Jump to content
sobol2222

Jedynka ciężko wchodzi na zimnym

Recommended Posts

Rano bardzo ciężko jest wcisnąć jedynkę. Z jedynki na luz chodzi lekko i inne biegi też lekko wchodzą.

Potem jest coraz lepiej i po przejechaniu ok. jednego kilometra już jest normalnie - lekko.

Ten problem występuje od miesiąca i szybko pogarsza się.

Pedał sprzęgła zawsze wciskam do podłogi. Gdyby nie było do końca wysprzęglone, to byłyby jakieś zgrzyty lub szarpnięcia. A tu nic.

Poziomu oleju w skrzyni nie sprawdzałem, ale nie ma wycieków i skrzynia pracuje cicho - nie słychać jej.

Co może być przyczyną?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Rano bardzo ciężko jest wcisnąć jedynkę. Z jedynki na luz chodzi lekko i inne biegi też lekko

> wchodzą.

> Potem jest coraz lepiej i po przejechaniu ok. jednego kilometra już jest normalnie - lekko.

> Ten problem występuje od miesiąca i szybko pogarsza się.

> Pedał sprzęgła zawsze wciskam do podłogi. Gdyby nie było do końca wysprzęglone, to byłyby jakieś

> zgrzyty lub szarpnięcia. A tu nic.

> Poziomu oleju w skrzyni nie sprawdzałem, ale nie ma wycieków i skrzynia pracuje cicho - nie słychać

> jej.

> Co może być przyczyną?

ja nie mogę wbić ze wstecznego jedynki jak auto się toczy, dopiero wchodzi jak się zatrzyma niewiem.gif

specjalnie tym się nie przejmuje bo ta padaka nie chce się popsuć przez ostatnie 3lata biglaugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

w sb w uno na 1 i 2 biegu są synchronizatory typu blokującego - tj nie pozwalają wbić biegu jeśli prędkości obrotowe nie wyrównają się.

i tak:

po pierwsze sprawdź poziom oleju, po drugie ile olej ma lat i czy jest właściwy (lepkość i klasa GL)

trzecia możliwość że Ci sprzęgło bardzo delikatnie "ciągnie"

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> sprawdź poziom oleju, po drugie ile olej ma lat

Dziękuję za poradę.

Zacznę od wymiany oleju, bo od nowości nie był zmieniany.

Jaki najlepiej zalać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> w sb w uno na 1 i 2 biegu są synchronizatory typu blokującego - tj nie pozwalają wbić biegu jeśli

> prędkości obrotowe nie wyrównają się.

Paweł, nie orientujesz się czy podobnie nie jest w Grande z 6-cio biegową skrzynią? Pytam, bo redukcja do 1 albo 2 w sytuacji gdy auto się toczy, nie jest możliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Paweł, nie orientujesz się czy podobnie nie jest w Grande z 6-cio biegową skrzynią? Pytam, bo

> redukcja do 1 albo 2 w sytuacji gdy auto się toczy, nie jest możliwa.

Jeśli chodzi o pierwszy bieg to w większości aut, z którymi miałem do czynienia tak było. Natomiast jeśli chodzi o drugi bieg to dziwna sprawa, bo powinien być normalny synchronizator i powinno się dać wrzucić ten bieg bez problemów. hmm.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jeśli chodzi o pierwszy bieg to w większości aut, z którymi miałem do czynienia tak było. Natomiast

> jeśli chodzi o drugi bieg to dziwna sprawa, bo powinien być normalny synchronizator i powinno

> się dać wrzucić ten bieg bez problemów.

Ja mam tak w Punto - przejscie z 1 na 2 przy dynamicznym starcie jest bardzo trudne, dzwignia dlugo stawia "gumowy" opor, niczym lyzka do kol przy naciaganiu opony, i dopiero po chwili bieg wskakuje. Irytujace to, bo jak szybko ruszam to noga na sprzegle chodzi niejako automatycznie i nierzadko bieg nie zdazy wskoczyc przed odruchowym puszczeniem sprzegla - w efekcie idzie szpetny zgrzyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ja mam tak w Punto - przejscie z 1 na 2 przy dynamicznym starcie jest bardzo trudne, dzwignia dlugo

> stawia "gumowy" opor, niczym lyzka do kol przy naciaganiu opony, i dopiero po chwili bieg

> wskakuje. Irytujace to, bo jak szybko ruszam to noga na sprzegle chodzi niejako automatycznie

> i nierzadko bieg nie zdazy wskoczyc przed odruchowym puszczeniem sprzegla - w efekcie idzie

> szpetny zgrzyt.

u mnie w uno zgrzyta z 1 na 2 przy normalnej jezdzie jak krece do odciecia i zmieniam bieg niczym stig to nic nie zgrzyta zlosnik.gif

sproboj wbijac dwójke przechodząc przez luz ale nie w lini prostej jak to robisz teraz biglaugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> sproboj wbijac dwójke przechodząc przez luz ale nie w lini prostej jak to robisz teraz

Jak cisne to chce blizej siedmiu sekund do stu niz dziesieciu 270751858-jezyk.gif.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jak cisne to chce blizej siedmiu sekund do stu niz dziesieciu .

to wymień synchronizator lub auto (na szybsze) grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej nic nie da, sprzęgło masz do wymiany i tyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rano bardzo ciężko jest wcisnąć jedynkę.

 

a próbowałeś wieczorem albo w południe? może będzie lepiej?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

a próbowałeś wieczorem albo w południe? może będzie lepiej?

Wajchowanie o północy potrafi czynić cuda ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wajchowanie o północy potrafi czynić cuda ;]

 

ja tam nie wiem - ale staram się pomóc...

 

;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.