z myslami czy założyc gaz czy nie (wtedy koszt PB to było ok 1.8zł !!) i tak sie borykałem przez 5 lat....

w kolejnych 3 autach (okres ok 14 lat) zakładałem gaz zaraz po zakupie wliczajac koszt montażu do "pakietu startowego" - sredni czas zwrotu inwestycji 1 rok przy załozewniu przebiegu ok 15tys...

ceny gazu tez oscylowały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz, lpg zawsze bedzie oscylowac w granicach 50% ceny PB a czy bedzie to 45% czy 55% jest srednio

> istotne bo czas zwrotu inwestycji przedłuzy sie o ile?? miesiąc/dwa??

Skoro w granicach 50%, to już nie jest "grubo ponizej 50% ceny PB" i trzeba to wziąć pod uwagę, a co do przedłużenia się czasu - zależy ile się jeździ i jak się jeździ. Przy częstym na krótkich odcinkach można się zdziwić - piszę o sekwencji.

[...]

> sredni czas zwrotu inwestycji 1 rok przy załozewniu przebiegu ok

> 15tys...

Nie wiem skąd wziąłeś takie wartości jako średnie hehe.gifhehe.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro w granicach 50%, to już nie jest "grubo ponizej 50% ceny PB" i trzeba to wziąć pod uwagę, a

> co do przedłużenia się czasu - zależy ile się jeździ i jak się jeździ.

Czepiasz sie słówek, obecnie jest grubo poniżej 50% ale były krótkie okresy gdzie dochodziła do ok 50% ceny Pb - jednak w dłuższej perspektywie czasu gaz zawsze był grubo ponizej 50% kosztów Pb

Przy częstym na

> krótkich odcinkach można się zdziwić - piszę o sekwencji.

wszystkie 3 instalacje mialem sekwencje, 5 dni w tygodniu auto używane start-ok 4/5km-stop (czyli dojazd praca/sklep/znajomi itp.) raz na jakis czas dłuższe wyjazdy po 500km.

miesiecznie srednio 1500km, srednio co 4/5miesiecy wlewam ok 15ltr paliwa Pb - mówisz ze to może ZDZIWIC albo znacząco ZAWYŻYĆ czas zwrotu inwestycji??

> [...]

> Nie wiem skąd wziąłeś takie wartości jako średnie

przeciez napisałem na swoim przykładzie:

15 000km/rok - i tyle mi wychodzi srednio czas zwrotu inwestycji czyt. instalacji lpg.

im auto pali wiecej tym zwrot bedzie szybszy...

zreszta, co tu dyskutowac, wystarczy znajomosc matematyki aby sobie to policzyc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czepiasz sie słówek, obecnie jest grubo poniżej 50% ale były krótkie okresy gdzie dochodziła do ok

> 50% ceny Pb

Nie tylko dochodziła, ale też je przekraczała, a na podstawie Twojej prywatnej eksploatacji 15kkm/rok raczej nie należy innym sugerować, że będzie tak samo w ich przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż lpg. Mam już drugie auto z lpg i następne też będzie z gazem. Ja nigdy nie liczę czy opłaca się zakładać i ile mi się ta instalacja będzie zwracać. Po prostu założyłem i już. Jeżdżę tanio i to jest ważne. Tanio tu i teraz i jak mam kaprys wybrać się na lody do Zakopanego to wsiadam i jadę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Załóż lpg. Mam już drugie auto z lpg i następne też będzie z gazem. Ja nigdy nie liczę czy opłaca

> się zakładać i ile mi się ta instalacja będzie zwracać. Po prostu założyłem i już.

No ja kiedyś też tak robiłem - teraz mając niestety dochód miesięczny 500 zł muszę się dobrze zastanowić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.