Skocz do zawartości

Jak rozpoznać prawdziwy olej syntetyczny?


marcinur

Rekomendowane odpowiedzi

> Nie sądzę, to co jest na etykiecie to podstawowe informacje, a nawet oleje z "100% Synthetic"

> okazują się być HC jak spojrzysz w kartę charakterystyki.

No własnie, wertując trochę internet dochodzę do wniosku że najprościej rozpoznać to po karcie charakterystyki preparatu chemicznego.

W dziale 13 takiej karty jest najczęściej kod odpadu. I tak:

13 02 05 - Mineralne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe nie zawierające związków chlorowcoorganicznych

13 02 06 - Syntetyczne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe.

Reasumując: oleje w pełni syntetyczne mają kod: 13 02 06

Przykład pełnego syntetyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wiemy na rynku jest niewiele takich olejów. Większość to hydrocracki (III grupa) udające tylko

> syntetyki.

> Czy z etykiety oleju da się wyczytać że jest to olej z baz pochodzenia chemicznego - PAO i estrów

> (IV i V grupa)?

Tak z ciekawosci,to w czym taki syntetyk jest niby lepszy od HC?

Skoro i tak silniki robia bez problemu po kilkaset kkm.

IMHO najwazniejsze to zmieniac co 15kkm i bedzie git ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I dalej będą robić, ale jak sobie Kowalski zaleje olej na bazie Estrów lub PAO to sumienie ma

> spokojniejsze

I jedne i drugie mają swoje wady i zalety. Bez sensu jest szukać jakiegoś pełnego-super-hiper syntetyka, żeby zalać normalny silnik. ok.gif Choć...chyba na klubie Toyoty sporo jest takich zboczeńców grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak z ciekawosci,to w czym taki syntetyk jest niby lepszy od HC?

> Skoro i tak silniki robia bez problemu po kilkaset kkm.

> IMHO najwazniejsze to zmieniac co 15kkm i bedzie git

Taka prawda. Nie dotyczy to ewentualnie silników z wadami projektowymi / materiałowymi itp. (patrz grupa VW zlosnik.gif) ale im to nawet 100% syntetyk wiele nie pomoże.

Skoro olej HC w klasie lepkości np. 5W30 spełnia najwyższą normę np. Mercedesa łącznie z tzw. Long Life bo został przebadany to w czym problem?

Czytałem kilka lat temu artykuł w j. angielskim na ten temat i naprawdę niezły specjalista z branży olejowej dowodził, że to wcale nie jest tak, że olej w 100% syntetyczny jest pod każdym względem lepszy od HC bo te też mają sporo zalet i nie jest to tylko niższa cena. Z tego co pamiętam Mobil dość długo oferował oleje w 100% syntetyczne, ale chyba nie na wszystkich rynkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś syntetyczne rozpoznawało się po bardzo wysokim VI (viscosity index) - wskaźniku lepkości, ale dodatki do olejów są dziś na tyle dobre i oleje HC na tyle podobne do syntetyków, że chyba nie można tego traktować jako rozstrzygającego kryterium (popularne oleje mają 160-180).

Dodatkowo wysoki VI maja głównie "stare" oleje do sportu (np. 10w60 0w50) często VI>200, ale ilość dodatków poprawiających lepkość absolutnie dyskwalifikuje je jako oleje LongLife.

Może ktoś się do tego odniesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z olejami GM jest tak samo...a legend kto to dostarcza jest równie dużo

Uwielbiam wątki o olejach zlosnik.gif

Dobra, pomijając zawartości oleju w oleju czy użycie do silników do których producenci przewidują oleje "eko" "lekkobieżne" etc. typu 5W30 i zalejemy taki silnik np olejem Mobila 1 5W50 - oczywiście rozumiem kwestie związane z elementami potencjalnie wrażliwymi na typ oleju jak hydrauliczny napinacz łańcucha czy jakieś wariatory, pompowtryski i inne siłowniki zmiennych faz rozrządu bo te elementy mogą nie pracować poprawnie, bardziej chodzi mi o spalanie oleju, nie wiem pierścienie, ogólną trwałość, przeciwwskazania itp ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> motul to zwykły HC , syntetyki prawdziwe ma Millers

I Millers i Motul i Orlen też jak dobrze poszukasz rotfl.gif

> A TEN?

> FUCHS GT1 TITAN 5W40 XTL

> FUCHS TITAN SUPERSYN 5W40

Obydwa mają w kartach:

Code:


Mineral oil		>60%

Dla zdrowotności proponuję przestać się tym przejmować (a niektórym osobom brandzlować) kupić Lotos 5W40 a za zaoszczędzone pieniądze kupić kobiecie kwiaty a sobie 20.GIFsmile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wiemy na rynku jest niewiele takich olejów. Większość to hydrocracki (III grupa) udające tylko

> syntetyki.

> Czy z etykiety oleju da się wyczytać że jest to olej z baz pochodzenia chemicznego - PAO i estrów

> (IV i V grupa)?

A do jakiego silnika ten olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystkie jak wszystkie, Millers po prostu jak robi półsyntetyk to o tym informuje (przynajmniej na

> razie), przykład -Millers Trident 5W30.

Szkoda że ciężko się dogrzebać do kart charakterystyk, na polskiej stronie nie znalazłem a angielska strasznie skąpa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla zdrowotności proponuję przestać się tym przejmować (a niektórym osobom brandzlować) kupić Lotos

> 5W40 a za zaoszczędzone pieniądze kupić kobiecie kwiaty a sobie

I to uważam, że jest słuszne podejście. 20.GIF Szkoda sobie głowę zawracać tym wszystkim, wystarczy wlać olej, który spełnia normy przewidziane przez producenta silnika, pilnować jego stanu i regularnie wymieniać razem z filtrem. I tak większość osób nie doczeka momentu, gdy silnik się skończy, bo auto się znudzi, zestarzeje itp. i zostanie sprzedane następnemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe.gif

Kiedyś stałem się posiadaczem Mercedesa 124 200D z prawdziwym przebiegiem 220 tyś. Jeździł wcześniej na różnych olejach półsyntetycznych głównie Shell w klasie 10W40. Ja zacząłem stosować oleje mineralne 15W40, najpierw Mobil później bardzo długo Orlen Platinum. Wymiana u mnie była zawsze co 7-8 tyś km i najczęściej robiłem ją sam. Nie stosowałem płukanek a z "polepszaczy" wyłącznie Militec-1 co jakiś czas. Silnik lekko nie miał bo ciężka buda kombi, przeżył remont i przeprowadzkę a w zimie 2 razy dziennie odpalanie na mrozie (brak garażu).

Przed sprzedażą przy przebiegu 340 tyś km musiałem zdjąć dekiel (bo uszczelka przeciekała) i pod nim było idealnie czysto. Silnik pracował idealnie - bez stuków, nie dymił, odpalał z pierwszego nawet przy -23C i miał moc (jeśli można tak powiedzieć o 72KM).

Myślę więc, że oleje HC są wystarczająco dobre skoro i olej mineralny dał radę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.