Jump to content

Recommended Posts

witam

Szukam samochodu dla teściów, decyzja zapadła chyba raczej na Ceed'a z silnikiem benzynowym, tu z kolei wiele propozycji dotyczy silnia 1.4 - 105KM. z tego co wiem silniczek na łańcuchu bez dwu-masy.

tak ogólnie na co w ogóle zwracać uwagę przy tym modelu, jakieś niedociągnięcia?, co powiecie na temat silnika 1.4? jakieś wady ma samochod/silnik? awaryjny rozrząd? jak zawieszenie na naszych drogach? akcje serwisowe? ceny części? drogie tanie? jak sprawdzić przebieg itp

proszę o jak najwięcej informacji grinser006.gif

Link to post
Share on other sites

I czy II? W I moze sie trafic wykastrowany do 90KM. Silnikowo bez zarzutu. Psuje sie cala reszta. zlosnik.gif Zawieszenie IMO po 100kkm nadaje sie do przegladu nie zachowuje sie tak dobrze jak nowe. Na 16tkach trzyma sie dobrze na 15tkach srednio. Mialem takiego zastepczaka dynamika wystarczajaca ale na ak napisza, ze jak nie ma 200KM to nie jedzie. Nie brac czerwonego bo odlazi lakier.

Link to post
Share on other sites

ostatnio przez 4 dni jeździłem z takim silnikiem i30 .... w zakresie jazdy, że dramat to mało powiedziane ... z przyjemnością przesiadłem się do 1.6 crdi (całe 90km)

Link to post
Share on other sites

> ostatnio przez 4 dni jeździłem z takim silnikiem i30 .... w zakresie jazdy, że dramat to mało

> powiedziane ... z przyjemnością przesiadłem się do 1.6 crdi (całe 90km)

a ja z 1,6 o którym wspominasz na tego 110KM i różnica również mocno zauważalna smile.gif

Link to post
Share on other sites

> a ja z 1,6 o którym wspominasz na tego 110KM i różnica również mocno zauważalna

znaczy z dizla na mocniejszego dizla ? bo mnie kusi .... a Cinek w jakimś tam mailu stwierdzał kiedyś informacyjnie, że z 90 na 115 się da bezproblemowo zlosnik.gif

Link to post
Share on other sites

> znaczy z dizla na mocniejszego dizla ? bo mnie kusi .... a Cinek w jakimś tam mailu stwierdzał

> kiedyś informacyjnie, że z 90 na 115 się da bezproblemowo

I co z tego jak tam jest turbo inne? 1.4 jest szybsze od 90KM diesela no ale trzeba biegami machać i dupohamownia nie czuje kopa.

Link to post
Share on other sites

> a ja z 1,6 o którym wspominasz na tego 110KM i różnica również mocno zauważalna

Zobacz czasy prszyspieszen benyzna jest szybsza od diesela ale trzeba wysoko krecic. Diesel przyspiesza lepiej od niskich obrotow dlatego jazda jest przyjemniejsza.

Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie silniki 1,6 CRdi montowane w Ceedach czy w i30 to porażka. Cztery osoby na pokładzie i ten samochód nie jedzie.

Co do faktów.

Eksploatacja jak w każdym aucie, często wymianie podlega tuleja pływająca tylnego zawieszenia.

Sprawdź grzanie, bo i nagrzewnice potrafią polecieć. Zdarza się brak sterowania centralnego wyświetlacza, a dokładnie radia.

