TeamRallySport Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 Witam serdecznie. Potrzebuje pomocy bo juz dosłownie nie mam sił. Postaram się opisać po krótce mój problem aby był zrozumiały, mianowicie: Auto to rajdówka, góra 1.2 8v , dół seria 1.1 - wentylator jest podłączony i pod czujnik temp jak i na krótko. Wentylator chłodnicy oraz jego silnik jest nowy, CPW jest nowy, chłodnica jest od vana. Po podłączeniu nowego wentylatora auto zapala dopiero za 2 razem (krece przez 5-6 sek , przerwa, i za drugim zarem od strzała) , gdy włączę wentylator i próbuję odpalić auto nie da rady, przekaźnik pompy cyka, odpala tylko na wyłączonym wentylatorze (inne seje rajdówki odpalają gdy wentylator chodzi bez problemu - sprawdzone). Tak samno auto muli gdy jest włączony wentylator, i nie raz "szarpnie" przy przyspieszaniu jakgdyby mu wypadał zapłon. Podmieniłem wentylator na inny, nic to nie dało ale... gdy zdjąłem wentylator i postawiłem go podłączonego obok koła samochodu wszelkie problemy ustają, zapala od strzała, przekaźnik nie cyka, można odpalić auto na włączonym wentylatorze. - Orientuje się może ktoś co to może być ? jakieś zakłócenia od wentylatora? albo od CPW ? Czy jest jakaś różnica pomiędzy CPW od MPI a od SPI (teraz jest góra 1.2 więc mpi) ? Walczę z tym już miesiąc, przejrzałem całą wiązkę, powymieniałem wszystko co możliwe a problem pozostaje. Mam nadzieję że wyjaśniłem wszystko w miarę zrozumiale. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uncrossed Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 > Witam serdecznie. Potrzebuje pomocy bo juz dosłownie nie mam sił. Postaram się opisać po krótce mój > problem aby był zrozumiały, mianowicie: > Auto to rajdówka, góra 1.2 8v , dół seria 1.1 - wentylator jest podłączony i pod czujnik temp jak i > na krótko. Wentylator chłodnicy oraz jego silnik jest nowy, CPW jest nowy, chłodnica jest od > vana. Po podłączeniu nowego wentylatora auto zapala dopiero za 2 razem (krece przez 5-6 sek , > przerwa, i za drugim zarem od strzała) , gdy włączę wentylator i próbuję odpalić auto nie da > rady, przekaźnik pompy cyka, odpala tylko na wyłączonym wentylatorze (inne seje rajdówki > odpalają gdy wentylator chodzi bez problemu - sprawdzone). Tak samno auto muli gdy jest > włączony wentylator, i nie raz "szarpnie" przy przyspieszaniu jakgdyby mu wypadał zapłon. > Podmieniłem wentylator na inny, nic to nie dało ale... gdy zdjąłem wentylator i postawiłem go > podłączonego obok koła samochodu wszelkie problemy ustają, zapala od strzała, przekaźnik nie > cyka, można odpalić auto na włączonym wentylatorze. - Orientuje się może ktoś co to może być ? > jakieś zakłócenia od wentylatora? albo od CPW ? Czy jest jakaś różnica pomiędzy CPW od MPI a > od SPI (teraz jest góra 1.2 więc mpi) ? Walczę z tym już miesiąc, przejrzałem całą wiązkę, > powymieniałem wszystko co możliwe a problem pozostaje. Mam nadzieję że wyjaśniłem wszystko w > miarę zrozumiale. Pozdrawiam Czujnik położenia wału masz od 1.2 MPI tak ? może być to i to w zasadzie bo są raczej identyczne. Teraz powiedz mi jak masz zrealizowane włączanie wentylatora "na krótko" ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TeamRallySport Napisano 16 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 > Czujnik położenia wału masz od 1.2 MPI tak ? może być to i to w zasadzie bo są raczej identyczne. > Teraz powiedz mi jak masz zrealizowane włączanie wentylatora "na krótko" ?? Idzie od silnika bezpośrednio, poprzez bezpiecznik, aku, i idzie do włącznika w środku auta, + idzie normalne podłączenie do czujnika temp w chłodnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uncrossed Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 > Idzie od silnika bezpośrednio, poprzez bezpiecznik, aku, i idzie do włącznika w środku auta, + > idzie normalne podłączenie do czujnika temp w chłodnicy Ok a jak odepniesz wtyczkę od czujnika w chłodnicy i zewrzesz styki to jest to samo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TeamRallySport Napisano 16 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 > Ok a jak odepniesz wtyczkę od czujnika w chłodnicy i zewrzesz styki to jest to samo ? jutro przetestuje tak jak mi napisałeś, bo nie jestem pewien, tyle wariantów przerabiałem juz :/ Jak przetestuje to od razu napisze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TeamRallySport Napisano 17 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2015 > jutro przetestuje tak jak mi napisałeś, bo nie jestem pewien, tyle wariantów przerabiałem juz :/ > Jak przetestuje to od razu napisze Więc - jeżeli wentylator jest podłączony na krótko na 2 kable od akumulatora - problem występuje. Tak samo jak zewrze sie styki od czujnika temperatury w chłodnicy - wciaż cyka przekaźnik gdy jest włączony wentylator i auto nie pali, a gdy jest wyłączony wentylator to auto pali za drugim razem. Problem ustaje tylko jeżeli wentylator jest podłączony normalnie ale jest ustawiony np na zewnątrz koło koła czy też np na górze chłodnicy. Podmieniałem wentylator, na innym jest tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 17 Marca 2015 Udostępnij Napisano 17 Marca 2015 CPW ma kabel z ekranem który od strony kompa jest połączony z masą, sprawdzałeś elektrycznie to połączenie? Bo jeśli wentylator jest dalej od CPW, czyli obok koła i jest OK, to mi to wygląda na jakieś zakłócenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TeamRallySport Napisano 17 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2015 > CPW ma kabel z ekranem który od strony kompa jest połączony z masą, sprawdzałeś elektrycznie to > połączenie? Bo jeśli wentylator jest dalej od CPW, czyli obok koła i jest OK, to mi to > wygląda na jakieś zakłócenia. No właśnie też mi się wydaje że to jakieś zakłócenia. jeszcze postaram się sprawdzić połączenie od górnej wtyczki CPW, może tam leży problem :/ A tak na marginiesie, może wykonać jakąś osłonę na cpw jeśli ma zakłócenia, macie jakiś pomysł jak ja zrobić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 IMO sieje wentyl, wymienić cpw a jak nie to nowy kabel do kompa z ekranem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.