Skocz do zawartości

Turbina regenerowana po raz trzeci w ciagu roku...


Krajowy

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktos zna przyczynę ?

Jutro oddaje auto do juz 3 regeneracji turbiny. Turbina wyrzuca olej na zewnątrz i strasznie śmierdzi jak się jedzie.

Oczywiście wszystko w ramach gwarancji, ale zaczyna mnie to męczyć.... Serwis nie ma pomysłu na przyczynę. Pierwsza regeneracja była pelna, wszystko w środku nowe.

Pacjent to 2.0 T opel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może ktos zna przyczynę ?

Zmien zaklad regenerujacy, a najlepiej zaloz nowe turbo

> Jutro oddaje auto do juz 3 regeneracji turbiny. Turbina wyrzuca olej na zewnątrz i strasznie

> śmierdzi jak się jedzie.

> Oczywiście wszystko w ramach gwarancji, ale zaczyna mnie to męczyć.... Serwis nie ma pomysłu na

> przyczynę. Pierwsza regeneracja była pelna, wszystko w środku nowe.

> Pacjent to 2.0 T opel.

Co z tego, ze nowe, jak pewnie chinskie badziewie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmien zaklad regenerujacy, a najlepiej zaloz nowe turbo

Nowe turbo jest bardzo drogie. Za regeneracje placilem prawie 1500 zl.....

> Co z tego, ze nowe, jak pewnie chinskie badziewie.

Czy jesli znów padnie, mogę zadać zwrotu pieniędzy ?

Bralem fakturę na firmę, faktura z luty/marzec 2014. Pierwsza poprawka w wakacje, a jutro kolejna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nowe turbo jest bardzo drogie. Za regeneracje placilem prawie 1500 zl.....

To i tak duzo zaplaciles za regeneracje.

Nowe drogie, ale zazwyczaj dziala lepiej i juz dawno bys zapomnial, ze je zmieniales.

> Czy jesli znów padnie, mogę zadać zwrotu pieniędzy ?

A tego nie wiem.

> Bralem fakturę na firmę, faktura z luty/marzec 2014. Pierwsza poprawka w wakacje, a jutro kolejna.

Jakie tam turbo siedzi?? Znasz cene nowej, oczywiscie poza ASO ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może ktos zna przyczynę ?

> Jutro oddaje auto do juz 3 regeneracji turbiny. Turbina wyrzuca olej na zewnątrz i strasznie

> śmierdzi jak się jedzie.

> Oczywiście wszystko w ramach gwarancji, ale zaczyna mnie to męczyć.... Serwis nie ma pomysłu na

> przyczynę. Pierwsza regeneracja była pelna, wszystko w środku nowe.

> Pacjent to 2.0 T opel.

Gdzie regenerowałeś?Raczej zwrotu kasy nie otrzymasz przy FV nie obowiązują ich ustawy o ochronie praw konsumentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To i tak duzo zaplaciles za regeneracje.

> Nowe drogie, ale zazwyczaj dziala lepiej i juz dawno bys zapomnial, ze je zmieniales.

> A tego nie wiem.

> Jakie tam turbo siedzi?? Znasz cene nowej, oczywiscie poza ASO ??

Chyba, że coś innego uszkadza turbinę, i by już wydał 3 x 4 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba, że coś innego uszkadza turbinę, i by już wydał 3 x 4 tyś.

Jesli cos innego by uszkadzalo, to serwis raczej do tego by doszedl po kolejnym padzie. Chyba, ze to byle jaki serwis, ktory potrafi tylko odczytac bledy i wymieniac czesci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co mu napiszesz, jak za trzy miesiące dojdzie do zatarcia tego nowego...?

Jest to mozliwe, jesli serwis nie znalazl prawdziwej usterki zlosnik.gif. Ale rownie dobrze powodem moze byc zle przeprowadzana regeneracja albo sposob uzytkowania auta.

A jesli mnie pamiec nie myli to w tym aucie siedzi turbo, ktore wg. producenta nie podlega regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli cos innego by uszkadzalo, to serwis raczej do tego by doszedl po kolejnym padzie.

hahaha.gif

Wiesz, po ostatnim roku z Fordem i w związku z tym częstrzych niż eksploatacyjne wizytach w serwisach, mam nieco inne zdanie o mechanikach i ich wiedzy.

