Skocz do zawartości

100KM n/a w cinquecento - ktora droga najkorzystniejsza?


uxon

Rekomendowane odpowiedzi

Uzywam swojego auta z przeznaczeniem jedynie do upalania - rallysprinty, superoesy, itp. W tym momencie posiadam dlubnmiete 1.1 (ktorego moc szacuje w przedziale 60-80 KM). Konkurencja w klasie ma po ponad 100 koni w swoich cieniasach i sejach (tudziez swiftach gti). W zasadzie widze 4 drogi, zeby osiagnac podobna moc, pytanie ktora wyjdzie mnie najtaniej:

1. Mocniejsze podlubanie 1.1. Ale to podobno najdrozsza opcja, plus moment obrotowy raczej ponizej 100Nm. Plus taki, ze moglbym wykorzystac obecny silnik i osprzet - kolektory, rozwiercona przepustnica itd. Nie wiem tylko jakie beda efekty? I ile monet trzeba na to przeznaczyc?

2. Kupno 1.2 8v + pewnie remont + obrobka glowicy, walek (290?). Ile z takiego 8v mozna wycisnac i jakim kosztem? Swap to w zasadzie podmiana obecnego silnika (wiec male koszta, bo mam na glowicy z 1.2).

3. Swap na 1.2 16v - i tu pytanie, co potrzeba zrobic na te 100 koni? Jedni mowia, ze wystarczy wieksza przepustnica i podstrojenie. Inni zakladaja ITB i maja 100 pare koni. Sam silnik plus swap to juz jakis koszt, pytanie ile trzeba zainwestowac, zeby cos wiecej z niego wycisnac?

4. Swap na 1.4 16v - w serii 95KM, wiec wlasciwie nie trzeba ruszac nic, ale sam swap tez bardziej kosztowny (mysle, ze przynajmniej 1000 PLN drozej niz 1.2 16v). Poza tym wolalbym tego uniknac, bo czasami klasa jest do 1300, a z 1.4 laduje w klasie z Civicami vti itp. A do tego charakterystyka pracy seryjnego silnika srednio mi sie podoba, niby momentu duzo, ale moc maksymalna ponizej 6000, wole wyzej krecic smile.gif

W tym momencie najbardziej sklaniam sie ku 1.2 16v, bo swapy wielu ludzi ma juz obcykane, mieszcze sie w 1300 pojemnosci, w serii tez juz pewnie jakos jedzie. Widzialem gdzies wykres tego silnika na 100KM i 126Nm - i wlasciciel byl pewien ze walki sa seria, ale nie wiedzial jakie poza tym mody - kupil gotowca. Co trzeba zrobic / ile kasy wylozyc, zeby miec podobne osiagi?

Z drugiej strony jak juz sie silnik modyfikuje, to nie lepiej robic 1.2 (ktore PODOBNO jest tansze w modyfikacjach i daje wieksze przysrosty)? Tylko czy jest w stanie przekroczyc 100KM/120Nm i byc przy tym w miare niezawodny? Jelsi tak , to co bylo by do tego potrzebne i ile by to kosztowalo?

Ew. co polecacie jako najbardziej oplacalne ekonomicznie i najbardziej idiotoodporne (slyszalem, ze 2 1.4 lubi rozrzad przeskoczyc).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uzywam swojego auta z przeznaczeniem jedynie do upalania - rallysprinty, superoesy, itp. W tym

> momencie posiadam dlubnmiete 1.1 (ktorego moc szacuje w przedziale 60-80 KM). Konkurencja w

> klasie ma po ponad 100 koni w swoich cieniasach i sejach (tudziez swiftach gti). W zasadzie

> widze 4 drogi, zeby osiagnac podobna moc, pytanie ktora wyjdzie mnie najtaniej:

> 1. Mocniejsze podlubanie 1.1. Ale to podobno najdrozsza opcja, plus moment obrotowy raczej ponizej

> 100Nm. Plus taki, ze moglbym wykorzystac obecny silnik i osprzet - kolektory, rozwiercona

> przepustnica itd. Nie wiem tylko jakie beda efekty? I ile monet trzeba na to przeznaczyc?

> 2. Kupno 1.2 8v + pewnie remont + obrobka glowicy, walek (290?). Ile z takiego 8v mozna wycisnac i

> jakim kosztem? Swap to w zasadzie podmiana obecnego silnika (wiec male koszta, bo mam na

> glowicy z 1.2).

> 3. Swap na 1.2 16v - i tu pytanie, co potrzeba zrobic na te 100 koni? Jedni mowia, ze wystarczy

> wieksza przepustnica i podstrojenie. Inni zakladaja ITB i maja 100 pare koni. Sam silnik plus

> swap to juz jakis koszt, pytanie ile trzeba zainwestowac, zeby cos wiecej z niego wycisnac?

> 4. Swap na 1.4 16v - w serii 95KM, wiec wlasciwie nie trzeba ruszac nic, ale sam swap tez bardziej

> kosztowny (mysle, ze przynajmniej 1000 PLN drozej niz 1.2 16v). Poza tym wolalbym tego

> uniknac, bo czasami klasa jest do 1300, a z 1.4 laduje w klasie z Civicami vti itp. A do tego

> charakterystyka pracy seryjnego silnika srednio mi sie podoba, niby momentu duzo, ale moc

> maksymalna ponizej 6000, wole wyzej krecic

> W tym momencie najbardziej sklaniam sie ku 1.2 16v, bo swapy wielu ludzi ma juz obcykane, mieszcze

> sie w 1300 pojemnosci, w serii tez juz pewnie jakos jedzie. Widzialem gdzies wykres tego

> silnika na 100KM i 126Nm - i wlasciciel byl pewien ze walki sa seria, ale nie wiedzial jakie

> poza tym mody - kupil gotowca. Co trzeba zrobic / ile kasy wylozyc, zeby miec podobne osiagi?

