Jump to content
karan

Rodzaje pompy hamulcowej PUNTO

Recommended Posts

> źle kolektory zamontowane obydwa po prawej stronie musza byc.

Jak bede montowal, to zerkne na schemat wink.gif poki co wiem, ze gwint sie zgadza.. cool.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jak bede montowal, to zerkne na schemat poki co wiem, ze gwint sie zgadza..

dokladnie, korektory na jedna strone, bo teraz wkrecone sa w ta sama sekcje

Share this post


Link to post
Share on other sites

> dokladnie, korektory na jedna strone, bo teraz wkrecone sa w ta sama sekcje

Schemat mowi na krzyz, tak, do zdjecia jest jedna sekcja, do montazu bedzie w dwie sekcje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale to nie jest oryginalna pompa tylko jakiś zamiennik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no dobra, to tak to na przymiarkach mniej więcej wygląda:

pompa locha w porownaniu z seria zlosnik.gif

zrob foto porownanie wielkosci serwa PI i SC i dlugosci jego trzpienia...

W trzpieniu serwa PI prawdopodobnie musisz nawiercic dodatkowy otwor jezeli jest dluzsze od trzpienia w serwie SC

Share this post


Link to post
Share on other sites

a tak Wam powiem z ciekawosci,ze ja swoj uklad odpalilem na seryjnej pompie przy 4 tlokach z przodu (brembo ar166) i tyle z ar145,i dziala prawidlowo,jedyne co to byl problem z jego odpowietrzeniem ale po uzyciu maszyny ktora generuje duze cisnienie temat ogarnolem,co prawda serwo z Punto 1 i pompe tez zakupilem,ale na razie nie bede zmienial poki nie przetestuje tej konfiguracji z ciekawosci,jedyne czego mi brakuje to zbiorniczek plynu pod pompe z P1,ktos kupowal nowy ostatnio?

Share this post


Link to post
Share on other sites

święta świętami, ale wygospodarowałem chwilę, aby przysiąść do tematu.

Porównanie pomp:

th_DSC_2074_zpsiqxtniez.jpg

i niech mi ktoś doradzi, jak to serwo wydostać na zewnątrz... angryfire.gifhmm.gif

th_DSC_2076_zps81oiwnb8.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> święta świętami, ale wygospodarowałem chwilę, aby przysiąść do tematu.

> Porównanie pomp:

> i niech mi ktoś doradzi, jak to serwo wydostać na zewnątrz...

Ja odkręcałem odważnik na wybieraku bo nie szło tego przepchnąć grinser006.gifgrinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ja odkręcałem odważnik na wybieraku bo nie szło tego przepchnąć

no chyba tak będzie trzeba, bo wszystkie biegi sprawdzałem i niestety nie idzie... oslabiony.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no chyba tak będzie trzeba, bo wszystkie biegi sprawdzałem i niestety nie idzie...

zobaczysz jaki będzie problem jak będziesz wkladal serwo P 1 Pamietaj Cierpliwość smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> zobaczysz jaki będzie problem jak będziesz wkladal serwo P 1 Pamietaj Cierpliwość

moze szybciej i latwiej wybierak wyciagnac smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> zobaczysz jaki będzie problem jak będziesz wkladal serwo P 1 Pamietaj Cierpliwość

Domyślam się, że teraz jest ta łatwiejsza część wink.gif

Mało czasu wczoraj miałem, to na szybko wszystko chciałem.

Ale w tygodniu na spokojnie pokombinuję smirk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Domyślam się, że teraz jest ta łatwiejsza część

> Mało czasu wczoraj miałem, to na szybko wszystko chciałem.

> Ale w tygodniu na spokojnie pokombinuję

zdejmij wybierak zawsze wiecej miejsca i nie wiem czy przejdzie ci kolo dolotu.

ja musialem troche podgiąć ta blach nad serwem aby weszlo.

Ja mam skrzynie c510 i hydrauliczne sprzeglo w miejscu linki sprzegla to musialem ciachnac przeciwage i lekko podgiac serwo bo inaczej nie weszlo by oslabiony.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słabe z was majstry, wyjąłem to serwo bez żadnych kombinacji, a to z Punto opuściłem silnik na jednej łapie i ładnie weszło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Słabe z was majstry, wyjąłem to serwo bez żadnych kombinacji, a to z Punto opuściłem silnik na

> jednej łapie i ładnie weszło.

wystarczyło odkręcić ten odważnik - wyszło. Na włożenie nowego nie starczyło mi już czasu, ale dziergam jak mogę.

Dla porównania, jak Karan prosił:

th_DSC_2083_zpsx2fcb3af.jpg th_DSC_2084_zpscjnuliek.jpg th_DSC_2082_zps4qdi4prb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Słabe z was majstry, wyjąłem to serwo bez żadnych kombinacji, a to z Punto opuściłem silnik na

> jednej łapie i ładnie weszło.