Raczej jest to szukanie "na ślepo", niż ogarnięcie całościowe tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może ktos zna przyczynę ?

> Jutro oddaje auto do juz 3 regeneracji turbiny. Turbina wyrzuca olej na zewnątrz i strasznie

> śmierdzi jak się jedzie.

> Oczywiście wszystko w ramach gwarancji, ale zaczyna mnie to męczyć.... Serwis nie ma pomysłu na

> przyczynę. Pierwsza regeneracja była pelna, wszystko w środku nowe.

> Pacjent to 2.0 T opel.

Turbinę regenerowali na oryginalnych częściach, czy zamiennikach?

Mechanicy sprawdzili cały układ olejowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz, po ostatnim roku z Fordem i w związku z tym częstrzych niż eksploatacyjne wizytach w

> serwisach, mam nieco inne zdanie o mechanikach i ich wiedzy.

> Raczej jest to szukanie "na ślepo", niż ogarnięcie całościowe tematu.

Teraz na FB znajomy (posiadacz Passka B5 1.8T) żalił się, że zjeździł mechaników-specjalistów od grupy VAG i dopiero sam po lekturze zagranicznego forum doszedł, że przyczyną nierównych obrotów była jakaś śruba odpowietrzająca. A wszyscy klepią bzdety, że Passata to każdy kowal naprawi sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz na FB znajomy (posiadacz Passka B5 1.8T) żalił się, że zjeździł mechaników-specjalistów od

> grupy VAG i dopiero sam po lekturze zagranicznego forum doszedł, że przyczyną nierównych

> obrotów była jakaś śruba odpowietrzająca. A wszyscy klepią bzdety, że Passata to każdy kowal

> naprawi

1.8T to nie jest prosty silnik... gdzie każdy Janek-kowal poradzi sobie ze wszystkim...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.8T to nie jest prosty silnik... gdzie każdy Janek-kowal poradzi sobie ze wszystkim...

Tu nie dali rady spece zajmujący się wyłącznie grupą VAG a co dopiero Janek-kowal.

Tak samo jest z TDI, jednemu wałek się wytarł a spece od VAGów od razu chcieli pompki regenerować. Ale przyjdzie Ci taki Akuqu i powie, że to najpopularniejsze samochody i każdy naprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale przyjdzie Ci taki Akuqu i powie, że to najpopularniejsze samochody i każdy naprawi.

Akuqu to pół biedy, Jaya posłuchaj zlosnik.gif, ja mam motto takie czym mniej się mechanik dotyka tym lepiej dla auta zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może ktos zna przyczynę ?

Regeneracja na "byle czym" - czyt. chińskie wkłady (kosztują mniej więcej 3 stówki - czasem ciut drożej...) nie wytrzymują warunków pracy turbosprężarki.

Albo zmienić warsztat - jest szansa, że zrobią ciut lepiej (ale gwarancja idzie papa), albo kupić nową turbosprężarkę (bo niektórych po prostu się nie regeneruje, bo nie ma nawet oryginalnych części a chińszczyzna - sam już wiesz...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może ktos zna przyczynę ?

Przyczyną jest to że 90% mechaników występuje w trzech wersjach:

Typ nr 1. Leniuchy i nie chce im się drążyć tematu

Typ nr 2 . Głąby, samouki bez odpowiedniej wiedzy technicznej i najprawdopodobniej również jakiegokolwiek wykształcenia w temacie. Ewentualnie wiedza z lat 80-90 kiedy królowały maluchy i polonezy.

Typ 3. Naciągacze wymyślający kosztowne usterki bądź je wręcz powodujący. Czyli półprzestępcy z pod znaku mirasa.

Wielu z nich to niestety kombinacje wszystkich 3 typów sick.gif

Generalnie oddanie auta do nieznajomego mechanika to 50% ryzyka że popsują zamiast naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeden z prostszych

Zależnie do czego go porównujesz.

Milion rurek gdzie nie zawsze jest łatwo namierzyć nieszczelność, odma która lubi się zapchać, rozrząd na łańcuchu i pasku, w nowszych drogi napinacz łańcucha rozrządu...