> Z drugiej strony jak juz sie silnik modyfikuje, to nie lepiej robic 1.2 (ktore PODOBNO jest tansze

> w modyfikacjach i daje wieksze przysrosty)? Tylko czy jest w stanie przekroczyc 100KM/120Nm i

> byc przy tym w miare niezawodny? Jelsi tak , to co bylo by do tego potrzebne i ile by to

> kosztowalo?

> Ew. co polecacie jako najbardziej oplacalne ekonomicznie i najbardziej idiotoodporne (slyszalem, ze

> 2 1.4 lubi rozrzad przeskoczyc).

Chyba najlepszym z punktu widzenia zainwestowanych środków do przyrostu mocy, będzie wsadzenie dołu od 1.2 8V plus customowy kolektor z dużą przepustnicą np. z alfy boxer plus dobrany do tego wałek rozrządu a i przydałby się porting głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie konkurencja lata już na 1.2 16V ale ciągle komuś tyrkoli.

Ja osobiście ładował bym sprawdzone 1.2 75 i podłubał jeszcze z 10 koni. Prawda jest taka, że najważniejsze jest zawieszenie i opona...i wkładka mięsna - ta co łączy pedały z kierownicą wink.gif

Ja latam na 1.1 podłubanym podobnie jak ty kolo 70 km i da się wynik zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ósemka byłaby chyba najbardziej idiotoodporna.

> Wydaje mi się, że do takich celów najlepiej zrobić:

> 1,2 8v

> wałek

> dobry wlot

> dobry wylot

> i kręcić to do dużych obrotów.

Tylko, czy osemka jest w stanie dac te 100KM/120Nm bez grubych inwestycji? Do ilu mozna zakrecic seryjny dol? Ile wytrzymuja seryjne sprezyny zaworow, itd? Czy wystrczyla by podstawowa obrobka glowicy (porting, zawory na 3 katy), czy trzeba ektremalnie wiercic kanaly, itd? Bo to sa koszta..

Jesli ma wyjsc w granicach 80-90KM, to chyba lepiej wrzucic 16v i cieszyc sie seria.

> U mnie konkurencja lata już na 1.2 16V ale ciągle komuś tyrkoli.

> Ja osobiście ładował bym sprawdzone 1.2 75 i podłubał jeszcze z 10 koni. Prawda jest taka, że

> najważniejsze jest zawieszenie i opona...i wkładka mięsna - ta co łączy pedały z kierownicą

> Ja latam na 1.1 podłubanym podobnie jak ty kolo 70 km i da się wynik zrobić.

Mysle, ze w duzej czesci masz racje, ale wszystko tez zalezy od rodzaju imprezy. Poza tym, jesli roznica w mocy jest rzedu dwukrotnosci, to jednak nawet bedac najlepszym kierowca ciezko konkurowac, zwlaszcza jesli odcinki sa "szybkie". Przyklad sejow z czolowki klasy w okolicy:

http://trs-racing.pl/fiat-seicento/

http://trs-racing.pl/fiat-seicento-1-4-16v-itb-uruchomienie-silnika-na-czterech-przepustnicach/

Na takie cuda mnie nie stac, ale chce choc troche wyrownac szanse. Szkoda, ze w kjsach nie ma Nki 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnica kosztów swapu pomiędzy 1.2 16v, a 1.4 16v to kwestia ceny słupka... reszta wygląda tak samo. 1.2 75KM to już 20 letnie motory także tak czy siak trzeba coś przy nich długbnąć żeby było dobrze.

fakt, minusem 16v jest tyrkolenie. chyba, że hybryda 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wkładać 1,4 16V na fabrycznym osprzęcie ze Stilo na przykład. Nie ma zadnego tyrkolenia ani innych

> cudów a z wydechem i dolotem był taki swap co ponad 100HP wypluł na hamowni.

No dobra, jakby konie tu graly najwazniejsza role, to owszem. Ale jak jest masa wtedy rozlozona, jak sie zakrety pokonuje i inne nawroty z takim klocem na przodzie? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra, jakby konie tu graly najwazniejsza role, to owszem. Ale jak jest masa wtedy rozlozona,

> jak sie zakrety pokonuje i inne nawroty z takim klocem na przodzie?

Duza jest roznica w masie pomiedzy 1.2 16v a 1.4 16v? A ile wazy 1.2 8v?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wkładać 1,4 16V na fabrycznym osprzęcie ze Stilo na przykład. Nie ma zadnego tyrkolenia ani innych

> cudów a z wydechem i dolotem był taki swap co ponad 100HP wypluł na hamowni.

I jesteś już w 3 klasie wtedy gdzie inni latają z motorami 1.6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I jesteś już w 3 klasie wtedy gdzie inni latają z motorami 1.6.

Zależy gdzie u mnie jest do 1400

Ale generalnie lepiej zainwestować w dobry zawias oponki hamulce tylny stab niską wagę

Nawet z podłubanym 1.1 dobrym zawiasem oponami jesteś w stanie pogonić 1.4 który jest sporo cięższy od 8v

Plusem 16v jest ich wiek większa moc na starcie, ale więcej ważą

Wiec w sumie jeden uj czy podłubiesz 8v czy wsadzisz 16

I tak zawias opona skill najważniejsze wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.