Link to post
Share on other sites

> I co z tego jak tam jest turbo inne? 1.4 jest szybsze od 90KM diesela no ale trzeba biegami machać

> i dupohamownia nie czuje kopa.

czy w 90 czy teraz w tym 110 2 paczki na blacie pokaże. z tym ze w tym wcześniejszym od 180 to już mordęga i raczej z lekkiej górki a w tym do 190 to wyraźnie widać ruch wskazówki a później to już wolniusio ale zdecydowanie w prawo

do mojego jeżdzenia czy on w 12 czy 14 sekuns 100 osiagnie nie ma większego znaczenia

czy na maksa ciagnie 160 czy 560 nie ma zadnego smile.gif

zwykle jeżdzę autem sam i w tych warunkiech nieźle idzie

na wakacje do cro przytrafiło nam się jechać w 4 osoby + pełen bagażnik ale do jazdy wakacyjnej i nawet przy jeszcze słabszym silniku niedoborów mocy pewnie bym nie zauwazył smile.gif

dla mnie ten 1,6 crdi to bardzo dobre autko - to moja prywatna opinia

no i tym moim 110 konnym ze startu objeżdzam kumpla w octavi kombi 1,9 turboklekot

. do przelotowych powiedzmy 160 km/h jest zawsze za moimi plecami

Link to post
Share on other sites

> I co z tego jak tam jest turbo inne?

tzn. co? efektu nie będzie? tylko papierowy?

> 1.4 jest szybsze od 90KM diesela no ale trzeba biegami machać i dupohamownia nie czuje kopa.

jeździłem 1.6 benzynowym i imho był fajny, ta benzyna 1.4 to koszmar i już zlosnik.gif pomimo papierowych wyników ... do bezturbowych jestem przyzwyczajony innych (odrobinę większych i takich, którymi można pociągnąć po obrotach ...), chociaż od dawna tylko turbo dizle więc może "gust" się wypaczył zlosnik.gif

Link to post
Share on other sites

> tzn. co? efektu nie będzie? tylko papierowy?

Te silniki sie nie psuja, wtryskiwacze nie padaja jak w innych. Psuja sie inne rzeczy ale silnik jest ok. 90KM jest duzo wolniejszy i co z tego, ze mu moc podniesiesz? Bedzie gwaltowny kop i tyle.

> jeździłem 1.6 benzynowym i imho był fajny, ta benzyna 1.4 to koszmar i już pomimo papierowych

> wyników ... do bezturbowych jestem przyzwyczajony innych (odrobinę większych i takich, którymi

> można pociągnąć po obrotach ...), chociaż od dawna tylko turbo dizle więc może "gust" się

> wypaczył

Wiadomo inna charakterystyka silnika TD vs PB. Generalnie 1.4 da sie jezdzic a i nie ma najgorszych czasow ale na tle konkurencji to kupa. Dla tesciow jak znalazl. Dodatkowy plus, ze lejesz benzyne i sie nie martwisz o nic. Moze sie pospuc, radio, klima, zawias, wspomaganie elektryczne ale to juz insza inszosc. zlosnik.gif Ja drugiej kily nie kupie zwlaszcza, ze powariowali z cenami.

Link to post
Share on other sites

Raczej 1. Rocznik okolo 2011/2012 tak żeby to nie byl dziadek... Czyli 1.4 to kupa lekka (wolny) ale bezawaryjny silnik? Wiadomo ze przed zakupem i tak bym odwiedzil stacje diag. Kłopoty z elektronika to STANDART w każdym modelu czy "poprostu się zdarza"?

Link to post
Share on other sites

> Raczej 1. Rocznik okolo 2011/2012 tak żeby to nie byl dziadek... Czyli 1.4 to kupa lekka (wolny)

> ale bezawaryjny silnik? Wiadomo ze przed zakupem i tak bym odwiedzil stacje diag. Kłopoty z

> elektronika to STANDART w każdym modelu czy "poprostu się zdarza"?

U mnie radio 2x wymieniali zlosnik.gif Ale wszystko na gwarancji pozniej sie nie psulo. 1.4 to nie kupa po prostu ludzie maja spaczony obraz z powodu dieseli. Brac tankowac i jezdzic i nie wymyslac. Zeby Ci nie przyszlo do glowy kupno diesela.

Link to post
Share on other sites

> 1.4 to nie kupa po

> prostu ludzie maja spaczony obraz z powodu dieseli.