Jak na benzyniaka wcale nie jest taki nieskomplikowany, są prostsze! zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz możliwość odczytania temperatury spalin?? Bo może jest za wysokie EGT i uszczelnienie turbiny nie wytrzymuje. Widziałem sporo turbin z opla w wersji benzyna turbo gdzie EGT uszkadzało nagminnie turbosprężarkę, nawet doprowadzając do pęknięcia muszli strony gorącej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może ktos zna przyczynę ?

> Jutro oddaje auto do juz 3 regeneracji turbiny. Turbina wyrzuca olej na zewnątrz i strasznie

> śmierdzi jak się jedzie.

> Oczywiście wszystko w ramach gwarancji, ale zaczyna mnie to męczyć.... Serwis nie ma pomysłu na

> przyczynę. Pierwsza regeneracja była pelna, wszystko w środku nowe.

> Pacjent to 2.0 T opel.

Sprawdziłbym przewody olejowe zasilający i powrotny. Mogą być niedrożne. Może używasz niewłaściwego oleju ?może ciśnienie oleju jest za małe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nowe turbo jest bardzo drogie. Za regeneracje placilem prawie 1500 zl.....

> Czy jesli znów padnie, mogę zadać zwrotu pieniędzy ?

> Bralem fakturę na firmę, faktura z luty/marzec 2014. Pierwsza poprawka w wakacje, a jutro kolejna.

Jak padło mi turbo w 2.0T PSA to kupiłem za 1700zł nowy, oryginalny rdzeń Garetta i tylko muszle ze starego zostały, z założenia nie bawię się w regenerację bo to mało kiedy działa tak jak nowe. Poza tym teraz są rdzenie Meletta i to juz chyba lepsza opcja niż regeneracja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz możliwość odczytania temperatury spalin?? Bo może jest za wysokie EGT i uszczelnienie turbiny

> nie wytrzymuje. Widziałem sporo turbin z opla w wersji benzyna turbo gdzie EGT uszkadzało

> nagminnie turbosprężarkę, nawet doprowadzając do pęknięcia muszli strony gorącej.

Co mi powiesz o chlopakach z Kobiora? Bear

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak padło mi turbo w 2.0T PSA to kupiłem za 1700zł nowy, oryginalny rdzeń Garetta i tylko muszle ze

> starego zostały, z założenia nie bawię się w regenerację bo to mało kiedy działa tak jak nowe.

> Poza tym teraz są rdzenie Meletta i to juz chyba lepsza opcja niż regeneracja.

Przecież na tym polega regeneracja - wkłada się kompletny rdzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczoraj rozmawiałem o turbinie. Sprawdzili samochód i nie znaleźli przyczyny padania turbiny.

> Ciśnienia oleju w normie i nie mają pomyslu co może to powodować. Podobno wkladaja oryginaly

> jakies firmy garet.

A Garrett produkuje zestawy naprawcze do swoich turbosprężarek? W kilku przypadkach słyszałem odpowiedzi, że do Garretta wkłada się "wysokiej jakości zamienniki", bo oryginalne części zamienne nie istnieją hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A Garrett produkuje zestawy naprawcze do swoich turbosprężarek? W kilku przypadkach słyszałem

> odpowiedzi, że do Garretta wkłada się "wysokiej jakości zamienniki", bo oryginalne części

> zamienne nie istnieją

Produkuje, oprócz kierownic do turbin o zmiennej geometrii. Rdzenie są te same przy stałej geometrii i zmiennej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Rozmawialem z kolega odnosnie tych firm ale opinii i informacji nie mamy co do jakosci.

Jednak mielismy podobny problem z klientem po regeneracji wlasnie turbo z benzynowego opla. Pojawial sie olej i auto dymilo. Wszystkie parametry byly mierzone i byly w normie. Turbosprezarka rozbierana tez 3 albo 4 razy remontowana i dalej pojawial sie olej, szczegolnie po rozgrzaniu na wolny h obrotach. Skonczylo sie na zwrocie kosztow, zakupieniu nowego oryginalu i po montazu oryginalu zero problemu. Do dzisiaj nikt nie wie co bylo nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.