Skocz do zawartości

Seicento 1.1 mpi - podatnośc na mody


CZUCZU

Rekomendowane odpowiedzi

Szybkie pytanko. Czy komputer mały w seju 1.1 mpi 2003 jest programowalny?? Coś kojarze że huba to ogarniał kiedyś.

Jest plan by głowicę zapodać z 1.2 mpi+ 866 lub cos lepszego z rewaru, przepustnice 38, jakiś wydech żeliwny bez kata plus 4 2 1 żeliwne. Mocy mało jak do roboty jadę. Chcę to wystroić plus pewnie blosa zapodać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szybkie pytanko. Czy komputer mały w seju 1.1 mpi 2003 jest programowalny?? Coś kojarze że huba to

> ogarniał kiedyś.

> Jest plan by głowicę zapodać z 1.2 mpi+ 866 lub cos lepszego z rewaru, przepustnice 38, jakiś

> wydech żeliwny bez kata plus 4 2 1 żeliwne. Mocy mało jak do roboty jadę. Chcę to wystroić

> plus pewnie blosa zapodać.

znajomy mial podobne mody w SC 1.1 MPI, ale nie wiem na jakim kompie... jeździło to to bardzo fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szybkie pytanko. Czy komputer mały w seju 1.1 mpi 2003 jest programowalny?? Coś kojarze że huba to

> ogarniał kiedyś.

> Jest plan by głowicę zapodać z 1.2 mpi+ 866 lub cos lepszego z rewaru, przepustnice 38, jakiś

> wydech żeliwny bez kata plus 4 2 1 żeliwne. Mocy mało jak do roboty jadę. Chcę to wystroić

> plus pewnie blosa zapodać.

Nie wszystkie "małe" (ponoć) da się ogarnąć. Ja mialem seryjnie MPI z 2001r na małym kompie i się nie dało go przeprogramować. Przy swapie na 1.2 też został mi wsadzony "mały" inny komp ale tego już się dało programować. Niestety obawiam się że mogę już nie znaleźć dokładnych numerków kompów, które się da ogarnąć a które nie. Może kol. Wuniek, który kupił ode mnie seja, będzie w stanie podać numerki małego kompa który siedział w momencie sprzedaży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wszystkie "małe" (ponoć) da się ogarnąć. Ja mialem seryjnie MPI z 2001r na małym kompie i się

> nie dało go przeprogramować. Przy swapie na 1.2 też został mi wsadzony "mały" inny komp ale

> tego już się dało programować. Niestety obawiam się że mogę już nie znaleźć dokładnych

> numerków kompów, które się da ogarnąć a które nie. Może kol. Wuniek, który kupił ode mnie

> seja, będzie w stanie podać numerki małego kompa który siedział w momencie sprzedaży

Ma ktos tel do huby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ma ktos tel do huby?

http://www.monsterstodola.pl/index.php?id=kontakt

poszukam starego kompa jak wrócę do kraju, ale problem z tymi małymi jest taki że prędzej czy później pada sterowanie cewkami i zaczynają sie mega jaja, dlatego wymieniłem go na EMU...

a co do modów zmień skrzynie na 6 z punto ta najkrótszą a jak latasz trasy zmienisz sobie 6b na kola 5biegu z S i to da realnie najlepsze odczucia jeżeli chodzi o poruszanie sie po mieście

mody o których piszesz dadzą ci mooooże 10-15koni ale spalanie będzie na poziomie 12l+ , wiem bo przerabiałem temat ( jak modziłem 1.1 musiałem tego małego żela zmienić na kompa od 1.2 i dopiero wtedy strojenia tego podjął sie u mnie Huba ale to było już kilka(naście) wiosen temu )

masz w stajni kilka zabawek zastanów sie nad EMU porobisz wiązki i będziesz mógł sobie go przekładać szybko miedzy nimi grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zestaw o którym pisałem miałbym za 500zł...

