Skocz do zawartości

Problem - CPW, Wentylator..


TeamRallySport

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Potrzebuje pomocy bo juz dosłownie nie mam sił. Postaram się opisać po krótce mój problem aby był zrozumiały, mianowicie:

Auto to rajdówka, góra 1.2 8v , dół seria 1.1 - wentylator jest podłączony i pod czujnik temp jak i na krótko. Wentylator chłodnicy oraz jego silnik jest nowy, CPW jest nowy, chłodnica jest od vana. Po podłączeniu nowego wentylatora auto zapala dopiero za 2 razem (krece przez 5-6 sek , przerwa, i za drugim zarem od strzała) , gdy włączę wentylator i próbuję odpalić auto nie da rady, przekaźnik pompy cyka, odpala tylko na wyłączonym wentylatorze (inne seje rajdówki odpalają gdy wentylator chodzi bez problemu - sprawdzone). Tak samno auto muli gdy jest włączony wentylator, i nie raz "szarpnie" przy przyspieszaniu jakgdyby mu wypadał zapłon. Podmieniłem wentylator na inny, nic to nie dało ale... gdy zdjąłem wentylator i postawiłem go podłączonego obok koła samochodu wszelkie problemy ustają, zapala od strzała, przekaźnik nie cyka, można odpalić auto na włączonym wentylatorze. - Orientuje się może ktoś co to może być ? jakieś zakłócenia od wentylatora? albo od CPW ? Czy jest jakaś różnica pomiędzy CPW od MPI a od SPI (teraz jest góra 1.2 więc mpi) ? Walczę z tym już miesiąc, przejrzałem całą wiązkę, powymieniałem wszystko co możliwe a problem pozostaje. Mam nadzieję że wyjaśniłem wszystko w miarę zrozumiale. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam serdecznie. Potrzebuje pomocy bo juz dosłownie nie mam sił. Postaram się opisać po krótce mój

> problem aby był zrozumiały, mianowicie:

> Auto to rajdówka, góra 1.2 8v , dół seria 1.1 - wentylator jest podłączony i pod czujnik temp jak i

> na krótko. Wentylator chłodnicy oraz jego silnik jest nowy, CPW jest nowy, chłodnica jest od

> vana. Po podłączeniu nowego wentylatora auto zapala dopiero za 2 razem (krece przez 5-6 sek ,

> przerwa, i za drugim zarem od strzała) , gdy włączę wentylator i próbuję odpalić auto nie da

> rady, przekaźnik pompy cyka, odpala tylko na wyłączonym wentylatorze (inne seje rajdówki

> odpalają gdy wentylator chodzi bez problemu - sprawdzone). Tak samno auto muli gdy jest

> włączony wentylator, i nie raz "szarpnie" przy przyspieszaniu jakgdyby mu wypadał zapłon.

> Podmieniłem wentylator na inny, nic to nie dało ale... gdy zdjąłem wentylator i postawiłem go

> podłączonego obok koła samochodu wszelkie problemy ustają, zapala od strzała, przekaźnik nie

> cyka, można odpalić auto na włączonym wentylatorze. - Orientuje się może ktoś co to może być ?

> jakieś zakłócenia od wentylatora? albo od CPW ? Czy jest jakaś różnica pomiędzy CPW od MPI a

> od SPI (teraz jest góra 1.2 więc mpi) ? Walczę z tym już miesiąc, przejrzałem całą wiązkę,

> powymieniałem wszystko co możliwe a problem pozostaje. Mam nadzieję że wyjaśniłem wszystko w

> miarę zrozumiale. Pozdrawiam

Czujnik położenia wału masz od 1.2 MPI tak ? może być to i to w zasadzie bo są raczej identyczne.

Teraz powiedz mi jak masz zrealizowane włączanie wentylatora "na krótko" ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czujnik położenia wału masz od 1.2 MPI tak ? może być to i to w zasadzie bo są raczej identyczne.

> Teraz powiedz mi jak masz zrealizowane włączanie wentylatora "na krótko" ??

Idzie od silnika bezpośrednio, poprzez bezpiecznik, aku, i idzie do włącznika w środku auta, + idzie normalne podłączenie do czujnika temp w chłodnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Idzie od silnika bezpośrednio, poprzez bezpiecznik, aku, i idzie do włącznika w środku auta, +

> idzie normalne podłączenie do czujnika temp w chłodnicy

Ok a jak odepniesz wtyczkę od czujnika w chłodnicy i zewrzesz styki to jest to samo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jutro przetestuje tak jak mi napisałeś, bo nie jestem pewien, tyle wariantów przerabiałem juz :/

> Jak przetestuje to od razu napisze

Więc - jeżeli wentylator jest podłączony na krótko na 2 kable od akumulatora - problem występuje. Tak samo jak zewrze sie styki od czujnika temperatury w chłodnicy - wciaż cyka przekaźnik gdy jest włączony wentylator i auto nie pali, a gdy jest wyłączony wentylator to auto pali za drugim razem. Problem ustaje tylko jeżeli wentylator jest podłączony normalnie ale jest ustawiony np na zewnątrz koło koła czy też np na górze chłodnicy. Podmieniałem wentylator, na innym jest tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CPW ma kabel z ekranem który od strony kompa jest połączony z masą, sprawdzałeś elektrycznie to połączenie? Bo jeśli wentylator jest dalej od CPW, czyli obok koła i jest OK, to mi to wygląda na jakieś zakłócenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> CPW ma kabel z ekranem który od strony kompa jest połączony z masą, sprawdzałeś elektrycznie to

> połączenie? Bo jeśli wentylator jest dalej od CPW, czyli obok koła i jest OK, to mi to

> wygląda na jakieś zakłócenia.

No właśnie też mi się wydaje że to jakieś zakłócenia. jeszcze postaram się sprawdzić połączenie od górnej wtyczki CPW, może tam leży problem :/ A tak na marginiesie, może wykonać jakąś osłonę na cpw jeśli ma zakłócenia, macie jakiś pomysł jak ja zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.