Skocz do zawartości
slawny7

Termostat w silniku f20 nie otwiera się.

Rekomendowane odpowiedzi

Stary termostat odmówił współpracy, więc zakupiłem nowy. Wymianę przeprowadziłem sprawnie, zalałem układ płynem iii zonk, bo po kilku kilometrach zaczęło się gotować w silniku. Rozebrałem, zrobiłem test w garnku z wrzątkiem i niby wszystko OK. Zmontowałem, zalałem, odpaliłem i znowu zaczęło się gotować. Zakupiłem kolejny termostat wraz z obudową żywcem wyjęty z jeżdżącego dawcy i po wymianie to samo. Wszystkie trzy termostaty przetestowałem we wrzątku i wszystkie się otwierają - nooo jeden ciut wcześniej, inny ciut później, ale wszystkie trzy przed początkiem wrzenia wody... Układ z wyjętym termostatem działa - oba węże są ciepłe, więc chłodnica raczej nie jest zapchana. Dodam, że spuszczałem wodę z chłodnicy i leciała bez najmniejszych oporów.

No i co teraz? Wszystkie trzy termostaty są zepsute? Czy też gdzieś popełniam błąd podczas napełniania i odpowietrzania układu?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Stary termostat odmówił współpracy, więc zakupiłem nowy. Wymianę przeprowadziłem sprawnie, zalałem

> układ płynem iii zonk, bo po kilku kilometrach zaczęło się gotować w silniku. Rozebrałem,

> zrobiłem test w garnku z wrzątkiem i niby wszystko OK. Zmontowałem, zalałem, odpaliłem i znowu

> zaczęło się gotować. Zakupiłem kolejny termostat wraz z obudową żywcem wyjęty z jeżdżącego

> dawcy i po wymianie to samo. Wszystkie trzy termostaty przetestowałem we wrzątku i wszystkie

> się otwierają - nooo jeden ciut wcześniej, inny ciut później, ale wszystkie trzy przed

> początkiem wrzenia wody... Układ z wyjętym termostatem działa - oba węże są ciepłe, więc

> chłodnica raczej nie jest zapchana. Dodam, że spuszczałem wodę z chłodnicy i leciała bez

> najmniejszych oporów.

> No i co teraz? Wszystkie trzy termostaty są zepsute? Czy też gdzieś popełniam błąd podczas

> napełniania i odpowietrzania układu?

albo zapowietrzony albo pompa wody mówi papa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> albo zapowietrzony albo pompa wody mówi papa

Może pompa wodna z plastikowymi łopatkami i coś je zmieliło grinser006.gif

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Może pompa wodna z plastikowymi łopatkami i coś je zmieliło

Pompa działa, bo widać ruch wody pod korkiem...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Pompa działa, bo widać ruch wody pod korkiem...

A jesteś pewny że to termostat ie otwiera?

Zdarzyło mi się to w drodze, po 60km od domu gdy stanąłem na chcwilę na skrzyżowaniu i się zorientowałem jak zagotowałem. W trasie było ok. Okazało się że duży wentylator sie nie włączał, w czasie jazdy owiewało silnik i utrzymywał temperaturę ale jak stanałem.... panic.gif

Na szczęscie znalazłem mechanika-elektryka-magika niedaleko miejsca postoju, jak silnik przestygł podjechałem do niego, on dwa druty, żarówka i pokazał gdzie nie dochodzi masa. Po zmasowaniu wentylatora chodził dobrze kilka lat aż do czasu jak poszedł na zyletki. ok.gif

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

mialem podobnie w 2,0 acco 6

termostaty, ktore kupilem troszke sie roznily dlugoscia

zwrociles uwage czy zamontowales je poprawienie ? dziurka na gorze

hondy z tego co wiem sie nie odpowietrza, wszystko zrobi sie samo

zalac wody do chodnicy i heja

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> hondy z tego co wiem sie nie odpowietrza, wszystko zrobi sie samo

> zalac wody do chodnicy i heja

tu sie chyba jednak kolega myli. Na obudowie termostatu jest odpowietrznik, przynajmniej w H22

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

w silniku F20B3 (Acco 5gen) z LPG jeszcze, plukalem uklad chlodzenia kilka razy. Nic nie odpowietrzalem. zalewasz pod korek chlodnicy i samo sie wszystko odpowietrzalo.

Moze sprobuj bez termostatu w ogole. I zobaczysz czy sie gotuje. Jesli tak to pompa wody, jesli nie to termostat, wentylatory

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> tu sie chyba jednak kolega myli. Na obudowie termostatu jest odpowietrznik, przynajmniej w H22

musze zerknac do prelude jak to tam wyglada - reki sobie nie dam uciac ok.gif ale tak jak kolega gregoryj napisal nic tam sie raczej nie odpowietrza

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak gwoli scislosci to wg manuala niby jest odpowietrznik na termostacie, ale ja ominalem ten punkt programu. Dalsza czesc manuala mowi, zeby odpalic silnik bez korka na chlodnicy i czekac az 2 razy wlaczy i wylaczy sie wentylator (trzeba przegazowywac zeby to to sie zagrzalo odpowiednio). Silnik wtedy jest odpowietrzony, zakrecamy korek na chlodnicy.

Nie mialem zadnych problemow, a robilem to kilka razy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.