> emu kosztuje wiecej jak to auto warte

to już lepiej wsadzić cały słupek od 1.2 nawet tego 69HP koszty podobne...

a EMU kupisz raz pobawisz sie trochę i nie będziesz musiał bulić 500+ za kazde strojenie po modach, a i pamiętaj o tej nieszczęsnej 2 sondzie w MPi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest na pewno jeden rodzaj małego kompa, który jest oparty na starszej architekturze i prawdopodobnie tego właśnie nie da się ogarnąć. Nowsze modele małych kompów stosowane w innych autach dają się przeprogramować. Natomiast czy taki nowszy model był stosowany w Seju to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to już lepiej wsadzić cały słupek od 1.2 nawet tego 69HP koszty podobne...

> a EMU kupisz raz pobawisz sie trochę i nie będziesz musiał bulić 500+ za kazde strojenie po modach,

> a i pamiętaj o tej nieszczęsnej 2 sondzie w MPi

niby tak ale mój silnik ma 45 tysięcy przejechane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niby tak ale mój silnik ma 45 tysięcy przejechane

smile.gif zrobisz jak uważasz, w sumie jak BLOSa założysz to możesz go "podlać" na bogato i olać strojenie na benzynie tylko te przyrosty mocy nie będą rewelacyjne, moim skromnym zdaniem najlepszym modem jest krótka skrzynia i wałek 866 potem to już bardzo drogie konie w 1.1 sie robią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ile kosztują konie bo miałem ich ponad setkę w 1.1 i bolało. Wiem że najprościej zapodać skrzynie 6.. Coś czuje że cos zrobie. Kolega mi pisał na pw że fabryczny sterownik sam doleje nieco pb w przypadku lekkich modów ale kurde jakoś ciężko mi to kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega mi pisał na pw że fabryczny sterownik sam doleje

> nieco pb w przypadku lekkich modów ale kurde jakoś ciężko mi to kupić.

Nie ma co kupować, tak po prostu jest, każdy sterownik to robi. I to całkiem w zdrowym zakresie (w IAW-ach potrafi zdjąć albo dodać do 25% paliwa). Jedyne co musisz zrobić to pojeździć trochę z lekką i pół ciężką nogą, jak go będziesz mocno dusił, to się nie zaadaptuje.

Jakby tego nie było, to każdy komp po jakichkolwiek modach by szalał. Co jest tak naprawdę kłopotliwe, to zmodzić zapłon, sam się nie zrobi. Tak na marginesie, oglądałem ostatnio tjuny znalezione na necie do P75, więszkość z nich ma właśnie dłubnięty tylko zapłon a paliwo robi się "samo". Działa to dobrze tylko pod warunkiem, że mody powodują nowe zapotrzebowanie na paliwo, które nie jest bardzo zróżnicowane względem obrotów i obciążenia. Nie znam się, ale podejrzewam, że bardzo agresywne wałki się nie kwalifikują do tej kategorii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli dając głowicę 1,2 75 koni, dolot, wydech, wtryski i czujniki mojei powinno się samo podlać

> na 866..

Paliwo Ci podleje, pytanie tylko jakie jeszcze mody są potrzebne w programie, żeby to gładko chodziło. Ja ostatnio ostro testowałem mapowanie 4AF (duży komp, funkcjonalnie ten sam co mały) na moim silniku i ustawienie paliwa to była tylko jedna z rzeczy, żeby to wszystko działczyło. Np. praca krokowego dość szalała (czasem się gubił i parę razy zgasił silnik) i to wymagało dostrojenia (okazało się, że bardzo konkretnego jak chodzi o wartości, autokalibracja sobie z tym nie poradziła), również kalibracja TPSa (kolektor z czujnikiem P75) się trochę rozjechała (nie łapał stanu wolne obroty), a na koniec komp ten słabo znosi zdalnie zamontowany MAP sensor (taka moja diagnoza po tym co zaobserwowałem). Koniec końców nie zmusiłem tego kompa jeszcze do tak gładkiej pracy z tym silnikiem jak ori komp od P75.

Z tym, że mały czy duży komp MPI, programowalny czy nie, to część tych rzeczy, z którymi miałem kłopot nikt Ci nie zremapuje zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.