1,4/100 koni w nowym Cee'd wcale tak źle nie jedzie old.gif. Na tle konkurencji z podstawowymi silnikami stawiał bym go sporo powyżej średniej! Jest przede wszystkim bardzo elastyczny i mam małe zapotrzebowanie na paliwo ok.gif. W codziennej eksploatacji miasto/trasa/autostrada kompletnie nie ma się do czego przyczepić.

Link to post
Share on other sites

> 1,4/100 koni w nowym Cee'd wcale tak źle nie jedzie . Na tle konkurencji z podstawowymi silnikami

> stawiał bym go sporo powyżej średniej! Jest przede wszystkim bardzo elastyczny i mam małe

> zapotrzebowanie na paliwo . W codziennej eksploatacji miasto/trasa/autostrada kompletnie nie

> ma się do czego przyczepić.

Nie rozmawiamy o nowym a starym. Cieszymy sie, ze masz nowego ceeda i ze chwalisz go na kazdym kroku.

Link to post
Share on other sites

> Raczej 1. Rocznik okolo 2011/2012 tak żeby to nie byl dziadek... Czyli 1.4 to kupa lekka (wolny)

> ale bezawaryjny silnik? Wiadomo ze przed zakupem i tak bym odwiedzil stacje diag. Kłopoty z

> elektronika to STANDART w każdym modelu czy "poprostu się zdarza"?

mój tata miał pierwszy model I30 z silnikiem 1.4 - 109KM. Silnik moim zdaniem normalny jak na taką pojemność. Normalnie można tym jeździć i wcale nie jest za wolny. Wada taka, że tam była skrzynia 5b, silnik słabo wyciszony i głośny przy wyższych obrotach.

Jeżeli rozważasz roczniki 2012 to już może być nowy model. Pamiętaj, że w starych I30/Cee'd silnik 1.4 miał 109KM, w nowych ma 100KM. Różnica drobna, ale jednak.

Link to post
Share on other sites

a jak koszty eksploatacji? w sensie przykladowe ceny czesci. I czy da sie poznac np po kierownicy czy lewarku ze autko ma nalatane wiecej niz na liczniku? czyli jakiej sa jakosc elementy wewnatrz (pytam bo nawet jeszcze nie ogladalem) ewentualnie czy przebieg sprawdzic da sie tylko w aso?

Link to post
Share on other sites

> a jak koszty eksploatacji? w sensie przykladowe ceny czesci. I czy da sie poznac np po kierownicy

> czy lewarku ze autko ma nalatane wiecej niz na liczniku? czyli jakiej sa jakosc elementy

> wewnatrz (pytam bo nawet jeszcze nie ogladalem) ewentualnie czy przebieg sprawdzic da sie

> tylko w aso?

Ceny nie są straszne, zależą od jakości części (np. hamulce na przód TRW z robocizną to koszt około 900 zł). Niektóre są dostępne tylko w ASO, jak np. sprężyny. Materiały są dość odporne na przebieg. Co do przebiegu, jeśli auto jest z polskiej sieci serwisowej, to jesteś w stanie podejrzeć wizyty w ASO (na 100% przeglądy), jeśli auto jest sprowadzane, można podejrzeć tylko historię napraw gwarancyjnych.

Link to post
Share on other sites

A ja się powtórzę mam dwa ceed'y I 1,6 crdi. Jeden ma 90 km a drugi 115 km. 115 jeździ się płynniej i nie czuć tak gwałtownego napływu mocy jak w 90 km (po włączeniu turbo). 90 km też daje radę ale przy pełnym obciążeniu rozbujanie go ze startu zatrzymanego pod górkę jest trochę trudne. W każdej innej sytuacji nie zauważam braku mocy i momentu obrotowego.

Co do reszty auta to oprócz łączników stabilizatora, hamulców i jednego sprzęgła (sporo jazdy po mieście) nic nie wymieniałem a każdy z nich ma około 160 kkm na liczniku.

Oczywiście można przyczepić się do drobiazgów tj. np trzeszczące uchwyty do zamykania drzwi, sporadyczne trzeszczenie z deski rozdzielczej, bujany fotel kierowcy oraz korozja na ramkach drzwi z tyłu i klapie bagażnika.