Dziekuje grinser006.gif

DSC_1397.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Słabe z was majstry, wyjąłem to serwo bez żadnych kombinacji, a to z Punto opuściłem silnik na

> jednej łapie i ładnie weszło.

dobrze mówisz ale u karana przepustnica jest po innej stronie biglaugh.gif ja juz sprawdzalem i jest dobrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dziekuje

to po prawej co światło odbija, to zbiornik? Zostawiłeś oryginał?

robiłeś w końcu otwór dodatkowy w serwie na pedał? masz jakieś foto, w którym miejscu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to po prawej co światło odbija, to zbiornik? Zostawiłeś oryginał?

> robiłeś w końcu otwór dodatkowy w serwie na pedał? masz jakieś foto, w którym miejscu?

Pewnie zrobił, ja jednak tez zrobilem i o wiele lepiej jest naciskac ok.gif

Wiertło 10 i wiercisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to po prawej co światło odbija, to zbiornik? Zostawiłeś oryginał?

> robiłeś w końcu otwór dodatkowy w serwie na pedał? masz jakieś foto, w którym miejscu?

sbiornik z SC ABS na wezach i nypelkach przeniesiony

Moritz skladal...wiercil trzpien zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziergania ciąg dalszy, na obecną chwilę zrobione tak:

th_DSC_2091_zpsuty6b5ka.jpg

wszelką racjonalną krytykę przyjmę, do alfy i omegi mi daleko, a to w końcu układ hamulcowy

pedał się trochę podniósł, ale do przyjęcia. Przy okazji nowe nakładki wink.gif

th_DSC_2088_zpsuqqhcaf1.jpg th_DSC_2089_zps9gzldjvr.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> dziergania ciąg dalszy, na obecną chwilę zrobione tak:

> wszelką racjonalną krytykę przyjmę, do alfy i omegi mi daleko, a to w końcu układ hamulcowy

> pedał się trochę podniósł, ale do przyjęcia. Przy okazji nowe nakładki

powiem ci ze dziwnie wysoko masz ten pedl, ja mam tez sie ak wywiercony ten pręt i mam o wiele nizej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> powiem ci ze dziwnie wysoko masz ten pedl, ja mam tez sie ak wywiercony ten pręt i mam o wiele

> nizej.

tak strasznie wysoko nie jest, może zdjęcie tak pokazuje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłem parę kilometrów... strach hamulca dotykać palacz.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Zrobiłem parę kilometrów... strach hamulca dotykać

A nie mówiłem....seryjna pompa jest dobra do....seryjnych hampli tylko

Będzie dla potomnosci ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A nie mówiłem....seryjna pompa jest dobra do....seryjnych hampli tylko

> Będzie dla potomnosci ;-)

ok.gif

tylko zamiast robienia otworu na końcu, odciąłbym kawałek wałka wystającego z serwa, nagwintował i założył takie cuś .

Pozwoliło by to ustawić wysokość pedała, bo faktycznie mam wysoko tongue.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tylko zamiast robienia otworu na końcu, odciąłbym kawałek wałka wystającego z serwa, nagwintował i

> założył takie cuś .

> Pozwoliło by to ustawić wysokość pedała, bo faktycznie mam wysoko

Tylko jak będziesz kupował kiedyś taką końcówkę, pamiętaj, że są z gwintem prawym lub lewym

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tylko jak będziesz kupował kiedyś taką końcówkę, pamiętaj, że są z gwintem prawym lub lewym

na razie nie będę, bo nie chce mi się już tego wyciągać póki co...

A element podałem dla przykładu, aby wiadomo było o co mi chodzi wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowiem mam pytanie. Probowal ktos wkrecac te korektory z punto bezposrednio w cylinderki z tylu lup pomiedzy przewod elastyczny na wahaczu z przewod hamulcowy ?? Bo z tego co mi sie wydaje ciezko bedzie zmiescic te korektory na seryjnej pompie i seryjnym zbiorniczku

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Panowiem mam pytanie. Probowal ktos wkrecac te korektory z punto bezposrednio w cylinderki z tylu

> lup pomiedzy przewod elastyczny na wahaczu z przewod hamulcowy ?? Bo z tego co mi sie wydaje

> ciezko bedzie zmiescic te korektory na seryjnej pompie i seryjnym zbiorniczku

Ja mam założone w wahacz miedzy elastyczny a miedzialny i jest dobrze.

w cylinderek nawet nie próbowałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ja mam założone w wahacz miedzy elastyczny a miedzialny i jest dobrze.

