Skocz do zawartości

Rodzaje pompy hamulcowej PUNTO


karan

Rekomendowane odpowiedzi

> no dobra, to tak to na przymiarkach mniej więcej wygląda:

pompa locha w porownaniu z seria zlosnik.gif

zrob foto porownanie wielkosci serwa PI i SC i dlugosci jego trzpienia...

W trzpieniu serwa PI prawdopodobnie musisz nawiercic dodatkowy otwor jezeli jest dluzsze od trzpienia w serwie SC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak Wam powiem z ciekawosci,ze ja swoj uklad odpalilem na seryjnej pompie przy 4 tlokach z przodu (brembo ar166) i tyle z ar145,i dziala prawidlowo,jedyne co to byl problem z jego odpowietrzeniem ale po uzyciu maszyny ktora generuje duze cisnienie temat ogarnolem,co prawda serwo z Punto 1 i pompe tez zakupilem,ale na razie nie bede zmienial poki nie przetestuje tej konfiguracji z ciekawosci,jedyne czego mi brakuje to zbiorniczek plynu pod pompe z P1,ktos kupowal nowy ostatnio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Domyślam się, że teraz jest ta łatwiejsza część

> Mało czasu wczoraj miałem, to na szybko wszystko chciałem.

> Ale w tygodniu na spokojnie pokombinuję

zdejmij wybierak zawsze wiecej miejsca i nie wiem czy przejdzie ci kolo dolotu.

ja musialem troche podgiąć ta blach nad serwem aby weszlo.

Ja mam skrzynie c510 i hydrauliczne sprzeglo w miejscu linki sprzegla to musialem ciachnac przeciwage i lekko podgiac serwo bo inaczej nie weszlo by oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Słabe z was majstry, wyjąłem to serwo bez żadnych kombinacji, a to z Punto opuściłem silnik na

> jednej łapie i ładnie weszło.

wystarczyło odkręcić ten odważnik - wyszło. Na włożenie nowego nie starczyło mi już czasu, ale dziergam jak mogę.

Dla porównania, jak Karan prosił:

th_DSC_2083_zpsx2fcb3af.jpg th_DSC_2084_zpscjnuliek.jpg th_DSC_2082_zps4qdi4prb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to po prawej co światło odbija, to zbiornik? Zostawiłeś oryginał?

> robiłeś w końcu otwór dodatkowy w serwie na pedał? masz jakieś foto, w którym miejscu?

Pewnie zrobił, ja jednak tez zrobilem i o wiele lepiej jest naciskac ok.gif

Wiertło 10 i wiercisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dziergania ciąg dalszy, na obecną chwilę zrobione tak:

> wszelką racjonalną krytykę przyjmę, do alfy i omegi mi daleko, a to w końcu układ hamulcowy

> pedał się trochę podniósł, ale do przyjęcia. Przy okazji nowe nakładki

powiem ci ze dziwnie wysoko masz ten pedl, ja mam tez sie ak wywiercony ten pręt i mam o wiele nizej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> A nie mówiłem....seryjna pompa jest dobra do....seryjnych hampli tylko

> Będzie dla potomnosci ;-)

ok.gif

tylko zamiast robienia otworu na końcu, odciąłbym kawałek wałka wystającego z serwa, nagwintował i założył takie cuś .

Pozwoliło by to ustawić wysokość pedała, bo faktycznie mam wysoko tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko zamiast robienia otworu na końcu, odciąłbym kawałek wałka wystającego z serwa, nagwintował i

> założył takie cuś .

> Pozwoliło by to ustawić wysokość pedała, bo faktycznie mam wysoko

Tylko jak będziesz kupował kiedyś taką końcówkę, pamiętaj, że są z gwintem prawym lub lewym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowiem mam pytanie. Probowal ktos wkrecac te korektory z punto bezposrednio w cylinderki z tylu lup pomiedzy przewod elastyczny na wahaczu z przewod hamulcowy ?? Bo z tego co mi sie wydaje ciezko bedzie zmiescic te korektory na seryjnej pompie i seryjnym zbiorniczku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowiem mam pytanie. Probowal ktos wkrecac te korektory z punto bezposrednio w cylinderki z tylu

> lup pomiedzy przewod elastyczny na wahaczu z przewod hamulcowy ?? Bo z tego co mi sie wydaje

> ciezko bedzie zmiescic te korektory na seryjnej pompie i seryjnym zbiorniczku

Ja mam założone w wahacz miedzy elastyczny a miedzialny i jest dobrze.

w cylinderek nawet nie próbowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowiem mam pytanie. Probowal ktos wkrecac te korektory z punto bezposrednio w cylinderki z tylu

> lup pomiedzy przewod elastyczny na wahaczu z przewod hamulcowy ?? Bo z tego co mi sie wydaje

> ciezko bedzie zmiescic te korektory na seryjnej pompie i seryjnym zbiorniczku

Do seryjnej pompy od seja może być ciężko, a wręcz niemożliwie.