Jak dla mnie to zwykłe auta do przemieszczania się z punktu A do B i mam zawsze pewność że dojadę.

> czy w 90 czy teraz w tym 110 2 paczki na blacie pokaże. z tym ze w tym wcześniejszym od 180 to już

> mordęga i raczej z lekkiej górki a w tym do 190 to wyraźnie widać ruch wskazówki a później to

> już wolniusio ale zdecydowanie w prawo

> do mojego jeżdzenia czy on w 12 czy 14 sekuns 100 osiagnie nie ma większego znaczenia

> czy na maksa ciagnie 160 czy 560 nie ma zadnego

> zwykle jeżdzę autem sam i w tych warunkiech nieźle idzie

> na wakacje do cro przytrafiło nam się jechać w 4 osoby + pełen bagażnik ale do jazdy wakacyjnej i

> nawet przy jeszcze słabszym silniku niedoborów mocy pewnie bym nie zauwazył

> dla mnie ten 1,6 crdi to bardzo dobre autko - to moja prywatna opinia

> no i tym moim 110 konnym ze startu objeżdzam kumpla w octavi kombi 1,9 turboklekot

> . do przelotowych powiedzmy 160 km/h jest zawsze za moimi plecami

Link to post
Share on other sites

> a jak koszty eksploatacji? w sensie przykladowe ceny czesci. I czy da sie poznac np po kierownicy

> czy lewarku ze autko ma nalatane wiecej niz na liczniku? czyli jakiej sa jakosc elementy

> wewnatrz (pytam bo nawet jeszcze nie ogladalem) ewentualnie czy przebieg sprawdzic da sie

> tylko w aso?

tata miał tego hyundaia 5 lat. Przejechał 70 tys. km i sprzedał. To, co padło było naprawiane na gwarancji. A była wymieniana ztcp chłodnica klimy, łączniki stabilizatora, kluczyk, bo się rozpadł. A poza tym jechał raz w roku na przegląd i to całe koszty. Poza wymianami oleju i filtrów z dodatkowych kosztów, to pamiętam, że tylne klocki wymieniał - cena przeciętna.

Link to post
Share on other sites

Rzeczywiście z chłodnicami klimy był jakiś problem bo ja też miałem wymienianą na gwarancji i jak zgłaszałem to nawet gość nie wyszedł do auta aby to sprawdzić tylko od razu zamówił nową i wymienili przy następnym przeglądzie okresowym. W początkowych modelach występuje też czasami problem z zawieszającymi się radiami. U mnie pomaga na razie zdjęcie klemy.

> tata miał tego hyundaia 5 lat. Przejechał 70 tys. km i sprzedał. To, co padło było naprawiane na

> gwarancji. A była wymieniana ztcp chłodnica klimy, łączniki stabilizatora, kluczyk, bo się

> rozpadł. A poza tym jechał raz w roku na przegląd i to całe koszty. Poza wymianami oleju i

> filtrów z dodatkowych kosztów, to pamiętam, że tylne klocki wymieniał - cena przeciętna.

Link to post
Share on other sites

oki ale co do przebiegu. Da się podpiac kompa sczytać z kompa i porównać z licznikiem przebieg?

btw biorac pod uwagę powyższe wypowiedzi przystępuję do intensywnego poszukiwania zlosnik.gif i testowania drive.gif

Link to post
Share on other sites

> oki ale co do przebiegu. Da się podpiac kompa sczytać z kompa i porównać z licznikiem przebieg?

> btw biorac pod uwagę powyższe wypowiedzi przystępuję do intensywnego poszukiwania i testowania

W aucie z DPF się da to zrobić. W reszcie niestety nie.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

> ajj no jednak ciezko trafic cos godnego jesli chodzi o ceed''a (sa takie dobre ze malo ofert czy

> co? ) budzet wzrasta i jest opcja na nowego ceed'a. ktos uzytkuje jakie wrazenia?

znajomi w zeszłym roku kupili Ceed'a 1.6 GDI. Na razie jeżdżą, przebieg 16 tys. km, mieli wymienianą na gwarancji fabryczną nawigację.