> w cylinderek nawet nie próbowałem.

czyli chyba tez tak zrobie, bo 90zl za 2szt to nie jest duzo a spokoj czlowiek ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Panowiem mam pytanie. Probowal ktos wkrecac te korektory z punto bezposrednio w cylinderki z tylu

> lup pomiedzy przewod elastyczny na wahaczu z przewod hamulcowy ?? Bo z tego co mi sie wydaje

> ciezko bedzie zmiescic te korektory na seryjnej pompie i seryjnym zbiorniczku

Do seryjnej pompy od seja może być ciężko, a wręcz niemożliwie.

Do tej większej pompy wchodzi jak ulał.

th_DSC_2107_zpsrtwxftcn.jpg

PS. Polecam zbiorniczek z p1. Pasuje jak ulał smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a wie ktos moze czym roznia sie montowane juz tutaj korektory ATE 03.0101-0032.2 od ATE 03.0101-0031.2 ?? Bo leza takie na polce w sklepie obok za 50zl obydwa nowe ale bez mozliwosci zwrotu. W katalogu zauwazylem tylko ze te juz stosowane tutaj maja jakis parametr 3/25 a te znalezione przezemnie maja 3/30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a wie ktos moze czym roznia sie montowane juz tutaj korektory ATE 03.0101-0032.2 od ATE 03.0101-0031.2 ?? Bo leza takie na polce w sklepie obok za 50zl obydwa nowe ale bez mozliwosci zwrotu. W katalogu zauwazylem tylko ze te juz stosowane tutaj maja jakis parametr 3/25 a te znalezione przezemnie maja 3/30

Rozkminił ktoś może te parametry korektorów?

Które puszczają wieksze ciśnienie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie do znawców pomp i serw :)

Możecie mi zmierzyć obwód bądź średnicę serwa z Punto I oraz z Seicento oraz całkowitej długości cięgna (od puszki serwa do końca)

Z góry dziękuję

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie do znawców pomp i serw :)

Możecie mi zmierzyć obwód bądź średnicę serwa z Punto I oraz z Seicento oraz całkowitej długości cięgna (od puszki serwa do końca)

Z góry dziękuję

Serwo P I ma 22cm, trzpień 139mm, SC 20cm, trzpień 126mm Edited by rafi278

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję  :piwko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mam pytanie o te korektory oplowskie. Starym bolidzie dałem je pomiędzy przewód elastyczny a przewód sztywny na wahaczu. Trochę mało estetycznie to wyglądało. Teraz przy okazji wymiany wszystkich przewodów hamulcowych chciałbym te korektory włożyć w miejscu łączenia łączenia przewodów centralnych z przednimi. Jeżeli chodzi o lewą stronę to nie ma problemu, ale korektor wkręcony w prawą stronę będzie wkręcony pod prąd (tak są oryginalne przewody zrobione). Nie wiem jaka jest dokładnie budowa tych oplowskich korektorów. Czy ktoś może już to sprawdzał??

 

Pozd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kierunek musi być zachowany

Zastosuj takie łączniki

 

post-147546-0-45866800-1444047205_thumb.jpgpost-147546-0-32630400-1444047211_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

yyyy mamy m12x1 tak :] ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

yyyy mamy m12x1 tak :] ??

Raczej m10x1 ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

i wlasnie dlatego sie pytam bo cos mi nie pasilo :]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkopię trochę temat, w CC, seryjna pompa ma 19.05 tłoczek. Tak zeby nie zmieniać serwa są pompy które pochodzą prawie zamiennie (takie samo mocowanie do serwo) z UNO i podobnych o średnicy tłoczka 20.65 

Da to jakiś wzrost skuteczności hamowania? Cienki - cztery tarcze 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnę się pod temat. Czy jest sens montować pompę i serwo z punto przy seryjnych hamulcach (przód brembo nacinane + ferodo, tył nowa seria)? Czy coś taki zabieg poprawi jeśli chodzi o reakcję na hamulec i skuteczność hamowania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnę się pod temat. Czy jest sens montować pompę i serwo z punto przy seryjnych hamulcach (przód brembo nacinane + ferodo, tył nowa seria)? Czy coś taki zabieg poprawi jeśli chodzi o reakcję na hamulec i skuteczność hamowania?

Odkopie temat.  U mnie na razie całkiem seria ale po niewielkim przebiegu ( zaciski i cała reszta ) a właśnie serwo i pompa z punto i daje radę :oki:  szybsza reakcja po naciśnięciu na hamulec i nie trzeba tak cisnąć jak na standardowym zestawie, wreszcie normalnie działa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkopie temat.  U mnie na razie całkiem seria ale po niewielkim przebiegu ( zaciski i cała reszta ) a właśnie serwo i pompa z punto i daje radę :oki:  szybsza reakcja po naciśnięciu na hamulec i nie trzeba tak cisnąć jak na standardowym zestawie, wreszcie normalnie działa.

 

Czyli samo zamontowanie pompy i serwo to również przeróbka warta zachodu, dzięki za info :oki:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.