lata155 Napisano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 witam krótko i na temat 1,1 SPI zagazowany nie jeździ na benzynie zaczał przerywać i gasnąć, na zimnym zapala i po kilku sekundach gaśnie zostało już wykonane: 1. zmiana wkładu pompy - ciśn paliwa NIEZMIERZONE 2. kontrola prawie nowego filtra paliwa - jest ok 3. paliwo dochodzi do samego korpusu wtrysku 4. wymiana korpusu wtrysku razem z reg cisn paliwa oraz wtryskiem z działającego auta 5. reset centralki poprzez odpięcie aku oraz kasowanie błędów (sonda i wtrysk ale mogą być spowodowane strategią centralki gazowej) 6. odczyt z czujników/parametry pracy na gazie wyglądają ok, jedyne co to na biegu jałowym 900 rpm cisn w kolektorze dolotowym jest około 45 kPa a na podwyższonych obr 1500 rpm jest 35 kPa co wydaje mi się dziwne ale nie widać żadnych nieszczelności na dolocie 7. serwo podczas jazdy na gazie działa ok 8. pompa działa, bo słychać i pompuje paliwo, jedyne co to może się wyłanczać po tych kilku sek jak silnik gaśnie ale dlaczego???? 9. Wykonanie testów w IES2, test wtrysku przebiegł poprawnie, test przekaźnika pompy NIEZALICZONY ja podejrzewam już tylko albo centralke silnikową ECU albo jakiś konflikt z centralką gazową i nawet na benzynie odłanczany jest wtrysk lub pompa paliwa macie jakieś pomysły?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 "Zaliczony" test zasadniczo znaczy tyle, że ECU udało się go wykonać, a Twoim zadaniem jest przy tym teście badać organoleptycznie co się dzieje. Tak więc dla wtrysku sprawdź czy leje do przepustnicy jak wykonujesz test. Nie wiem jak w 16F, ale test przekaźnika pompy paliwa powinien być zasadniczo zaliczony, tutaj może leży pies pogrzebany. Przy wykonywaniu testu przekaźnika podepnij się pod + na złączu cewki (albo przewodu + grzałki sondy) i pod masę i zobacz czy jest stabilne napięcie. Normalne natomiast jest to, że ECU nie zalicza testu przekaźnika głównego (nie daje rady tego testu zrobić, bo musiałby sam sobie prąd odciąć). A, i skoro masz błędy lambdy to ją na czas usuwania usterki po prostu odepnij na wtyczce, może pomóc, a nie zaszkodzi. Ciśnienie 45kPa na wolnych może wskazywać na to, że kompresja już nie ta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lata155 Napisano 9 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 > "Zaliczony" test zasadniczo znaczy tyle, że ECU udało się go wykonać, a Twoim zadaniem jest przy > tym teście badać organoleptycznie co się dzieje. Tak więc dla wtrysku sprawdź czy leje do > przepustnicy jak wykonujesz test. Cos tam słychać podczas testu ale nie patrzyłem w sumie czy leje paliwo. W każdym razie wtrysk wymieniłem na działający więc odpada raczej Nie wiem jak w 16F, ale test przekaźnika pompy paliwa > powinien być zasadniczo zaliczony, tutaj może leży pies pogrzebany. Przy wykonywaniu testu > przekaźnika podepnij się pod + na złączu cewki (albo przewodu + grzałki sondy) i pod masę i > zobacz czy jest stabilne napięcie. Normalne natomiast jest to, że ECU nie zalicza testu > przekaźnika głównego (nie daje rady tego testu zrobić, bo musiałby sam sobie prąd odciąć). Z tym o może mi się pomyliło, nie pamiętam dokładnie jaki to był test ale przekaźnika A, > i skoro masz błędy lambdy to ją na czas usuwania usterki po prostu odepnij na wtyczce, może > pomóc, a nie zaszkodzi. Lambda odpięta też była i nic... generalnie teraz zapala tylko na zimnym kiedy lambda nie jest dostatecznie zagrzana żeby dawać sygnał (korekta) Ciśnienie 45kPa na wolnych może wskazywać na to, że kompresja już nie > ta Coś mi się zdaje ze problemem jest "strategia gazu" ale nie za bardzo wiem jak pomierzyć sensownie czy działa pompa podczas pracy na gazie i który ew. przekaźnik za to odpwiada... najlepiej odstawić go gaziarzy niech myślą, ja swoja robotę uważam za skończoną dzięki za sugestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lata155 Napisano 9 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 odpiąłem jeszcze centralke gazową i dalej ten sam efekt, zapali na zimnym popracuje 10 sek zaczyna przerywać i gaśnie, potem już nie zapali... być może lambda bardzo zuboża mieszankę ale w takim wypadku zapaliłby raczej choć na chwile bo dawka rozruchowa nie zależy od lambdy tylko głównie od temp płynu jutro jeszcze podmienię centralke a jak to nic nie da to się poddaje tak dla jasności usunąłem korekty autokalibracji bo pewnie zaraz mi napiszesz to co powiedział mi kumpel że centralka się "nauczyła" zubożać mieszankę ze wzgl na oszukany tryb pracy na gazie pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.