Link to post
Share on other sites

> W sobotę umówieni jestesmy na jazdę próbną, silniczek raczej podstawowy 1.4 100KM, czym tam

> śmigasz? Milo lata?

ten 1.4 to straszny muł jest. Ja wiem, że nie każdy potrzebuje wyścigówki, czasem się jeździ w trasy, wozi więcej bagażu czy pasażerów, trzeba wyprzedzać TIRy na krajówkach, nawet pod górkę zlosnik.gif itd. To jest za słaby silnik do tego auta imho, ale oczywiście co komu potrzeba ok.gif

Link to post
Share on other sites

> ten 1.4 to straszny muł jest. Ja wiem, że nie każdy potrzebuje wyścigówki, czasem się jeździ w

> trasy, wozi więcej bagażu czy pasażerów, trzeba wyprzedzać TIRy na krajówkach, nawet pod górkę

> itd. To jest za słaby silnik do tego auta imho, ale oczywiście co komu potrzeba

12 moze 13 do 100. W zupelnosci wystarczy mialem takiego zastepczaka i latal az milo. Tylko trzeba go pilowac.

Link to post
Share on other sites

> ten 1.4 to straszny muł jest. Ja wiem, że nie każdy potrzebuje wyścigówki, czasem się jeździ w

> trasy, wozi więcej bagażu czy pasażerów, trzeba wyprzedzać TIRy na krajówkach, nawet pod górkę

> itd. To jest za słaby silnik do tego auta imho, ale oczywiście co komu potrzeba

Przeskok z fabi 1.2 chyba 65KM to i tak bedzie znaczna roznica busted.gif A trasy to i tak zadko pokonują, a nawet jesli to autostrada wink.gif a jak wrażenia z jazdy takim samochodzikiem

Link to post
Share on other sites

> W sobotę umówieni jestesmy na jazdę próbną, silniczek raczej podstawowy 1.4 100KM, czym tam

> śmigasz? Milo lata?

W i30 ten silnik po prostu jedzie...

Link to post
Share on other sites

> Przeskok z fabi 1.2 chyba 65KM to i tak bedzie znaczna roznica A trasy to i tak zadko pokonują, a

> nawet jesli to autostrada a jak wrażenia z jazdy takim samochodzikiem

nie wiem, bo ja takiego nie mam. zlosnik.gif

Mój tata ma nowego I30 1.6 120KM. Da się tym jeździć. Ten silnik to moim zdaniem takie minimum do tego auta. Niestety w cee'd nie występuje. W ogóle koreańskie konie mechaniczne trzeba inaczej liczyć. 1 koreański koń mechaniczny to jest tak mniej więcej 0.8 europejskiego konia mechanicznego zlosnik.gif

Ja mam Rio z silnikiem 1.4 109KM. Ten sam silnik co w cee'd, tylko w cee'd go "obcięli" do 100KM. Wrażenia mam raczej pozytywne. Silnik jest bardzo cichy, oszczędny, w lżejszym Rio nawet jakoś sobie radzi.

Link to post
Share on other sites

Mam ceed kombi 1,4 z lpg. Zakupiłem nowy i jestem bardzo zadowolony z auta. A jak podsumowuję kasę wydaną na każde 100 kilometrów to w nosie mam parametry .......Jeszcze 10, 15 lat temu 100 KM to była moc. Dzisiaj co chwilę słyszę że mało. Auto moim zdaniem jest wystarczająco zrywne, na autostradzie jechałem 160 i w środku panowała cisza. Dla zwykłego użytkownika dróg wystarcza. smile.gif

> ajj no jednak ciezko trafic cos godnego jesli chodzi o ceed''a (sa takie dobre ze malo ofert czy

> co? ) budzet wzrasta i jest opcja na nowego ceed'a. ktos uzytkuje jakie wrazenia?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.