Do tej większej pompy wchodzi jak ulał.

th_DSC_2107_zpsrtwxftcn.jpg

PS. Polecam zbiorniczek z p1. Pasuje jak ulał smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a wie ktos moze czym roznia sie montowane juz tutaj korektory ATE 03.0101-0032.2 od ATE 03.0101-0031.2 ?? Bo leza takie na polce w sklepie obok za 50zl obydwa nowe ale bez mozliwosci zwrotu. W katalogu zauwazylem tylko ze te juz stosowane tutaj maja jakis parametr 3/25 a te znalezione przezemnie maja 3/30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Panowie a wie ktos moze czym roznia sie montowane juz tutaj korektory ATE 03.0101-0032.2 od ATE 03.0101-0031.2 ?? Bo leza takie na polce w sklepie obok za 50zl obydwa nowe ale bez mozliwosci zwrotu. W katalogu zauwazylem tylko ze te juz stosowane tutaj maja jakis parametr 3/25 a te znalezione przezemnie maja 3/30

Rozkminił ktoś może te parametry korektorów?

Które puszczają wieksze ciśnienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do znawców pomp i serw :)

Możecie mi zmierzyć obwód bądź średnicę serwa z Punto I oraz z Seicento oraz całkowitej długości cięgna (od puszki serwa do końca)

Z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do znawców pomp i serw :)

Możecie mi zmierzyć obwód bądź średnicę serwa z Punto I oraz z Seicento oraz całkowitej długości cięgna (od puszki serwa do końca)

Z góry dziękuję

Serwo P I ma 22cm, trzpień 139mm, SC 20cm, trzpień 126mm Edytowane przez rafi278
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Panowie mam pytanie o te korektory oplowskie. Starym bolidzie dałem je pomiędzy przewód elastyczny a przewód sztywny na wahaczu. Trochę mało estetycznie to wyglądało. Teraz przy okazji wymiany wszystkich przewodów hamulcowych chciałbym te korektory włożyć w miejscu łączenia łączenia przewodów centralnych z przednimi. Jeżeli chodzi o lewą stronę to nie ma problemu, ale korektor wkręcony w prawą stronę będzie wkręcony pod prąd (tak są oryginalne przewody zrobione). Nie wiem jaka jest dokładnie budowa tych oplowskich korektorów. Czy ktoś może już to sprawdzał??

 

Pozd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Odkopię trochę temat, w CC, seryjna pompa ma 19.05 tłoczek. Tak zeby nie zmieniać serwa są pompy które pochodzą prawie zamiennie (takie samo mocowanie do serwo) z UNO i podobnych o średnicy tłoczka 20.65 

Da to jakiś wzrost skuteczności hamowania? Cienki - cztery tarcze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat. Czy jest sens montować pompę i serwo z punto przy seryjnych hamulcach (przód brembo nacinane + ferodo, tył nowa seria)? Czy coś taki zabieg poprawi jeśli chodzi o reakcję na hamulec i skuteczność hamowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Podepnę się pod temat. Czy jest sens montować pompę i serwo z punto przy seryjnych hamulcach (przód brembo nacinane + ferodo, tył nowa seria)? Czy coś taki zabieg poprawi jeśli chodzi o reakcję na hamulec i skuteczność hamowania?

Odkopie temat.  U mnie na razie całkiem seria ale po niewielkim przebiegu ( zaciski i cała reszta ) a właśnie serwo i pompa z punto i daje radę :oki:  szybsza reakcja po naciśnięciu na hamulec i nie trzeba tak cisnąć jak na standardowym zestawie, wreszcie normalnie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopie temat.  U mnie na razie całkiem seria ale po niewielkim przebiegu ( zaciski i cała reszta ) a właśnie serwo i pompa z punto i daje radę :oki:  szybsza reakcja po naciśnięciu na hamulec i nie trzeba tak cisnąć jak na standardowym zestawie, wreszcie normalnie działa.

 

Czyli samo zamontowanie pompy i serwo to również przeróbka warta zachodu, dzięki za info :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.