Skocz do zawartości
sobol2222

Jedynka ciężko wchodzi na zimnym

Rekomendowane odpowiedzi

Rano bardzo ciężko jest wcisnąć jedynkę. Z jedynki na luz chodzi lekko i inne biegi też lekko wchodzą.

Potem jest coraz lepiej i po przejechaniu ok. jednego kilometra już jest normalnie - lekko.

Ten problem występuje od miesiąca i szybko pogarsza się.

Pedał sprzęgła zawsze wciskam do podłogi. Gdyby nie było do końca wysprzęglone, to byłyby jakieś zgrzyty lub szarpnięcia. A tu nic.

Poziomu oleju w skrzyni nie sprawdzałem, ale nie ma wycieków i skrzynia pracuje cicho - nie słychać jej.

Co może być przyczyną?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Rano bardzo ciężko jest wcisnąć jedynkę. Z jedynki na luz chodzi lekko i inne biegi też lekko

> wchodzą.

> Potem jest coraz lepiej i po przejechaniu ok. jednego kilometra już jest normalnie - lekko.

> Ten problem występuje od miesiąca i szybko pogarsza się.

> Pedał sprzęgła zawsze wciskam do podłogi. Gdyby nie było do końca wysprzęglone, to byłyby jakieś

> zgrzyty lub szarpnięcia. A tu nic.

> Poziomu oleju w skrzyni nie sprawdzałem, ale nie ma wycieków i skrzynia pracuje cicho - nie słychać

> jej.

> Co może być przyczyną?

ja nie mogę wbić ze wstecznego jedynki jak auto się toczy, dopiero wchodzi jak się zatrzyma niewiem.gif

specjalnie tym się nie przejmuje bo ta padaka nie chce się popsuć przez ostatnie 3lata biglaugh.gif

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

w sb w uno na 1 i 2 biegu są synchronizatory typu blokującego - tj nie pozwalają wbić biegu jeśli prędkości obrotowe nie wyrównają się.

i tak:

po pierwsze sprawdź poziom oleju, po drugie ile olej ma lat i czy jest właściwy (lepkość i klasa GL)

trzecia możliwość że Ci sprzęgło bardzo delikatnie "ciągnie"

pozdr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> sprawdź poziom oleju, po drugie ile olej ma lat

Dziękuję za poradę.

Zacznę od wymiany oleju, bo od nowości nie był zmieniany.

Jaki najlepiej zalać?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> w sb w uno na 1 i 2 biegu są synchronizatory typu blokującego - tj nie pozwalają wbić biegu jeśli

> prędkości obrotowe nie wyrównają się.

Paweł, nie orientujesz się czy podobnie nie jest w Grande z 6-cio biegową skrzynią? Pytam, bo redukcja do 1 albo 2 w sytuacji gdy auto się toczy, nie jest możliwa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Paweł, nie orientujesz się czy podobnie nie jest w Grande z 6-cio biegową skrzynią? Pytam, bo

> redukcja do 1 albo 2 w sytuacji gdy auto się toczy, nie jest możliwa.

Jeśli chodzi o pierwszy bieg to w większości aut, z którymi miałem do czynienia tak było. Natomiast jeśli chodzi o drugi bieg to dziwna sprawa, bo powinien być normalny synchronizator i powinno się dać wrzucić ten bieg bez problemów. hmm.gif

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli chodzi o pierwszy bieg to w większości aut, z którymi miałem do czynienia tak było. Natomiast

> jeśli chodzi o drugi bieg to dziwna sprawa, bo powinien być normalny synchronizator i powinno

> się dać wrzucić ten bieg bez problemów.

Ja mam tak w Punto - przejscie z 1 na 2 przy dynamicznym starcie jest bardzo trudne, dzwignia dlugo stawia "gumowy" opor, niczym lyzka do kol przy naciaganiu opony, i dopiero po chwili bieg wskakuje. Irytujace to, bo jak szybko ruszam to noga na sprzegle chodzi niejako automatycznie i nierzadko bieg nie zdazy wskoczyc przed odruchowym puszczeniem sprzegla - w efekcie idzie szpetny zgrzyt.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam tak w Punto - przejscie z 1 na 2 przy dynamicznym starcie jest bardzo trudne, dzwignia dlugo

> stawia "gumowy" opor, niczym lyzka do kol przy naciaganiu opony, i dopiero po chwili bieg

> wskakuje. Irytujace to, bo jak szybko ruszam to noga na sprzegle chodzi niejako automatycznie

> i nierzadko bieg nie zdazy wskoczyc przed odruchowym puszczeniem sprzegla - w efekcie idzie

> szpetny zgrzyt.

u mnie w uno zgrzyta z 1 na 2 przy normalnej jezdzie jak krece do odciecia i zmieniam bieg niczym stig to nic nie zgrzyta zlosnik.gif

sproboj wbijac dwójke przechodząc przez luz ale nie w lini prostej jak to robisz teraz biglaugh.gif

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> sproboj wbijac dwójke przechodząc przez luz ale nie w lini prostej jak to robisz teraz

Jak cisne to chce blizej siedmiu sekund do stu niz dziesieciu 270751858-jezyk.gif.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Jak cisne to chce blizej siedmiu sekund do stu niz dziesieciu .

to wymień synchronizator lub auto (na szybsze) grinser006.gif

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wymień olej tylko w miarę możliwej firmy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Olej nic nie da, sprzęgło masz do wymiany i tyle

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Rano bardzo ciężko jest wcisnąć jedynkę.

 

a próbowałeś wieczorem albo w południe? może będzie lepiej?

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

a próbowałeś wieczorem albo w południe? może będzie lepiej?

Wajchowanie o północy potrafi czynić cuda ;]

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wajchowanie o północy potrafi czynić cuda ;]

 

ja tam nie wiem - ale staram się pomóc...

 

;]

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.